Welke medicijnen tegen oorontsteking ?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Welke medicijnen tegen oorontsteking ?

Bericht door Kletskous »

Ik ben graag heel erg voorbereid en wat ik alvast mee kan nemen, doe ik.
We hebben ooit al eens een vakantie moeten annuleren vanwege een oorontsteking dus betreur safe than sorry, zeg maar.

Ik heb vanuit Nederland in elk geval neusspray (met xylometazoline) bij me, en ibrobrufen dat ook ontstekingsremmende werking heeft en pijnstillend is. En ik heb oordoppen voor het zwemmen bij me zodat de oren zoveel mogelijk ‘schoon’ blijven.

Maar stel we voelen in Amerika al klachten aankomen, welke middelen kan ik het beste daar ter plaatse halen (in Walmart, Walgreens of Publix ofzo?)?
Uiteraard zullen we dat daar, indien het onverhoopt gebeurt, ook navragen, maar tips van ervaren mensen hier vind ik ook fijn.
En zijn er daar antibiotica (paardemiddelen zeg maar) vrij verkrijgbaar die de ontsteking heel vlug verhelpen en dus sowieso eigenlijk wel handig zijn om (ook thuis) te hebben?
Heb weleens gelezen dat bepaalde medicatie daar makkelijker verkrijgbaar t.o.v. hier, dus vandaar.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Welke medicijnen tegen oorontsteking ?

Bericht door Bluebonnet »

Antibiotica heb je een recept van de dokter voor nodig. Maar er zijn wel plaatsen waar je het gratis kan halen. Publix in Florida bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Welke medicijnen tegen oorontsteking ?

Bericht door asv60 »

Gratis lijkt me sterk! Ik denk dat je voor zoiets beter terecht kunt bij Walgreens of Walmart. Daar zit vaak ook een apotheek in.
En als je een recept nodig hebt kun je naar een walk inn clinic.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke medicijnen tegen oorontsteking ?

Bericht door Kletskous »

Gratis lijkt me ook niet :wink:

Maar tips voor specifieke medicatie verkrijgbaar bij Walgreens oid ?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Welke medicijnen tegen oorontsteking ?

Bericht door hemmie »

asv60 schreef:
15 jun 2019, 16:07
! Ik denk dat je voor zoiets beter terecht kunt bij Walgreens of Walmart. Daar zit vaak ook een apotheek in.
In vrijwel elke grotere supermarkt zit een apotheek, dus hoogstwaarschijnlijk ook in een Publix. Daar heb je verder niets aan als je naar bijvoorbeeld West-Amerika gaat, maar ook daar zullen de supermarkten een apotheek hebben. Dat is echt niet alleen bij Walmart.

Een aantal HEB supermarkten in onze regio hebben zelfs een kliniekje in de winkel, kun je dus echt voor alles in de supermarkt terecht.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Welke medicijnen tegen oorontsteking ?

Bericht door hemmie »

En over de gratis antibiotica https://www.moneytalksnews.com/8-grocer ... ion-drugs/

Misschien niet meteen alles in twijfel trekken wat een inwoner van de VS zegt😉
Terug in Texas!
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Welke medicijnen tegen oorontsteking ?

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Bestaat de mogelijkheid dat je in overleg met je huisarts een kuur meekrijgt? Onze huisarts is wat dat betreft erg meewerkend. Onder het mom van beter mee dan om verlegen krijg ik een of twee kuren mee. Andere medicijnen ook trouwens. Ze zijn best wel lang houdbaar dus je kunt er minimaal twee jaar mee toe.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Welke medicijnen tegen oorontsteking ?

Bericht door Dutchess »

Kletskous schreef:
15 jun 2019, 14:39
Ik heb vanuit Nederland in elk geval neusspray (met xylometazoline) bij me, en ibrobrufen dat ook ontstekingsremmende werking heeft en pijnstillend is. [...]

Maar stel we voelen in Amerika al klachten aankomen, welke middelen kan ik het beste daar ter plaatse halen (in Walmart, Walgreens of Publix ofzo?)?
Neusspray en ibuprofen kan je hier in iedere supermarkt (en veel benzinestations) krijgen.

Als je klachten krijgt die niet met OTC (over the counter) medicijnen beter worden, kan je altijd ook naar een convenience care of urgent care center gaan (die zijn soms zelfs ook in supermarkten e.d.). Ga iig NIET naar een emergency room voor zoiets (een ER is alleen voor dingen die levensbedreigend zijn of botbreuken).
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Welke medicijnen tegen oorontsteking ?

Bericht door asv60 »

hemmie schreef:
15 jun 2019, 17:17
En over de gratis antibiotica https://www.moneytalksnews.com/8-grocer ... ion-drugs/

Misschien niet meteen alles in twijfel trekken wat een inwoner van de VS zegt😉
Hoe moet ik weten of Bluebonnet in Amerika woont?

In dat linkje over gratis medicatie staat: You generally need only a doctor’s prescription to qualify for and obtain these drugs for free.
Dat lijkt me niet de bedoeling van TS en dan vraag ik me af of dit ook voor toeristen bedoeld is.

Als je echt een ontsteking hebt zal je toch aan AB moeten lijkt me en ik denk dat je daar toch wel een recept voor moet hebben in Amerika. En een recept krijg je bij een urgent care clinic of een walk inn clinic.
Je kan idd misschien het beste via de eigen huisarts een recept vragen voor antibiotica en dat mee op reis nemen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
phoonke
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 25 jan 2011, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Welke medicijnen tegen oorontsteking ?

Bericht door phoonke »

Wallgreens, publix, wallmart... gaat er niemand naar CVS? Met een gratis klantenkaart kan je daar ook mooie kortingen meenemen! En in elke CVS is er een apotheker ter plaatse

Greets
koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Welke medicijnen tegen oorontsteking ?

Bericht door hemmie »

@@asv60 natuurlijk heb je een recept nodig, dat gaf Bluebonnet ook al aan. Dat sluit niet uit dat de antibiotica daarna gratis kunnen zijn, maar goed, dat ia op specifieke locaties, daar zou ik als toerist geen rekening mee houden. Ik betwijfel of een recept van een Nederlandse huisarts geacepteerd wordt, dus je ontkomt er denk ik niet aan naar een kliniek te gaan.

CVS is uiteraard ook een optie (zitten ook in Target winkels), het maakt volgens mij allemaal niets uit, gewoon naar de dichtstbijzijnde pharmacy gaan, of dat nu een zelfstandige is of eentje in een supermarkt.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Welke medicijnen tegen oorontsteking ?

Bericht door asv60 »

hemmie schreef:
16 jun 2019, 16:38
. Ik betwijfel of een recept van een Nederlandse huisarts geacepteerd wordt, dus je ontkomt er denk ik niet aan naar een kliniek te gaan.
Ik bedoel uiteraard de AB in NL halen met recept vd eigen huisarts en dan mee op reis nemen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Welke medicijnen tegen oorontsteking ?

Bericht door hemmie »

Ah, ok, dat had ik verkeerd begrepen.
Terug in Texas!
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Welke medicijnen tegen oorontsteking ?

Bericht door Bluebonnet »

phoonke schreef:
16 jun 2019, 11:07
Wallgreens, publix, wallmart... gaat er niemand naar CVS? Met een gratis klantenkaart kan je daar ook mooie kortingen meenemen! En in elke CVS is er een apotheker ter plaatse

Greets
koen
Wij gaan niet meer naar CVS sinds ze voor de 2e keer een ernstige fout met medicatie hebben gemaakt. M'n zoontje van toen 6 kreeg medicijnen mee voor een volwassen man. Veel te hoge dosis dus. De andere fout was dat ze antibiotica niet verdund hadden.
Maar dat betekent natuurlijk niet dat elke CVS slecht is.

En Walgreens, Publix, Walmart, HEB, en de meeste andere ketens hebben ook gewoon een apotheker in dienst. Het ligt er vooral aan of je verzekering geaccepteerd wordt en soms is het belangrijk om een compounding pharmacy te zoeken. Maar voor de rest zijn ze allemaal zo'n beetje hetzelfde.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke medicijnen tegen oorontsteking ?

Bericht door Kletskous »

Doen huisartsen dat echt hier, op voorhand al antibiotica meegeven “voor het geval dat..” ?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke medicijnen tegen oorontsteking ?

Bericht door jill1234 »

Kletskous; ja hoor, dat hebben wij in het verleden vaak meegemaakt: zoon had zo vaak antibiotica nodig dat we als we op reis gingen standaard mee kregen van de huisarts,voor het geval dat.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Welke medicijnen tegen oorontsteking ?

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Kletskous schreef:
17 jun 2019, 21:11
Doen huisartsen dat echt hier, op voorhand al antibiotica meegeven “voor het geval dat..” ?
Ja hoor. Helemaal geen probleem. Ik sleep al bijna 40 jaar door Europa met een hele medicijn voorraad. ( geef ondertussen wel licht in het donker🤣). Vooral tijdens de chemokuur kreeg ik voor meerdere weken mee. Als we nu op vakantie gaan krijg ik voor 3 maanden voorraad mee.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke medicijnen tegen oorontsteking ?

Bericht door Kletskous »

ja, dat begrijp ik dan ook.
Maar gewoon 'just in case" ??
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Welke medicijnen tegen oorontsteking ?

Bericht door Big Al »

Kletskous schreef:
17 jun 2019, 21:11
Doen huisartsen dat echt hier, op voorhand al antibiotica meegeven “voor het geval dat..” ?
Hangt er een beetje vanaf. In het verleden meer dan nu, vanwege de opkomst van de resistente bacteria. Dat ging onder het mom van "baat het niet dan schaadt het ook niet". Dat bleek helaas niet te kloppen.

Wat ik echter nog wel veel zie is medici die antibiotica voorschrijven maar adviseren om een paar dagen te wachten voordat je naar de apotheek gaat. Als de klachten verminderen kun je het recept dan vernietigen.
Gebruikersavatar
RR2USA
Amerikafan
Berichten: 163
Lid geworden op: 10 aug 2010, 13:35
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Welke medicijnen tegen oorontsteking ?

Bericht door RR2USA »

Beste Kletskous,

Als regelmatig bezoeker van de KNO-arts hier in NL heb ik me jaren geleden al goed laten inlichten over de beste medicatie voor oorontstekingen door Amerikaanse ENT (ear nose throat) artsen. 1 Vakantie moest ik wel 4 keer naar de KNO in Amerika vanwege loopoor, was echt drama vakantie toen!

Antibiotica wordt alleen gegeven bij een bacteriele infectie, maar is veelal lang niet zo effectief als lokale behandeling met oordruppels. Na diverse lokale KNO-artsen gesproken te hebben, is mijn conclusie dat de beste oordruppels en minst ottotoxic Ciprodex is.
Je kunt je op 2 manieren laten behandelen:
1) Walk-In clinic
2) ENT Practice (vergelijkbaar met bijv. zelfstandige Bergman Clinics). In de USA is het gebruikelijk dat artsen een eigen praktijk hebben, niet zoals bij ons alleen maar in een ziekenhuis. Je betaalt hier wel meer voor behandeling, maar als je goed verzekerd bent, kun je dat declareren.

Ga nooit naar een ER! Daar heb ik ivm oorklachten al eens ervaring mee en is onnodig duur. Uiteindelijk werd ik alsnog doorgestuurd naar een praktijk van een ENT doctor, dus dubbele kosten!

Vraag een factuur voor de declaratie. Je medicatie haal je bijvoorbeeld bij een apotheek in de Walmart, CVS, etc...
Als je nog persoonlijke vragen hebt, stuur me gerust een bericht.
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer