2,5 maand rondreizen camper

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

2,5 maand rondreizen camper

Bericht door MrsBucket »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, maar niet in Amerika, daar ben ik meerdere keren geweest, heb ik mijn partner gevonden en mijn schoonfamilie woont er nog. Alle standaard vakanties ken ik wel, maar nu willen we iets wat buiten de standaard valt en ik vraag me af of jullie me met tips kunnen helpen.
We willen graag vanaf ongeveer 1 november 2,5 maand een camper huren en van New York, via Florida, naar Los Angeles rijden (exacte route moeten we nog bepalen, maar dit is wel wat ons tof lijkt). We hebben een zoontje van 4 jaar, dus we zijn met z’n drietjes. Er zijn veel aanbieders voor campers dus bomen/bos etc. Vliegtickets komen we wel uit, de afstand en het verbruik van benzine heb ik uitgerekend... Maar nu die camper he... Ik denk aan een 5-persoonscamper, gewoon omdat we redelijk wat tijd door gaan brengen in dat ding. Maar is dat dan ook wel handig met boodschappen doen/parkeren/manoeuvreren etc?
Is er iemand die een tip heeft voor een fijne verhuurder? Ik zie dat er overal behoorlijke one way fees bij komen ($750,-), maar ik gok dat we daar niet onderuit komen. Of is op en neer rijden in die 2,5 maand te doen?

Nja, genoeg vragen en er zullen vast nog meer vragen volgen, maar voorpret is ook pret! Bedankt alvast voor de tips die komen gaan.
USA2012
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 okt 2011, 15:46
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: 2,5 maand rondreizen camper

Bericht door USA2012 »

Een 5-persoonscamper is prima voor de Amerikaanse wegen en parken en ook een prima grootte voor een jong gezin. Uiteraard is het minder handig voor het bezoek van steden, maar daar zijn natuurlijk ook genoeg oplossingen voor te bedenken. Road Bear wordt als verhuurder eigenlijk het beste aangeschreven. Ik heb zelf voor 2,5 maanden een 28-30 ft camper bij El Monte RV gehuurd. In 2,5 maand zou ik overigens niet meer terugrijden naar New York. Een gemiddelde van 200 km per dag is een mooi uitgangspunt.
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: 2,5 maand rondreizen camper

Bericht door MrsBucket »

Bedankt voor je reactie. Ik twijfelde inderdaad over dat terug rijden naar New York, dat hoeft niet zo nodig voor me. Ondertussen ben ik ergens anders op dit forum deze campervan tegen gekomen en daar zijn we erg van gecharmeerd: https://www.escapecampervans.com/campervans/mavericks/
Lijkt me geweldig!
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: 2,5 maand rondreizen camper

Bericht door Trails »

Vind je die niet erg klein??
Zeker omdat je in het winterseizoen reist. De keukentjes van alle (behalve de Indie camper) zijn alleen van de buitenkant te gebruiken.
Als het slecht(er) weer is wil je toch ook een beetje comfortabel binnen kunnen zitten. Lijkt me...
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: 2,5 maand rondreizen camper

Bericht door MrsBucket »

Ik denk dat het wel meevalt. Dat buiten koken is misschien onhandig als het buiten 0 graden is, maar verder kan dat prima. We hebben niet zo’n behoefte aan veel binnenruimte, zijn gewend om veel buiten te zijn in elk weertype. Hoewel de C25 er ook wel prima uit zag. Gelukkig kan ik nog een paar maanden twijfelen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 2,5 maand rondreizen camper

Bericht door Martin & Marianne »

Je gaat wel van het ene uiterste naar het andere. :wink:
MrsBucket schreef:
11 jun 2019, 21:53
Ik denk aan een 5-persoonscamper, gewoon omdat we redelijk wat tijd door gaan brengen in dat ding.
MrsBucket schreef:
12 jun 2019, 12:29
We hebben niet zo’n behoefte aan veel binnenruimte,
Marianne
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: 2,5 maand rondreizen camper

Bericht door winterpark »

Ik zou met die tijd die je hebt er juist eerder voor kiezen om twee of drie gebieden heel goed te verkennen. Bijvoorbeeld Texas/New Mexico, New York/Florida en bijvoorbeeld Oregon/Washington oid. Nu heb je vrij grote stukken met 'niks'.
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: 2,5 maand rondreizen camper

Bericht door MrsBucket »

Martin & Marianne schreef:
12 jun 2019, 13:00
Je gaat wel van het ene uiterste naar het andere. :wink:
MrsBucket schreef:
11 jun 2019, 21:53
Ik denk aan een 5-persoonscamper, gewoon omdat we redelijk wat tijd door gaan brengen in dat ding.
MrsBucket schreef:
12 jun 2019, 12:29
We hebben niet zo’n behoefte aan veel binnenruimte,
Marianne
Klopt, we zijn enorm aan het oriënteren. Hoe meer ik lees, hoe enthousiaster ik word over veel tijd buiten doorbrengen en weinig tijd binnen.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: 2,5 maand rondreizen camper

Bericht door Trails »

Wij hebben in 2017 6 weken rond getrokken met een 27 ft camper en verheugden ons ook op het buiten zijn. Overdag was het zeer aangenaam maar zodra de zon weg was werd het gewoon koud. Dat was in september/oktober. Dus we zaten toch meer binnen dan we hadden gedacht. Je zit op veel plekken toch een stuk boven zeeniveau en de dagen zijn een heel stuk korter dan in de zomer.

Had ik ook nog over het hoofd gezien dat jullie met een kind reizen. Dan zou ik al helemaal niet met zo'n kleine camper reizen. Met een grotere camper heb je nog altijd de keuze of je buiten of (comfortabel) binnen kunt zitten.
Ik geloof dat je er spijt van gaat krijgen als je zo'n lange periode in een klein busje zit.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: 2,5 maand rondreizen camper

Bericht door jojostravelusa »

Voor zo'n lange periode zou ik inderdaad ook een wat grotere kopen. Zeker met een kind erbij. Waar laat je die spelen als het de hele dag regent? Dan zit je niet buiten. Dus een 25 ft minimaal zou ik zeggen.
Voor de steden kun je de camper op de camping laten staan en er voor 1 of 2 dagen een auto bij huren. Dat hebben wij ook verschillende keren gedaan inmiddels en dat bevalt goed.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: 2,5 maand rondreizen camper

Bericht door Franciscus »

Ik zou in die tijd van het jaar en voor zo'n lange periode zeker niet voor een kleine camper kiezen. Het wordt vroeg donker en de avonden zullen fris zijn. Ik denk dat je er spijt van krijgt. Wij reisden in de zomer van 2017 (deels) met een tent rond en op hoger gelegen gebieden was het toen in de avond en in de vroege ochtend al koud. Laat staan dat je een paar dagen met slecht weer achter elkaar treft. Veel tijd buiten en weinig binnen klinkt inderdaad goed dat beeld van het romantische buitenleven is snel vervlogen als het koud en/of nat is. Althans.... bij mij wel.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer