Alltrails PRO versie de moeite?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Malinois
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2018, 23:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Alltrails PRO versie de moeite?

Bericht door Malinois »

Hallo,

Voor de mooie wandelingen die we gaan maken heb ik Alltrails gebuikt die hier vaak wordt aangeraden. Echt een mooie en handige app!
Echter zijn de kaarten downloaden en het offline navigeren niet inbegrepen met de gratis versie. Dus ben ik aan het twijfelen om de PRO versie aan te schaffen, echter eens even polsen of het die 30€ wel waard is voor die 3 weken die wij gaan.
Reeds iemand gevonden op het forum die deze versie heeft, maar deze is al een paar maanden afwezig en reageert niet op mijn PB helaas.


De kaarten zou ik afprinten en als we niet zeker zijn van de weg, de app even offline gebruiken om te zien waar we zitten. Of bij slecht weer, makkelijk en snel een andere wandeling kiezen en daar ook onmiddellijk naar kunnen navigeren.

Groetjes Martijn
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Alltrails PRO versie de moeite?

Bericht door Martin & Marianne »

Forumlid Trails heeft de betaalde versie denk ik. Die zal wel reageren.
Welke wandelingen heb je gepland? Ook nog wandelingen buiten de parken? Wij wandelen redelijk veel maar hebben zelden kaarten of gps informatie nodig.
Ik kan me ook niet direct iets voorstellen bij snel een andere route zoeken in geval van slecht weer.

Marianne
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Alltrails PRO versie de moeite?

Bericht door winterpark »

Ik heb de betaalde versie. Offline kaarten vind ik wel handig, in veel parken is er toch slecht bereik. En zeker bij een lange wandeling wil je toch een beetje een inschatting maken hoelang je ongeveer moet. Kijk, een absolute must? Dat weet ik niet, een papieren kaart en een beetje richtingsgevoel geeft je ook al een goed beeld. Maar handig is het wel. We kwamen bij veel wandelingen toch wel wat mensen tegen die erg blij waren dat wij konden laten zien waar ze ongeveer waren ;-)
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Alltrails PRO versie de moeite?

Bericht door tomhster »

Ik heb ook de pro versie, met een aanbieding gekocht. Ik heb er wel lol van gehad, fijn om te kunnen checken of je de goede route volgt terwijl je verder geen ontvangst hebt in de middle of nowhere.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Alltrails PRO versie de moeite?

Bericht door Trails »

Ja, idd hebben wij ook de betaalde versie en gebruiken deze site heel veel.
Ik vind dit de prettigste site voor wandelingen.
Ik heb hem zelfs al voor Tenerife gebruikt.
De wandelingen die we doen print ik altijd uit. Ik loop meestal voorop en vind het prettiger om een fatsoenlijk kaartje te hebben.
Tja, de kosten... wat zijn die paar dollars nou op een hele reissom?! Wij vinden het in ieder geval de moeite waard.
Of jij het de moeite waard vindt kun je natuurlijk zelf beter inschatten.
Gast

Re: Alltrails PRO versie de moeite?

Bericht door Gast »

30 € voor 3 weken, dat is nog geen 1,50 € per dag. Lijkt me een no-brainer.
Malinois
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2018, 23:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Alltrails PRO versie de moeite?

Bericht door Malinois »

Bedankt voor de reactie's! Direct ook maar eens aanschaffen dan :thumbup:
Ik had er wat eerst navraag gedaan omdat ik nergens kon vinden of er wel ervaring mee was. Maar zo te horen is er meer dan genoeg ervaring mee!
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Alltrails PRO versie de moeite?

Bericht door Pete.Z »

Kijk ook even naar Gaia GPS, ook een erg mooie (en wat uitgebreidere) app, en volgens mij was die ook wat goedkoper.
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Alltrails PRO versie de moeite?

Bericht door WeernaardeVS »

Wij hebben ook de betaalde versie van All trails. Wij zijn er blij mee en tevreden, met name voor de inspiratie voor leuke wandeltochten. Loop je alleen de "standaardwandelingen" in de parken, dan heeft het misschien wat minder toegevoegde waarde. Ook het kaartmateriaal gebruiken wij en helpt goed om de route / Locatie te vinden.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Alltrails PRO versie de moeite?

Bericht door Galapogos »

Er is ook een gratis app waarmee je offline kaarten kunt downloaden en waar eigenlijk alle trails wel op staan: Maps.me. Voordeel is dat je zonder dat het veel opslag kost kaarten die een groot gebied dekken (meerdere staten) kunt opslaan op je telefoon. De app is niet specifiek bedoeld voor outdoor, dus hoogtelijnen ontbreken. Wel kun je een route plannen over een trail en daar dan het hoogteprofiel van zien, en uiteraard hoeveel km/mijl je nog te gaan hebt. :wink:

Ik vind deze app meer dan goed genoeg voor onze basisbehoeften op de trails. Mocht ik echt een serieuze hike in de backcountry overwegen dan heb ik mijn Garmin-gps nog.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Alltrails PRO versie de moeite?

Bericht door Felicitas »

Hier ook de betaalde versie van AllTrails. Ook met een actie gekocht (helft van de normale prijs). Wij zijn overgegaan op de betaalde versie omdat je dan de GPX files van hikes kunt downloaden.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Alltrails PRO versie de moeite?

Bericht door Coyote »

Galapogos schreef:
05 jul 2019, 03:34
Mocht ik echt een serieuze hike in de backcountry overwegen dan heb ik mijn Garmin-gps nog.
Voor het geocaching heb ik ook 2 Garmin GPS-en. Van elke staat die ik bezoek zet ik er een kaart op (gratis te downloaden). Vaak gedetailleerd tot de kleinste (bos)paadjes. Erg handig!

Lijkt me beter dan een app op een telefoon. Heb gemerkt dat apps op een telefoon die veel gebruik van de GPS maken de batterij leegslurpen. Met mijn GPS-en kan ik op 2 AA-batterijen bijna een hele dag doen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Malinois
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2018, 23:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Alltrails PRO versie de moeite?

Bericht door Malinois »

Echt geocaching moet voor mij niet. Dus ik vermoed dat de app wel genoeg zal zijn.

Nu kan ik wel een mooi mapje uitprinten (in de zoom/verhouding/reliëf,.. dat ik wil). Dit vind ik altijd wel handig aangezien ik meestal op kaart loop. Echt de hele tijd navigeren via smartphone is wat te veel van het goede denk ik, zeker aangezien de batterij dan niet lang mee zal gaan. Zoals hier al eerder gezegd.

Voor Yosemite Valley ga ik ook eens zelf een map maken, lijkt me leuk om dan niet de route vanbuiten te leren maar gewoon netjes kunnen volgen.
Felicitas schreef:
05 jul 2019, 05:42
Hier ook de betaalde versie van AllTrails. Ook met een actie gekocht (helft van de normale prijs). Wij zijn overgegaan op de betaalde versie omdat je dan de GPX files van hikes kunt downloaden.
GPX files heb ik in het verleden (Schotland) al eens gebruikt, maar hierbij werd wel heel veel batterij verbruikt. Ik deed dit via Osmand, welke gebruik jij?
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Alltrails PRO versie de moeite?

Bericht door boonens »

Coyote schreef:
05 jul 2019, 06:01
Voor het geocaching heb ik ook 2 Garmin GPS-en. Van elke staat die ik bezoek zet ik er een kaart op (gratis te downloaden). Vaak gedetailleerd tot de kleinste (bos)paadjes. Erg handig!
Ik heb toevallig deze week voor het eerst een handheld GPS gekocht (Garmin GPSMAP 66s) en ben eigenlijk op zoek naar goede kaarten voor onze aankomende trip naar CO, SD & WY. Zou je misschien kunnen aangeven waar je deze (gratis) gedetailleerde kaarten kunt vinden? :thumbup:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Alltrails PRO versie de moeite?

Bericht door Felicitas »

Malinois schreef:
05 jul 2019, 20:18
GPX files heb ik in het verleden (Schotland) al eens gebruikt, maar hierbij werd wel heel veel batterij verbruikt. Ik deed dit via Osmand, welke gebruik jij?
Wij hebben een oude Garmin eTrex Vista HCx. Deze outdoor gps hebben we al sinds 2011. Met twee AA batterijen werkt hij zeker de hele dag. Wij hebben er veel plezier van in Amerika (ook nu weer, want we zijn daar op dit moment).
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Alltrails PRO versie de moeite?

Bericht door Coyote »

boonens schreef:
05 jul 2019, 23:26
Ik heb toevallig deze week voor het eerst een handheld GPS gekocht (Garmin GPSMAP 66s) en ben eigenlijk op zoek naar goede kaarten voor onze aankomende trip naar CO, SD & WY. Zou je misschien kunnen aangeven waar je deze (gratis) gedetailleerde kaarten kunt vinden? :thumbup:
De gratis kaarten vind je op: http://garmin.openstreetmap.nl/

Hier kun je eenvoudig per land/staat/province aangeven voor welk gebied je een kaart wilt hebben. Meeste kaarten zijn direct beschikbaar. Het kan voorkomen dat een kaart nog 'gebouwd' moet worden. Dan kom je in een wachtrij terecht en krijg je een mail indien klaar.

Wanneer je de bestanden kunt downloaden kies je voor 'osm_generic_gmapsupp.zip'. Ervan uitgaande dat je een Windows-systeem hebt. Nadat die uitgepakt hebt krijg je het bestand: 'gmapsupp.img'. Dit bestand kun je dan hernoemen naar de staat, bijv. 'Colorado.img'. Deze zet je vervolgens in de map /Garmin op je GPS (indien je het op een extra geheugenkaart in de GPS zet, denk erom dat je wel een map /Garmin aanmaakt. Indien de GPS de kaart zelf niet 'aanzet' dan in de instellingen van de GPS de kaart even aanzetten.

Test het wel even voordat je op vakantie gaat door een fictief coördinaat voor die staat in te voeren op je GPS een daar vervolgens op in te zoomen. Merkte afgelopen vakantie dat van één staat het aanmaken van een kaart mislukt was waardoor ik geen kaart zag.

Succes!

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Alltrails PRO versie de moeite?

Bericht door boonens »

Super, dank voor de uitgebreide reactie @Coyote! Ik ga ermee aan de slag en ga dan eerst nog even een paar daagjes testen met wat wandelingen in de omgeving.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
sep
Amerikakenner
Berichten: 701
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Alltrails PRO versie de moeite?

Bericht door sep »

Ik heb ook de betaalde versie, was een mooie aanbieding :) Het leuke is dat hij overal bruikbaar is. Ook in Nederland staan er allerlei routes op, dat haalde mij over de streep. En voor een jaar is het wel ok, kunnen we kijken hoe het bevalt. Ik heb de automatische verlenging gewoon uitgezet.


Saskia
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Alltrails PRO versie de moeite?

Bericht door TradeMarkNL83 »

Weet iemand toevallig of je met de Pro-versie offline waypoints kunt plaatsen en daar dan naartoe kan navigeren? Ik weet wel dat je een route kan recorden en daarbij waypoints kunt plaatsen, maar dat kost volgens mij vrij veel accu.

Gaia heeft deze functie sowieso, daar kun je gewoon op map tikken en dan maakt ie daar een waypoint aan en krijg je allerlei gegevens zoals de afstand etc. Dus als het bij Alltrails niet kan neem ik wel een abo op Gaia, maar ik vind alltrails wat gebruiksvriendelijker.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Alltrails PRO versie de moeite?

Bericht door TradeMarkNL83 »

Ondanks dat dit topic niet meer echt lijkt te leven wil ik toch even zeggen dat er momenteel een aanbieding is voor Alltrails Pro. 15 euro ipv 30 voor het eerste jaar, nou daarvoor wil ik de gok wel nemen :) Actie loopt tot maandag.
Laatst gewijzigd door TradeMarkNL83 op 21 sep 2019, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer