Reis Natasjava: rondje oostkust - voorjaar 2020.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Natasjava
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 sep 2017, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Natasjava: rondje oostkust - voorjaar 2020.

Bericht door Natasjava »

Wij gaan in het voorjaar van 2020 terug richting de VS, joepie! Vermoedelijk eind mei. :clap:
Na onze roadtrip door de Westkust vorig jaar, hebben we zin om terug meerdere plekken in één reis te combineren. Ons oog is nu op de Oostkust gevallen! NYC heb ik zelf al eens gedaan in 2015, mijn vriend nog niet.

Voorlopig hebben we het volgende rondje opgesteld:
- Dag 1: Aankomst op JFK rond 14u -> vertrekken naar Philadelphia
- Dag 2: Philadelphia
- Dag 3: 's Ochtends vertrekken richting Washington DC met tussenstop in Lancaster (tip die ik op het forum had gevonden om Amish Country te bezoeken)
- Dag 4: Washington DC
- Dag 5: Washington DC
- Dag 6: 's Ochtends vroeg vertrekken richting Shenandoah NP, doorrijden en 's avonds verblijven in Richmond (serieuze rit, I know!)
- Dag 7: rond de middag vertrekken naar Baltimore
- Dag 8: 's ochtends vertrekken naar NYC met tussenstops in Wilmington en Liberty State Park (NJ) (bij aankomst in NYC auto inleveren)
- Dag 9 - 15: NYC

Lijkt deze route jullie haalbaar om een goede impressie te krijgen van de steden? Ik weet dat we nogal snel door Shenandoah zullen gaan, maar we zijn niet van plan om hikes door dit park te doen.

Hebben jullie nog tips voor de steden (en dan vooral Philly en Washington?). Ik ben sowieso volop topics hier op het forum aan het doornemen, maar als jullie alvast tips hebben die ik zeker niet mag missen, mogen jullie die zeker achterlaten! :thumbup:

En nu even een vreugdedansje doen omdat het nog minder dan een jaar is tot we vertrekken, haha! :lol:
2015: 7/9 - 14/9 - New York City - NY
2018: 27/4 - 20/5 - West Coast - CA, NV, UT, AZ
2020: East Coast - NY, NJ, DE, MD, VA, PA -> cancelled due to COVID-19 :(
2022: West Coast - CA
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Reis Natasjava - Rondje Oostkust - Voorjaar 2020

Bericht door Aurora »

Shenandoah is een groot park waar je max 35 mile per uur mag rijden. Waarom ga je er überhaupt naar toe als je er niet eens een stukje gaat lopen? Het park heeft 2 visitors centers en alleen al om bij het tweede te komen ben je vanaf Front Royal al zeker 1,5 uur onderweg. Ik vind het zonde, plan zeker 2 dagen in om iets te zien.

Ik heb onderweg genoeg Amish en Mennonieten gezien door gewoon te rijden. Vaak in paard en wagen en op grote boerderijen onderweg. Ik ben er niet speciaal voor naar Lancaster gereden, aangezien ik van verschillende mensen gehoord heb dat het heel commercieel is en ik zie ze liever zo spontaan.

Goede ervaringen met het Americana hotel in Arlington. Vanaf daar ga je makkelijk de stad in.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 795
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis Natasjava: rondje oostkust - voorjaar 2020.

Bericht door tomaat85 »

Ik denk persoonlijk dat jullie veel "stad doen" tov de natuur die er onderweg mogelijk is. Wat je zou kunnen overwegen is om niet heen en terug te vliegen vanaf NYC maar bv vliegen op Washington en terug vanaf NYC. Dan zou je in Shenadoah meer tijd kunnen besteden en Baltimore overslaan of zoiets. Wij hebben ooit overnacht in Lancaster en idd is het daar 1 groot circus. Maar als je de binnen weggetjes neemt zal je, zoals reed opgemerkt, meer dan voldoende "originals" tegenkomen.
Over Washington zou ik willen zeggen, pak de fiets als je naar de Mall gaat en vergeet dan Martin Luther King niet :wink:
Grote Amerika fan
Natasjava
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 sep 2017, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Natasjava: rondje oostkust - voorjaar 2020.

Bericht door Natasjava »

Ja, ik vind het zelf ook handiger om te vliegen op Washington of Philly, maar voor zover ik de tickets al heb nagekeken is het echt véél duurder om te vliegen op één stad en terug te vliegen van een andere. Scheelt echt gemakkelijk 200 euro. Dan is de keuze wel snel gemaakt. Maar ik blijf het sowieso nakijken tot ik de tickets vastleg!

Welke natuur raad je nog aan in de buurt? Ik heb al wat liggen opzoeken, maar kwam precies niet echt iets bewonderenswaardig tegen buiten Shenandoah? Of ben ik nu zo verkeerd? :oops:
Baltimore zouden we liefst niet willen overslaan gezien daar iemand woont die we kennen. :) We wilden dan graag meeten haha!
Laatst gewijzigd door markro op 14 jun 2019, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
2015: 7/9 - 14/9 - New York City - NY
2018: 27/4 - 20/5 - West Coast - CA, NV, UT, AZ
2020: East Coast - NY, NJ, DE, MD, VA, PA -> cancelled due to COVID-19 :(
2022: West Coast - CA
Natasjava
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 sep 2017, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Natasjava: rondje oostkust - voorjaar 2020.

Bericht door Natasjava »

Aurora schreef:
13 jun 2019, 20:56
Shenandoah is een groot park waar je max 35 mile per uur mag rijden. Waarom ga je er überhaupt naar toe als je er niet eens een stukje gaat lopen? Het park heeft 2 visitors centers en alleen al om bij het tweede te komen ben je vanaf Front Royal al zeker 1,5 uur onderweg. Ik vind het zonde, plan zeker 2 dagen in om iets te zien.
Waar zouden we best overnachten als we een tweede dag in Shenandoah willen doorbrengen? :)
2015: 7/9 - 14/9 - New York City - NY
2018: 27/4 - 20/5 - West Coast - CA, NV, UT, AZ
2020: East Coast - NY, NJ, DE, MD, VA, PA -> cancelled due to COVID-19 :(
2022: West Coast - CA
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Natasjava: rondje oostkust - voorjaar 2020.

Bericht door Tipsy_1 »

Wij wonen halfweg tussen NY en Philly en er is hier wel degelijk natuur in overvloed en veel te zien en te doen.
Het is natuurlijk wat je wil, als ik je rondje zie gaat je interesse uit naar een city trip. Wij persoonlijk vinden 1 of 2 dagen stad altijd genoeg :wink:
enkele ideetjes:
vanaf NY zuidelijk rijden (of terugkomen) via Jersey Shore - Cape May - (dolfijnen!) - ferry naar Lewes in Delaware (erg leuke ferry) en dan stukje via Delaware/Maryland shore, zo door via Annapolis en eventueel Alexandria naar bvb Washington
Great Falls vlakbij Washington
Touren door de battlefields van Gettysburg
Via harper's ferry rijden (erg leuk) als start van de skyline drive
Lancaster en de amish is erg leuk maar die amish kom je rondrijden in Pennsylvania wel zo'n beetje overal tegen eigenlijk
Toch een stuk noorderlijker naar Ricketts Glen rijden (prachtige natuur wandeling langs tientallen watervallen en van daar af zuidelijk doorsteken)
Verder bulkt New Jersey en Pennsylvania van de natuurgebieden, wij genieten hier elk weekend volop. Maar het is maar waar je voorkeur naar uit gaat. Het stuk ten zuiden van Washington DC is ook prachtig maar heb ik zelf minder ervaring mee.
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 795
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Reis Natasjava: rondje oostkust - voorjaar 2020.

Bericht door tomaat85 »

Zo dan, je vraag over de natuur is inmiddels zeer adequaat beantwoord :thumbup: . Ik wilde idd ook Ricketts Glenn noemen.
Over het vliegen, nu weet ik niet wat jij voorjaar noemt maar nu bij de KLM in april 2020 kan je voor net ff 400 p/p naar Washington heen en van NYC terug. En in mei 2020 is het maar iets duurder...
Schermafbeelding 2019-06-14 om 13.07.15.png
Grote Amerika fan
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Reis Natasjava: rondje oostkust - voorjaar 2020.

Bericht door Aurora »

Waar zouden we best overnachten als we een tweede dag in Shenandoah willen doorbrengen? :)
Ik heb zelf in Front Royal overnacht. Dat ligt helemaal bovenaan het park en je rijdt vanaf dat stadje de scenic drive op. Geen ervaring met andere plekken.
Het voordeel van een extra dag is dat je ook 's avonds nog even een stukje kunt rijden en met geluk beren ziet. Het park telt 800 beren en ik heb er 6 mogen zien in 2 dagen, waarvan 4 op of naast de weg.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Natasjava
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 sep 2017, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Natasjava: rondje oostkust - voorjaar 2020.

Bericht door Natasjava »

Tipsy_1 schreef:
14 jun 2019, 12:48
Wij wonen halfweg tussen NY en Philly en er is hier wel degelijk natuur in overvloed en veel te zien en te doen.
Het is natuurlijk wat je wil, als ik je rondje zie gaat je interesse uit naar een city trip. Wij persoonlijk vinden 1 of 2 dagen stad altijd genoeg :wink:
enkele ideetjes:
vanaf NY zuidelijk rijden (of terugkomen) via Jersey Shore - Cape May - (dolfijnen!) - ferry naar Lewes in Delaware (erg leuke ferry) en dan stukje via Delaware/Maryland shore, zo door via Annapolis en eventueel Alexandria naar bvb Washington
Great Falls vlakbij Washington
Touren door de battlefields van Gettysburg
Via harper's ferry rijden (erg leuk) als start van de skyline drive
Lancaster en de amish is erg leuk maar die amish kom je rondrijden in Pennsylvania wel zo'n beetje overal tegen eigenlijk
Toch een stuk noorderlijker naar Ricketts Glen rijden (prachtige natuur wandeling langs tientallen watervallen en van daar af zuidelijk doorsteken)
Verder bulkt New Jersey en Pennsylvania van de natuurgebieden, wij genieten hier elk weekend volop. Maar het is maar waar je voorkeur naar uit gaat. Het stuk ten zuiden van Washington DC is ook prachtig maar heb ik zelf minder ervaring mee.
Super bedankt voor alle aanbevelingen! De ferry ziet er zeker tof uit, en Alexandria ziet er een heel gezellig stadje uit!
Great Falls ook een mooie aanrader! :D

Ricketts Glen lijkt me ook prachtig, maar net iets te noordelijk. Die neem ik wel sowieso mee als we er terug heen gaan en ook noordelijker kunnen gaan, thanks! :D
2015: 7/9 - 14/9 - New York City - NY
2018: 27/4 - 20/5 - West Coast - CA, NV, UT, AZ
2020: East Coast - NY, NJ, DE, MD, VA, PA -> cancelled due to COVID-19 :(
2022: West Coast - CA
Natasjava
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 sep 2017, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Natasjava: rondje oostkust - voorjaar 2020.

Bericht door Natasjava »

tomaat85 schreef:
14 jun 2019, 13:12
Zo dan, je vraag over de natuur is inmiddels zeer adequaat beantwoord :thumbup: . Ik wilde idd ook Ricketts Glenn noemen.
Over het vliegen, nu weet ik niet wat jij voorjaar noemt maar nu bij de KLM in april 2020 kan je voor net ff 400 p/p naar Washington heen en van NYC terug. En in mei 2020 is het maar iets duurder...
Schermafbeelding 2019-06-14 om 13.07.15.png
Wij vliegen vanuit Brussel, maar ik ga het zeker in de gaten houden! Spaart geld en tijd uit :D :clap:
2015: 7/9 - 14/9 - New York City - NY
2018: 27/4 - 20/5 - West Coast - CA, NV, UT, AZ
2020: East Coast - NY, NJ, DE, MD, VA, PA -> cancelled due to COVID-19 :(
2022: West Coast - CA
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Reis Natasjava: rondje oostkust - voorjaar 2020.

Bericht door Big Al »

Tipsy_1 schreef:
14 jun 2019, 12:48
Lancaster en de amish is erg leuk maar die amish kom je rondrijden in Pennsylvania wel zo'n beetje overal tegen eigenlijk
Dat zei ik ook tegen mijn familie, maar de enige koetsjes die we uiteindelijk zagen stonden op de verkeersborden...

Veel binnenwegen gereden (van Shenandoah naar Niagara, NY) en geen enkel koetsje :cry:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer