Reis daisydpl: Texas-New Mexico-Utah-Nevada.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
daisydpl
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 11 aug 2013, 19:55

Reis daisydpl: Texas-New Mexico-Utah-Nevada.

Bericht door daisydpl »

Hallo iedereen,

4de reis naar Amerika in volle voorbereiding (=> mei/juni 2020).

Graag wat tips wat betreft mijn planning:

23/05 : Brussel – Dallas
24/05 : Dallas – Fort Worth – Dallas downtown
25/05 : Dallas – Houston (AM : JFK memorial/plaza and PM : The Galleria)
26/05 : Houston (NASA)
27/05 : Houston – Austin
28/05 : Austin – San Antonio – Del Rio
29/05 : Del Rio – Big Bend
30/05 : Big Bend
31/05 : Big Bend – Terlingua
01/06 : Terlingua – Carslbad
02/06 : Carslbad – White Sands
03/06 : White Sands – Albuquerque
04/06 : Albuquerque – Canyon de Chelly
05/06 : Canyon de Chelly – Monument Valley
06/06 : Monument Valley – Page
07/06 : Page – Grand Staircase Escalante
08/06 : Grand Staircase Escalante – Zion NP
09/06 : Zion NP – Valley of Fire – Hoover Dam – Las Vegas
10/06 : Las Vegas – Red Rock Canyon – Las Vegas
11/06 : Las Vegas (helicoptervlucht Grand Canyon)
12/06 : Las Vegas
13/06 : Las Vegas - Brussel

Wetende dat we:
- Texas en New Mexico nog nooit gedaan hebben
- Monument Valley al 2 keer gezien, dus deze keer eigenlijk meer als tussenstop
- Page ook al gezien in vorige reis (deze keer wil ik er alleen de Antelope Canyon nog doen en eventueel boottochtje)
- Grand Staircase nog niet gezien
- Zion al gedaan, maar gezien we dichtbij waren vond ik het de moeite om er nog eens naartoe te gaan :-)
- Las Vegas ook al 2 nachten verbleven tijdens vorige trip

Alvast bedankt voor jullie tips wat betreft de haalbaarheid van mijn planning hierboven en uiteraard misschien nog bezienswaardigheden die de moeite zijn in de buurt en waarvoor het misschien de moeite zou zijn om planning toch iets of wat te wijzigen/ aan te passen.

Thanks!!!!

Greetz Daisy.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Texas-New Mexico - Utah - Nevada

Bericht door Tipsy_1 »

Mooie reis, echt "the best you can get" . Wel een beetje in 1 reis gepropt maar ik zou zo'n reis ook wel durven inplannen.
Wat ik wel te heftig vind is San Antonio en Austin > doe je zelf een plezier en plan 1 nacht in San Antonio in! Eigenlijk zou er daar ook nog een nacht Hill Country moeten bijkomen.... Hoort een beetje bij de Texas sfeer (bvb op een ranch slapen)
Jullie Texas en New Mexico stuk is bijna een copy van een deel van onze reis daar:
https://reisverhalen6.webs.com/texas-new-mexico-okt2014
Ik denk dat jullie wel tips gaan halen uit ons verslag.
Big Bend is ZALIG.
White Sands ook
en vergeet Guadeloupe NP niet voor een mooie hike!

Albuquerque en omgeving is nogal veel te zien... daar heb je nu ook geen tijd voor. Een nacht meer daar in de omgeving zou mooi zijn.
Persoonlijk denk ik dat je ergens aan het Houston-Dallas stuk iets moet weglaten of een nacht Vegas minder (moet die Grand Canyon vlucht echt? Voegt naar mijn mening niet veel toe aan een reis die zo vol prachtige natuur zit). Wij hebben bij onze Texas reis ook geen Dallas kunnen toevoegen. Bewuste keuze toen. Wij zijn van Houston direct naar Austin (of terug vanaf San Antonio gegaan) om die reden. Allicht een keuze die jullie ook moeten overwegen.
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Texas-New Mexico - Utah - Nevada

Bericht door Christian »

Een reis van ruim 3600km die je in 16 dagen moet rijden. Dat is zo'n 225 kale kilometers per dag.
Je rijdt veel moois voorbij. Ik zou Houston eraf halen of Dallas eraf en in Houston beginnen. Net even wat je zelf belangrijker vindt. Nasa of JFK.
Als je Nasa in Florida gezien hebt dan gaat dit een beetje tegenvallen.Verder vond ik Houston zelf wat tegenvallen.
Austin en San Antonio zijn zeker leuk om mee te pakken.

In onze reis van 2018 hebben wij een stukje dezelfde route. Wellicht staan daar nog mooie plekjes tussen die je wil meepakken.
https://www.reistipsamerika.nl/reisvers ... ew-mexico/
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Texas-New Mexico - Utah - Nevada

Bericht door hemmie »

Over de 2e helft kan ik niets zeggen, maar ik vind het eerste deel ook erg gehaast. Austin en San Antonio verdienen elk wel een dag/nacht, en je mist nu volledig de Hill Country, daar zou ik toch ook minimaal 1 nacht doen. Als je verderop niets wil schrappen zou ik inderdaad in het begin Dallas of Houston schrappen.
Ik mis ook Guadalupe Mountains NP, maar het lijkt mij te veel om dat op 01/06 te doen, want ik ga er van uit dat je dan ook Carlsbad Caverns wil doen.
Terug in Texas!
daisydpl
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 11 aug 2013, 19:55

Re: Texas-New Mexico - Utah - Nevada

Bericht door daisydpl »

bedankt voor de nuttige tips!!

Ik heb er bewust voor gekozen San Antonio te doen als tussenstop. Even rustig iets eten, wat rond lopen en dan gewoon verder rijden. Geen idee waarom maar het lijkt met niet iets waar mijn echtgenoot en ik een volledig dag zouden spenderen en daar dan overnachten (ik kan me uiteraard vergissen :wink:

Initieel was het mijn bedoeling 3 weken in alleen maar Texas en New Mexico te spenderen. Maar na wat nader onderzoek begon ik al snel te beseffen dat er eigenlijk weinig is wat ik echt heel graag zou willen zien :cry: Vandaar mijn idee om het dan uit te breiden en tot Las Vegas te rijden en nog een paar Nationale parken etc mee te pikken onderweg.

Mijn enige grote interesses zijn Big Bend NP, Canyon de Chelly en White sands. Dat MOET ik absoluut zien.

Houston en of Dallas weglaten.... Tja, dan denk ik bij mezelf "laat het idee Texas gewoon volledig vallen". Want het enige wat me eigenlijk ongelooflijk leuk lijkt zijn NASA, JFK en Fort Worth. Ik heb het gevoel dat als ik dan toch in Texas ben ik dat absoluut moet gezien hebben.

Ik lees hier wel telkens "Hill Country". Dat klinkt wel leuk. Hebben jullie daar wat tips voor mij?

New Mexico was voor mij ook geen must maar als ik white sands wil zien moet ik er uiteraard naartoe. Ik lees hier dat er veel te beleven valt rond Albuquerque maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er weinig info over vind. Geen idee wat er dan rond Albuquerque nog zou zijn dat absolute aanraders zijn? Ben ook niet echt een "stadsmens" als ik op verlof ga :sadcry:
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Texas-New Mexico - Utah - Nevada

Bericht door winterpark »

hemmie schreef:
05 jul 2019, 01:24
Over de 2e helft kan ik niets zeggen, maar ik vind het eerste deel ook erg gehaast. Austin en San Antonio verdienen elk wel een dag/nacht, en je mist nu volledig de Hill Country, daar zou ik toch ook minimaal 1 nacht doen. Als je verderop niets wil schrappen zou ik inderdaad in het begin Dallas of Houston schrappen.
Dit wilde ik echt precies tikken. Sla Houston en Dallas over en neem veel meer tijd voor de rest. Ik zou zeker nog een nacht toevoegen aan Big Bend. Je schrijft dat je geen stadsmens bent. Ik ook niet, dus Houston en Dallas zijn niks voor mij. Austin echter wel (want klein en behapbaar) en Santa Fe vonden wij ook heerlijk. Auto aan de kant, en lekker struinen. Je hebt bovendien super veel mooie state parks in Texas die niet onderdoen voor de natuur in het zuidwesten!!!

Over het deel na Texas en New Mexico heb ik geen mening. Maar ik zou het veel liever zo doen:

Brussel - Houston (tenzij je goedkoop op Austin kunt vliegen, fijne kleine luchthaven)
Houston - Austin
Austin
Austin - Enchanted Rock State Park - San Antonio
San Antonio
San Antonio - Del Rio
Del Rio - Big Bend
Big Bend
Big Bend
Big Bend - Fort Davis (Davis Mountains, slapen in de Indian Lodge!)
Fort Davis/Davis Mountains SP
Fort Davis - Carlsbad (bezoek Carlsbad Caverns)
Carlsbad - White Sands
etc

Edit: Of je slaat San Antonio over en gaat in plaats daarvan naar Fort Worth, kan natuurlijk ook. Dan doe je zoiets:


Brussel - Dallas
Dallas
Dallas - Austin
Austin
Austin - Enchanted Rock State Park - Del Rio
Del Rio - Big Bend
Big Bend
Big Bend
Big Bend - Fort Davis (Davis Mountains, slapen in de Indian Lodge!)
Fort Davis/Davis Mountains SP
Fort Davis - Carlsbad (bezoek Carlsbad Caverns)
Carlsbad - White Sands
etc
alje
Amerikafan
Berichten: 335
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:05

Re: Reis daisydpl: Texas-New Mexico-Utah-Nevada.

Bericht door alje »

In New Mexico: zowel Taos als Santa Fe zijn leuk. En Acoma Pueblo, wat je kunt zien tussen Albuquerque en Canyon de Chelly.

Misschien je reis toch beperken tot wat je echt nieuw wil zien - Texas en New Mexico - en van Canyon de Chelly naar Phoenix rijden en daarvandaan terug vliegen?
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Texas-New Mexico - Utah - Nevada

Bericht door Tipsy_1 »

daisydpl schreef:
05 jul 2019, 08:50
Initieel was het mijn bedoeling 3 weken in alleen maar Texas en New Mexico te spenderen. Maar na wat nader onderzoek begon ik al snel te beseffen dat er eigenlijk weinig is wat ik echt heel graag zou willen zien :cry: Vandaar mijn idee om het dan uit te breiden en tot Las Vegas te rijden en nog een paar Nationale parken etc mee te pikken onderweg.

Mijn enige grote interesses zijn Big Bend NP, Canyon de Chelly en White sands. Dat MOET ik absoluut zien.

Houston en of Dallas weglaten.... Tja, dan denk ik bij mezelf "laat het idee Texas gewoon volledig vallen". Want het enige wat me eigenlijk ongelooflijk leuk lijkt zijn NASA, JFK en Fort Worth. Ik heb het gevoel dat als ik dan toch in Texas ben ik dat absoluut moet gezien hebben.
Als je niet echt interesse hebt om naar Texas te gaan, ga dan niet zou ik zo zeggen (bedoel ik positief hoor). De afstanden zijn gigantisch.
Maar echt, Texas is echt de moeite. Niet alleen de bezienswaardigheden maar vooral de sfeer. Daar moet je dan wel voor openstaan.
Wat wij zo tof vonden is dat je in Texas niet tussen de hordes Aziatische en Europese toeristen staat, die je wel meteen tegenkomt bij de parken rondom Las Vegas.
Onze meest verrassende plekken van de reis waren Palo Duro Canyon en Caprock Canyon maar daar kom je nu niet in de buurt (is langs route 66).

(Canyon de Chelly ligt overigens niet in Texas of New Mexico, maar dat weet je allicht wel)
Laatst gewijzigd door Tipsy_1 op 05 jul 2019, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis daisydpl: Texas-New Mexico-Utah-Nevada.

Bericht door winterpark »

Eens met Tipsy, wij vonden beide state parks ook GEWELDIG. En verder ook herkenbaar: het is gewoon rustig.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis daisydpl: Texas-New Mexico-Utah-Nevada.

Bericht door hemmie »

Ik heb het idee dat jullie meer interesse hebben in natuur dan in steden. De natuur in TX is niet zo bekend, maar we hebben zeker mooie plekjes!
In de Hill Country heb je verschillende mooie state parks, met name Enchanted Rock en Pedernales. Ook zijn er wat leuke stadjes.
Bij Del Rio is Seminole Canyon SP een bezoek waard.
Davis Mountains SP vonden wij ook heel mooi.
Texas heeft ook nog wat mooie plekjes aan de kust. Galveston is een mooie stad, makkelijk bereikbaar vanuit Houston, en het strand wat verderop op het eiland (buiten de stad) is mooi. Onze favoriet is echter Port Aransas, vooral vanwege de vele dolfijnen.
Mocht je toch naar Houston gaan en nog wat tijd hebben, net buiten Houston ligt Brazos Bend SP, met heel veel alligators.
De canyons in de panhandle hebben wij nog niet bezocht, maar hoor ik inderdaad ook hele goede dingen over.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer