Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Ties100
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2019, 07:33
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Ties100 »

Bushmaster schreef:
03 mei 2019, 14:24
stegeman schreef:
03 mei 2019, 10:55
Heb een iPhone 6s en volgens mij kan die arieli kaart er gewoon in toch. Volgens mij moet de telefoon gewoon simlockvrij zijn.
klopt, laatste 3 jaar ieder jaar Arieli sim gebruikt in een Iphone5s. Deze telefoon op "hotspot" gezet zodat de hele auto internet heeft. :thumbup:
Hi Bushmaster, doe je dat met een T-mobile kaart zonder tetering? Gr.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Bushmaster »

Ties100 schreef:
03 jul 2019, 21:15
Hi Bushmaster, doe je dat met een T-mobile kaart zonder tetering? Gr.
ja klopt
Robr
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jan 2019, 08:58
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Robr »

Allen, dank voor de waardevolle info tot nu toe,

Wat mij nog puzzelt is het volgende; Als ik een Arieli kaartje bestel dan krijg ik (als ik het goed lees) een kaartje van Simple (die op T-Mobile netwewrk zit) Maar wat is dan het verschil met als ik in de USA een Simple store binnen loop en daar ter plaatse een Prepaid simkaart koop met onbeperkt data en 10GB tethering/hotspot?

Of is dat geen optie?

Als dat mogelijk is is het enige voordeel dat je de Arieli kaartje van tevoren in huis hebt en snel kan activeren zonder dat je inde USA naar een winkel hoeft te gaan. Toch?

Groet,

Rob
Robr
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jan 2019, 08:58
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Robr »

tomko schreef:
24 jun 2019, 20:38
@ Robr in grand canyon hadden we met t-mobile op een paar viewpoints data voor snapchat. Overigens is het wel de policy van de NPS om geen masten en/of wifi te faciliteren. Zij gaan er van uit dat we voor de parken komen... :D
En dat is eigenlijk maar goed ook! 👍🏻
Oilsjt
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 dec 2018, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Oilsjt »

Voordeel is ook dat wanneer je het kaartje hier al koopt en in jouw toestel stopt net voor het vertrek, je onmiddellijk online bent zo gauw je land in de USA.
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Pleank »

Net een deel van dit topic doorgelezen, maar kom er toch niet helemaal uit wat in ons geval het handigste is. Ik wil graag internet voor navigatie en om onderweg dingen op te zoeken etc. Whatsappen enzo is mooi meegenomen.

Via Arieli een simkaart bestellen, check. Maar van welke provider? Ik begreep dat het verschil met name in bereik zit. We doen het standaard rondje westkust + moab, is Simple dan voldoende? We willen m als hotspot gebruiken zodat we beiden internet hebben en ook de tablet gebruikt kan worden om onderweg mymaps op de tablet te kunnen gebruiken.

Simkaart zal in een Samsung Galaxy S8 moeten. Ik vond de volgende specificaties mbt netwerk, kan ik ervan uitgaan dat dit gaat werken? Bedankt alvast! :thumbup:


2G GSM, 3G WCDMA, 3G TD-SCDMA, 4G LTE FDD, 4G LTE TDD
2G GSM
GSM850, GSM900, DCS1800, PCS1900
3G UMTS
B1 (2100), B2 (1900), B4(AWS), B5 (850), B8 (900)
3G TD-SCDMA
B34 (2010), B39 (1880)
4G FDD LTE
B1(2100), B2(1900), B3(1800), B4(AWS), B5(850), B7(2600), B8(900), B12(700), B13(700), B17(700), B18(800), B19(800), B20(800), B25(1900), B26(850), B28(700), B32(1500), B66(AWS-3)
4G TDD LTE
B38(2600), B39(1900), B40(2300), B41(2500)
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door MrsBucket »

Wij gaan vanaf november een reis maken van 2,5 maand en zijn op zoek naar een manier om een hotspot te creëren in de camper. Wat we meenemen en dus eventueel iets mee zouden kunnen:
- iPhone 6
- huawei (geen idee welk model)
- iPad met simkaart

Kan ik een simkaart van Arieli kopen en deze in mijn ipad doen? Dan heb ik daarop unlimited data (handig voor youtube/Netflix voor mijn zoontje) en kan ik via de hotspot nog 10Gb gebruiken voor de telefoons (voor de navigatie en contact met het thuisfront).
Zie ik iets over het hoofd?
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

De iPad heeft geen telefoonmodule. Hoe ga je dan via de hotspot functie bellen op je telefoons? Een hotspot zorgt alleen voor data, met je iPad kun je alleen data delen, en niet bellen. Als je contact met het thuisfront bestaat uit FaceTime, iMessage of whatsapp (dus geen bellen via normale nummers) dan is het een prima oplossing.

Als je 2,5 maand gaat en het zo belangrijk is dat je genoeg data hebt koop je toch 2 kaarten? Als je hotspot tegoed op is koop je of data bij, of je gebruikt je tweede kaartje. 10gb in 30 dagen is best veel lijkt me.
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door MrsBucket »

Bellen hoef ik niet, dat kan via Skype of Whatsapp. Het gaat mij erom dat mijn zoontje af en toe kan Netflixen en we niet hoeven na te denken of we genoeg data hebben. En misschien wil ik zelf ook wel af en toe Netflixen ‘s avonds. Dan vind ik unlimited wel heel fijn. Die 10Gb voor de navigatie etc gaat echt niet op. In Nederland heb ik 4gb data en dat heb ik nog nooit op gekregen, ook niet toen ik mijn best ervoor deed.
Technisch gezien kan die simkaart dus in mijn iPad, dat is heel fijn!
tomko
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 jun 2018, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomko »

MrsBucket schreef:
07 jul 2019, 11:10
Wij gaan vanaf november een reis maken van 2,5 maand en zijn op zoek naar een manier om een hotspot te creëren in de camper. Wat we meenemen en dus eventueel iets mee zouden kunnen:
- iPhone 6
- huawei (geen idee welk model)
- iPad met simkaart

Kan ik een simkaart van Arieli kopen en deze in mijn ipad doen? Dan heb ik daarop unlimited data (handig voor youtube/Netflix voor mijn zoontje) en kan ik via de hotspot nog 10Gb gebruiken voor de telefoons (voor de navigatie en contact met het thuisfront).
Zie ik iets over het hoofd?
Je gaat best lang. Arieli tegoed kan je maar een keer opwaarderen. Kost je dus zo'n 100 dollar. Zou een at&t plan voor jullie niet interessanter zijn volgens de constructies die hier al zijn genoemd? Ik geloof dat je dan een unlimited plan kan kiezen en als je weggaat zet je dan om naar een gratis plan of zo.. Er zijn mensen die dit meelezen en weten hoe het werkt.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

MrsBucket schreef:
07 jul 2019, 18:38
Die 10Gb voor de navigatie etc gaat echt niet op. In Nederland heb ik 4gb data en dat heb ik nog nooit op gekregen, ook niet toen ik mijn best ervoor deed.
Mijn ervaring is dat je met iPad/iPhone icm arieli simple netwerk geen hotspot nodig hebt, omdat bij mij tethering via iPad/iPhone altijd werkte.
Ik probeerde juist an te geven dat ook al zou je je Sim in de iPhone doen en je zoontje via iPad laat inloggen op de hotspot van je iPhone je alsnog meer dan genoeg data hebt voor 30 dagen. Blijkt het toch niet genoeg dan wissel je je kaart van iPhone naar iPad.
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door MrsBucket »

tomko schreef:
07 jul 2019, 19:02
MrsBucket schreef:
07 jul 2019, 11:10
Wij gaan vanaf november een reis maken van 2,5 maand en zijn op zoek naar een manier om een hotspot te creëren in de camper. Wat we meenemen en dus eventueel iets mee zouden kunnen:
- iPhone 6
- huawei (geen idee welk model)
- iPad met simkaart

Kan ik een simkaart van Arieli kopen en deze in mijn ipad doen? Dan heb ik daarop unlimited data (handig voor youtube/Netflix voor mijn zoontje) en kan ik via de hotspot nog 10Gb gebruiken voor de telefoons (voor de navigatie en contact met het thuisfront).
Zie ik iets over het hoofd?
Je gaat best lang. Arieli tegoed kan je maar een keer opwaarderen. Kost je dus zo'n 100 dollar. Zou een at&t plan voor jullie niet interessanter zijn volgens de constructies die hier al zijn genoemd? Ik geloof dat je dan een unlimited plan kan kiezen en als je weggaat zet je dan om naar een gratis plan of zo.. Er zijn mensen die dit meelezen en weten hoe het werkt.
Dat klinkt ook wel als een plan ja. Ik zag ook dat Verizon in de gebieden waar wij heen willen de beste dekking heeft, dus misschien dat we daar eens naar moeten kijken.
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door MrsBucket »

Terpies schreef:
07 jul 2019, 19:19
MrsBucket schreef:
07 jul 2019, 18:38
Die 10Gb voor de navigatie etc gaat echt niet op. In Nederland heb ik 4gb data en dat heb ik nog nooit op gekregen, ook niet toen ik mijn best ervoor deed.
Mijn ervaring is dat je met iPad/iPhone icm arieli simple netwerk geen hotspot nodig hebt, omdat bij mij tethering via iPad/iPhone altijd werkte.
Ik probeerde juist an te geven dat ook al zou je je Sim in de iPhone doen en je zoontje via iPad laat inloggen op de hotspot van je iPhone je alsnog meer dan genoeg data hebt voor 30 dagen. Blijkt het toch niet genoeg dan wissel je je kaart van iPhone naar iPad.
Oh, dan had ik je niet helemaal begrepen, sorry. Je hebt helemaal gelijk, het kan altijd gewisseld worden. Dan moet ik alleen dat kleine pinnetje van de iPad niet kwijt raken in de camper :mrgreen:
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door SuzieQ »

Ik snap niks van de dekking. Ik had H20 (op at&t) en in yellowstone geen bereik terwel andere mensen dit wel hadden. Het is soms net een loterij.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

Je bereik hangt van veel factoren af, waaronder het type smartphone dat je gebruikt.
Mijn vriendin en ik hebben bv beiden een iphone, maar ik heb een nieuwere met een intel modem en zij heeft nog 1 met een qualcomm modem. Toch heeft zij bijna altijd beter beter bereik en wij gebruiken hetzelfde netwerk.

Een tweede verschil is dat mensen die een simkaart van het 'hoofdnetwerk' hebben, 'voorrang' krijgen op mensen met een simkaart van een MVNO. Heb je een simkaart van At&t, Verizon, T-mobile (of Sprint) dan zal je wanneer het druk is op de gsm-mast altijd voorrang krijgen op mensen met een simkaart van bv h2O, Simple mobile, ...

Vandaar dat ik persoonlijk meestal een simkaart en plan verkies van at&t of t-mobile zelf. Ik reis vaak langs Las Vegas bv en merk dan toch regelmatig dat wanneer het druk is, ik beter ontvangst heb met deze providers dan met een MVNO.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door covri »

Jozs schreef:
07 jul 2019, 22:56
Een tweede verschil is dat mensen die een simkaart van het 'hoofdnetwerk' hebben, 'voorrang' krijgen
Is dat de reden dat wij soms met arieli kaartje, bv in North Cascade NP, pas 's avonds tegen 12 uur bereik kregen? Overdag helemaal niks. Ik vind het trouwens helemaal niet erg om niet altijd bereik te hebben. :wink:
Gregson
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jul 2019, 12:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gregson »

Zijn er mensen die toevallig ervaring hebben met T-mobile touristplan van Amerika zelf en/of de T-Mobile unlimited (incl. USA) van Nederland. Door het lezen van de forum zou ik in eerste instantie ook zo een Arieli simkaart bestellen, maar zag ook de mogelijkheden van bovenstaande.
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Jozs »

covri schreef:
08 jul 2019, 08:43
Is dat de reden dat wij soms met arieli kaartje, bv in North Cascade NP, pas 's avonds tegen 12 uur bereik kregen? Overdag helemaal niks. Ik vind het trouwens helemaal niet erg om niet altijd bereik te hebben. :wink:
Dat is inderdaad 1 vd redenen. En ook omdat er in NP meestal weinig of geen masten staan. Overdag loopt er dikwijls wel wat volk rond waardoor die mast het niet aankan. Gebruikers van het 'hoofdnetwerk' krijgen dan voorrang, maar zelfs dan is er helemaal geen garantie dat het wel werkt.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Cindy1969 »

Gregson schreef:
08 jul 2019, 16:16
Zijn er mensen die toevallig ervaring hebben met T-mobile touristplan van Amerika zelf en/of de T-Mobile unlimited (incl. USA) van Nederland. Door het lezen van de forum zou ik in eerste instantie ook zo een Arieli simkaart bestellen, maar zag ook de mogelijkheden van bovenstaande.
Ja, ik. Heb dit 2 a 3 keer gehad, bij Walmart gekocht, daar installeerden ze e.e.a. voor me, en liep met werkend internet de winkel weer uit.
Vorig jaar Arieli voor het eerst geprobeerd, beviel erg goed.
Dit jaar weer Arieli en had heel slecht internetbereik. Op een gegeven moment was ik er klaar mee en ben een T Mobile winkel binnen gelopen en heb weer een simkaartje van hen erin laten zetten. Werkte top, enorm goed bereik overal (Florida)
Dus ik hou het voortaan bij T Mobile.
Gregson
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jul 2019, 12:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gregson »

Thanks @ Cindy . Ik vertrek over een maandje richting Florida en neem sowieso mijn T-Mobile NL abo mee met een USA bundel extra en neem bij aankomst dan een Touristplan van T-Mobile lokal.
Laatst gewijzigd door markro op 09 jul 2019, 04:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer