3 maanden West Amerika in RV (vraag over kinderstoeltjes)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
bleesje
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2019, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

3 maanden West Amerika in RV (vraag over kinderstoeltjes)

Bericht door bleesje »

Dag allemaal!

Even een korte introductie: ik en mijn gezin (vriendin, dochter van 2 en zoontje van 0,5) gaan volgend jaar 3 maanden (half maart tot half juni) rondreizen door West Amerika. Na een tijdje rond te hebben gelezen nu toch tijd om me in gesprek te gaan mengen :) We gaan alle 4 voor het eerst naar de States.
Een globaal idee is eerst ‘de’ Zuid-West route te rijden, dan vanaf ongeveer Monument Valley naar het noorden richting Yellowstone om vervolgens via Idaho naar de Oregon kust te rijden, dan weer afzakken naar San Fransisco. Maar volgens mij zit ik in het verkeerde forum voor reisadviezen, dus hop terzake.

We zijn aan het kijken welke camper we moeten hebben. De vraag hangt vooral op de vraag die ik na flink wat rondlezen op dit forum al vaak voorbij zie komen (en ja, toch stel ik hem weer :wink: ):

- Hoe krijgen we onze kinderen het beste vervoerd?

Ik kom erachter dat mijn grootste zorgenpunt (stoel voor baby) eigenlijk niet zo’n groot punt is. Vrijwel alle kinderstoeltjes om je baby achteruit te vervoeren, zijn prima geschikt om met alleen een heupgordel vast te zetten (ook volgens de instructies van fabrikant).
Maar! Ik kom er niet achter of er voor een ( tegen die tijd) 3,5 jarige ook geschikte stoelen zijn. Het liefst, aangezien bijna geen verhuurder die heeft, zonder Anchorpoint. Heeft iemand hier tips voor/over?
Laatst gewijzigd door bleesje op 16 jun 2019, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: 3 maanden West Amerika in RV

Bericht door hemmie »

Is het de bedoeling amerikaanse stoeltjes te kopen?
Je kunt online kijken wat winkels als Walmart en Target verkopen, en dan van die stoeltjes online de handleiding opzoeken, je kunt dan nagaan of je ze met alleen de heupgordel vast kunt zetten. Ik weet dat in NL kinderen van die leeftijd soms al op een verhoger zitten, dat is in de VS sowieso minder de gewoonte (vaak voldoen ze op die leeftijd nog niet aan de gewichtseis), maar sowieso is een verhoger i.c.m. alleen een heupgordel juist gevaarlijk. Je moet dus een stoeltje met 5-puntsgordel zoeken.
Ik zou denken dat jongste juist het lastigst is, het is nl. niet eenvoudig om in een RV een achterwaarts stoeltje te bevestigen. Zoek eens verder op dit forum, er is al veel over geschreven, en informeer ook bij de verschillende verhuurders.
Terug in Texas!
bleesje
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2019, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: 3 maanden West Amerika in RV

Bericht door bleesje »

Yep, dat is de bedoeling. Het meeslepen zie ik niet zo zitten, naast dat het ook door geen enkele fabrikant wordt aangeraden.
Voor de jongste heb ik al meerdere stoeltjes gevonden, en lees bij veel verhalen dat het meestal geen probleem is, eventueel moet de dinette naar beneden (dus zoeken we naar een zo klein mogelijk om die kans klein te laten zijn.)

Maar voor de oudste is het dus nog een ding, toddler stoeltjes hebben allemaal een anchorpoint nodig (diegene die ik op walmart heb bekeken en handleiding van gezocht). Dat kan op zich wel, mits we Road Bear kiezen, maar het beperkt de keus van camper dan heel erg, en liever hou ik keus uit allemaal :)
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: 3 maanden West Amerika in RV

Bericht door Marcopstal »

Heb je de zoekfunctie al gebruikt ? Er zijn al meerdere topics die hierover gaan.

Weet je dat verschillende firma's in een aantal staten het vervoer van kinderen onder de 2 jaar in RV's gewoon verbieden ?
Verder gaat het niet zozeer om een geschikte stoel, wel of je die stoel ook effectief correct kan vastmaken. Hier schort heel vaak het schoentje.

Even over de rest van je plan:

- 3 maanden naar de VS kan niet, het maximum is 90 dagen.
- de periode die je kiest is al vroeg op het jaar, het lijkt of je ook vrij snel richting Yellowstone wil trekken. Voor half mei is dit evenwel geen evidentie, de winter duurt er lang. Zelfs de maand mei kan je nog met veel gesloten wegen en sneeuw geconfronteerd worden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
bleesje
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2019, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: 3 maanden West Amerika in RV

Bericht door bleesje »

Er zijn inderdaad verhuurpartijen die kinderen onder de 2 geheel weigeren ( oa Appollo), voor die partijen gaan we niet.

Onder de 2 kunnen stoelen met heupgordels bevestigd worden, aangezien alle campers dit hebben zal daar het probleem niet inzitten. Maar voor vooruitgerichte stoeltjes (voor peuters) lijkt het lastiger, daar vind ik nog maar weinig over helaas.

Het plan is ook gewoon <90 dagen te gaan, 3 maanden bekt gewoon lekkerder :wink:
MarjoleinB
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 10 jul 2013, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 3 maanden West Amerika in RV

Bericht door MarjoleinB »

Ik ben afgelopen september met mijn zoontje van toen 1,5 met een camper (C25) op reis geweest.
Wat mij vooral met inlezen opviel was dat een stoel achteruit in een camper vastzetten vrijwel onmogelijk is. Er schijnt 1 verhuurder te zijn waarbij je campers kan huren waarbij dit kan, maar bij de meeste verhuurders dus niet.
Vandaar dat wij ook niet naar California zijn gegaan omdat je in deze staat een kind onder de 2 verplicht achterwaarts moet vervoeren.
Wij hadden camper gehuurd bij Cruise America, deze hebben 1 stoel met anchor point. Jij hebt er sowieso twee nodig dus je zal echt gericht moeten zoeken op een verhuurder die dat aanbiedt (of het kind van 3,5 vervoeren zonder anchor point maar geen flauw idee of dat kan).
Wij hebben onze zoon in een vooruit stoel (https://www.walmart.com/ip/Graco-Nautil ... o/50104042) vervoerd en dat was prima te bevestigen in een camper. Er is bij de dinette 1 plek waar je de stoel aan het anchorpoint kan bevestigen.
Nadeel is wel dat we de hele reis de dinette niet hebben gebruikt want het was echt een heel gedoe om elke dag de stoel weg te halen en de tafel weer goed te zetten. Mijn zoon sliep uiteindelijk ook daar, hierdoor konden wij alleen maar buiten zitten als hij ging slapen. In september is het vroeg donker en vooral in Yellowstone en omgeving was het dan ook heel snel koud. Oftewel: wij sliepen elke avond om 20.30. Het schijnt dat een C30 huren vaak goedkoper is en veel ruimer dus dat hadden we denk ik beter kunnen doen.
MarjoleinB
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 10 jul 2013, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 3 maanden West Amerika in RV

Bericht door MarjoleinB »

Hierbij nog link naar info hoe je een vooruit-stoel in een camper bevestigd. Deze handleiding had ik uitgeprint en meegenomen, was heel handig:
http://media.campertravelbookings.com/i ... 27-13).pdf
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: 3 maanden West Amerika in RV

Bericht door jojostravelusa »

Let er ook op dat er camperverhuurders zijn die kinderen onder 2 jaar niet toestaan.
bleesje
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2019, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: 3 maanden West Amerika in RV

Bericht door bleesje »

Dankjewel voor je ervaring Marjolein! Ik wist niet dat Cruise America überhaupt 1 anchor point had. Ik dacht alleen Road Bear..

Maar volgens mij is juist het voordeel van een achteruit stoel dat je geen anchorpoint nodig hebt. Zie bijvoorbeeld deze https://www.evenflo.com/on/demandware.s ... 0Mar17.pdf (pagina 23) of http://download.gracobaby.com/productin ... 48858d.pdf ( pagina 41).
Alleen voor een voorwaarts gerichte stoel heb je dan wel weer een toptether (en dus anchorpoint) nodig.

Dat van de dinette wist ik, maar wist niet dat het zo’n gedoe was. Dat is goeie informatie! Zeker een goeie overweging om een grotere te nemen dus. Wat ook weer nadelen heeft op sommige wegen (Max 25ft)
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: 3 maanden West Amerika in RV

Bericht door Marcopstal »

Een "anchor point" is misschien niet altijd nodig, doch elke kinderzit vereist in principe een veiligheidsgordel die voldoet aan de normen en crashtesten. De heupgordels in campers zijn vaak enkel en alleen aan de bank bevestigd (of toch niet getest voor een ongeval) en bieden bijgevolg onvoldoende veiligheid bij een ongeval.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: 3 maanden West Amerika in RV

Bericht door hemmie »

Het gaat er niet alleen om of je het achterwaartse stoeltje (theoretisch) met alleen de heupgordel kunt vastzetten, het gaat er om of dat praktisch gezien ook lukt. Een bank in een RV is heel anders en krapper dan een reguliere autostoel.
Terug in Texas!
bleesje
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2019, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: 3 maanden West Amerika in RV

Bericht door bleesje »

hemmie schreef:
15 jun 2019, 16:16
Het gaat er niet alleen om of je het achterwaartse stoeltje (theoretisch) met alleen de heupgordel kunt vastzetten, het gaat er om of dat praktisch gezien ook lukt. Een bank in een RV is heel anders en krapper dan een reguliere autostoel.
En hiervoor is het niet afdoende om bijvoorbeeld de Dinette naar beneden te halen? Dan heb je toch alle plek? Of zie ik dan iets over het hoofd?
Gast

Re: 3 maanden West Amerika in RV

Bericht door Gast »

Er was hier pas ook een hele discussie over kinderstoeltjes in een RV. Misschien kun je daar ook nog wat tips vinden.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: 3 maanden West Amerika in RV

Bericht door hemmie »

Dat zal waarschijnlijk per rv-type en per verhuurder verschillen. Nogmaals, zoek eens op het forum, er is al veel over geschreven, o.a. hier. Ik zou het echt navragen bij de verhuurder, want blijkbaar geven sommigen zelf al aan dat het niet mogelijk is. Of verbieden het om die reden dus helemaal. En dan heb jij nog bijkomend probleem dat je 2 stoeltjes naast elkaar op dat smalle bankje moet zetten.
Ik denk dat je er echt wat te makkelijk over denkt, er zullen best campers zijn waarbij je beide 2 stoeltjes correct en goed kunt installeren, maar als je dat niet vooraf goed uitzoekt zou je wel eens voor een vervelende verrassing kunnen komen te staan.
Terug in Texas!
bleesje
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2019, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: 3 maanden West Amerika in RV

Bericht door bleesje »

Geloof me, ik denk er niet te makkelijk over :wink: Ik probeer een volledig sluitend verhaal te zoeken voordat we iets boeken, helaas zie ik al veels te veel verhalen langskomen waar het probleem pas gevonden wordt als er al geboekt is.

Volgens mij komt het neer op het volgende:
- een stoeltje voor een kind van < 2 jaar: veel stoeltjes te vinden die achterwaarts met alléén met een heupgordel vastkunnen
- een stoeltje voor een peuter kan met een heupgordel + een tetheranchor, niet zonder dit laatste. Wel lees ik veel dat mensen een spanband gebruiken als er geen tether point is. Daarnaast is voor een kind van 4+ een booster al voldoende. Die kunnen soms eenvoudiger bevestigd worden.

Of de stoeltjes naast elkaar passen heb ik nog geen seconde over nagedacht, bedankt! Dat is er ook een om uit te zoeken.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: 3 maanden West Amerika in RV

Bericht door hemmie »

Nee, een booster kan dus niet, want het is juist gevaarlijk om een booster met alleen heupgordel te gebruiken!
Terug in Texas!
bleesje
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2019, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: 3 maanden West Amerika in RV

Bericht door bleesje »

Oh, goeie, maar de booster viel sowieso af met een dochter van 3. Vergat ik even te melden :roll:
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: 3 maanden West Amerika in RV

Bericht door Bluebonnet »

bleesje schreef:
16 jun 2019, 08:36
Daarnaast is voor een kind van 4+ een booster al voldoende. Die kunnen soms eenvoudiger bevestigd worden.
Voor sommige kinderen van 4 is een booster voldoende. Heel veel kinderen van 4 zijn echt nog te klein voor een booster. En als je overstapt op een booster, kies dan alsjeblieft een highback booster. Het verschil tussen een backless booster en een highback booster is schokkend.
Kijk maar eens naar dit filmpje: https://video.search.yahoo.com/yhs/sear ... s-sbsearch

En hier een filmpje over een manneke in Texas: https://video.search.yahoo.com/video/pl ... valid&tt=b

Helaas denken veel mensen dat een kind van 40 pound te zwaar is voor een carseat met harness. Sterker nog, toen Kyle verongelukte gaven veel pediatricians nog het advies om kinderen van 40 pound met een highback booster te vervoeren!

Hou je kind zo lang mogelijk in een 5 point harness, stap pas over naar een highback booster als je kind echt te groot of te zwaar is voor een harness, en ga bij twijfel gewoon even langs bij een certified car seat mechanic. Veel kinderziekenhuizen hebben ook goede info. Wij werken samen met Dell's Children in Austin.
pompedom11
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 aug 2014, 11:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: 3 maanden West Amerika in RV (vraag over kinderstoeltjes)

Bericht door pompedom11 »

Beste Bluebonnet,

Wij vertrekken in september met twee kids van dan 14m en 3jr.
Wij hebben via Marktplaats reeds 2 autostoeltjes aangeschaft die geschikt zijn voor een heupgordel. 1 vooruit kijkende voor de grootste (Römer Ecclipse) en een die beide kanten op kan (een Cosco volgens mij). Het eerste stoeltje hadden wij op een eerdere camperreis ook mee, toen onze oudste 14m was (en toen nog gewoon vooruit mocht reizen).
Op de website van Cruise America staat een foto van 2 (weliswaar vooruitkijkende) kids naast elkaar op het bankje in 2 kinderstoeltjes, dus ik ga er vanuit dat het dan ook naast elkaar past. De C30 heeft ook 2 anchorpoints, maar voor het achterwaarts reizende stoeltje gebruikt je die dus niet.
Ik ben me ervan bewust dat niet iedereen dit een veilige manier van reizen vindt, maar dat is uiteindelijk onze eigen keuze lijkt me.

Wij nemen de stoeltjes overigens mee uit NL om ze ook al direct in de huurauto de eerste dagen te kunnen gebruiken. Ze zijn gratis in te checken.

Veel plezier met de voorbereidingen.
Wij vonden de vorige keer een camperreis met peuter geweldig, en verheugen ons enorm op de aanstaande trip.
Sofie87
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 mei 2018, 21:31
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: 3 maanden West Amerika in RV (vraag over kinderstoeltjes)

Bericht door Sofie87 »

Hallo,
Afgelopen mei zijn we met onze toen 13 maanden oude zoon met de camper een reis gemaakt. We hebben vanuit huis zijn Britax Römer autistoel meegenomen. Dat is een stoel die achterwaarts geplaatst kan worden met enkel een heupgordel. Een hele goede optie zo vonden wij. (Even los of het rijden met een rv veilig zou zijn, al hebben wij nooit een onveilig gevoel erbij gehad). Enige nadeel was wel dat de tafel weg moest hierdoor, de stoel nam de hele ruimte in. We kwamen via blogs van een Duits stel achter deze autostoel. Misschien kan je het nog terugvinden. Ze hadden met foto’s helemaal aangegeven hoe zij hun twee kinderen hadden vervoerd.

Je jongste kindje kan in een maxicosi zitten lijkt me. Naast elkaar zetten zou wellicht net kunnen passen, al wordt het wel krap. Voor de kinderen mag je gratis een autostoel meenemen (in ieder geval bij KLM).

Al met al gaan jullie ongetwijfeld een fantastische reis maken. Geniet ervan!!!

Groeten Sofie
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer