Reis LouiseUSA: LV- LV april 2020

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
LouiseUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jun 2019, 13:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis LouiseUSA: LV- LV april 2020

Bericht door LouiseUSA »

Goedemiddag!

In april 2020 reizen wij (ik,partner en kinderen van 6 en 8 jaar) 3 weken met een camper met begin en eindpunt Las Vegas. Dit wordt onze eerste trip naar de US, we zijn hiervoor 2 keer in Canada geweest (1 keer tent kamperen en 1 keer camper). De vliegtickets zijn geboekt, de camper bijna en nu ben ik druk bezig met de routeplanning. En feedback van het forum hierop wordt enorm gewaardeerd :)

Dag 1: Vlucht naar Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas - Kingman (171 km)
Dag 4: Kingman - Sedona (280 km)
Dag 5: Sedona
Dag 6: Sedona - Grand Canyon (184 km)
Dag 7: Grand Canyon - Page (214 km)
Dag 8: Page
Dag 9: Page - Monument Valley (195 km)
Dag 10: Monument Valley - Durango (267 km)
Dag 11: Durango
Dag 12: Durango - Ouray (119 km) of naar Monticello (?? km)
Dag 13: Ouray - Moab (251 km)
Dag 14: Moab
Dag 15: Moab - Capitol Reef (228 km)
Dag 16: Capitol Reef - Bryce (198 km)
Dag 17: Bryce
Dag 18: Bryce - Zion (136 km)
Dag 19: Zion
Dag 20: Zion - Las Vegas (268 km)
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Las Vegas nachtvlucht terug
Dag 23: Thuis!

We hebben de route nu anti-clockwise gepland zodat we het zuidelijke deel eerst doen in de hoop op wat warmer weer tegen de tijd dat we het noordelijke deel doen. We halen de camper op dag 3 op omdat dag 2 een zondag is. In Durango willen we graag met de Durangdo to Silverton Railway mee (we weten dat in april alleen het eerste deel van het traject open is). In maart/april dit jaar reden ze van dinsdag/woensdag tot zondag dus we hopen dat dit volgend jaar ook zo is. Het stuk van Durango naar Ouray zullen we alleen doen als het weer dit toe laat, alternatief is via Monticello?
Voor Bryce hebben we op het moment 2 nachten gepland maar ik lees ook vaak dat 1 nacht genoeg is. Waar kunnen we de andere nacht dan het beste inplannen?

Alvast hartelijk dank voor feedback!
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis LouiseUSA: LV- LV april 2020

Bericht door Franciscus »

Een dag Moab is wel weinig voor hetgeen daar allemaal te zien is. Een nacht van Bryce naar Moab verschuiven zou dus mooi zijn.

Persoonlijk zou ik dat hele stuk door Colorada laten vallen. Je maakt daar relatief veel kilometers om weinig te zien. Op andere plekken in je route is nog genoeg te moois te zien en beleven waar je nu geen tijd voor hebt.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
LouiseUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jun 2019, 13:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis LouiseUSA: LV- LV april 2020

Bericht door LouiseUSA »

Een dag Moab ipv Bryce klinkt goed. Dat ga ik aanpassen.

De Durango -Silverton Railway is voor een ons must do dus daar hebben we de kilometers graag voor over.

Ik ben nog niet helemaal zeker over de overnachting in Monument Valley. Ik lees overal dat de zonsopgang daar zo indrukwekkend is, geld dat ook als je met de camper bent ipv in het hotel te verblijven?

Heeft er nog iemand reactie op de volgorde van de route? De meeste routes/reisverslagen gaan met de klok mee terwijl ik juist tegen de klok in plan (hopende dat de kans op warmer weer in het noordelijk deel van de route groter is eind april als begin april).
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Reis LouiseUSA: LV- LV april 2020

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

MV is inderdaad op zijn mooist voor 10uOO en na 16u00, kan je prima bekijken vanaf de hoofdweg. Vergeet ook niet het beroemde zicht vanaf milemarker 13 op de weg naar Mexican Hat.

Een dagje meer Moab is inderdaad een aanrader.

Je komt dicht bij Mesa Verde. ????

Wat zijn de plannen voor Page ? Eventueel zou je al in de namiddag naar Monument Valley kunnen rijden.

Jacques
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis LouiseUSA: LV- LV april 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Het maakt voor de zonsondergang toch niet uit of je in een hotel zit of op een camping overnacht?

Ik zou meer tijd voor Zion of een overnachting in Valley of Fire wel mooi vinden.
En inderdaad een extra nacht Moab.

Marianne
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis LouiseUSA: LV- LV april 2020

Bericht door AnitaV »

Meer tijd voor Moab zou fijn zijn. Vergeet ook niet Dead Horse Point SP te bezoeken.

Specifieke wensen voor Sedona? Anders kan je die tijd ergens anders gebruiken, bv voor Moab en zoals Marianne zegt Valley of Fire. De Fire wave is een korte wandeling en is erg mooi.

Durango naar Ouray, je hebt grote kans dat er nog teveel sneeuw ligt om er te rijden met de camper. Dan wil je niet de Million Dollar Highway rijden. Naar Monticello is niet heel ver, dan zou je door kunnen rijden naar Moab.
Of zoals Ingrid zegt geen Mesa Verde? Je komt er langs en het is heel bijzonder om het te zien. Het is wel een lang gerekt park, dus het duurt even voor je bij de bezienswaardigheden bent.

Met zonsopgang moet je het ook treffen met het weer. Monument Valley in de namiddag is ook mooi, dan valt er een mooi licht op de buttes.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis LouiseUSA: LV- LV april 2020

Bericht door Martin & Marianne »

De volgorde maakt helemaal niets uit. Het is ook echt niet zo dat de meeste mensen het in een andere richting doen. Belangrijk is inderdaad het weer maar ook de beschikbaarheid van campings en hoe de weekenden vallen.

Wij hadden in 2013 medio mei nog wat sneeuw onderweg van Silverton naar Ouray.
Misschien heb je iets aan dat reisverslag. We hebben toen ook het Needles deel van Canyonlands bezocht, dat zou je ook nog mee kunnen nemen.

Marianne
LouiseUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jun 2019, 13:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis LouiseUSA: LV- LV april 2020

Bericht door LouiseUSA »

Hartelijk dank voor alle reacties en feedback!

ingrid1955 Mesa Verde kunnen we aandoen op weg van Durango naar Monument Valley

Marianne: ik heb jullie reisverslag van 2013 weer (opnieuw) gelezen. We zijn er heel erg bewust van dat de kans heel groot is dat we vanwege sneeuw niet de Million Dollar Highway kunnen rijden maar ik probeer de route zo te plannen dat als het weer goed is we het wel kunnen doen. Het is geen must maar wel een hele mooie nice to have :)
Het Needles deel van Canyonlands heb ik nu ook in de route opgenomen, er is ook een mooie camping heb ik gezien.

Anita: Dead Horse Point SP staat zeker op de lijst. Dit kunnen we goed combineren met het Dino park (voor de kids). Monticello (of Needles campground) is zeker een alternatief voor als er te veel sneeuw bij Ouray ligt maar ik ben nog aan het puzzelen om te kijken hoe we dit het beste kunnen inpassen.

Bij nader inzien hebben we besloten om Sedona toch buiten de route te laten. Ik had er graag naar toe gewild maar niet ten koste van meer rust in de route en de mogelijkheid om af en toe 2 overnachtingen op 1 plek te hebben. En ik heb het rondje toch omgedraaid, dit voornamelijk vanwege de dienstregeling van de Durango-Silverton Railway om er zeker(der) van te zijn dat ze rijden.

dag 1 Vlucht naar Las Vegas
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas - Valley of Fire (90km)
dag 4 Valley of Fire - Zion (220 km)
dag 5 Zion
dag 6 Zion - Bryce Canyon (140 km)
dag 7 Bryce Canyon - Capitol Reef (Fruita) (200 km)
dag 8 Capitol Reef - Moab (230 km)
dag 9 Arches
dag 10 Dino Park, Dead Horse Point SP
dag 11 Moab - Canyonlands (Islands in the Sky, Needles) (60km??)
dag 12 Canyonlands - Ouray/Durango (300 km)
dag 13 Ouray - Durango (120 km) Million Dollar Highway
dag 14 Durango (Durango to Silverton Railway)
dag 15 Durango - Monument Valley (270 km)
dag 16 Monument Valley - Page (200 km)
dag 17 Page
dag 18 Page - Grand Canyon (210 km)
dag 19 Grand Canyon - Kingman (280 km)
dag 20 Kingman - Lake Mead/LV (170 km)
dag 21 Las Vegas - camper inleveren
dag 22 Las Vegas - nachtvlucht terug
dag 23 Thuis!

Waar ik nog mee zit te puzzelen zijn de dagen bij Moab en vandaar uit de reis naar of Durango of eerst Ouray. Ook twijfel ik nog steeds over de inleverdag van de camper. Op dit moment hebben we die gepland op de dag voor de terugvlucht omdat we pas om 16.00 vliegen. Als we die dag de camper inleveren is de dag eigenlijk verloren. Als we dat een dag eerder doen hebben we nog een middag/avond en hele ochten in Las Vegas. Maar ook op de heenweg zijn we daar al 2 nachten....
Niels_#
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 30 jul 2009, 13:14
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: vlakbij Groningen

Re: Reis LouiseUSA: LV- LV april 2020

Bericht door Niels_# »

Vanzelfsprekend ga je over de 12 van Bryce naar Capitol Reef :thumbup: (prachtige weg!) Ben je van plan om in Zion te gaan wandelen? Anders kost dat geen dag en ik zou denk ik dag 9 t/m 11 in elkaar schuiven. Arches en Canyonlands zijn prachtig en Dead horse point vonden wij (na de andere parken en de horse shoe) niet mega indrukwekkend.

Zeker met kleinere kinderen zou ik kijken om e.e.a. wat in elkaar te schuiven om zodoende een extra dag bij bv. Moab en Page te hebben.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis LouiseUSA: LV- LV april 2020

Bericht door PSVwally »

Prima route zo hoor. Nog een dag Moab meer is ook niet persé nodig vind ik, nu heb je er genoeg tijd.
Die 'verloren' dag in Vegas op het eind kan je ook zien als een rustdag. Kies een hotel uit met een goed zwembad en een leuk restaurant om de vakantie af te sluiten allemaal lekker op het gemak. En vraag om een late checkout (12/13u vaak) zodat je allemaal nog even kunt douchen voor je naar het vliegveld gaat.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer