Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Division »

Ik zie nog wel meer opties voor die prijs met overstap in Chicago of Washington of een combinatie daarvan of een combinatie met San Francisco.

Mij maakt het an sich niet heel veel uit waar je overstapt. Als je een overstap hebt in de VS wil je alleen wel voldoende tijd hebben op de heenweg voor de immigratieformaliteiten en koffer opnieuw inleveren. Overstap in de EU is prettig, omdat je dan 'de overstap al gehad hebt' op het moment dat je aankomt in de VS, dan is dat ook je eindpunt. En je hebt geen omkijken naar je koffer.
Afbeelding
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door sanook »

Pollekes7 schreef:
23 jun 2019, 18:37
Wat zijn de voors en tegen van overstap in amerika of juist in europa?
Op de heenreis zou ik liever een overstap in US hebben, als je daar je aansluiting mist is dat meestal met minder gevolgen dan wanneer je je overstap in Europa mist. Tweede voordeel van overstap in US is dat je immigrations al gehad hebt en je op je eindbestemming meteen naar je koffers kunt (dus kleine tijdwinst).
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Je kunt niet "via Google flights" boeken. Het is niets meer dan een zoekmachine. Je boekt uiteindelijk gewoon bij de airline.

Vorige week kwam DUS-LAS opeens weer voor 360 euro voorbij, vanaf september tot en met maart, ook voor <7 dagen. Dat tarief is inmiddels weer weg. Vrijdag was AMS-LAS retour in business opeens <1400 euro, is nu ook weer fors duurder. Niemand kan tarieven voorspellen, dus gewoon in de gaten houden. Maar belangrijk is ook: wanneer vlieg je? In het hoogseizoen zullen economy tickets (veel) duurder zijn dan daarbuiten.

Binnen Skyteam (o.a. KLM, Delta, Air France) zijn er vanaf AMS diverse routes naar LAS. Direct inderdaad (maar dat zal je over het algemeen altijd meer geld kosten), maar ook via SEA, LAX, SLC, MSP, DTW, JFK of ATL. De routes via SEA of SLC zijn qua afstand niet veel verder dan direct, en dus ook niet qua (vlieg)tijd. De route via MSP is ook vrij direct. Via DTW nog iets minder. Via ATL of JFK vlieg je het meeste om.

Tja, ik denk altijd: wat maakt een connectie nou uit. Even de benen strekken, immigrations al gehad, en dan nog even anderhalf, twee of misschien iets meer uurtjes tot de eindbestemming. Prima toch? Zeker als dat een hoop geld scheelt.

Wat ook veel kan schelen is flexibel zijn vwb je vertrekluchthaven. Soms zijn er goedkope tarieven vanaf BRU of DUS, en niet vanaf AMS.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Martin & Marianne »

Pollekes7 schreef:
23 jun 2019, 18:37
Ik had die vlucht inderdaad ook bekeken.maar die vlucht duurt bijna 5 uur langer op de heen reis. En de aankomst tijd in las vegas is ook minder gunstig.
De vluchtdagen zijn over het algemeen toch verloren dagen, zelfs als je vroeg aankomt zul je die dag niet veel meer doen omdat het voor je gevoel al midden in de nacht is. Bedoel je met een 5 uur langere vlucht dat je 5 uur langer in het vliegtuig zit? Of zit daar ook de overstaptijd in? Even tussendoor je benen strekken kan ook wel pretitg zijn. En als je de overstap in de VS hebt ga je daar al door Immigrations, dus in LV kun je meteen doorlopen. Dat scheelt daar weer tijd.

Marianne
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Marcel5050 »

Pollekes7 schreef:
23 jun 2019, 18:37


@ Marcel5050

Ik heb meerdere op het forum gehoord dat je voor die prijs makkelijk naar las vegas kan. Het liefst betaal ik natuurlijk zo min mogelijk voor een ticket met goede tijden en goede service maarja.
Ook geboekt via google flights?
De meeste vluchten heb ik geboekt bij e bookers/expedia.Meestal met auto inbegrepen.
Wel bijna dagelijks kijken want prijzen veranderen snel.Naar SF of LA heb ik rechtstreeks bij air France geboekt.Heb wel een beetje de indruk dat de tijd van spotgoedkoop wat voorbij is.
Pollekes7
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 apr 2019, 14:16

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Pollekes7 »

@Martin &amp; Marianne

Die 5 uur is incl overstap.
Ik dacht als we smiddags aankomen rond 15 uur dan even 2 uur slapen dat we dan tot uurtje of 11 door konden gaan en dan de nacht goed slapen. Maar goed, ik ben een leek he. Vandaar dat ik jullie om advies vraag.

Maar zoals ik een beetje peil, zouden jullie toch voor goedkoper ticket gaan en dan met overstap.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Slapen kun je prima op je intercontinentale vlucht doen. Of bij een iets langere connectie: even relaxen tussen de vluchten door.
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Gast »

Marcel5050 schreef:
23 jun 2019, 20:52
De meeste vluchten heb ik geboekt bij e bookers/expedia.Meestal met auto inbegrepen.
.......
Heb wel een beetje de indruk dat de tijd van spotgoedkoop wat voorbij is.
Je tweede opmerking is imho gerelateerd aan je eerste: juist omdat je niet los kijkt voor een auto en vlucht denk ik dat je daarom niets meer “spotgoedkoop” vindt.

Misschien moet je je (met behulp van de vele tips op het forum) eens verdiepen in hoe je goedkope vluchten en goedkope auto’s kunt boeken.

Ik ben al jaren nog steeds prima in staat om voor mij een acceptabele prijs te vinden voor mijn US reizen. Of dit spotgoedkoop is, weet ik niet, want dat is een relatieve term, maar ik vind de door mij gevonden prijzen meer dan acceptabel: ik weet uit ervaring dat ik een vlucht in mijn periode en voor mijn route zou moeten kunnen vinden voor onder de €400. Ook weet ik dat ik voor mijn autohuur in die periode onder de $25 moet kunnen blijven.

Het is me tot nu toe altijd gelukt. Als ik deze prijzen vind boek ik gelijk en kijk ik daarna niet meer voor prijzen van vliegtickets. Autohuur blijf ik checken en wijzigen (indien noodzakelijk) tot de dag van ophalen van de auto. Dit jaar betaalde ik zelfs nog geen $21 per dag voor een 7-seater SUV.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Marcel5050 »

Wees maar zeker dat ik ook afzonderlijk zoek,zo heb ik vorig jaar mijn tickets bij Air France en mijn auto bij Alamo geboekt.Ook nu zijn mijn tickets al geboekt bij Delta en moet ik de wagen nog boeken.Enkel wanneer de combinatie vlucht/auto het goedkoopste was wat ik kon vinden deed ik dat en dat is verschillende keren zo geweest.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

Marcel5050 schreef:
23 jun 2019, 20:52
Heb wel een beetje de indruk dat de tijd van spotgoedkoop wat voorbij is.
Die indruk heb ik ook. Het kan nog steeds voor goeie prijzen. Maar de tijd van tickets onder de €300 naar Seattle lijkt wel voorbij. Maar toch vind ik €375 voor een ticket DUS-SEA inclusief koffer en stoel heel acceptabel.

:offtopic: Auto's zoek ik altijd apart bij Alamo of Hertz. Met of zonder code. Ingelogd als lid of niet. Of een combinatie ervan. En met verschillende data. Met name de inleverdatum. Kom er met grote regelmaat achter dat ook hier de verschillen groot zijn. Voorbeeld. Ik ga eind oktober met een maatje van me 10 dagen naar Seattle en Portland. Hij vond een pickup grappig. Dus zo'n ding gehuurd voor $436. Prima prijs. De eerste 3 dagen zijn we bij vrienden in Seattle. Die zeggen dus tegen me. We zetten je na de Seahawks wel af bij de verhuurder scheelt je al gauw 3 dagen huur. Goed plan!! Toch?? 7 dagen dezelfde auto huren kost in enen $1.198. Dan ga ik dus andersom denken. Wat als we dat ding 2 weken huren. En jawel, $378.

Het blijft raar. Het is maar $58. Geen haan die er naar kraait als jij die auto er 4 dagen eerder weer neer zet. Maar het blijkt maar weer dat het de moeite loont om creatief te zoeken.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Grouchy »

Misschien niet meer spotgoedkoop maar afgelopen dagen 1400EUR voor business & rond de 380EUR main cabin richting westkust/zuidwesten of 600EUR Hawaii inclusief baggage, eten & drinken, fatsoenlijke IFE en stoel selectie zijn imo toch nog steeds heel nette tarieven.
Ze zijn nog upgradable ook...heck voor een award ticket in business betaal je vaak al meer surcharge fees.

eerder vandaag weer bijvoorbeeld een net tarief met Oneworld airlines
Dusseldorf – San Francisco: €259
Dusseldorf – Los Angeles: €260
(zonder baggage dat wel)
HarlockSSX
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 05 okt 2013, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door HarlockSSX »

Hallo,
Ik zou wat hulp nodig hebben met een redelijk flexibel periode. En wat tips uiteraard :-)

2 volwassenen vanuit Brussel (of op 250 km ervan) naar Seattle.
Periode is ook flexibel met vertrek ergens tussen 13/05/2020 en 23/05/2020 en terugkeer rond 4a5 weken nadien rond 20/06/2020

Liefst iets met ingechekte bagage en handbagage.

Ipv Seattle mag het ook San Francisco zijn maar dat lijkt overal duurder en ik denk dat Seattle goedkopst is in de regio.

Alle hulp zou echt welkom zijn alsook richtprijzen voor die periode. Normaal vlogen we altijd in juli-aug-sept dus totaal geen ervaring met mei-jun.

Thx
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Division »

Wat had je zelf al gevonden?
Afbeelding
HarlockSSX
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 05 okt 2013, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door HarlockSSX »

Icelandair 19/05->19/06 651€/pp in Economy Standard (1x23kg bagage/pp)
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door winterpark »

Volgens mij ben je te vroeg, er zijn op dit moment mooie prijzen voor Amsterdam - Seattle met United (rond de 450 euro), maar juni is nog niet boekbaar.
dennis118
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2016, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door dennis118 »

Kwam deze aanbieding tegen op Pepper.com. hele scherpe prijzen brussel-->SFO en La. Verschillende data waaronder de kerstvakantie. Wel via skyscanner Noorwegen en boeken via een Noorse agent

https://nl.pepper.com/aanbiedingen/vlie ... ays-107900
HarlockSSX
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 05 okt 2013, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door HarlockSSX »

dennis118 schreef:
29 jun 2019, 16:12
Kwam deze aanbieding tegen op Pepper.com. hele scherpe prijzen brussel-->SFO en La. Verschillende data waaronder de kerstvakantie. Wel via skyscanner Noorwegen en boeken via een Noorse agent

https://nl.pepper.com/aanbiedingen/vlie ... ays-107900
Mooie prijzen in die periode .... :clap:
Agnieszka
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 10 jun 2017, 18:53

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Agnieszka »

In mei 2020 gaan we met ons gezin (2+2) naar de Oostkust. De bedoeling is om naar NY te vliegen en teug vanaf Washington DC. Ik ben nu al aan het kijken voor de tickets en meteen vraag ik me af of ik niet te vroeg mee begin? Ik heb budget van 2000 euro voor de reis bedacht. Momenteel zie ik de prijs van United waar ik al in al nog net binnen het budget blijf.
Ik weet het niet of het slim is om nu al te boeken of nog even wachten? Hebben jullie tips?
dizzymisslizzy1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 mei 2016, 16:17

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door dizzymisslizzy1983 »

Wat is toch wel de minimale overstaptijd die je aan moet houden voor de US?
Overstap in San Francisco naar LA van 1 uur en 40 minuten is dat haalbaar? Komende uit Amsterdam.

En terugweg is overstap in SF maar een uur...
Laatst gewijzigd door dizzymisslizzy1983 op 01 jul 2019, 21:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Gast »

Overstap naar? Naar een Europese bestemming? Naar een US bestemming? Kom je vanuit Europa? Vanuit de US? Canada?

Misschien moet je iets duidelijker aangeven wat je bedoelt?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer