Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuw lid plant trip door Rocky Mountains

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Marco Polo
Amerika-ontdekker

Nieuw lid plant trip door Rocky Mountains

Bericht door Marco Polo »

Met een vriendelijke groet voor iedereen.

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Marco en getrouwd met een Texaanse. samen wonen we in Nederland. Zoals veel amerikanen had zij nog niet veel van de States gezien. Ik houd erg van reizen, dus wat is er nu leuker om dit te combineren. Dus eens in de zoveel tijd ondernemen wij een reis naar de states.
Voor het volgend voorjaar (juni) hebben wij een trip door de rocky mountains en black hills gepland. Toevalligerwijs hebben wij bijna dezelfde route als Marco en Rina in gedachten. Het verslag van hen heeft voor ons dus ook erg veel waarde.
Hoogtepunten van de reis zullen voor ons zijn: Yellowstone, Cody (powwow en Rodeo) en Mount Rushmore.
Nu hink ik nog op twee gedachten, eerst was ik van plan om de tocht via Camping cabins van KOA te maken. Maar dan moet ik bijna alles reserveren en vastleggen. (het is iets goedkoper en je verblijft dicht bij de natuur en de parken) Voorgaande jaren hebben wij echter gebruik gemaakt van hotels, waarbij we alleen op de drukke punten gereserveerd hadden.
Wat is jullie mening hierover? En heeft iemand ervaring met het boeken van cabins in de KOA parken.
Alvast bedankt voor de reacties en tot schrijfs.
:lol:
Laatst gewijzigd door Marco Polo op 05 nov 2004, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco Polo is discovering the USA and had found a lone shining star, in Texas
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Hey Marco, welkom, sorry ik ben niet zo'n reisguru maar wilde je even een warm hart toesteken door je welkom te heten, ik weet zeker dat je enorm goede reacties krijgt!!

Succes met de planning!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Marco Polo
Amerika-ontdekker

Dank je Richard, ik voel me hier al thuis.
We zullen elkaar wel vaker tegen komen de komende maanden.

Groetjes Marco
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Aint that the TRUTH!
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Marco,

Wij hebben dit najaar 4 nachten doorgebracht in KOA-cabins in New York State deze had ik van te voren geboekt via internet.
Je moet er wel rekening mee houden dat er niets in de cabins zit behalve een tafel en stoel 1 stapelbed en 1 2persoonsbed, je moet dus zelf voor beddegoed zorgen en als je wil koken ook potten en pannen en een warmtebron.
Als je meerdere nachten in cabins denkt te slapen is het verstandig om lid te worden van de KOA, dat kost je $ 12,00 en geeft 10% korting per overnachting, wij hadden het er met 4 overnachtingen al uit.
Gr.
Rob
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi Marco,

Ook ik wil jou hartelijk welkom heten op dit gezellige forum, waar bijzonder veel dekundigheid aanwezig is en je goed met je vragen geholpen kan worden.
Het doet mij deugd te vernemen, dat ons reisverslag jullie zo aanspreekt en tot hulp kan zijn bij het plannen van jullie reis.
Ik kan je wat betreft jouw vraag niet helpen, want wij hebben in de VS nooit gekampeerd of in cabins overnacht, maar daar zullen anderen wellicht een antwoord op hebben.

Veel succes met de verdere voorbereidingen.

Groet, Marco (naamgenoot :wink: )
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Marco,

Van harte welkom op dit forum. Grappig dat je je Amerikaanse vrouw Amerika moet laten zien! Het lijkt een beetje op mijn broer. Die heeft jaren in Amerika gewoond, maar ik heb meer van het land gezien dan hij.
Het gebied wat je volgend jaar wil bezoeken kan ik je van harte aanbevelen. Net als Marco en Rina hebben wij dit jaar (ook in juni) deze streek ook weer bezocht. Met name in de Black Hills, waar wij 4 nachten verbleven, is heel veel te zien en te doen. Wij hebben altijd ons tentje bij ons die we in principe ook gebruiken voor overnachting. Soms (bij slecht weer o.i.d.) maken we gebruik van een motel of als het zo uitkomt een KOAcabin. Reserveren doen we dus niet. Mijn ervaring is dat tegen het eind van de dag de cabins meestal wel bezet zijn. Zeker in dit gebied, waar het 's avonds en 's nachts koud kan zijn is het een goed alternatief.
Hier kun je alle informatie vinden http://www.koa.com/where/usa.htm
Het blijft uiteindelijk je eigen keus of je gaat voor zekerheid of dat je flexibel wilt blijven. Onderdak krijg je altijd in deze periode, daar ben ik niets bang voor.
Veel plezier met de planning

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Nieuw lid plant trip door Rocky Mountains

Bericht door Jasmino »

Marco schreef:Voor het volgend voorjaar (juni) hebben wij een trip door de rocky mountains en black hills gepland.
Hoi Marco,

Wij hebben dit jaar een rondreis gemaakt vanuit Denver, waarbij we ook de Rocky Mountains en de Black Hills hebben aangedaan. We zijn vertrokken op 18 september, en zijn op 17 oktober weer geland in Amsterdam. We zijn dus nog niet zo lang terug, en we hebben nu alweer heimwee :?

We hebben eerst een paar dagen de stad Denver verkend en lekker geshopt. Daarna zijn we via de peak-to-peak highway naar Estes Park gereden, van waaruit we Rocky Mountain NP hebben aangedaan (veel sneeuw!). Vervolgens zijn we een heel stuk naar het noorden gereden, en hebben Wind Cave NP gezien (veel wildlife!) en Custer State Park (Needles Highway is prachtig!) voordat we naar Mount Rushmore zijn gereden. Heel indrukwekkend! Na een overnachting in Rapid City hebben we daarna Badlands NP bezocht: erg kleurrijk, heel mooi! Vanuit Badlands hebben we Wyoming doorkruist van oost naar west, waarbij we de Black Hills niet hebben overgeslagen. Met een tussenstop in Sheridan zijn we naar Cody gereden, langs de Shell Falls. In Cody hebben we Buffalo Bill Dam gezien (niet echt spectaculair, wel mooie omgeving!) en natuurlijk het Buffalo Bill Historical Center: een echte aanrader. Vanuit Cody zijn we via de Chief Joseph Scenic Higway naar de Beartooth Highway gereden, die we hebben gereden tot aan de grens met Montana. Erg spectaculair! Daarna zijn we omgedraaid en naar Yellowstone gegaan, via Cooke City. We hebben 2½ dag doorgebracht in Yellowstone: een hoogtepunt van onze reis. Daarna zijn we via Grand Teton naar Salt Lake City gereden, om even te "ont-parken".

Voor dit gedeelte van de reis hebben we 2 weken nodig gehad, daarna zijn we nog verder getrokken naar Utah en Noord Arizona, voordat we weer teruggingen naar Denver, maar dat gaan jullie volgens mij niet doen, dus daar weid ik niet over uit.

De reis van Denver naar Salt Lake City, zoals hierboven beschreven, was bijzonder mooi! Ik heb tijdens de reis een dagboek bijgehouden, maar het verslag moet ik nog uitwerken. Als het klaar is, meld ik het wel op het forum, dan kun je eventueel een kopie krijgen via de mail. Maar reken erop, dat dat nog even zal duren. Als je geïnteresseerd bent, kan ik je wel een uitgewerkte reisplanning sturen. Hierin vind je routekaartjes, en links naar websites van de verschillende bezienswaardigheden. Als je dit wil hebben, geef me dan even je e-mail adres via een PB-tje.

Wat betreft het overnachten in cabins, kan ik niet veel informatie geven, want wij hebben overnacht in motels en hotels.

Groetjes, en veel succes met de voorbereiding!
Jacqueline
Marco Polo
Amerika-ontdekker

Beste Mensen,

Iedereen hartelijke bedankt voor het vriendelijke welkom dat wij hier hebben mogen ontvangen. :oops:
Een goede reisvoorbereiding is opzich al een hele leuke reis en ik heb het gevoel dat ik de reis nu een keer in gedachten hebt gemaakt.
Van de vele kennis die hier aanwezig is zal ik zeker gaan profiteren en zal proberen om ook mijn steentje bij te dragen, door te reageren op vragen en onze ervaringen en adviesen hier kenbaar te maken.
Het is gewoon fijn om van wederzijdse ervaringen gebruik te maken.

groetjes Marco
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Behalve de KOA cabins, zijn er ook ander campings die cabins hebben, zodat je niet alleen van KOA afhankelijk bent. Zoek de plaats die je wilt en "cabins" om ze te vinden. Het is even een zoektocht op internet, maar wel de moeite waard. Zo hebben wij voor een reis 2 jaar geleden een paar mooie plekjes gevonden.
Annemiek
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

ANY schreef:Behalve de KOA cabins, zijn er ook ander campings die cabins hebben, zodat je niet alleen van KOA afhankelijk bent. Zoek de plaats die je wilt en "cabins" om ze te vinden. Het is even een zoektocht op internet, maar wel de moeite waard. Zo hebben wij voor een reis 2 jaar geleden een paar mooie plekjes gevonden.
Annemiek
Helemaal waar Annemiek wij kwamen er achter dat zelfs de State Park campgrounds cabins hebben zoals in Watkins Glen en bij Taughannock Falls bij jou in de achtertuin, deze staan helaas niet vemeld op de website zodat we er pas achter kwamen toen we al op de KOA stonden.
Ook veel privat campground hebben cabins staan hebben we gezien op onze trips met de camper.
Wat ik me zo snel kan bedenken in Moab UT, Cody WY, Prov UT en Wall SD
Het campgroundboek wat ik altijd gebruik vermeld ook vaak of er cabins staan, niet altijd want het is en boek speciaal voor campers.
Marco, voor de route die je nu wil doen kan je ook een en ander vinden in ons reisverslag van 2003.
Gr.
Rob
Marco Polo
Amerika-ontdekker

Beste Annemiek en Rob,

Annemiek,

Ik krijg meer en meer informatie over cabins en ik denk dat ik er vanaf stap om de hele reis te reserveren maar alleen op de drukke punten waar ik veel tourisme verwacht.
Dat geeft ons iets meer vrijheid en speling als we onderweg iets leuks tegen komen en het schema willen aanpassen.
Bedankt voor je tip.

Rob,

Voordat ik lid werd, had ik al aardig wat rond gebrowsed op verschillende forums. Tegelijkertijd nam ik de gelegenheid waar om op de homepages te kijken van mensen waarvan ik goede adviesen las. Natuurlijk heb ik jouw webpage toen ook bekeken. Hij ziet er geweldig uit, mijn complimenten!!! Ik zal er nog eens naar toe gaan en het betreffende verslag nog eens aandachtig doorlezen.

See you around,
Marco
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Marco,

Een wijze beslissing, als je weet waar je de volgende nacht door wil brengen en je verwacht dat het wel eens druk kan zijn kan je altijd even bellen naar de betreffende campground en een cabin boeken voor de komende nacht.
Hou ook even rekening met de weekends dan wil het nog wel eens druk zijn met veel Amerikenen die een weekend op stap gaan.
Gr.
Rob
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Nog een website voor campings; http://www.reserveamerica.com
Veel plezier met de planning
Annemiek
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Wij hebben vorig jaar (september) een aantal nachten in een KOA kamping kabin overnacht. Deze hadden we vooraf geboekt via de KOA website of door een fax te sturen. Achteraf bleek dit inderdaad niet nodig te zijn. Op geen enkele camping waren alle kabins volgeboekt.
Marco Polo
Amerika-ontdekker

Inge schreef:Wij hebben vorig jaar (september) een aantal nachten in een KOA kamping kabin overnacht. Deze hadden we vooraf geboekt via de KOA website of door een fax te sturen. Achteraf bleek dit inderdaad niet nodig te zijn. Op geen enkele camping waren alle kabins volgeboekt.
Inge waren dat boekingen in de buurt bekende nationale parken? Wij willen onze reis rond de rocky mountains maken, maar zeker in West Yellowstone durf ik het niet aan om niet te reserveren.
En ook in de buurt van Cody en de koa in black hills staan bekend als erg drukke punten.
Maar in ieder geval bedankt voor je opmerking

Groetjes Marco
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Marco,

Je bent natuurlijk niet afhankelijk van de KOA voor een cabin, in West Yellowstone kon ik 4 campgrounds vinden met cabins: Madison Arm Resort & Marina, Rustix Wagon RV Campground & Cabins, Wagon Wheel RV Campground & Cabins en Yellowstone Holiday RV Campground & Marina.
In Cody heb je de Ponderrosa Campground, dat is een mooie campground met Cabins en ook Tipies die te huur zijn.
Gr.
Rob
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Marco schreef:
Inge schreef:Wij hebben vorig jaar (september) een aantal nachten in een KOA kamping kabin overnacht. Deze hadden we vooraf geboekt via de KOA website of door een fax te sturen. Achteraf bleek dit inderdaad niet nodig te zijn. Op geen enkele camping waren alle kabins volgeboekt.
Inge waren dat boekingen in de buurt bekende nationale parken? Wij willen onze reis rond de rocky mountains maken, maar zeker in West Yellowstone durf ik het niet aan om niet te reserveren.
En ook in de buurt van Cody en de koa in black hills staan bekend als erg drukke punten.
Maar in ieder geval bedankt voor je opmerking

Groetjes Marco
Wij hebben in Yellowstone in een cabin (eigenlijk een soort motelkamer) overnacht. Dit moesten we ruim vooraf regelen via de website.
Na Yellowstone zijn we naar de KOA in Teton Village gegaan. Zoals gezegd hadden wij alles op voorhand gereserveerd. In Teton VIllage bleek dit niet nodig. Verder zijn wij niet in de Rockies geweest vorig jaar...

Succes!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer