BLM wil aantal permits voor 'The Wave' verhogen naar 96 per dag.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Inyaro
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 okt 2008, 16:24
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: België, provincie Antwerpen

BLM wil aantal permits voor 'The Wave' verhogen naar 96 per dag.

Bericht door Inyaro »

Heeft er vorige week iemand deelgenomen aan de publieke meetings aangaande dit voorstel?

The Bureau of Land Management is tentatively proposing an increase in the number of visitors allowed to visit The Wave each day. Currently 20 visitors are allowed, under the proposal 96 visitors per day would be allowed. As a first step, the BLM has asked that interested parties comment on the increase and on the permit process in general. Local scope meetings are held last week.

https://eplanning.blm.gov/epl-front-off ... tId=122125
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: BLM wil aantal permits voor 'the wave' verhogen naar 96

Bericht door tomhster »

Onze gids was er. Niemand was er blij mee, maar hij had het idee dat het er toch doorheen gedrukt gaat worden.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: BLM wil aantal permits voor 'The Wave' verhogen naar 96 per dag.

Bericht door Tipsy_1 »

Ik hoop vooral dat ze er dan eens mee stoppen die beelden van de wave te gebruiken voor al hun Utah-reclame's. Echt Pesten noem ik dat omdat er slechts zo weinig kans is dat je er naar toe kan
:lol:
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: BLM wil aantal permits voor 'The Wave' verhogen naar 96 per dag.

Bericht door kalaman »

En bovendien ligt The Wave zelf dan ook nog eens in Arizona :wink: .
Wij waren er twee keer en hebben er telkens niet meer dan 5 mensen gezien. En maar goed ook want het is een zeer kwetsbaar gebied. Het is dan ook absurd dat men het aantal permits zou verhogen, zowel naar bescherming van de natuur toe als naar veiligheid want nóg grotere kans dat er totaal onvoorbereide toeristen naartoe trekken...
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: BLM wil aantal permits voor 'The Wave' verhogen naar 96 per dag.

Bericht door Tipsy_1 »

juist ja in Arizona :lol: ben altijd in de waar daar aan die kanten :lol:
Is het dan in de Arizona reclames dat ik de Wave altijd zie?
A&A
Amerikafan
Berichten: 389
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: BLM wil aantal permits voor 'The Wave' verhogen naar 96 per dag.

Bericht door A&A »

Wij waren er eergisteren (maandag) en toen hebben we, buiten ons 2-en een stuk of 12 mensen gezien. We hebben op de route er naar toe ook een camera gezien die kennelijk gebruikt wordt om niet-permithouders te controleren.
Wat we nog nooit gehoord of gelezen hebben; er liep een BLM-er rond om de permits te controleren! Hij schreef iedereen op en zat vanaf een uur of half 11 bij de ingang (twin buttes) vlakbij het hek. Hij kon zo iedereen controleren die er in of uit ging. Hij vertelde dat het was voor safety omdat mensen te weinig water meenemen en zo. Maar het leek ons (terecht) ook dat hij controleert op de aanwezigheid van "illegalen". We hebben een tijdje met hem staan praten en hem nog geholpen aan de coordinaten van de Dinosaur tracks. Hij had die zo graag eens gezien maar wist niet waar ze te vinden (bizar, hij was echt van de BLM).
Toen we rond 13 uur het gebied weer uit liepen (het was erg heet dus we waren om 6 uur gestart) kwamen we 4 jonge mensen uit Arizona tegen die verdwaald waren. Ze hadden, net als ons, een permit van de online lottery dus dan weet je toch ruim vooraf dat je naar de Wave gaat. En je komt uit Arizona dus zou een vermoeden moeten hebben dat het nogal "remote" is. Ze vroegen ons waar het was want ze waren "totally lost". Dus wij uitgelegd dat in de envelop van de BLM ook de folder zit met foto's van herkenningspunten en een routebeschrijving. Hun folder lag in de auto; ze hadden wel gezien dat er een folder in zat maar die niet gelezen. Wij hebben onze Engelstalige folder dus maar afgestaan.
En dat is dus best sneu. Bij de loterij kan iedereen meedoen en er winnen mensen die ofwel het terrein echt niet aan kunnen, of denken dat je er met de auto heen kan, of geen idee hebben over het gebied etc. En mensen die alles tot 3 cijfers achter de komma uitzoeken vissen jarenlang achter het net!
En ja, ook wij zouden het heel erg vinden als er 96 mensen per dag naar de Wave gaan mogen. Komt er straks nog een weg bij voor de bussen Chinezen...
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: BLM wil aantal permits voor 'The Wave' verhogen naar 96 per dag.

Bericht door Tipsy_1 »

tja... ik vind eigenlijk ofwel stel je het open ofwel sluit je het af. Het huidige permit systeem is toch wel ridicul.
Ik heb al zo vaak meegedaan, maar helaas nog nooit "gewonnen" maar de foto's van de wave worden je wel rond de oren geslagen.
Als het dan toch zo bijzonder en kwetsbaar is moeten ze het maar misschien gewoon volledig afsluiten ipv dat hele circus van de permits.
Uiteraard zeg ik dit omdat ik zelf behoorlijk gefrustreerd ben over het-nog-altijd-niet-gezien-hebben van de CBN :lol: . Gelukkig wel al CBS mogen aanschouwen.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: BLM wil aantal permits voor 'The Wave' verhogen naar 96 per dag.

Bericht door kalaman »

Ach Leen, er zijn nog zo veel (remote) plekken waar er (nog) geen permits voor nodig zijn en die ook heel mooi zijn.
Uiteraard zijn de CBN supermooi, maar dat zijn de CBS beslist ook. Ik zou zelfs nog niet direct weten wat ik zou verkiezen...
Daarnaast is het volledige Paria Plateau een lust voor het oog met ook nog Edmaier's Secret en White Pocket bvb.
Maar ook elders zoals Yant Flat en dé absolute topper, de White Domes op Canaan Mountain. Van alle hikes die we in de regio gedaan hebben (en zoals je weet zijn dat er heel wat :wink: ) blijft dat toch nog altijd de nummer één. We hebben die ondertussen 3x gedaan en telkens is het genieten van al dat moois. Maar... je moet er wel wat voor over hebben want het is niet bepaald a walk in the park...
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: BLM wil aantal permits voor 'The Wave' verhogen naar 96 per dag.

Bericht door Tipsy_1 »

de plekken die je opnoemt heb bijna allemaal gedaan en enorm van genoten. uiterzondering is White dome, zou hem supergraag eens wandelen maar Roel kan dat niet (hoogtevrees) en alleen zie ik het niet zitten :?
Maar toch... De wave... het blijft knagen...!
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: BLM wil aantal permits voor 'The Wave' verhogen naar 96 per dag.

Bericht door HennyCox »

A&A schreef:
12 jun 2019, 15:16
Komt er straks nog een weg bij voor de bussen Chinezen...
Oei, kijk uit met wat je zegt...ik had een opmerking over de Chinezen bij Horseshoe Bend en werd erop gewezen dat het niet alleen voor mij is, maar voor iedereen, dus ook voor de Chinezen ! Dus gauw aanleggen die weg :wink:
Inyaro
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 03 okt 2008, 16:24
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: België, provincie Antwerpen

Re: BLM wil aantal permits voor 'The Wave' verhogen naar 96 per dag.

Bericht door Inyaro »

BLM heeft momenteel ook op Instagram een bericht geplaatst

Gemiddeld heb je dus 1 kans op 22 om een permit te bemachtigen. :shock: En die kleine kans gaat natuurlijk nòg verkleinen als er geen aanpassing gaat gebeuren, en dan nog...
Ze doen niet voor niets zo'n publieke rondvraag, het wordt een heel moeilijke keuze...
Eenieder heeft het recht om van de natuur te kunnen genieten, maar dan mag er wel geen of zo weinig mogelijk impact daarop zijn.
Maar...kan je je voorstellen dat er ooit zelfs een wandelpad dwars door dit aards pareltje gemaakt gaat worden?

Ik denk dat goede ideeën welkom zijn bij BLM!
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: BLM wil aantal permits voor 'The Wave' verhogen naar 96 per dag.

Bericht door Christian »

Er bestaat natuurlijk de kans dat je er niet meer "in" mag. En er een boardwalk op stellage voor gebouwd wordt zodat je er vanaf boven in kunt kijken.
Ze krijgen ook meer inkomsten van die 96 permits. Dus dat en een weg die beter begaanbaar is kan dan makkelijk gebouwd worden.

Dit maakt meer inkomsten zodra de weg en stellage afbetaald is en het is veiliger voor de toerist. Voor BLM dus een Win / Win.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: BLM wil aantal permits voor 'The Wave' verhogen naar 96 per dag.

Bericht door Tipsy_1 »

ik denk dat hun grote win de lottery is en die is er nu al hoor
vermenigvuldig het aantal deelnemers maar eens met de prijs om deel te nemen
dat is 170 000 x (6$?) =xxx
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: BLM wil aantal permits voor 'The Wave' verhogen naar 96 per dag.

Bericht door tomhster »

Er is bij de plaatselijke bevolking geen enkel vertrouwen in de integriteit van de BLM. Mede daarom was de eerste bijeenkomst matig bezocht.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer