Vragen over kort verblijf in Phoenix.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Vragen over kort verblijf in Phoenix.

Bericht door tomhster »

Komende winter ben ik een nacht of 2/3 in (de omgeving van) Phoenix. Plan is om in ieder geval naar de Coyotes (ijshockey) te gaan. Ik ben niet eerder in Phoenix geweest. Is downtown nog een beetje leuk? Overige aanraders? Wat is een prettige omgeving om te verblijven (Scottsdale?) Welke buurten zijn beter te vermijden? Ik kan op de terugweg nog een nacht Sedona inbouwen. Schijnt mooi te zijn, maar vraag mij af of dat nut heeft in december in verband met sneeuw e.d. In principe is het namelijk om richting Las Vegas, de volgende geplande stop/terugvlieghaven.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Phoenix

Bericht door IngridZw »

Uit het reisverslag van Marco uit 2007 kun je heel veel informatie halen. Zij waren een aantal dagen in Phoenix. Zie http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vragen over kort verblijf in Phoenix.

Bericht door KW1984 »

Wij zaten in Scottsdale. Veel goede hotels, restaurants, musea, etc te vinden!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Vragen over kort verblijf in Phoenix.

Bericht door Trails »

Wij waren in maart 2017 in Tucson en zijn toen een weekend naar Phoenix geweest.
Wij vonden Lost Dutchman SP erg mooi, mede omdat toen de bloemen in bloei stonden.
We zijn toen via weg 87 (mooie route) naar Tonto Nat. Monument gereden. Dit vonden we zo mooi dat we er later in het jaar nog eens zijn geweest.
Usery Mountain Reg. Park was ook wel aardig.
Verder kon Phoenix ons niet zo bekoren. We vonden het er veel te druk.
Laatst gewijzigd door Trails op 30 jun 2019, 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Vragen over kort verblijf in Phoenix.

Bericht door ingrid1955 »

Sedona zal prachtig zijn, met misschien wat sneeuw op de toppen van de heuvels/rotsen :

Most years, there is some snowfall at the peak of Sedona’s red rocks, although snow tends to melt rather quickly on the ground.
`
Zou het er zeker op wagen, is zo'n prachtige omgeving.

Jacques
Gast

Re: Vragen over kort verblijf in Phoenix.

Bericht door Gast »

Al eerder elders gepost:

Voor mij is een van de mooiste byways de scenic route van Tucson naar Phoenix (of omgekeerd natuurlijk) via de 77, de 177, de 60, de 188 en de 88.

Vanuit Tucson naar Catalina en Oracle Junction naar Winkelman, dan de 177 naar Superior. Vanaf Superior even via de 60 naar de parking bij Boyce Thompson Arboretum (voor een prachtig uitzicht op de geweldige berg die daar staat).

Daarna rijd je terug over de 60 via Top of the World en Miami/Claypool, van daar uit pak je de 188 richting Roosevelt voor Tonto National Monument en het Theodore Roosevelt Lake.
Vervolgens rijd je via de 88 de GEWELDIGE weg naar de Tortilla Flat naar Apache Junction en uiteindelijk Phoenix. Vooral het laatste stuk doet enorm denken aan Gorges du Verdon in Frankrijk.

https://www.google.com/maps/dir/Oro+Val ... ea34b0!3e0
Luc1
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 02 mei 2008, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 90
Locatie: Tielrode, België

Re: Vragen over kort verblijf in Phoenix.

Bericht door Luc1 »

Wat in sommige van vorige posts beschreven is , is de Apache Trail.

Vanuit Apache Junction de 88 tot Roosevelt Dam, dan de 188 tot de 60 en dan terug richting Phoenix.
Ik heb dit de voorbije 20 jaar waarschijnlijk wel 10 keer gedaan. Ik raad wel aan om het in wijzerszin te doen. De 88 is deels een dirt road, en dan rijd je langs de kant van de bergwand. Goed te doen met een gewone wagen : wel soms beetje wasbord.
Let wel op : in de winter kan je regen hebben (zelfs in Arizona) en dan kan de 88 beschadigd zijn. Net na Tortilla Flat moet je sowiezo altijd door een ondiep riviertje, wat normaal gezien geen probleem is.
Reken toch maar een kleine dag om dit te doen.

enjoy,

Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vragen over kort verblijf in Phoenix.

Bericht door Markstaal »

Voor het verblijf zou ik kiezen voor Scottsdale. Veel goeie hotels/resorts en leuke restaurantjes. Het centrum van Phoenix zelf sprak ons niet heel erg aan.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vragen over kort verblijf in Phoenix.

Bericht door Franciscus »

Phoenix vond ik een saaie stad, ook downtown is niets speciaal. Sonoran Desert NM vonden we prachtig, lijkt me in die tijd van het jaar ook de moeite waard. Sedona in de winter lijkt me prachtig.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vragen over kort verblijf in Phoenix.

Bericht door tomhster »

Dank allemaal. Zal waarschijnlijk wel Scottsdale worden dan en mogelijk Sedona op de terugweg.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vragen over kort verblijf in Phoenix.

Bericht door Almere vak V »

Weet niet wanneer je er bent, maar anders kan je kijken of de Cardinals thuisspelen. Erg gaaf stadion!! NBA scema is nog niet bekend. Niet dat de Suns zo'n traktatie voor het oog is. Maar wellicht tref je het met de tegenstander...
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vragen over kort verblijf in Phoenix.

Bericht door flex123 »

Cardinals game is idd erg gaaf, heb ik afgelopen december ook gedaan,maar kan je niet korter in phoenix blijven en een dag langer in sedona? sedona is zo mooi kan je gerust 2dagen voor uittrekken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer