Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door BonnyR »

@Mrvanilla ligt nog een leuk laagje sneeuw... ;-)
https://denver.cbslocal.com/2019/06/07/ ... onal-park/

Ziet er prachtig uit, maar wat hoog zeg! 3700 meter
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Mrvanilla »

Haha herkenbaar! Hier een impressie van onze tocht over de TRR in 2015.
Screenshot_20190608-123926_Gallery.jpg
Screenshot_20190608-123909_Gallery.jpg
Screenshot_20190608-123852_Gallery.jpg
Screenshot_20190608-124157_Photos.jpg
Screenshot_20190608-124221_Photos.jpg
Groetjes,
Daniel
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door IngridZw »

Wij hebben hem in 2015 gereden, ongeveer in dezelfde periode, maar met heel veel minder sneeuw.
Diegene die hem nu gaat rijden boft maar met zoveel sneeuw. Lijkt me echt heel bijzonder.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door butterfly »

Markstaal schreef:
08 jun 2019, 01:26

@ butterfly Archview RV resort is erg mooi. Leuke Cabins met een geweldig uitzicht. Douches en wc’s waren erg schoon en ‘s avond is er een kampvuur waar veel mensen even gezellig een drankje met elkaar doen.
bedankt voor de terug koppeling. Goed om te horen, zo krijgen we er nog meer zin in :thumbup: Hopelijk bevalt de Foothills inn straks ook heel goed! Veel plezier.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

@Mrvanilla wij troffen de Trail Ridge Road net zo aan als op jullie foto’s. Was erg mooi maar wel erg koud. Vooral ‘s nachts in de tent konden we het maar niet warm krijgen met temperaturen rond het vriespunt.

@butterfly Bedankt! Ik zal er verslag van doen!
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Mrvanilla »

Mooi dat jullie in ieder geval de weg over konden. Ach, een koud tentje kan ook z'n voordelen hebben! :mrgreen:
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Zeker waar Daniel :wink:

@butterfly The Foothill Inn was een prima hotel, wel wat gedateerd en ik vond het ontbijt zelfs voor Amerikaans begrip erg slecht. Het vervelende was uiteindelijk wel dat ze me veel te veel hebben laten betalen ivm meerdere afschrijvingen op mijn credit card (zelfs 5 dagen na die tijd nog) waardoor ik nu bijna het dubbele moet betalen dan dat ik geboekt had. Ben nog steeds bezig om dit recht te zetten.
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door butterfly »

Bedankt voor de update. Dat klinkt wel als een slechte service die extra kosten die je nu extra betaald hebt. Basic vind ik niet erg, maar dan wel voor een lagere prijs, anders kun je net zo goed wat beters boeken :wink: Succes met het terug halen van je geld, en ik ga eens kijken wat er eventueel nog aan alternatieven te vinden zijn.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Inmiddels weer een aantal dagen terug in Nederland. Weer een geweldige reis gehad ook mede door jullie adviezen, dank daarvoor!

Hoogtepunt van de reis was toch zeker Yellowstone. Wat een geweldig mooi park! Uit eindelijk hier meer dan 3 volle dagen aan besteed en dat was net genoeg. Veel wildlife gezien waaronder beren en een grizzly met kleintjes. Grand Teton hebben we helaas geskipt doordat de voorspellingen erg slecht waren.

Met geluk zowel de Trail Ridge Road als de Beartooth Highway kunnen rijden, wat boven verwachting mooi was.

Andere hoogtepunten waren Dead Horse Point, RMNP en the Black Hills. Ook de variatie van de natuur was erg prettig, verder was het niet gehaast en hadden we overal genoeg tijd voor. Salt Lake City verraste ons ook positief!

We hebben een kleine blog bijgehouden op Polarsteps.

https://www.polarsteps.com/MarkStaal2/1 ... p-2019-usa
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door markro »

Goed om te lezen dat jullie een fijne vakantie hebben gehad.
Leuk om jullie verslag in te kijken, bedankt voor het willen delen er van.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door IngridZw »

Jammer hè dat zo'n geweldige reis zo snel voorbij gaat. In het begin denk je: wat een vooruitzicht zoveel dagen voor de boeg en voor je het weet zit je alweer in het vliegtuig richting thuis. Gezien de foto's hebben jullie het fantastisch naar de zin gehad.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

Ja erg jammer dat het er weer opzit helaas. We hebben het inderdaad geweldig gehad! :D Dit keer voor het eerst wel het gevoel dat we wel een tijd weggeweest zijn gelukkig, al gaat het natuurlijk altijd veel te snel. Vooral ook omdat we al een behoorlijke tijd aan het plannen waren. Gelukkig kunnen we weer nieuwe plannen gaan maken voor de volgende keer. Wellicht richting de zuidelijke staten.
anneliesc88
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2018, 18:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door anneliesc88 »

Hallo!

Bezochten jullie Crazy Horse Memorial?
https://crazyhorsememorial.org/visit/pr ... admission/
$24.00 2 people in car vind ik nogal duur?
$7.00 Per person walking, maar kan je daar dan te voet naartoe?

Bedankt voor de info!
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

@anneliesc88 Nee dit hebben we niet bezocht. Wel op een afstand bekeken maar vonden dit het geld niet waard. Het verhaal erachter is mooi en interessant maar wat je daadwerkelijk in de rots kan zien vind ik niet de moeite. Mount Rushmore vond ik wel mooi en indrukwekkend, wel druk!
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Pleank »

Hoi,

Net jullie verslag gelezen, wat een gave reis! Helpt ons zeker bij het plannen :thumbup:
Ik had een vraag, welke cabins hebben jullie in Custer State Park geslapen? En heb je verder nog tips/aanraders qua cabins op deze route?

bedankt alvast
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

@Pleank Leuk om te horen! Was een geweldige reis.

We hadden een cabin gehuurd op Stockade Lake South campground in Custer State Park. De prijzen zijn nu $55 per nacht.
Hou er wel rekening mee dat er geen Wi-Fi is en dat je entree voor het State park moet betalen om hier te verblijven. De cabins hebben ook geen wc/douche plus je moet je eigen linnen meenemen.
De cabins staan geweldig en op loopafstand van het meer.
Voor reserveringen kan je hier kijken: https://travel.campsd.com/

Voor de rest kan ik de cabins aanraden op Archview RV campground in Moab, goed betaalbaar en een geweldig uitzicht.
In Yellowstone verbleven we onder andere in een cabin bij Old Faithful, ook zonder wc of douche.

Verder zijn hebben we een aantal keer een cabin gehuurd op een KOA en een aantal nachten gekampeerd in een tent.
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Pleank »

@Markstaal Dankjewel! Die cabins zien er echt leuk uit :D in eerste instantie was het plan om zo veel mogelijk te kamperen maar gezien de vele verhalen (ook in jullie verslag) over lage temperaturen lijken die cabins een beter plan.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Markstaal »

@Pleank kamperen kan zeker koud zijn, maar met de juiste slaapzakken natuurlijk prima te doen. Wij hadden alles ter plekke gekocht en wouden niet een fortuin uitgeven, we hadden wel wat extra dekens van huis meegenomen plus een extra slaapzak. Ondanks de kou is kamperen wel geweldig mooi in en rondom de parken. De temperaturen in South Dakota waren prima vorig jaar juni overigens. Maken jullie het zelfde rondje en welke tijd gaan jullie?
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Reis Markstaal: Salt Lake City - Salt Lake City juni 2019.

Bericht door Pleank »

@Markstaal Het is nog allemaal in de eerste planningsfase, maar we denken wel aan eenzelfde rondje, maar dan zonder Moab en met een paar dagen in Colorado op het einde voor de herfstkleuren. Grofweg Denver - South Dakota - Yellowstone - Grand Teton - Colorado (Crested Butte, Glenwood Springs, die hoek) en dan via Rocky Mountain NP terug naar Denver. Zo heb ik het nu bedacht maar kan allemaal nog veranderen :D

We gaan in september en hebben ongeveer 3 weken de tijd. Plan is inderdaad om alles daar te kopen, dat hebben we afgelopen reis (standaard rondje zuidwesten + Moab) ook gedaan en is goed bevallen. Ik ben niet zo bang voor de kou in de nachten zelf want daar kan je je uiteraard op kleden/de juiste slaapzak voor aanschaffen, maar wel voor het in alle vroegte afbreken van je tentje met bevroren vingers etc :roll:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer