Reis Oilsjt: SF - LA via LV.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Oilsjt
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 dec 2018, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Oilsjt: SF - LA via LV.

Bericht door Oilsjt »

Marianne is inderdaad een hevige fan van yosemite vermoed ik. We houden dit voor een volgende reis, mijn echtgenote wil vooral de drie grote steden gezien hebben. Gezien de korte reisperiode past Yosemite dan niet echt binnen het plaatje.

De 17 mile drive en point lobos willen we graag meepikken, een walvistour hoeft niet, dat hebben we al een keer meegemaakt in Argentinië. Hearst Castle gaan we ook niet bekijken. Biedt het traject in twee dagen ons toch nog genoeg opportuniteiten om onderweg regelmatig eens te stoppen - zonder daarbij lange wandelingen te doen - of is dat eerder sightseeing vanuit de wagen?
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Oilsjt: SF - LA via LV.

Bericht door Mrvanilla »

Haha Ik weet wel zeker dat Marianne fan is van Yosemite. Begrijpelijk ook want het is een schitterend park. Lastig in jouw route te voegen wel.

Ik zou het, net als Paul, houden op je laatste route. Als je niet gaan wandelen en weinig gaat doen dan kan een overnachting ook wel. Zonde wel, maar dat is persoonlijk.
Groetjes,
Daniel
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Oilsjt: SF - LA via LV.

Bericht door Trails »

En... buiten Yosemite zijn er meer dan genoeg andere plekken die ook meer dan de moeite waard zijn.
Zo zijn wij al weer bezig met het plannen van een reis voor 2021 en slaan dan ook (heel bewust vanwege de enorme drukte) Yosemite en Yellowstone over.
Oilsjt
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 dec 2018, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Oilsjt: SF - LA via LV.

Bericht door Oilsjt »

Ik heb intussen ontdekt waarom de prijzen zo de pan uit swingen in Monterey en weide omgeving. Van 13 tot 16 juni is er het US Open Golf toernooi in Pebble Beach.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Oilsjt: SF - LA via LV.

Bericht door Ron Notenboom »

Wij hebben in 2015 gekozen voor de Comfort Inn in Marina. Prima hotel en toen alleszins betaalbaar.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Oilsjt
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 dec 2018, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Oilsjt: SF - LA via LV.

Bericht door Oilsjt »

Wij zijn intussen een week terug van onze reis. Het was een schitterende reis met enkel hoogtepunten!

Ik wil de forumleden van harte bedanken voor de vele tips en tricks die zij ons hier gaven. Zowel qua autoverhuur, hotelverhuur en routeplanning hebben wij kunnen genieten van de vele voordelen die hier te lezen zijn op dit forum. Nogmaals onze oprechte dank!

Groeten,
Jens
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Oilsjt: SF - LA via LV.

Bericht door Mrvanilla »

Fijn dat jullie een mooie reis hebben gehad! On to the next one :thumbup:
Groetjes,
Daniel
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Oilsjt: SF - LA via LV.

Bericht door stegeman »

Mooi :thumbup: Ik vind het erg mooi om reacties te lezen van mensen die hun reis er op hebben zitten. Hoe het gegaan is. :thumbup:
Ben nog even benieuwd hoe het jou kwa indeling gegaan is. Had je overal in principe voldoende tijd? Of had je ergens anders langer gebleven ? Zijn er afstanden die tegen of mee vielen?
We gaan zelf nog deze reis ongeveer maken😇. Vandaar...
Oilsjt
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 dec 2018, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Oilsjt: SF - LA via LV.

Bericht door Oilsjt »

We hadden overal tijd genoeg behalve tussen LA en SF. Ik zou echt, zoals de meeste forumleden trouwens, willen adviseren om daar twee overnachtingen voor uit te trekken. Bij slechts één overnachting is er toch te weinig tijd om langere tussenstops in te bouwen.

De rest van de reis zouden we opnieuw indelen zoals we het gedaan hebben. Waren ook blij dat we een overnachting in Monument Valley hadden. We verbleven er in één van de cabins en dat was voor ons één van de hoogtepunten.
Gast

Re: Reis Oilsjt: SF - LA via LV.

Bericht door Gast »

Oilsjt schreef:
02 jul 2019, 12:14

De rest van de reis zouden we opnieuw indelen zoals we het gedaan hebben. Waren ook blij dat we een overnachting in Monument Valley hadden. We verbleven er in één van de cabins en dat was voor ons één van de hoogtepunten.
Ben je bij Gouldings geweest? Vonden wij juist het minste hotel van onze hele trip, uitzicht uiteraard fantastisch
Oilsjt
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 dec 2018, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Oilsjt: SF - LA via LV.

Bericht door Oilsjt »

Nee hoor, in één van de Premium Cabins van The View.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer