Reis deesjohn2108: trip Seattle - Seattle 2021.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gast

Reis deesjohn2108: trip Seattle - Seattle 2021.

Bericht door Gast »

Ja ja, ik weet het, we zijn aan de vroege kant, maar we willen deze reis zelf helemaal gaan plannen. En de vakanties voor rest 2019 en 2020 staan al vast. :wink: 3 stedentrips USA (New York, Las Vegas en en een verassing voor mijn 50e verjaardag) en een heerlijke relaxvakantie in Zuid-Spanje.

Maar voor 2021 willen we weer een leuke trip gaan maken, net terug van de Route 66 trip zijn we nog helemaal in de USA sfeer, dus vandaar dat we alvast aan de slag gaan met de route etc.

We hebben dit vooralsnog op papier gezet:
DAG VAN NAAR
1 Seattle
2 Seattle
3 Seattle - Ritzville
4 Ritzville - Missoula
5 Missoula - Yellowstone
6 Yellowstone
7 Yellowstone - Pocatello
8 Pocatello - Salt Lake City
9 Salt Lake City
10 Salt Lake City - Battle Mountain
11 Battle Mountain - Reno
12 Reno - Yosemithe
13 Yosemithe
14 Yosemithe - San Fransisco
15 San Fransisco
16 San Fransisco- Redding
17 Redding - Eugene
18 Eugene - Portland
19 Portland
20 Portland - Olympic NP
21 Olympic NP
22 Olympic NP - Seattle
23 Seattle

Is deze route haalbaar? Totaal is ca 4.650 km rijden met best wel wat rustmomenten in de vorm van meerdaagse bezoeken.

We hebben nog alle tijd, al heb ik alvast wel een inventaris gemaakt van de mogelijkheden vwb de hotels.

De dingen die we onderweg gaan zien en doen volgen na het definitief vaststellen van de route.

Verder zijn we er nog niet helemaal uit qua moment in 2021. Wat is de beste tijd om deze streek te bezoeken? Wij zijn nergens afhankelijk van, dus we kunnen wat dat betreft gaan en staan waar we willen.

Hoor graag jullie opmerkingen en eventuele ervaringen met deze route. :thumbup:

Groet, John.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Trip Seattle - Seattle 2021

Bericht door Tantelotje »

Goeie vooruitzichten!
Ik ben zeker geen deskundige voor het noordwesten, wij plannen voor komende augustus/september onze tweede rondreis in die streek.
Maar ik zou toch wat andere keuzes maken.

Je tijd voor Yellowstone is beperkt, en ik 'mis' Grand Teton. Dat ligt er zo ongeveer aan vast en is een bezoek meer dan waard. Ook Olympic verdient eigenlijk wel wat meer tijd, het is een wat lastig park omdat je er omheen moet rijden en telkens een zijweg moet nemen.
Ik weet uiteraard niet wat de overweging is om Yosemite en San Francsico mee te nemen, maar voor een 'rondje' Seattle ligt dat nogal uit de richtig.
Als je deze hoek wel mee wilt nemen, kun je overwegen om geen rondje te doen, maar bijvoorbeeld een one-way Seattle-SF.

Er vanuit gaande dat je al een keer het min of meer standaard zuidwest rondje hebt gedaan, zou ik denk ik kiezen voor een rondje met meer in het noorden, of eventueel een one-way richting Las Vegas/Denver waarbij je de hoek van Moab mee kunt nemen.
Mocht je kiezen voor een rondje, dan zou ik de dagen in Seattle op het einde plakken.

Qua tijdstip is denk ik juni of (begin) september een mooie periode. Dat hoop ik tenminste. Het eerste hebben we al eens gedaan en het laatste gaan we dit jaar meemaken :D

Veel plezier met de voorbereidingen!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gast

Re: Trip Seattle - Seattle 2021

Bericht door Gast »

Charlotte,

dank voor je (snelle) reactie :thumbup: . De reden dat ik SF en Yosemithe erbij heb geplust is dat mijn vriendin hier nog nooit is geweest en dit graag wil zien, echter het is geen must om het in deze reis te stoppen. Ik heb zelf idd al een rondje zuid-west gedaan, echter met het plannen op de kaart zag ik dat het verhoudingsgewijs best te doen was om dit uitstapje te maken.

Maar in het bovenste gedeelte van de kaart van de USA is ook meer moois te zien. En inderdaad Moab ook.

Al met al met de eerste reactie al genoeg voer om over na te denken.

Voor mij staat alleen de start in Seattle vast, verder staat er nog niets vast. Er zijn opties en mogelijkheden zat. Ik wacht verdere tips nog even af maar kijk inmiddels al wel even naar een alternatiefje :wink:

thanks voor de feedback,

John
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Trip Seattle - Seattle 2021

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

zelfde opmerkingen als Charlotte :
- veel te weinig tijd voor Yellowstone. Wil je rustig al is het maar de ,,hoogtepunten" bekijken zou ik voor 3 volledige dagen Yellowstone gaan. Heb er net 6 dagen doorgebracht, gewandeld, dieren gespot, tijd te kort.
- Grand Teton is een prachtpark, zeker als je graag wandelt. Als je van lange wandelingen houdt kan je zeker 2 volle dagen 2 van de canyons bewandelen, en derde dag voor de rest van het park.

Hangt er dus ook vanaf hoe graag/veel/lang jullie wandelen.

Ook Yosemite en SF beperk je tot 1 dag, maar mogelijk hebben jullie die al bezocht ? Zoniet zeker ook meerdere dagen inplannen.

Zou ook zeker de kilometers beperken door er een one-way van te maken, ofwel meer in het noorden te blijven.

Een prima periode is zeker eind mei/juni. In Yellowstone is dan ,,alles" open, al kan je je op die hoogte altijd aan een sneeuwstorm verwachten. Maakten we 2 weken terug mee, leverde prachtige landschappen op maar ook paar wegen die een dagje gesloten waren. Niet te voorzien.

Nog tijd genoeg om alles uit te dokteren, veel plezier.

Jacques
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Trip Seattle - Seattle 2021

Bericht door ingrid1955 »

nog eens allo,

wat denk je van een Seattle-denver ?

Jacques
Gast

Re: Trip Seattle - Seattle 2021

Bericht door Gast »

Hi Jacques, bedankt voor het meedenken.

Dat is zeker een mooie suggestie. Ik kom dan in grote lijnen op deze route:

Seattle - Olympic NP
Olympic NP - Portland
Portland - Glacier NP
Glacier NP - Moab (via Yellowstone)
Moab - Aspen
Aspen - Denver

heel wat anders als eerste opzet, maar zeker niet minder mooi.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Trip Seattle - Seattle 2021

Bericht door Martin & Marianne »

De tijd voor Yosemite en Yellowstone is in jullie opzet te krap, zelfs als je er al geweest bent. Wij zijn ook al meerdere keren in beide parken geweest, maar er is ontzettend veel te zien en te doen in beide parken.
Grand Teton mag je niet overslaan; waarom niet daar doorheen rijden in plaats van Pocatello?
Wat is de bedoeling van Redding? Willen jullie niet Redwoods meenemen? En crater Lake?
Het is jammer dat je nu zoveel overslaat; het lijkt me handiger om een deel van de route te laten vallen en meer tijd uit te trekken voor de rest. Het andere deel doe je dan een andere keer. Nu laat je te veel liggen wat wel op de route ligt.
De route Seattle-Denver zoal je hem nu in grote lijnen hebt staan red je niet in 3 weken. Ook hier geldt: als je toch in Colorado bent, neem dan ook RMNP mee, etc.

Onze 2015-reis leek wel een beetje op jullie plannen, maar wij hadden wel meer tijd. Misschien kun je wat tips uit ons verslag halen.
Wij waren er toen in juni, en dat is ons goed bevallen.
Wil je naar Glacier NP dan is juni net iets te vroeg. Dat geldt ook voor parken als Olympic en Mt rainier (die mis ik ook in jullie opzet).

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 25 jun 2019, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Re: Trip Seattle - Seattle 2021

Bericht door Gast »

Marianne,

De stop plaatsen zijn slechts indicaties, en zeker nog aan te passen gezien het nog lang geen 2021 is. :wink:

Onze voorkeur gaat toch naar de 1e optie ondanks het grote rondje, met wat aanpassingen. Onze voorkeur gaat uit naar Mei dus dan moeten we Olympic laten vallen. Wat met wat dagen erbij meer ruimte in schema geeft voor Yos en Yellow.

Nogmaals niks is nog zeker en tips zijn welkom. Ik ga je verslag over 2015 zeker lezen.

Thanks :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Trip Seattle - Seattle 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Het gaat me niet om de stopplaatsen maar om de route; Pocatello ligt niet op de route via Grand Tetons, en als je via Redding rijdt mis je de kust ten noorden van SF.

Mei is redelijk vroeg; kans op een gesloten Tioga Pas en gesloten wegen en accommodatie in Yellowstone etc.
En de twee dagen minder vanwege het overslaan van Olympic is niet voldoende om voor Yellowstone en GT en Yosemite voldoende tijd te krijgen.
Ook wel jammer om op Seattle te vliegen als je niet naar Olympic, Mt ST Helens en Mt Rainier gaat.

Marianne
Gast

Re: Reis deesjohn2108: trip Seattle - Seattle 2021.

Bericht door Gast »

Marianne,

Er komen min 2 dagen bij en de 2 dagen van Olympic dus 4.

Mt Helen heb ik meegenomen op route Portland, mt Rainier gaan we even bedenken.

Qua periode is Mei een optie, we kunnen ook maandje later.

Grand Tentons had ik al genoteerd, de route is een opzet om ongeveer afstand en tijd te bepalen, kustweg geniet ook onze voorkeur.

Ik ga ff verder puzzelen :thumbup: :thumbup: :wink:
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis deesjohn2108: trip Seattle - Seattle 2021.

Bericht door ingrid14 »

En ik dacht dat ik een vroege planner was :wink:

Het is al eerder gezegd, voor Yellowstone is er echt te weinig tijd. Yosemite is ook niet ruim. Maar ook onderweg heb je voor veel geen tijd. Om te beginnen dus Grand Teton NP. Daar zou je toch zeker best een stop tussenvoegen. En ik mis nog Lassen, Crater Lake, Redwood, Columbia River Gorge, Mt St Helens, Mt Rainier, John Day, Craters of the Moon, ...

Ik lees dat je in mei wilt gaan. Dan kan je weinig doen bij Lassen, Crater Lake, Mt Rainier, Olympic. Sommige wegen zijn nog afgesloten maar ook heel veel trails zijn nog niet open.

Ik begrijp dat je graag een rondje wilt doen maar een one-way geeft toch extra ruimte. Vb SF-Seattle-Yellowstone-SLC in grote lijnen (uiteraard met een hele hoop tussenstops)

Misschien heb je iets aan onze verslagen: in 2016 gingen we van Seattle naar SF, in 2017 van Chicago naar Seattle en vorige zomer een rondje Seattle.
Wij gingen wel telkens in juli dus dan is alles wel open (lees: sneeuwvrij)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis deesjohn2108: trip Seattle - Seattle 2021.

Bericht door Almere vak V »

Gastdj2018 schreef:
25 jun 2019, 13:09
Is deze route haalbaar? Totaal is ca 4.650 km rijden met best wel wat rustmomenten in de vorm van meerdaagse bezoeken.
Allerbelangrijkste, doe je eigen ding. Als jij denkt dat het haalbaar is, dan is het dat. Laat niemand hier voor je bepalen hoe lang je waar moet zijn. Wij reden in de meivakantie 3750 mijl. Ik weet het, dat is belachelijk veel. Maar van die 3750 mijl reden we er 2700 in 4 dagen. Dus de andere 10 dagen kwamen we niet eens aan 100 per dag. Het is maar net hoe jij het voor jezelf uitstippelt en wat je wenselijk acht.

Ik kan een week op Cannon Beach zitten. Geen probleem. Er zijn. mensen die na een half uur zoiets hebben van, prima, op naar het volgende. Er zijn mensen die vinden dat je in juli of augustus naar Crater Lake moet. Want dan kan je rond het hele meer. Ik zeg dat het in april of mei veel mooier is als er nog sneeuw ligt en het is al practhig weer. Alleen dan kan je niet rond. Wat wil jij?? Doe wat jij denkt wat acceptabel is voor jullie. Mijn opa zei vroeger altijd, je kunt alleen maar spijt hebben van de dingen die je niet hebt gedaan.

En krijg je er spijt van?? Dan weet je dat je het de volgende anders moet doen. Of kom je nog een keer terug.
Gast

Re: Reis deesjohn2108: trip Seattle - Seattle 2021.

Bericht door Gast »

Dat heb je mooi omschreven :thumbup: , ik kreeg ook al een beetje het idee van huh, ik mis dit ik mis dat. Het is toch onze reis. Buiten dat heb ik nog wel wat tips opgepakt uiteraard , maar inderdaad we gaan zeker ons eigen ding doen.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis deesjohn2108: trip Seattle - Seattle 2021.

Bericht door KW1984 »

Wij zijn op dit moment bezig met een rondje California-Oregon, en 1 ding is duidelijk (wisten we ook al): je mist meer dan je ziet!

Goede tip om voor jezelf te bepalen wat jij acceptabel vindt! Gezien je USA ervaring moet je aardig in staat zijn dat zelf in te schatten toch? Omdat wij met een do htsr van 4,5 reizen zijn we blij dat we af en toe toch even 2 dagen op 1 plek staan. De andere dagen voelen toch wat gehaaster omdat je op tijd weg wilt rijden zodat je onderweg nog van alles kunt zien/doen. En zeker met een camper moet je toch alles weer rijklaar maken etc. Daarentegen vinden we dagen met veel rijden (4-5 uur zuivere reistijd) ook weer niet heel erg omdat er onderweg altijd wat te doen is.

Succes met de voorbereidingen, nog voldoende tijd :wink:
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gast

Re: Reis deesjohn2108: trip Seattle - Seattle 2021.

Bericht door Gast »

Inmiddels hebben we de route herzien. We landen en vertrekken vanaf San Fransisco, en maken een rondje van ca 30-35 dagen langs oa Lassen , Eugene , Mt Rainer , Portland , Olympic NP , Seattle , Glacier NP , Yellowstone , Grand Teton , Yosemite.

Vetrek gepland sept 2021, dit is dus eigenlijk :offtopic: 😂😂

Thanks voor al de input en tips :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer