Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Njit »

Luchthavens hebben áltijd meer ruimte en dus ook meer keuze.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Harry »

In de stad is er eigenlijk nooit keuze, je krijgt dan een auto toegewezen. Mocht je het belangrijk vinden om zelf een auto uit te kiezen kun je beter naar het vliegveld gaan.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Marcel5050 schreef:
05 jul 2019, 15:42
. Hoewel de Collision Damage Waiver (CDW) uw aansprakelijkheid voor schade aan het voertuig vermindert bij botsingen, geldt voor een aantal andere veelvoorkomende schadeposten nog steeds het eigen risico.
En wat voor schadeposten bedoelen ze dan?

Is dit een site waar je ook in andere landen een auto kunt huren? Heb vaker gezien bij zulke sites dat ze een meer algemene vermelding hebben voor wat betreft eigen risico. Die strookt dan niet met Amerika waar je geen eigen risico hebt als je de benodigde verzekeringen neemt als Europeaan.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door NielsC »

Almere vak V schreef:
05 jul 2019, 09:57
NielsC schreef:
04 jul 2019, 22:43
Ah, ik wou hem reserveren alleen mijn sessie was verlopen dus ik moest opnieuw inloggen.
Probeer het is zonder inloggen. Komen soms ook hele "wonderlijke" prijzen uit... :blink:
Dit scheelt inderdaad. Hoe komt het dat goedkoper is wanneer je als gast boekt in plaats van member? Je zal zeggen dat, wanneer je lid bent ergens van, het goedkoper is om iets te huren?

Heb nu toch voor $1318,50 een full size SUV van 12-09 t/m 09-10. Als ik inlog kost het $1551,18.\

Wanneer je een standaard SUV boekt betaal je zelfs $2050,56. Ik neem aan dat dit een klasse lager is maar het is dan wel fors duurder.

Of is dat niet zo heel vreemd?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

NielsC schreef:
07 jul 2019, 13:17
Of is dat niet zo heel vreemd?
Op zich is dat vreemd. Heb het ooit per ongeluk gedekt. En het is eigenlijk altijd hetzelfde. Alle mensen zijn gevoelig voor korting of membership dingetjes. Dat weten allerlei bedrijven dus ze maken je lid. Geven je een een status en vervolgens word je lui. En kost het je geld.
Dus ik huur vaak bij Hertz een auto maar nooit als lid. Als ik vervolgens de auto gevonden heb die het moet worden bel ik Hertz om de huur op mn Goldmembership te zetten. Wordt altijd keurig geregeld. Loop naar aankomst naar de auto's. Even op het bord kijken in welk vak mn auto staat. Koffer erin en rijden maar.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

Stel dat je je vlucht mist en dag later gaat. Zou dat nog gewoon gaan op je originele reserving voor autohuur ? Of moet je echt omboeken ? In mijn geval hebben ze geen fullsize SUV meer op die locatie ... Dus wil gewoon oude reservering laten staan. We komen slechts 24 uur later :mrgreen:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Njit »

Q: What do I do if my flight has been delayed?
A: Vehicles will be held for 24 hours from the scheduled time of pick-up, for any delayed flights.

https://www.alamo.com/en_US/car-rental- ... delay.html
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

Dan gok ik er maar op ! Dank
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Njit »

Je kan volgens het beste de naieve klant spelen die vermoeid na een lange vertraging bij de balie de auto op komt halen dan een pro-actieve klant die z'n boeking alsvast omzet.. Een beetje Manager is vol begrip en zal niet moeilijk doen..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

Helemaal gelijk in ja ! Ga ik doen ;-) !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
California31
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mei 2019, 12:30
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door California31 »

Wij moeten nog een auto huren voor onze trip in september. Kan iemand mij helpen bij het vinden van een mooie prijs?
Ik zoek een midsize SUV voor de periode 05/09 tot 26/09 (SF-SF).

Met eigen research kom ik op een bedrag van rond € 800,- :sadcry:
Heeft iemand nog een goede tip of suggestie?
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sep »

Na uren op het forum gezocht te hebben kom ik er toch niet uit m.b.t. de CDP en bijbehorende kaarten, dus ik stel toch maar even een paar vragen hier.

Ik ben EE-lid van de Emerald/National. Ik heb een boeking voor 25/08 tot en met 30/09 voor $1170 - midsize en we mogen uitzoeken wat we willen. Op mijn profiel zie ik nu echter staan AMEX EE. Ik heb zelf geen AMEX kaart. Vorig jaar hebben we ook gehuurd via National, misschien stond dit er toen ook bij (hoewel ik de code had weggehaald voor ik tot definitieve boeking overging) maar dat is mij niet opgevallen.

Verder heb ik eindeloos geprobeerd een backup boeking te maken, o.a. via Avis en Hertz. Maar dan kom ik stukken duurder uit, tenzij ik de code 633306 gebruik maar dat is dan óók aan een kaart gekoppeld, bij Hertz.fr aan AMEX Platinum EMEA. Dan kom ik op $1360. Bij Hertz.be kom ik met de code AF KLM NL GOLD CARD op $1430. Heb wel EE laten matchen met PC bij Hertz en ben ook FB Ivory member. Maar om nu zomaar die codes te gebruiken...

Nu wil ik toch zeker weten dat we goed ingedekt zijn mocht er iets gebeuren, en ik vraag me af of ik die AMEX-kaart - op proef - aan moet schaffen, en of ik deze kaart moet verwijderen in mijn profiel bij National (als dat lukt). Iemand een suggestie?

Overigens zijn we eerst een paar dagen in LAS, dus we zouden eventueel later nog terug kunnen gaan om de auto om te ruilen als we bij aankomst niets van onze gading vinden. Is ook een optie.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

@sep De instructie mbt National vind je in het National topic, niet hier ;)
Kort gezegd bij het maken van een boeking die AMEX EE Contract ID in de mobiele app (aka Account Number op de website) aanpassen in een code die je wel kunt gebruiken, zie de startpagina van het National topic voor de contract ids. Zie hier: viewtopic.php?f=30&t=61731&start=1500#p1012586.
Je profiel kun je niet aanpassen en dat hoeft ook niet.

Ik ga niet in op de vraag over welke codes bij welke verhuurder te gebruiken, die vind je in dit topic uitvoerig terug en de meningen daarover zijn verdeeld. Ikzelf gebruik alleen een code als ik er gebruik van mag maken omdat ik bv een bepaalde CC heb; Dit ivm risico's bij eventuele schade en dan niet gedekt kunnen zijn.
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sep »

@harryh Ik heb die instructie ook nauwgezet gevolgd, en die boeking is verder ook ok hoor. En ik begrijp van jou dat ik in mijn profiel niets hoef te veranderen, mooi. Blijft de vraag waar en hoe ik een beetje een redelijke backup boeking kan doen zonder gedoe met cdp-kaarten. Dat moet natuurlijk ergens anders dan bij National...
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Beste @harryh Tis alweer jaren geleden dat wij jouw EC Executive membership vierden. Ik acht jou een wijs forumlid. Hoe komt het dan dat zelfs een wijs mens zoals jij Verzekeringsvoorwaarden en Tariefvoorwaarden niet uit elkaar houd ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Precies de discussie die mij te grijs is @bedeve ;)
Als ik boek op basis van een tariefcode van een CC die een huurauto verzekering omvat zou het huurtarief daarom wel eens lager kunnen zijn. En dan wil ik het risico niet nemen.
miicker
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mei 2019, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door miicker »

@sep je kan ook ervoor zorgen dat je een Amex kaart heb. Als je me een berichtje stuurt kan ik je helpen aan een link waarmee je bijvoorbeeld een Amex gold kaart kunt krijgen (1e jaar gratis, je kunt daarna gelijk weer opzeggen en je krijgt ook nog 20.000 punten die je dan weer kan verzilveren voor bijv. €40). Het heeft als voordeel dat je natuurlijk gewoon echt een Amex hebt.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

@harryh ; Grijs is het onderzoek waard ! Aarzeling stopt waar kennis start
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Marcel5050 »

Voor mijn autohuur van 11 tot 26 maart 2020 kom ik goedkoopst uit bij Avis met 355€ voor Chevrolet Malibu.(of dergelijke)
Gratis annuleren tot 6 dagen voor begin huur,wel nu volledige som betalen.
Wanneer ik echter naar recencies kijk scoort Avis ver uit het slechtste met slechts 60% tevreden klanten.Iemand goede of slechte ervaringen met Avis?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer