Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voedingswaren versturen 2

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Color01 schreef:
vana schreef: In welke eeuw ben jij voor de laatste keer in Nederland geweest?
Kun je het voorstellen dat die bijna 2 jaar geleden nog in nederland was :lol:
:shock: Waar dan? Zeker niet verder gekomen dan Staphorst :roll:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

jerbia schreef:
:shock: Waar dan? Zeker niet verder gekomen dan Staphorst :roll:
:hilarious: :hilarious:
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

vana schreef:Waar haal je het toch allemaal vandaan John?
Uit wat ik zie en hoor, uit wat ik gelezen heb, uit wat ik interpreteer. Ik ken Nederland goed genoeg om er een mening over te kunnen hebben. Je hoeft het niet met me eens te zijn en ik probeer ook niemand tot deze opvatting te bekeren, maar ik sta hierin zeker niet alleen. Buitenstaanders -- en ik beschouw mezelf eigenlijk ook als een soort buitenstaander -- die voor langere tijd in Nederland hebben gewoond en hebben beschreven wat hen tijdens hun verblijf zoal opviel komen vaak tot soortgelijke conclusies. Ik vermoed dat een aantal Belgen op dit forum wel min of meer begrijpen waarover ik het heb. Ik weet ook dat dit onderwerp in Holland niet vaak besproken wordt. Aan dit introspectie doet men niet zo graag.
En in wat voor kringen vertoef jij als je ons land bezoekt?
Kennemerland, Amsterdam... dus niet erg ver bij jou vandaan. Die kringen zijn nogal liberaal en internationaal ingesteld.

--john
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

JohnNJ schreef: Aan dit introspectie doet men niet zo graag.
En laat me raden... dat is dus de reden dat jij je aansluit bij een NLs forum, jij zal ons wel even vertellen wat er allemaal mis is met NL..?

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dames en heren, dit topic gaat over etenswaren versturen. Graag weer terug on-topic!!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Mijn man 'smokkelt' al wel eens een doosje Belgische pralines mee naar Amerika, tot nu toe is dat altijd al goed gelopen. Maar misschien dat je minder gelukt hebt als je het als pakket op moet sturen?
Voedingswaren versturen die eigenlijk niet toegelaten zijn, da's altijd een beetje gokken dus. Misschien komt het aan, misschien ook niet (maar dan kan je je troosten met de idee dat één of andere beambte ginder toch wel lekker van jou spullen heeft gesnoept, of misschien geven ze het wel aan een goed doel, dat doen ze in Zaventem blijkbaar met voeding die ze in beslag nemen).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Waarom zou je de typisch Nederlandse stamppotten niet kunnen klaarmaken voor Amerikanen? Misschien valt het best in de smaak!

Ik heb ooit, heel lang geleden, gewerkt met Amerikanen (uit Ohio) en die kwamen dan ook regelmatig voor werkbezoek naar NL. Ik ging vaak met ze op pad, en die collega's die ik al wat langer kende, nam ik ook wel eens naar huis. Thuis kookte ik dan steevast zuurkoolstamppot en dat ging er meestal in als zoete koek.

Ook nam ik ze vaker mee uit eten, en een enkele keer gingen we dan naar een goede Limburgse Friture waar ze heerlijke patat serveren met Limburgs Zuurvlees, ik kan me herinneren dat de meeste Amerikanen dat niet bepaald lekker vonden, net als de kroketten, die vonden ze meestal ronduit smerig.

Ik zou dus rustig de NL keuken op tafel zetten bij de Amerikanen, als het ze niet smaakt kun je toch nog altijd pizza bestellen? Dan hebben ze tenminste eens een vleugje NL meegemaakt.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Oh ja, nog even ter aanvulling, hoewel een beetje :offtopic:

Ik heb ook ooit voor Japanse collega's van Peter de NL keuken geserveerd. Ik had toen 3 stamppotten gemaakt: zuurkool, boerenkool en hutspot. De Japanners hebben er heel smakelijk van gegeten, en vroegen aan het einde of ze de restjes mochten meenemen om op te warmen in hun appartement en hun andere collega's ook te laten proeven. :lol: Ze vonden het dus echt lekker!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

JohnNJ schreef:Men heeft overal uitgesproken meningen over, en geeft die ook regelmatig en ongevraagd.
Ha, toch een echte Nederlander John!

Marianne
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

Sandy schreef:
JohnNJ schreef:..... want Indonesiers zie je niet zo vaak.
ik heb Indisch en Nederlands bloed, maar zie er toch vrij Indisch uit
:offtopic: Hoe kom jij aan Nederlands bloed? :dunno: :wink:
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Jez schreef:
Sandy schreef: ik heb Indisch en Nederlands bloed, maar zie er toch vrij Indisch uit
:offtopic: Hoe kom jij aan Nederlands bloed? :dunno: :wink:
JohnNJ zou zich afvragen : Hoe kom ik er vanaf... :mrgreen:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Sorry voor het ophalen van een oud draadje, maar is er ergens een website die aangeeft wat er wel en niet verstuurd mag worden naar Nederland qua etenswaren?
onze blog - Bouwmanfamily
Maurice
Amerika-ontdekker

Bericht door Maurice »

2 vrienden uit Los Angeles komen volgende week een weekend op bezoek en uiteraard nemen ze een pak Twinkies mee! :P
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer