Giftige, gevaarlijke beesten of insecten.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Giftige, gevaarlijke beesten of insecten.

Bericht door Bluebonnet »

Met kleine kinderen moet je inderdaad goed oppassen. Zelfs kinderen die hier opgroeien reageren soms niet echt handig op gevaarlijke beesten. Moest een keer de halve klas wegjagen omdat ze met z'n allen probeerden een slang te vangen. En dat ging om kinderen van 3 en 4 jaar oud die de regels toch wel een beetje horen te weten. En dan hebben we ook nog een jochie dat elke keer probeert z'n arm onder het dek te steken omdat daar insecten zitten die blijkbaar erg lekker smaken. Dus elke keer uitleggen dat er ook slangen, spinnen, en schorpioenen zitten die bijten.

Zorg dat je een first aid kit bij je hebt, met Benadryl voor volwassenen en kinderen. Bij beten door echt enge dingen natuurlijk naar het ziekenhuis, maar voor kleinere dingen zoals mieren helpt Benadryl meestal goed.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Giftige, gevaarlijke beesten of insecten.

Bericht door Inges »

Terpies schreef:
22 jun 2019, 00:11
Ook coyotes zouden jonge kinderen meestal nog wel als het formaat prooi kunnen zien wat ze aankunnen. Wees daarom ook waakzaam, zeker omdat de coyotes nogal op honden lijken....ook qua formaat...maar toch een stuk wilder zijn.
Sorry? Geef mij eens een artikel waarin staat dat een Coyote een kind heeft gepakt?? Dat zou je van een (jonge) Cougar nog wel verwachten maar niet van een Coyote. Die blijven, zeker in de gebieden waar wij als toeristen komen, echt wel bij mensen uit de buurt en hebben ze al helemaal niet de intentie om er eentje te pakken. Dat lijkt mij net zo'n onzinnige uitspraak als dat de wolven op de Veluwe je kind pakken als je daar aan het wandelen bent. Met alle respect komt deze uitspraak op mij over als pure bangmakerij en daar zit TS echt niet op te wachten.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Giftige, gevaarlijke beesten of insecten.

Bericht door Ruud2004 »

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Giftige, gevaarlijke beesten of insecten.

Bericht door Marcopstal »

Er zijn veel voorvallen gedocumenteerd van Coyotes die kinderen aanvallen....
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Giftige, gevaarlijke beesten of insecten.

Bericht door Hockey »

@ Inges, ik ben dit ook niet met je eens. In het gebied in LA waar ik kom zijn in bewoonde gebieden regelmatig coyotes. Ze zijn mensenschuw, maar in groepen alweer minder.
Een coyote is ongeveer zo groot als een herdershond en niet gedomesticeerd, dus een mens ziet hij eerder als bedreiging dan als leider. Een kind, zeker een baby, heeft het formaat waarvan een coyote zal denken dat hij dat kan winnen. Een kind is daarmee niet direct een voedselbron voor zo'n coyote, maar wel iets wat de coyote zal aanvallen, wat hij bij een volwassen mens minder snel zal doen.

Punt is: een coyote zal bij een volwassen mens vermoedelijk vluchten en bij een kind, zeker een baby, wellicht aanvallen, als de coyote dreiging ervaart.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Giftige, gevaarlijke beesten of insecten.

Bericht door ingrid14 »

Tegen insecten heb je best Deet bij.
En na een tocht even checken op teken.

Beren, coyotes: ik denk dat je je kleintje toch niet helemaal alleen zal laten
Cougar is iets anders, die hoor je niet en soms hoor je dat ze echt iemand achtervolgen tot ze een goed moment zien.

Opletten met plekken met hoog gras en struikgewas. Stap er zelf eerst eens door om eventuele bewoners weg te jagen.

Slangen: kunnen ook onder rotsen, omgevallen bomen schuilen. Dus voor je gaat zitten even een schop ertegen of met een stok een tik geven.

Een goeie tip van Felicitas over Poison Ivy. Daar buiten heb je ook nog cow parsnip, zelfde gevolgen als poison ivy.

Het is al gezegd, maar kijk naar de info borden en volg de raad op.

Geen dieren of planten maar let ook goed op met de hitte op sommige plaatsen. Neem steeds net iets te veel water mee.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gast

Re: Giftige, gevaarlijke beesten of insecten.

Bericht door Gast »

Inges schreef:
25 jun 2019, 09:59
Sorry? Geef mij eens een artikel waarin staat dat een Coyote een kind heeft gepakt?? Dat zou je van een (jonge) Cougar nog wel verwachten maar niet van een Coyote. Die blijven, zeker in de gebieden waar wij als toeristen komen, echt wel bij mensen uit de buurt en hebben ze al helemaal niet de intentie om er eentje te pakken. Dat lijkt mij net zo'n onzinnige uitspraak als dat de wolven op de Veluwe je kind pakken als je daar aan het wandelen bent. Met alle respect komt deze uitspraak op mij over als pure bangmakerij en daar zit TS echt niet op te wachten.
Als jij maar een of twee keer per jaar in de US komt, snap ik je reactie. Naïef maar begrijpelijk dat jij het betitelt als bangmakerij. Helaas is de waarheid anders, en zijn er toch meerdere gevallen bekend, zoals door diverse mensen al aangegeven.

Gelukkig kunnen wij ook uit eigen ervaringen putten en weten wij wel dat er gewaarschuwd wordt in gebieden waar coyotes voorkomen om je (kleine) kinderen niet alleen in de tuin te laten spelen en op te passen in parkjes, playgrounds etc.

Mountain lions (cougars, zoals jij ze noemt) zijn uiteraard nog gevaarlijker maar zeldzaam. Onze kinderen mochten op een gegeven moment ook niet meer in de tuin spelen omdat de composthoop achter in de tuin overhoop gehaald was door vermoedelijk een mountain lion.

Het wordt hilarisch in je reactie als jij het hebt over ‘gebieden waar wij als toeristen komen’: staan daar dan bordjes waar coyotes kunnen zien dat er toeristen komen waardoor coyotes wegblijven?? :thumbup:

Of bedoel je waar jij komt als toerist? Juist in natuurgebieden mensen komen en zeker in het zuidwesten ( juist ook in toeristische gebieden zoals de meeste NP, zoals Canyonlands/Arches/Monument Valley/Joshua Tree etc.) komen coyotes in overvloed voor en blijft het oppassen met kleine kinderen.
Schuw zijn ze, maar als ze honger hebben komen ze echt wel in gebieden waar mensen komen. Zo kwam er op de Loop Road in Monument Valley een coyote naar onze auto toe... totaal niet schuw.

Overigens: Lone Wolves zullen niet gauw mensen aanvallen, wolven jagen meestal grotere prooien in roedels. Coyotes zijn solo jagers.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Giftige, gevaarlijke beesten of insecten.

Bericht door Inges »

Bedankt voor de verduidelijking allemaal. Ik had het blijkbaar mis. Weer wat geleerd! Toch denk ik (en dat is een mening) dat je als toerist meer moet oppassen voor gevaarlijke ziektes die over gebracht worden door eekhoorns en muggen dan voor Coyotes maar het is goed om waakzaam te blijven dus.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Giftige, gevaarlijke beesten of insecten.

Bericht door Almere vak V »

Inges schreef:
25 jun 2019, 09:59
Die blijven, zeker in de gebieden waar wij als toeristen komen, echt wel bij mensen uit de buurt
Sorry Inges. Van mij helaas dezelfde reactie.

Vrienden van ons wonen in Lake Oswego, zeg maar Portland Area met een kleine 3 miljoen inwoners. Met grote regelmaat coyote(s) in de tuin. Nu zijn hun kinderen groot genoeg. Hebben ze een hond van het modelletje paard. Maar zijn er toch ook buren die zich wat meer zorgen maken vanwege de grote van hun kinderen danwel huisdier.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Giftige, gevaarlijke beesten of insecten.

Bericht door Inges »

Almere vak V schreef:
26 jun 2019, 11:10
Sorry Inges. Van mij helaas dezelfde reactie.
Geen sorry hoor. Ik had al toegegeven dat ik blijkbaar fout zat ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Giftige, gevaarlijke beesten of insecten.

Bericht door Big Al »

Marcopstal schreef:
25 jun 2019, 21:58
Er zijn veel voorvallen gedocumenteerd van Coyotes die kinderen aanvallen....
"Veel voorvallen". Hoeveel? Op een bevolking is 350,000,000?

Wij woonden in Colorado in een gebied waar veel coyotes zaten - we hoorden ze elke nacht. Hebben er in bijna twee jaar niet één gezien. Er worden in Colorado Springs meer beren gezien dan coyotes, terwijl er daar aanzienlijk veel minder beren zijn.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Giftige, gevaarlijke beesten of insecten.

Bericht door Big Al »

Het antwoord op mijn eigen vraag:
We documented 367 attacks on humans by coyotes from
1977 through 2015 [in the United States and Canada]. Of 348 total victims of coyote attack,
209 (60%) were adults, and 139 (40%) were children (age ≤10 years).
https://digitalcommons.usu.edu/cgi/view ... ontext=hwi

Met andere woorden, het risico is bijzonder klein. Als toerist ben je hier bovendien maar een paar weken zijn, tegenover de plaatselijke bevolking die hier 100% van hun tijd doorbrengt.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Giftige, gevaarlijke beesten of insecten.

Bericht door Dude »

Coyote's jagen niet enkel solo, maar dat gebeurt ook soms in groep. Wij wonen rustig gelegen, sommigen noemen het 'in the middle of nowhere' terwijl we op 10 min van downtown zitten, maar hebben zeer regelmatig coyote's in de tuin rondlopen, vaak in groepen van 3,4 of 5. In de late avonden horen we ze vaak huilen samen, naar het schijnt doen ze dat net nadat ze een prooi gevangen hebben om het 'te vieren'. (geen idee of dat klopt maar dat wordt hier zo verteld) Soms lijkt het alsof ze onder het slaapkamerraam aan het smullen zijn.

Ik kan overigens een massa foto's plaatsen van diertjes en ongedierte die enkel op ons stukje land genomen zijn, gaande van ratelslangen, tarantula's, schorpioenen tot dus coyotes, javalina's en herten. En het is 'maar' 2 acres, zo'n 80 are.

Ik zou eigenlijk wel een topic moeten openen met als titel : 'Dude's wild animals' oid :mrgreen:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Giftige, gevaarlijke beesten of insecten.

Bericht door kastelke »

Ook ik woon hier in Canada in een gebied met coyotes. Op 35 km van downtown Toronto, in een stadje met 185,000 inwoners. :-)
De stad organiseert hier elk jaar info sessies over hoe te reageren als je er eentje tegen komt, hoe ze te vermijden (ga niet je hondje uitlaten bij valavond in de ravijn :lol: ), enz.
Er zijn hier ook gedocumenteerde gevallen waar de 'in pac' jagen, en zelfs achter kinderen aangaan. Maar men zegt dat dat dan 'coywolves' zijn. Een mix van coyote en wolf. En bij het jagen vertonen ze meer het gedrag van een wolf (jagen in groep) dan van een coyote.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Giftige, gevaarlijke beesten of insecten.

Bericht door Marcopstal »

Big Al schreef:
26 jun 2019, 23:20
Marcopstal schreef:
25 jun 2019, 21:58
Er zijn veel voorvallen gedocumenteerd van Coyotes die kinderen aanvallen....
"Veel voorvallen". Hoeveel? Op een bevolking is 350,000,000?

Wij woonden in Colorado in een gebied waar veel coyotes zaten - we hoorden ze elke nacht. Hebben er in bijna twee jaar niet één gezien. Er worden in Colorado Springs meer beren gezien dan coyotes, terwijl er daar aanzienlijk veel minder beren zijn.
Hou het wel een beetje in overeenstemming met de eerdere posts over Coyotes in dit topic. De aanleiding was een reactie van "Inges" waarin ze stelde: "noem mij eens een artikel".

Wel, als er op een kleine 38 jaar een 370 tal gedocumenteerde voorvallen zijn, dan zijn dat er ongeveer 10 per jaar. Dat is ten opzichte van de bevolking niet veel, maar louter in aantal incidenten is dit niet niks. Met "veel" bedoel ik dus niet dat het dagdagelijks voorkomt, alleen dat er toch wel regelmatig voorvallen zijn, en dat lijkt me bewezen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Giftige, gevaarlijke beesten of insecten.

Bericht door PSVwally »

, gaande van ratelslangen, tarantula's, schorpioenen tot dus coyotes, javalina's en herten
Ik heb even geen google bij de hand (werkt niet??) maar wat zijn javalina’s??
Gast

Re: Giftige, gevaarlijke beesten of insecten.

Bericht door Gast »

Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Giftige, gevaarlijke beesten of insecten.

Bericht door Big Al »

Marcopstal schreef:
27 jun 2019, 19:09
Wel, als er op een kleine 38 jaar een 370 tal gedocumenteerde voorvallen zijn, dan zijn dat er ongeveer 10 per jaar. Dat is ten opzichte van de bevolking niet veel, maar louter in aantal incidenten is dit niet niks. Met "veel" bedoel ik dus niet dat het dagdagelijks voorkomt, alleen dat er toch wel regelmatig voorvallen zijn, en dat lijkt me bewezen.
Gemiddeld 3,6 per jaar is toch eigenlijk te verwaarlozen. Dat neemt niet weg dat het voor de families zeer ingrijpend is, maar vergeleken met andere voorvallen valt het in het niet.

Er zijn in Nederland tussen de 5.000 en 6.000 kinderen per jaar betrokken bij verkeersongevallen. De V.S. hebben 20 maal zoveel inwoners als Nederland, dus als je dat ruwweg zou omzetten krijg je 100.000. Dan is minder dan vier gevallen waarbij een coyote een kind aanvalt niet zo'n hoog risico.

Met andere woorden, een oogje in het zeil houden maar je er niet ongerust over maken.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Giftige, gevaarlijke beesten of insecten.

Bericht door Marcopstal »

Ik zie er gemiddeld 10 per jaar, maar goed.

Het gaat hem hier zoals ik eerder al zei er niet over dat dit een immens probleem is, laat staan een probleem is. Het gaat er hem enkel om dat ook een Coyote wel eens gevaarlijker kan zijn dan sommigen denken.

Ze kunnen dus echt wel toegevoegd worden aan het lijstje van beren, poema's, ...

Over die poema discussiëren we hier immers blijkbaar niet, deze heeft volgens dezelfde bron de afgelopen 100 jaar blijkbaar ingestaan voor 125 aanvallen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Giftige, gevaarlijke beesten of insecten.

Bericht door Bluebonnet »

Wij wonen in een heerlijke buurt, beetje landelijk maar wel op loop afstand van restaurants en winkels. Regelmatig zien we herten door de straat lopen. Af en toe ontsnapt er een paard en wandelt dan rustig langs. En ook tamelijk regelmatig worden er coyotes gespot. Denk dat we ongeveer eens per maand een melding krijgen via Nextdoor. Zelf heb ik ze hier in de straat nog niet gezien. Wel heel vaak gehoord. En een paar straten verderop heb ik wel moeten stoppen omdat er een coyote rond rende.

Advies van de politie is om te proberen die beesten te vermijden, melding doen als ze binnen de city limits gezien worden, en proberen ze weg te jagen als ze te dichtbij komen. Als je met kleine kinderen buiten bent en een coyote tegen komt, hou je kind dan vlak bij je, probeer tussen het kind en de coyote te blijven, en blijf naar de coyote kijken terwijl je wegloopt. Nooit je rug naar de coyote want de kans op een aanval is dan groter. Grootste kans op een aanval is als de coyotes puppies hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer