Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wordt een spoedafspraak voor een J1 visum makkelijk goedgekeurd?
Wordt een spoedafspraak voor een J1 visum makkelijk goedgekeurd?
Over ongeveer anderhalve maand start ik met een exchange periode in Kentucky onder een J1 visum.
Gisteren wilde ik een afspraak maken bij het consulaat voor een visum afspraak. De eerst beschikbare datum was echter 19 augustus. Terwijl mijn exchange begint op 18 augustus en ik al een vlucht geboekt heb voor 13 augustus.
Nu heb ik dus een verzoek ingediend voor een versnelde afspraak op 1 augustus. Nu is mijn vraag worden deze verzoeken snel goedgekeurd of is dat echter alleen in bijzondere situaties?
Gisteren wilde ik een afspraak maken bij het consulaat voor een visum afspraak. De eerst beschikbare datum was echter 19 augustus. Terwijl mijn exchange begint op 18 augustus en ik al een vlucht geboekt heb voor 13 augustus.
Nu heb ik dus een verzoek ingediend voor een versnelde afspraak op 1 augustus. Nu is mijn vraag worden deze verzoeken snel goedgekeurd of is dat echter alleen in bijzondere situaties?
-
Queste
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Re: Wordt een spoedafspraak voor een J1 visum makkelijk goedgekeurd?
Onder qualifications voor een versnelde afspraak staat
Het lijkt me dus dat je daarvoor in aanmerking komtStudents or exchange visitors
Purpose of travel is to begin or resume a valid program of study in the United States when no regular visa appointments are available before the program start date.
Essential documentation:
Original Form I-20 or Form DS-2019 indicating start date of program within 60 days.
Evidence that you have paid the SEVIS fee (when applicable).
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Hoe heb je dat verzoek ingediend? Per e-mail of telefoon?
Jaren geleden heb ik ze een keer gebeld met een verzoek om een specifieke datum voor een interview - en dat is toen vrij gemakkelijk gelukt. Ik moest toen wel een creditcard nummer hebben om ueberhaupt met een levend persoon te kunnen spreken (en dat zou iets van $20 (?) gaan kosten). Het nummer heb ik doorgegeven - maar ik weet niet meer of ze dat uiteindelijk ook hebben afgeschreven of niet.
Jaren geleden heb ik ze een keer gebeld met een verzoek om een specifieke datum voor een interview - en dat is toen vrij gemakkelijk gelukt. Ik moest toen wel een creditcard nummer hebben om ueberhaupt met een levend persoon te kunnen spreken (en dat zou iets van $20 (?) gaan kosten). Het nummer heb ik doorgegeven - maar ik weet niet meer of ze dat uiteindelijk ook hebben afgeschreven of niet.
Hoi, Ik heb dat verzoek nu gewoon via hun site ingediend.
Tegenwoordig zijn ze ook gewoon gratis per telefoon bereikbaar, want ik had vanochtend namelijk al gebeld om meer informatie te krijgen.
Toen had ik echter nog geen betaling gemaakt, omdat ik overwoog om een afspraak in Brussel te maken aangezien daar de wachttijd 10 dagen is.
Aan de telefoon kreeg ik te horen dat ik eerst moest betalen en vanaf dat moment kon het dus via de site aanvragen.
Nog even een andere vraag.
Is het überhaupt op tijd om een afspraak te hebben op 1 augustus als ik op 13 augustus een vlucht heb?
Of is het verstandig om morgen te bellen om te vragen of het nog eerder kan?
Is het überhaupt op tijd om een afspraak te hebben op 1 augustus als ik op 13 augustus een vlucht heb?
Of is het verstandig om morgen te bellen om te vragen of het nog eerder kan?
Dat lijkt me ruim op tijd. Als alles goed gaat, dan neemt degene die het interview afneemt direct de beslissing dat je visa approved is. Het visum in je paspoort zetten kunnen ze heel snel (1 dag?), en dan opsturen met de post (binnen NL) kost ook niet meer dan 1 of 2 dagen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht