Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

L1 Visum aanvraag on hold

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Karina - L1A
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 16

L1 Visum aanvraag on hold

Bericht door Karina - L1A »

Hi,

Ik heb mijn interview voor een L1A Blanket op 20 mei doorlopen en na afloop was het visum gelijk approved. Echter ben ik twee dagen daarna gevraagd om op 29 mei terug te komen voor additionele vragen. Mijn vriend komt uit Amerika en is daar geboren en getogen. Hij heeft helaas een achtergrond waarin hij te maken heeft met de Federal Prison. Ik werd vragen gesteld over waarom ik zo vaak naar Amerika ben geweest, mijn tickets altijd zelf heb bekostigd, daar geld heb verdiend, mijn vriend geld aan mij heeft gegeven, of ik business heb gedaan, etc. Door de rechtszaak van mijn vriend is mijn visum aanvraag toch in administrative processing gezet :(. Het is nu bijna 3 weken verder sinds de laatste vragen ronde en ik heb geen idee hoe lang het nog zal duren. Vorige week werd ik wel gebeld door het consulaat naar aanleiding van vragen email over de tijdlijn maar dat was alleen om nogmaals aan te geven dat er geen tijdlijn bekend is en dat er kans is dat het een tijdje kan duren. Heeft iemand soort gelijke ervaring met de administrative processing en enig idee hoe lang het zou kunnen duren? Het is erg stressig dat het zo kan lopen...

Alvast bedankt.
Bennogr
Amerika-expert

Re: L1 Visum aanvraag on hold

Bericht door Bennogr »

Federal prison en zelf geld verdiend in de VS. Al twee beren op de weg.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Nagini »

Het is lastig om precies te zeggen hoe lang AP duurt, omdat het heel persoonlijk is. Het werk dat je doet, je strafblad, of je ooit de voorwaarden van een visum hebt geschonden... Het hangt onder andere af van hoe druk het is, wat ze onderzoeken/waarom ze dat onderzoeken. Wees geduldig, en het kan zijn dat je later om meer bewijs voor iets wordt gevraagd, dus stuur documenten als ze daarom vragen.
Zoals de poster boven mij en de jijzelf al aangeven zijn er gewoon dingen in jouw case waar immigrations misschien wat dieper in wil graven, maar met de informatie die gegeven is wordt het moeilijk te bepalen of je visum gevaar loopt of niet. Verder kun je alleen afwachten.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Bennogr schreef:
19 jun 2019, 00:04
Federal prison en zelf geld verdiend in de VS. Al twee beren op de weg.
Die tweede beer lees je volgens mij verkeerd. Er werd "gevraagd" of ze daar geld heeft verdiend.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Willem1
Amerikafan

Bericht door Willem1 »

Voorzover ik weet is er inderdaad geen zinnig woord over te zeggen... Dit zal wel "Administrative processing under 221(g)" zijn, correct? Zoja, dan kun je kijken of je "inadmissible" bent onder US Code 1182 (link). Niet dat je daar heel veel wijzer van wordt - als de consular officer of iemand anders bijvoorbeeld "reasonable grounds to believe" heeft dat je je schuldig zou kunnen gaan maken aan "any illegal activity", dan kun je al geweigerd worden. Ga er maar aan staan. En over de tijd die ze erover doen om een beslissing te nemen geven ze zichzelf alle ruimte.

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben: is je expliciet gevraagd naar de relatie met je vriend? Was het een optie geweest om het gewoon wat algemener te houden ('ik heb vrienden die daar wonen') zonder namen te noemen? Niet dat je daar iets aan hebt - maar wellicht nuttige informatie voor anderen.
Karina - L1A
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Karina - L1A »

Ik kan nergens vinden dat er in Nederland iemand erg lang op uitslag van L1A heeft moeten wachten. Iemand daar ervaring mee? Ik wacht vandaag precies 5 weken. Heb wel een paar keer contact gehad met het consulaat en het enige wat ik te horen krijg is dat ik moet wachten. Ik weet dat mijn aanvraag bij de Fraud Prevention ligt en qua status op AP staat. Ik hoop echt dat iemand ervaring heeft en misschien meer weet over hoe lang dit eventueel kan duren?
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Nagini »

Over het algemeen is het moeilijk iets te zeggen over AP. Zoals hierboven al gezegd is, kan het om honderden redenen gaan. Soms is AP om een specifieke reden, zoals afwachting van een missend document of betaling, en dan kun je verwachten dat AP snel in een beslissing wordt omgezet nadat dat geregeld is. In jouw geval is dat niet zo, een dus zelfs als je iemand zou vinden die ook op AP heeft gestaan, heb je geen idee of zij om eenzelfde reden op AP stonden een heeft hun tijdlijn dus geen waarde voor jou. Op het internet vind je verhalen terug van mensen die soms maanden in AP hebben gestaan (bij andere ambassades) zonder ooit er achter te komen waarom. Nederland staat bekend als 'low fraud' country. Lange AP komt daarom bij ons relatief weinig voor.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer