Van Portland naar Bend: 2 opties.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Cheesecake
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 mar 2019, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Van Portland naar Bend: 2 opties.

Bericht door Cheesecake »

Hallo allemaal,

Hopelijk kan iemand helpen met mijn vraagstuk. Komende zomer maken wij een rondje SF-SF via Portland. We willen graag naar Woodburn, Silver Falls SP en Columbia River Gorge. De volgende bestemming is Bend.

Nu hebben we 2 opties:
1. Dagtrip Columbia RG, tot Hood River, dan richting Mt Hood en dan de 26 pakken terug naar Portland. Volgende dag via Woodburn en Silver Falls naar Bend.

2. Dagtrip Woodburn en Silver Falls. Volgende dag naar Bend via Columbia RG.

Wat zouden jullie aanraden? Qua tijd maakt het weinig uit heb ik al gezien. Of hebben jullie nog een ander idee?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
JaapjeInAmerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2015, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Van Portland naar Bend

Bericht door JaapjeInAmerika »

Het lijkt mij niet zoveel uitmaken. Een paar tips heb ik nog wel. Neem in ieder geval de Historic Columbia River Highway van ongeveer Portland tot Dodson. Langs dit stuk liggen een aantal prachtige watervallen zoals Bridal Veil Falls, Horsetail Falls en natuurlijk de Multnomah Falls. Ook leuk om te bezoeken is de Bonville Dam. Imposant en ook nog eens gratis.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Van Portland naar Bend: 2 opties.

Bericht door Almere vak V »

Ik zou altijd voor de eerste kiezen. Maar dat heeft vooral met mjn voorkeur voor Mt Hood te maken. Schitterende omgeving met prachtige stukken natuur die nog erg toegankelijk zijn en waar mensen op de 1 of andere manier nog wel respect hebben voor de natuur. Of vrij vertaald er geen puinhoop van maken zoals op sommige andere plekken.
JaapjeInAmerika schreef:
11 jun 2019, 22:30
Ook leuk om te bezoeken is de Bonville Dam
Neem deze zeker mee. Erg interessant om te zien. Het enthousiasme van de vrijwillgers is aanstekelijk. Ga zeker even op de parkeerplaats bij het water staan. Daar kan je de zeeleeuwen op hun dooie gemak de vis zien eten die door de dam komt.

Zorg wel in de zomer dat je of vroeg of laat bij Multnomah bent. Anders kan het er wel eens druk worden.

Waarom ga je na Mt Hood terug naar Portland. Ik zou vast zorgen dat je in de buurt van Woodburn bent. Als je in Woodburn klaar bent kan je binnendoor naar Silver Falls. Rij dan door Silverton. Leuk stadje met een leuk centrum. Mocht je nog wat willen eten, dan doorsteken naar Stayton en daar bij de A7W gaan eten. Alsof je 60 jaar terug gaat in de tijd.

Vergeet niet je zwemspullen mee te nemen naar Silver Falls. ALs het mooi weer is, en die kans is ongeveer 99,9% in de zomer dan is dit een fantastische plek om te zwemmen!!

Rit van Silver Falls naar Bend door het Willamette Nationale Forrest is trouwens prachtig. Ik ben benieuwd of je alles in 1 dag gepropt krijgt. Zeker om dat Woodburn pas om 10 uur opengaat.
Cheesecake
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 mar 2019, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Van Portland naar Bend: 2 opties.

Bericht door Cheesecake »

Heel erg bedankt voor de reacties, denk dat we dan voor optie 1 gaan!

De overnachting Portland heeft er vooral mee te maken dat we in eerste instantie 2 hele dagen Portland wilden doen, maar nu gaan we toch 1 dag inruilen voor natuur. Ik ga eens kijken of we de overnachting nog kunnen omgooien!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Van Portland naar Bend: 2 opties.

Bericht door Almere vak V »

Almere vak V schreef:
12 jun 2019, 13:51
A7W
Moet A&W zijn...
Cheesecake
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 mar 2019, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Van Portland naar Bend: 2 opties.

Bericht door Cheesecake »

Dat weet ik! Heb het al vaker bij je tips zien staan.

We hebben nu een hotel in Silverton geboekt. We zullen dan kijken of we ‘s avonds na CRG nog zin hebben in de outlet, anders slaan we die over. In zoverre is het ook geen absolute must. Het ligt er dus nog aan of we tijd hebben om door te rijden naar die A&W :)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Van Portland naar Bend: 2 opties.

Bericht door Almere vak V »

Cheesecake schreef:
18 jun 2019, 18:19
We zullen dan kijken of we ‘s avonds na CRG nog zin hebben in de outlet
Nou is Silverton een alleraardigst stadje. Dus daar ga je je in de avond prima vermaken op een terrasje. Mocht je toch nog iets van winkelen willen doen. Dan kan je westelijk rijden, bovenlangs, via Pine Street en Hazelgreen Road is dat volgens mij. Altijd rechtdoor over de I5 en dan rij je eigenlijk zo Keizer binnen met een soort van shopping mall. Ze hebben er een paar aardige winkels. Een goeie Outback en als het goed is komt er ook een In N Out Burger. Maar ik weet niet wanneer die klaar is.

A&W is nog wel een stukje rijden van Silverton. Maar zeker tijdens een mooie zomeravond is dat een prachtig ritje!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer