Marco schreef:Voor het volgend voorjaar (juni) hebben wij een trip door de rocky mountains en black hills gepland.
Hoi Marco,
Wij hebben dit jaar een rondreis gemaakt vanuit Denver, waarbij we ook de Rocky Mountains en de Black Hills hebben aangedaan. We zijn vertrokken op 18 september, en zijn op 17 oktober weer geland in Amsterdam. We zijn dus nog niet zo lang terug, en we hebben nu alweer heimwee
We hebben eerst een paar dagen de stad Denver verkend en lekker geshopt. Daarna zijn we via de peak-to-peak highway naar Estes Park gereden, van waaruit we Rocky Mountain NP hebben aangedaan (veel sneeuw!). Vervolgens zijn we een heel stuk naar het noorden gereden, en hebben Wind Cave NP gezien (veel wildlife!) en Custer State Park (Needles Highway is prachtig!) voordat we naar Mount Rushmore zijn gereden. Heel indrukwekkend! Na een overnachting in Rapid City hebben we daarna Badlands NP bezocht: erg kleurrijk, heel mooi! Vanuit Badlands hebben we Wyoming doorkruist van oost naar west, waarbij we de Black Hills niet hebben overgeslagen. Met een tussenstop in Sheridan zijn we naar Cody gereden, langs de Shell Falls. In Cody hebben we Buffalo Bill Dam gezien (niet echt spectaculair, wel mooie omgeving!) en natuurlijk het Buffalo Bill Historical Center: een echte aanrader. Vanuit Cody zijn we via de Chief Joseph Scenic Higway naar de Beartooth Highway gereden, die we hebben gereden tot aan de grens met Montana. Erg spectaculair! Daarna zijn we omgedraaid en naar Yellowstone gegaan, via Cooke City. We hebben 2½ dag doorgebracht in Yellowstone: een hoogtepunt van onze reis. Daarna zijn we via Grand Teton naar Salt Lake City gereden, om even te "ont-parken".
Voor dit gedeelte van de reis hebben we 2 weken nodig gehad, daarna zijn we nog verder getrokken naar Utah en Noord Arizona, voordat we weer teruggingen naar Denver, maar dat gaan jullie volgens mij niet doen, dus daar weid ik niet over uit.
De reis van Denver naar Salt Lake City, zoals hierboven beschreven, was bijzonder mooi! Ik heb tijdens de reis een dagboek bijgehouden, maar het verslag moet ik nog uitwerken. Als het klaar is, meld ik het wel op het forum, dan kun je eventueel een kopie krijgen via de mail. Maar reken erop, dat dat nog even zal duren. Als je geïnteresseerd bent, kan ik je wel een uitgewerkte reisplanning sturen. Hierin vind je routekaartjes, en links naar websites van de verschillende bezienswaardigheden. Als je dit wil hebben, geef me dan even je e-mail adres via een PB-tje.
Wat betreft het overnachten in cabins, kan ik niet veel informatie geven, want wij hebben overnacht in motels en hotels.
Groetjes, en veel succes met de voorbereiding!
Jacqueline