Geen afspraak met consulaat voor B2 visum

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
studente97
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jul 2019, 21:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Geen afspraak met consulaat voor B2 visum

Bericht door studente97 »

Beste allemaal,

Mijn ESTA is geweigerd, mijn ticket staat voor volgende week geboekt en ik heb minder dan 4/5 werkdagen om een B2 visum te kunnen regelen.
Wie heeft hier ervaring mee? Is dit mogelijk?
Plus mijn belangrijkste vraaag: wie weet wat ik moet doen? Zie afbeelding. Ik kan namelijk gewoon geen afspraak maken...?!?! En ik heb gelezen dat vele mensen EERST hebben betaald, daarna de afspraak gemaakt en geklikt op 'spoedprocedure' maar ik kom niet verder want ik kan nergens op klikken.

HELP ME OUT!
studente97
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jul 2019, 21:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: GEEN AFSPRAAK MET CONSULAAT VOOR B2 VISUM

Bericht door studente97 »

Ik kan geen afbeelding invoegen.. Iemand enig idee hoe dat moet?
Gast

Re: GEEN AFSPRAAK MET CONSULAAT VOOR B2 VISUM

Bericht door Gast »

Waarom is je esta geweigerd? Als je esta met een geldige reden is geweigerd kun je GEEN visum meer aanvragen, en vice versa, en zeker niet binnen de tijd die jij hebt.
Je zou kunnen proberen om een nieuwe poging te wagen om een esta aan te vragen...maar ik geef je weinig kans.
Ik hoop dat je een goede annuleringsverzekering hebt.
studente97
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jul 2019, 21:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: GEEN AFSPRAAK MET CONSULAAT VOOR B2 VISUM

Bericht door studente97 »

Er is vanuit de ambassade en ESTA zelf gekeken waarom het is geweigerd, maar niemand heeft iets kunnen vinden. Ik ben zelf 4 jaar geleden naar amerika gegaan en toen ook esta probleemloos aangevraagd. Verder ben ik een 22 jarige studente zonder gekke dingen te hebben gedaan haha dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb al een nieuwe esta aangevraagd maar die is helaas ook geweigerd. ik kan amerika enkel nog binnenkomen met een visum.
Annuleringsverzekering heb ik helaas niet.. :cry: :cry:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: GEEN AFSPRAAK MET CONSULAAT VOOR B2 VISUM

Bericht door Martin & Marianne »

studente97 schreef:
02 jul 2019, 21:41
Ik kan geen afbeelding invoegen.. Iemand enig idee hoe dat moet?
Onderaan je bericht op bijlage klikken en dan bestand invoegen.

Of een schermafdruk maken en dat in je bericht kopiëren.

Marianne
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: GEEN AFSPRAAK MET CONSULAAT VOOR B2 VISUM

Bericht door kastelke »

Vaak kan je je ticket nog wijzigen mits bijbetaling van een paar honderd euro. Afhankelijk van hoeveel je voor het ticket betaalde kan dat je in de mogelijkheid brengen om alsnog het komende jaar elders naartoe te gaan op vakantie.

Heb je Social Media gegevens doorgegeven bij de ESTA aanvraag? (of vragen ze dat nu nog niet? Ik reis op mijn Canadese paspoort, dus dat is anders).

In ieder geval ga je de komende jaren niet meer naar de US kunnen reizen zonder geldig visum. En best trek je daar een paar maanden voor uit als je zoals nu een weigering gehad hebt. Wie weet wat ze voor bewijzen vragen.

Waarom ESTA geweigerd?
Ben je de afgelopen jaren nog naar andere landen op reis geweest, en dan meer bepaald landen waar de US geen al te vriendschappelijke banden mee hebben?
Heb je een van de vragen bij ESTA met 'ja' beantwoord?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: GEEN AFSPRAAK MET CONSULAAT VOOR B2 VISUM

Bericht door Queste »

kastelke schreef:
03 jul 2019, 00:40
Waarom ESTA geweigerd?
Ben je de afgelopen jaren nog naar andere landen op reis geweest, en dan meer bepaald landen waar de US geen al te vriendschappelijke banden mee hebben?
Heb je een van de vragen bij ESTA met 'ja' beantwoord?
studente97 schreef:
02 jul 2019, 22:29
Ik ben zelf 4 jaar geleden naar amerika gegaan en toen ook esta probleemloos aangevraagd.
Of is om een of andere reden toendertijd je vertrek niet correct geregistreerd en sta je aangemerkt als overstay?
Je kan je travelhistory hier opvragen: https://i94.cbp.dhs.gov/I94/#/history-search
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Geen afspraak met consulaat voor B2 visum

Bericht door mtl »

Op tijd aanvragen is leuk maar ook goedgekeurde esta's kunnen vlak voor vertrek ingetrokken worden. Volgens mij is dat hier het geval.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Geen afspraak met consulaat voor B2 visum

Bericht door roelb »

De OP is niet meer ingelogd geweest sinds 2 uur na het posten van deze eerste post.

Er zijn hierboven al de relevante vragen gesteld (Met name: is er Yes geantwoord op een van de eligibility vragen?). Verder heeft het denk ik niet zoveel zin om te speculeren zolang de OP niet meer terugkomt en deze zaken opheldert.

Over het al dan niet op tijd aanvragen verschillen de meningen. Ik vind het echt nonsens. ESTA's worden normaal gesproken niet afgewezen als je gewoon alle eligibility vragen met "No" kunt beantwoorden en niet ergens op een lijst staat. Zonde van de geldigheidsduur. En inderdaad, ze kunnen altijd nog worden ingetrokken, vooral voor advocaten is dat risico de laatste tijd schijnbaar aanwezig. Maar als een ESTA wordt afgewezen kun je zomaar maanden - of langer - bezig zijn met een visumaanvraag, met een grote kans dat ook dat niet lukt.
studente97
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jul 2019, 21:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Geen afspraak met consulaat voor B2 visum

Bericht door studente97 »

Hoi allemaal.

Even een korte update. Ondertussen heb ik een afspraak bij de ambassade kunnen regelen voor komende dinsdag. Donderdag staat mijn ticket nog steeds gepland.
Weet iemand of ik binnen 2 dagen mn visum kan krijgen?
Is per koerier sneller afleveren op locatie of bij mij thuis?
Kan ik ook een versnelde levering aanvragen? Hoeveel kost dat en hoe snel komt dat aan.

Dank!!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Geen afspraak met consulaat voor B2 visum

Bericht door roelb »

Vertel ons eerst eens of je "Yes" heb geantwoord op een van de eligibility vragen van die ESTA aanvraag, en zoja, op welke. Want dat is de enige normale reden voor een afwijziging.

Over het algemeen is de kans vrij klein dat je na een ESTA refusal wel een visum krijgt. De enige uitzondering op die regel is als je in de afgelopen jaren naar Iran hebt gereisd, maar goed, dan had je vermoedelijk nooit die ESTA aanvraag gedaan, want dat is dan per definitie niet meer mogelijk.
studente97
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jul 2019, 21:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Geen afspraak met consulaat voor B2 visum

Bericht door studente97 »

Nee ik heb overal NEE ingevuld. Ik heb NIETS verkeerd ingevuld. Niet naar een van die landen geweest.
Ik ben gewoon een 22 jarige studente en ik ben al eerder naar Amerika geweest, probleemloos, op vakantie voor 5 weken.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Geen afspraak met consulaat voor B2 visum

Bericht door roelb »

En je hebt dat op https://esta.cbp.dhs.gov gedaan?

Heb je ook geprobeerd om die aanvraag gewoon nog een keer te doen? Alles nog een keer opnieuw invullen, voor de zekerheid? Voor die $4 (of $14 als het wel goed gaat) hoef je dat niet te laten..

Heb je ook gecontroleerd (hierboven al genoemd) of dat je vorige entry en vertrek juist zijn geregistreerd? https://i94.cbp.dhs.gov/I94/#/history-search
Laatst gewijzigd door roelb op 04 jul 2019, 23:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Geen afspraak met consulaat voor B2 visum

Bericht door Dutchess »

Het enige dat ik kan bedenken is dat jouw naam dezelfde is als iemand die nu op de "watchlist" staat.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: GEEN AFSPRAAK MET CONSULAAT VOOR B2 VISUM

Bericht door Dutchess »

@roelb
studente97 schreef:
02 jul 2019, 22:29
Ik heb al een nieuwe esta aangevraagd maar die is helaas ook geweigerd.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
studente97
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jul 2019, 21:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Geen afspraak met consulaat voor B2 visum

Bericht door studente97 »

roelb schreef:
04 jul 2019, 23:05
En je hebt dat op https://esta.cbp.dhs.gov gedaan?

Jazeker heb ik dat via deze site gedaan

Heb je ook geprobeerd om die aanvraag gewoon nog een keer te doen? Alles nog een keer opnieuw invullen, voor de zekerheid? Voor die $4 (of $14 als het wel goed gaat) hoef je dat niet te laten..

Jap ik heb het nogmaals gedaan, direct afgewezen. Kostte me inderdaad 4 dollar voor de afwijzingen.

Heb je ook gecontroleerd (hierboven al genoemd) of dat je vorige entry en vertrek juist zijn geregistreerd? https://i94.cbp.dhs.gov/I94/#/history-search
De gegevens die zijn genoteerd zijn juist, van mijn vorige reis
studente97
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jul 2019, 21:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Geen afspraak met consulaat voor B2 visum

Bericht door studente97 »

Dutchess schreef:
04 jul 2019, 23:06
Het enige dat ik kan bedenken is dat jouw naam dezelfde is als iemand die nu op de "watchlist" staat.
Dat is inderdaad het enige waar ik ook aan kan denken. Ik heb een Aziatische achtergrond
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Geen afspraak met consulaat voor B2 visum

Bericht door roelb »

Als je inderdaad gewoon op de officiele site hebt aangevraagd, dat twee keer hebt gedaan, alles juist hebt ingevuld en geen eligibility vragen met "Yes" hebt beantwoordt dan moet de afwijziging gerelateerd zijn aan je persoon, werkgever of ouders. Er is geen sprake van overstay, althans, je geeft aan dat "de gegevens kloppen". Daarmee neem ik aan dat je dus zowel een entry, als tijdig (binnen 90 dagen) exit record ziet in je I94 history.

Hoezeer je misscien zou denken met het huidige politieke klimaat in de USA, een achtergrond is geen reden voor een afwijziging. Wel inderdaad een vermelding ergens op een no-fly of andere watchlist (en dat kan ook doorwerken naar kinderen). Er gaat ook het verhaal dat bijvoorbeeld advocaten die clienten hebben die op zo'n lijst staan zelf geweigerd worden, dus het kan zelfs doorwerken in een arbeidsrelatie.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Geen afspraak met consulaat voor B2 visum

Bericht door roelb »

No problem at all. Maar meer dan succes wensen kunnen we denk ik niet. Wat er ook gebeurt, het wordt in ieder geval altijd op prijs gesteld als je achteraf nog even terugkoppelt. Daar heeft wellicht iemand anders in de toekomst weer iets aan.
studente97
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jul 2019, 21:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Geen afspraak met consulaat voor B2 visum

Bericht door studente97 »

Hierbij even een terugkoppeling.
Ik ben vanochtend naar de ambassade geweest, daar heb ik helaas geen visum gekregen.
My visa application has been refused under section 221 G of the Immigration and Nationality act for administrative processing.
Ik moet nu dus het DS-5535 formulier van Administrative Processing invullen.
Ben oprecht super verdrietig. Ik heb echt niks fout gedaan... Heb op internet gelezen dat 0.5 procent van de mensen die applyen voor een visa deze administrative processing moet ondergaan.
Mijn ticket staat voor overmorgen gepland, maar nu ik zo lees op internet kan een application rustig 2 maanden duren.
Ik heb verder niemand anders kunnen vinden op deze site die ook het DS-5535 formulier heeft moeten invullen helaas.

I will keep you updated over een tijdje hoe het er voor staat. Sinds 2017 is deze maatregel namelijk ingevoerd dus ik vrees dat er veel meer anderen ook slachtoffer zullen worden van deze sanctie.

Groetjes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer