Avis preferred

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
KevinAmerican
Amerikafan
Berichten: 220
Lid geworden op: 04 mei 2012, 23:26
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Lienden

Avis preferred

Bericht door KevinAmerican »

Ik heb in oktober een boeking gedaan voor 21 dagen bij Avis voor a.s juli. Nu ben ik een Avis Preferred member maar het is de 1e keer dat ik een auto huur. Kan ik bij aankomst gelijk doorlopen naar het scherm en mijn naam zoeken en bijbehorende parkeervak? Ook hebben wij een Ford Focus of similar. Compact class dus. Mogen wij de auto evt omruilen als hij niet bevalt? We komen aan op SFO.
Afbeelding

USA 2012 - 21/06 - 15/08 IL-IN-WI
USA 2017 - 02/08 - 13/08 NV-AZ
USA 2019 - 24/07 - 14/08 TX-CA-NV-UT
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Avis preferred

Bericht door Trails »

Ik had als preferred member gehuurd in Montreal en kon gelijk doorlopen naar de garage.
Voor september ook via Avis in Denver en ook daar staat je auto al klaar. Volgend de info kun je zonder meer een andere auto uitzoeken maar natuurlijk wel in dezelfde klasse.

Dit staat op hun site (van SFO):
Preferred Service
Proceed to the baggage claim area. Follow signs to the Air Train. At the Air Train platform, board the Blue Line Train to the Rental Car Center. Proceed inside and down the escalator to the third level, south end of the building.,Upon arrival at the rental facility, check your email on your smartphone or the Preferred board for the space number of your preassigned vehicle.
You have the option to accept the preassigned car or exchange it for a similar car from the Select & Go Exchange Area or upgrade the car to a specialty vehicle from the Select & Go Upgrade Area. Cars in the Select & Go Upgrade Area have the additional daily cost posted on the hangtag.
Once you have selected your vehicle, drive the vehicle to the exit booth and present your driver's license to the Avis representative who will quickly complete the transaction and get you on your way.
https://www.avis.com/en/locations/us/ca ... ncisco/sfo
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Avis preferred

Bericht door sanook »

Als het je 1e keer is als preferred member zul je in de garage (dus niet in de verhuurhal!) even langs de kiosk moeten om CC te laten scannen/checken. Vervolgens krijg je dan een vaknummer waar je auto staat. Mocht deze niet bevallen dan neem ik aan dat je bij de kiosk om een andere kunt vragen.
Bij de exit booth wordt je rijbewijs gescant.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Avis preferred

Bericht door boonens »

De laatste keer kreeg ik via de Avis app (in Chicago) kort vooraf een bericht welke auto voor mij gereed stond en in welk vak ik de auto kon vinden. Ik kon de auto ook afwijzen en kreeg toen de keuze uit enkele andere modellen met bijbehorend vak nr.. Erg handig!
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gast

Re: Avis preferred

Bericht door Gast »

Via de status match met National EC Executive Elite (zie National draadje op het forum) kun je een status match doen naar president’s club status, wat je nog wat extra voordelen geeft:
https://secure.avis-europe.com/assets/l ... its_UK.pdf
https://www.avis.nl/mijn-avis/avis-loyaliteit
Gebruikersavatar
KevinAmerican
Amerikafan
Berichten: 220
Lid geworden op: 04 mei 2012, 23:26
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Lienden

Re: Avis preferred

Bericht door KevinAmerican »

Bedankt voor de duidelijke informatie. Ga me even inlezen op de links.
Afbeelding

USA 2012 - 21/06 - 15/08 IL-IN-WI
USA 2017 - 02/08 - 13/08 NV-AZ
USA 2019 - 24/07 - 14/08 TX-CA-NV-UT
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Avis preferred

Bericht door sanook »

Terpies schreef:
24 jun 2019, 02:22
Via de status match met National EC Executive Elite (zie National draadje op het forum) kun je een status match doen naar president’s club status, wat je nog wat extra voordelen geeft:
https://secure.avis-europe.com/assets/l ... its_UK.pdf
https://www.avis.nl/mijn-avis/avis-loyaliteit
Doe dat dan wel ruim voor je op vakantie gaat (of beter nog doe de boeking nadat je je status hebt) want AVIS is rete traag met dit soort dingen. Ik had zelf zo'n status match aangevraagd 2 weken voor vertrek maar pas ergens tegen het einde van de vakantie kreeg ik een bericht dat de status match uitgevoerd was (nadat ik eerst nog een afwijzing gekregen had).
Gast

Re: Avis preferred

Bericht door Gast »

Mijn goedkeuring was na twee dagen binnen, dus ik zou het gewoon proberen. Bovendien was Avis voor mij boor de US absoluut niet interessant qua prijzen.ook Sixt matcht status overigens, maar daar heb je meestal in de US niks aan, maar kan wel interessant zijn in Europa.
Gebruikersavatar
KevinAmerican
Amerikafan
Berichten: 220
Lid geworden op: 04 mei 2012, 23:26
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Lienden

Re: Avis preferred

Bericht door KevinAmerican »

Nog een vraag. Wij hebben keuze uit o.a Ford Focus, Vw Golf, Kia Soul, Vw Beetle, Nissan Versa en Hyundai Veloster. We nemen onze eigen navigatie mee met USA kaart maar is het niet zo dat al die autos standaard navi hebben? En zo ja moet je dat betalen om het te activeren of wat moet ik mij voorstellen?
Afbeelding

USA 2012 - 21/06 - 15/08 IL-IN-WI
USA 2017 - 02/08 - 13/08 NV-AZ
USA 2019 - 24/07 - 14/08 TX-CA-NV-UT
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Avis preferred

Bericht door sanook »

Als het in de auto zit kun je het gratis gebruiken maar er is geen enkele garantie dat het erin zit. Laatste keer heb ik ook mijn eigen Tom Tom meegenomen en onze huurauto had ook navigatie. Uiteindelijk heb ik geen van beiden gebruikt maar heb ik Google Maps via Android Auto gebruikt. Veel auto's hebben dit tegenwoordig (en/of Apple Car Play) dus als je de Android Auto app op je telefoon hebt is het een kwestie van inpluggen en gaan.
Gebruikersavatar
KevinAmerican
Amerikafan
Berichten: 220
Lid geworden op: 04 mei 2012, 23:26
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Lienden

Re: Avis preferred

Bericht door KevinAmerican »

Hoe zit het overigens met het meenemen van een USB met gedownloade muziek om te luisteren, mag je dit meenemen of zullen de douane moeilijk gaan doen? En anders misschien in de ruimbagage?
Afbeelding

USA 2012 - 21/06 - 15/08 IL-IN-WI
USA 2017 - 02/08 - 13/08 NV-AZ
USA 2019 - 24/07 - 14/08 TX-CA-NV-UT
Gast

Re: Avis preferred

Bericht door Gast »

Lijkt me geen probleem.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Avis preferred

Bericht door sanook »

Ik zie ook geen reden waarom ze hier moeilijk over zouden moeten doen. (maar wat heeft dit met Avis Preferred te maken ? :wink: )
Gebruikersavatar
KevinAmerican
Amerikafan
Berichten: 220
Lid geworden op: 04 mei 2012, 23:26
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Lienden

Re: Avis preferred

Bericht door KevinAmerican »

sanook schreef:
09 jul 2019, 19:36
Ik zie ook geen reden waarom ze hier moeilijk over zouden moeten doen. (maar wat heeft dit met Avis Preferred te maken ? :wink: )
Ik las ergens dat ze moeilijk kunnen doen als het "illegaal" is gedownload. Vandaar. Ik denk, ik vraag het even hier is net zo makkelijk :wink:
Afbeelding

USA 2012 - 21/06 - 15/08 IL-IN-WI
USA 2017 - 02/08 - 13/08 NV-AZ
USA 2019 - 24/07 - 14/08 TX-CA-NV-UT
Gebruikersavatar
Re1gnman
Amerikakenner
Berichten: 425
Lid geworden op: 08 jun 2013, 16:30
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Avis preferred

Bericht door Re1gnman »

Ik ben me zoveel mogelijk aan het voorbereiden op mijn aankomende trip naar Orlando.
En dan met name de sport om een zo luxe mogelijke auto uit te kunnen zoeken, voor de laagste prijs :-)
Was al National Emerald club lid, heb die middels de linkjes hier op het forum geüpgraded naar Executive Elite status.
Daarna andere autoverhuurders statusmatch laten doen met die executive status.
Dat was al het geval bij Hertz President's Circle, nu is daar Avis bij gekomen.

Ik heb de bevestiging van Avis binnen dat ze statusmatch hebben gedaan met m'n National Executive Elite status.

"Ik kan u bevestigen dat uw profiel xxxxxx nu status Presidents Club heeft bij Avis."

Ik heb verschillende sites geprobeerd: Avis.be / Avis.fr / Avis.co.uk / Avis.es
De site van de spanjaarden is het goedkoopst, als ik AWD K850809 code van @Bedeve invoer

Site van Avis is me niet geheel duidelijk qua perks van de President's Club.

Krijg je nu standaard een auto/parkeervak toegewezen? (heb ik elders gelezen)
Zie wel single upgrade garantie staan.

Als ik het allemaal een beetje vergelijk, heb je bij National en Hertz dan meer keus, omdat
je daar gewoon de garage naar betreffende aisles een auto kan uitkiezen.

Of heeft Avis een betere fleet dan overige verhuurders?
Of maakt het geen mallemoer uit, welke verhuurder je kiest en moet je een beetje geluk hebben met locatie
en wat er op dat moment voorradig is?
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5758
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Avis preferred

Bericht door bedeve »

Re1gnman schreef:
13 aug 2019, 18:23
Ik heb verschillende sites geprobeerd: Avis.be / Avis.fr / Avis.co.uk / Avis.es
De site van de spanjaarden is het goedkoopst, als ik AWD K850809 code van @Bedeve invoer

Bedeve heeft in de tussentijd de AWD 's ge update.
Er is de Flying Blue AWD : F982700
Er is de algemene Preferred AWD die je alleen ziet als je ingelogd bent ; D650000

Avis is bezig om het systeem te veranderen, maar tot nu toe is er alleen de gegarandeerde eenklasse upgrade.
Ik hoor om me heen dat er in praktijk ruimer mee wordt omgegaan, maar het is nog niet op National of Hertz niveau

Huren bij Avis levert extra Flying Blue Miles op.
Mijn treinvervangende daghuur in mei was goed voor 600 miles
Voor prijsopgaven van Avis met Flying Blue gebruik ik deze site;

https://www.avis-flyingblue.com/avisonl ... n&~Default
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Avis preferred

Bericht door Pleank »

Kan ik die extra Flying Blue miles ook achteraf nog claimen als ik via Avis.be geboekt heb? Of maakt het niet uit via welke site je geboekt hebt? Via jouw link lijkt 'ontbrekende miles claimen' wel te kunnen. Ben ook Avis Preferred member geworden overigens, maar weet niet of dat aan elkaar gerelateerd is/dat nog uitmaakt voor het aantal miles.
WpuntNL
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 dec 2012, 22:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Avis preferred

Bericht door WpuntNL »

hmmm... na een week nog geen reactie... van de amerikaanse klantenservice wel een mail dat zij alleen statusmatchen voor Amerikaanse en Canadese klanten... met een terugverwijzing naar de NL klantenservice... dus er een mail achteraan gestuurd.

beetje brutaal zijn moet kunnen. :-)

@Pleank: volgens mij kun je dat aangeven in je boekingsbevestiging. Of even contact opnemen met de klantenservice.
kaiser chief
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jan 2009, 14:53

Re: Avis preferred

Bericht door kaiser chief »

Wanneer ik naar de voordelen/voorwaarden van avis preferred kijk zie ik dat de free upgrade maar geldig is voor een huur van maximum 14 dagen (ongeacht van welk niveau je bent). Heeft iemand hier ervaring mee?

Want heb via match met hertz en national presidents club kunnen krijgen, maar als de limiet inderdaad maar 14 dagen huur is heeft dit in mijn geval geen voordeel momenteel. :(
2008: westkust
2009: Oostkust + Canada
2010: Florida
2011: Westkust
2013: Florida
2014: New York
2016: Route 66
2017: Florida
2020: Deep south
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5758
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Avis preferred

Bericht door bedeve »

kaiser chief schreef:
14 aug 2019, 16:37
Wanneer ik naar de voordelen/voorwaarden van avis preferred kijk zie ik dat de free upgrade maar geldig is voor een huur van maximum 14 dagen

Kaiser Chief waar heb je die bepaling van 2 wkn vandaan ?
En als jij huurt voor 3 wkn denk je dan dat je die upgrade niet krijgt ? :lol:

Even serieus ; als jij bij National en bij Hertz status hebt wtf zoek je dan nu nog bij Avis ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer