Reis Jenm: LA - SF rondreis

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jenm
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2019, 12:12

Reis Jenm: LA - SF rondreis

Bericht door Jenm »

Hoi allemaal,

Wij hebben heel spontaan bedacht om aankomende zomer een rondreis te gaan maken. We weten dat we vrij laat zijn en de meeste campsites al vol zullen zitten. Graag horen we jullie tips en advies. Is het allemaal te doen of is het beter om iets te skippen?

26-jul aankomst LA
27-jul Camper ophalen, rijden naar ???
28-jul ??? – Grand Cayon
29-jul GC
30-jul GC - Page
31-jul Page - Bryce
1-aug Bryce - Zion
2-aug Zion
3-aug Zion - LV
4-aug LV – Death valley
5-aug Death valley – Mammoth lakes
6-aug Mammoth lakes - Yosemite
7-aug Yosemite
8-aug Yosemite - Monteray
9-aug Monteray – SF. Camper inleveren
10-aug SF
11-aug SF
12-aug SF
13-aug naar huis
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Reis Jenm: LA - SF rondreis

Bericht door Hockey »

De eerste reactie is eigenlijk een wedervraag, namelijk hoe laat jullie de camper ophalen. En daarna hoeveel boodschappen je nog moet doen. Want deze beide variabelen zullen bepalen hoe ver je die dag kan doorreizen. Hou er ook rekening mee dat je met een camper minder snel rijdt dan met een personenauto en je dus meer tijd nodig hebt om afstanden af te leggen.

PS: Correcte spelling is Monterey, met twee e's.
Laatst gewijzigd door Hockey op 12 jun 2019, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jenm: LA - SF rondreis

Bericht door Martin & Marianne »

Ligt de camperhuur al vast? Het lijkt mij lastig om nog campings te vinden, in de meeste parken gaat dat niet meer lukken.
Mocht je nog iets kunnen wijzigen, dan zou ik de camper een dag langer houden en een dag minder SF doen; 3 volle dagen is wel heel ruim. Dat geeft je de gelegenheid om bijvoorbeeld nog een extra dag Yosemite te doen of Monument Valley toe te voegen.

Marianne
Jenm
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2019, 12:12

Re: Reis Jenm: LA - SF rondreis

Bericht door Jenm »

Hockey schreef:
12 jun 2019, 12:47
De eerste reactie is eigenlijk een wedervraag, namelijk hoe laat jullie de camper ophalen. En daarna hoeveel boodschappen je nog moet doen. Want deze beide variabelen zullen bepalen hoe ver je die dag kan doorreizen. Hou er ook rekening mee dat je met een camper minder snel rijdt dan met een personenauto en je dus meer tijd nodig hebt om afstanden af te leggen.
De camper kunnen om 12:00 uur ophalen. We zijn ons ook van bewust dat we meer tijd nodig hebben. Degene die gaat rijden is gewend om lange afstanden te rijden. We willen gewoon zo verder mogelijk rijden, zodat we dichtbij de GC zijn.
Martin & Marianne schreef:
12 jun 2019, 12:55
Ligt de camperhuur al vast? Het lijkt mij lastig om nog campings te vinden, in de meeste parken gaat dat niet meer lukken.
Mocht je nog iets kunnen wijzigen, dan zou ik de camper een dag langer houden en een dag minder SF doen; 3 volle dagen is wel heel ruim. Dat geeft je de gelegenheid om bijvoorbeeld nog een extra dag Yosemite te doen of Monument Valley toe te voegen.
Ja de camperhuur ligt helaas al vast.
lennyd
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 okt 2018, 15:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Jenm: LA - SF rondreis

Bericht door lennyd »

Leuk vooruitzicht!
Wij zijn vorig jaar, nadat we de camper rond 11.00 uur hadden opgehaald, boodschappen gaan doen en gaan rijden. De boodschappen namen flink wat tijd in beslag en rijden in/rondom LA was enorm druk. We zijn naar Desert Hot Springs gereden, daar hebben we ruim 4 uur (!) over gedaan. We wilden nog verder maar waren allebei enorm moe. Misschien hadden we net domme pech, maar ik denk dat je sowieso rekening moet houden met drukte en filerijden. Wij hadden ons er in ieder geval op verkeken.
2018: CA-AZ-UT-NV
2019: WA-OR-ID-WY-MT / BC-AB
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Jenm: LA - SF rondreis

Bericht door PSVwally »

Jenm schreef:
12 jun 2019, 13:51
Degene die gaat rijden is gewend om lange afstanden te rijden. We willen gewoon zo verder mogelijk rijden, zodat we dichtbij de GC zijn.
Ik vind dit altijd een beetje een dooddoener. Ik ben ook wel een aantal keer in 1 ruk van Alpe d'huez naar huis gereden. Dat lange afstanden heeft er imo helemaal niet zo veel mee te maken. Als je de camper ophaalt ben je gemiddeld en 2u zeker bezig. Als je daarna nog boodschappen en dergelijke moet doen komt er zo een uurtje bij. En dan heb ik het nog niet eens over de camper inruimen. Dan zit je dus al snel in de avondspits van LA. Nu heb je volgens mij geluk dat 27 juli in het weekend valt en het dan normaal gesproken iets minder druk op de weg zal zijn. Maar ik zou toch gewoon uiterlijk tot Kingman, Az rijden. Dan zit je wrs echt al flink in de avond. Je zit ook nog met een jetlag in je giel namelijk. En met die volle dag GC heb je er tijd genoeg. Ik zou daar toch nog elke dag kijken of je een camping kunt reserveren. Misschien ook kijken op losse dagen ipv 2 dagen aan 1 stuk.

Ik weet verder niet waar je je camper huurt, maar behalve met Cruise Amerika mag je met de camper niet door death valley rijden. Dus dan zou je een extra dag Vegas kunnen doen of de rit van Zion naar Mammoth Lakes wat anders indelen

Ik zie hier niet helemaal de toegevoegde waarde van Monterey in deze trip. Je hebt er hooguit een halve dag. Dat is niet erg veel voor deze omgeving en het stadje zelf is nou niet enorm boeiend vonden wij
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Jenm: LA - SF rondreis

Bericht door Trails »

Jenm schreef:
12 jun 2019, 13:51
We willen gewoon zo verder mogelijk rijden, zodat we dichtbij de GC zijn.
Wij willen nou net een camping die in de buurt van de verhuurder ligt waar we een full hook-up kunnen hebben.
Dit zodat we nog langs de verhuurder kunnen als er iets mis is met camper/aansluitingen.
De vorige keer kwamen we op de eerste camping en bleek dat de afvoer van de wc niet compleet was.
We hadden de uitleg van de camper met andere huurders gekregen en wij kregen naderhand een andere wagen...
Heel wat problemen gehad en pas in Las Vegas kon alles verholpen worden.
Door ervaring dus wat wijzer geworden en alles goed proberen op de eerste camping.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jenm: LA - SF rondreis

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk zo snel mogelijk eens naar de campings.
In Zion is South campground vanaf twee weken voor aankomst te reserveren. Zie voor meer informatie - ook voor campings buiten het park - op www.nps.gov/zion.
Kijk zeker voor Yosemite regelmatig naar de mogelijkheden in het park. Wie weet komt er iets vrij in de vallei. Bedenk dat alles buiten de vallei en buiten het park betekent dat je veel tijd kwijt bent met heen en weer rijden en zoeken naar een parkeerplaats.
Bij Bryce en de Grand Canyon kun je ook buiten het park staan, maar dat zal wel duurder zijn.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer