Waar naar toe in april/mei 2020?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Waar naar toe in april/mei 2020?

Bericht door tomhster »

Misschien had je beter naar het weer in die tijd in Denver kunnen kijken voor je de knoop doorhakte. Tenzij je een late wintersport op het oog hebt.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Waar naar toe in april/mei 2020?

Bericht door 1N9R1D »

Ik heb diverse blogs gelezen waar het in april/mei al prima weer is in Capitol Reef, Arches NP, Mesa Verde, Great Sand Dunes... Dus ik ben er niet zo bang voor 8) Bryce Canyon en Monument Valley waren afgelopen april/mei toen wij er waren ook al heerlijk!

De Rocky Mountains doen we over een paar jaar in de zomer :wink:
Gast

Re: Waar naar toe in april/mei 2020?

Bericht door Gast »

Bryce in het vroege voorjaar is het meest betoverende wat we gezien hebben tijdens onze trip in 2012... op de dag van ons bezoek was er net 30cm verse sneeuw gevallen, de lucht was strakblauw en het was bizar koud. Het gaf de hoodooos iets magisch en zeker iets wat ons bij blijft. Nadien wel in de warmere maanden geweest, dan zijn de rotsen roder, maar in de sneeuw was het anders dan anders.
32B896A0-41BF-431E-9136-102A7DFC4DAA.jpeg
Gast

Re: Waar naar toe in april/mei 2020?

Bericht door Gast »

Ik zou je de route 66 aan bevelen, muv Chicago wellicht, heb je de hele reis goede temperaturen. Maar ik las net dat het Denver gaat worden. Ook heel mooi lijkt mij, maar nog wel winters denk ik. Al zal er niet elk jaar 60 cm sneeuw vallen in Juni :o
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Waar naar toe in april/mei 2020?

Bericht door Loek »

1N9R1D schreef:
24 jun 2019, 22:36
De Rocky Mountains doen we over een paar jaar in de zomer :wink:
Als je in Denver begint zul je de Rockies vrijwel niet kunnen vermijden, tenzij je heel ver naar het zuiden omrijdt. Hou er rekening mee dan in April I-70 ook weleens dicht zit vanwege een sneeuw storm.
Kobrakai
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 mar 2015, 20:23
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: België

Re: Waar naar toe in april/mei 2020?

Bericht door Kobrakai »

Wij hebben vorig jaar Florida gedaan met onze twee kindjes (3 & 5) na eerder enkele keren het westen te hebben opgezocht, en hoewel we een zeer leuke reis gehad hebben zijn we toch wat op onze honger blijven zitten.

Florida bracht voor mij niet de sfeer die ik verwacht als ik naar de VS op reis ga. Uiteraard waren er enkele hoogtepunten (Keys, Orlando (pretparken ;-)), 3 dagen Sanibel Island, ...), maar dat woog niet op tegen de schitterende ervaringen die we eerder hebben gehad. Bovendien is Florida naar mijn inziens ook een pak duurder dan het Westen. Op zich niet erg, maar wel jammer als je dan een beter gevoel over hield bij het Westen :-).

Maar dit is uiteraard iets zeer persoonlijks!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer