Reis melissastevens: rondreis West-Canada.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
melissastevens
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2019, 11:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis melissastevens: rondreis West-Canada.

Bericht door melissastevens »

Hallo allemaal,

Ik zou graag wat advies willen over mijn reis door West-Canada.
Mijn vriend en ik gaan een rondreis maken met huurauto en hebben 20 nachten te verdelen.
We vertrekken vanuit Vancouver en vliegen ook terug vanuit Vancouver. Ik heb een opzetje gemaakt en vind het fijn als jullie eens kunnen kijken wat ik misschien beter zou kunnen doen.

vancouver (2 overnachtingen)
nanaimo
campbell river (1 of 2 overnachting??)
ucluelet?? of tofino?? (1 of 2 overnachting??)
squamish ( 1 overnachting)
whistler ( 2 overnachtingen)
kamploops ( 1 overnachting)
clearwater
jasper ( 3 overnachtingen)
lake louise
Banff (3 overnachtingen)
Drumheller ( 1 overnachting)
Revelstoke ( 1 overnachting)
kelowna of hope?? ( 1 overnachting)
vanuit hope terug rijden naar vancouver op de dag van de vlucht (late vlucht om half 5 en autohuur op het vliegveld).

En dan nog even kijken voor een andere tussenstop, had zelf revelstoke en hope opgeschreven. Of zijn er leukere plekken op deze weg?

Zou ik beter in campbell river 1 of 2 nachten kunnen doen? En in ucluelet of toffino 1 of 2 nachten?

Ik vind het heel moeilijk ...

Alvast bedankt voor jullie hulp. :)
lennyd
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 okt 2018, 15:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis melissastevens: rondreis West-Canada.

Bericht door lennyd »

Hoi,

Leuk vooruitzicht!

Ik zie dat je 1 nacht in Squamish en 2 nachten in Whistler hebt opgeschreven. Deze plaatsen liggen kort op elkaar. Heb je plannen voor deze omgeving? Anders zou je misschien 1 of 2 nachten elders kunnen doen.

Yoho National park is bijv. een leuke aanrader.

Lenny
2018: CA-AZ-UT-NV
2019: WA-OR-ID-WY-MT / BC-AB
melissastevens
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2019, 11:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis melissastevens: rondreis West-Canada.

Bericht door melissastevens »

hallo,

Je hebt gelijk het ligt inderdaad heel dicht opelkaar. Kunnen we misschien beter kijken om een dagje extra misschien in whistler te pakken. We willen daar best wel wat dingetjes doen. Een lange hike maken, me de gondel naar boven en zipline.. lijkt ons heel mooi. Dit neemt denk ik wel wat tijd in beslag.

Yoho park ligt heel dicht in de buurt van banff en dacht dit te doen op de dag dat we in banff zouden verblijven of lijkt je dit geen goed idee?

groetjes en bedankt voor je reactie.
Désirée
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 30 mei 2011, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis melissastevens: rondreis West-Canada.

Bericht door Désirée »

Hoi. Het ligt eraan wat je wilt zien.
Wij hadden 2 nachten in parksville en reden op en neer naar campbell river. Tofino/Ucluelet 2 nachten. Squamish zou ik skippen. In whistler 1 dag uitrekken voor peak to peak is fantastisch mooi.
Wij zijn van whistler naar clearwater gereden, is een lange dag naar je wint een extra dag.
Ik zou 1 nacht extra lake Louise doen en van daaruit yoho np bezoeken.

Succes en veel plezier met de voorbereiding.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas
melissastevens
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2019, 11:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis melissastevens: rondreis West-Canada.

Bericht door melissastevens »

hallo,

Ik heb nu dit...

Vancouver 2 nachten
Campbell river 1 nacht
telegraph cove 2 nachten
ucluelet 2 nachten
Squamish 1 nacht vanuit hier willen wij de Peak to Peak doen... omdat hier dichterbij ligt en we al een heel stuk moeten rijden...
Whistler 1 nacht
Kamloops 1 nacht vanuit hier Clearwater bezoeken
Jasper 3 nachten en vanuit hier Lake Louise bezoeken
Banff 3 nachten en vanuit hier kootenay en yoho bezoeken
drumheller 1 nacht
Revelstoke 1 nacht
Okangagan 1 nacht
hope 1 nacht...

zo kom ik precies aan de 20 nachten..
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis melissastevens: rondreis West-Canada.

Bericht door hemmie »

Vanuit Jasper Lake Louise bezoeken lijkt me gekkenwerk, dat ligt 3u rijden van elkaar af. Vanuit Banff is wel een optie. Of doe minstens 1 nacht in Lake Louise of Field. Wij konden daar een paar jaar geleden nieta betaalbaars meer vinden, deden toen 2 nachten Golden. Wij gingen toen vanuit Banff naar Lake Louise en daarna in Golden overnachten, dag erna vanuit Golden Yoho NP, en dag erna naar Jasper. Als je overnacht in Lake Louise of Field heb je ook meer tijd voor de Icefields Parkway onderweg naar Jasper, daar heb je behoorlijk wat tijd voor nodig. Wij deden Golden - Jasper, dat was een lange dag, ondanks dat we op het eerste stuk vanwege slecht weer minder zijn gestopt dan gepland.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis melissastevens: rondreis West-Canada.

Bericht door hemmie »

Clearwater vanuit Kamloops snap ik niet helemaal, ik neem aan dat je bedoelt onderweg naar Jasper? En ik neem aan dat je dan Well's Gray wil bezoeken? Dat is dan ook nog wel een lange dag, maar wel te doen denk ik.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis melissastevens: rondreis West-Canada.

Bericht door hemmie »

Oh,en 1 nacht Drumheller vanuit Banff en dan weer naar Revelstoke lijkt me ook heel veel rijden, geen idee wat daar de bedoeling van is, maar je zult heel weinig tijd hebben in Drumheller.
Terug in Texas!
melissastevens
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2019, 11:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis melissastevens: rondreis West-Canada.

Bericht door melissastevens »

Hallo,

Lake Louise wilde ik gewoon op de route naar banff bekijken en daarna doorrijden. Dat bedoelde ik ermee dus wel bekijken maar geen extra overnachting inplannen.
Lake Louise ligt super dicht in de buurt van banff waar we 3 nachten hebben dus leek me niet echt nodig.

Yoho wilde ik ook bezoeken vanaf banff en Kootenay ook.. of onderweg naar revelstoke daar een wandeling maken.

Clearwater vanuit kamloops omdat dat op de richting ligt weer en dus daar een stop kunnen maken.

Welke stop zou je hier tussenin nog maken dan waar ik ergens anders een dag eraf kan halen??

Drumheller willen we eigenlijk bezoeken speciaal voor het dinosaur park. En dan weer doorrijden
melissastevens
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2019, 11:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis melissastevens: rondreis West-Canada.

Bericht door melissastevens »

In banff wilde ik overnachten in Canmore of misschien ook wel een nacht in field. waar zou ik dan de andere nacht verblijven? of gewoon 3 nachten Canmore doen dat we vanuit daar overal naartoe rijden?

en als ik Jasper wil bezoeken waar kan ik dan het beste overnachten? welk plaatsje in de buurt van Jasper??
melissastevens
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2019, 11:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis melissastevens: rondreis West-Canada.

Bericht door melissastevens »

dacht dan misschien Kamloops overnachten... in de ochtend doorrijden naar Clearwater en dan overnachten in valemount (in de buurt van Jasper)...
lennyd
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 okt 2018, 15:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis melissastevens: rondreis West-Canada.

Bericht door lennyd »

Wij hebben zelf 2 nachten in Canmore overnacht (voor Banff) en 1 nacht in Field (voor Yoho). Onderweg van Canmore naar Yoho zijn we naar Lake Louise gegaan. Dat was voor ons prima te doen, maar het ligt er maar net aan wat je allemaal wilt doen / zien. 3 nachten Canmore is bijv. ook wel te doen.

Het is mij ook niet duidelijk met wat je bedoelt Clearwater bezoeken vanuit Kamloops. Dan zou je in principe weer terug moeten rijden, omdat je vanuit Whistler komt. Kun je dan niet beter in Clearwater slapen i.p.v. Kamloops? Hebben wij wel gedaan. Dan heb je ook de tijd voor Wells Gray. Vanuit Whistler naar Kamloops is een flink eind. Vanuit Clearwater naar Jasper is prima te doen.

Wij sliepen ietsje buiten Jasper (paar minuten rijden) bij Pine Bungalows. We zaten in een huisje aan de rivier. Erg leuk, redelijk betaalbaar en eens wat anders dan een hotelkamer. :-) Zeker aan te bevelen.
2018: CA-AZ-UT-NV
2019: WA-OR-ID-WY-MT / BC-AB
melissastevens
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2019, 11:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis melissastevens: rondreis West-Canada.

Bericht door melissastevens »

Heb nog eens goed gekeken en erover gebrainstormd..

Heb nu dit gemaakt.

Vancouver 2 nachten
Campbell river 1 nacht
Telegraph cove 2 nachten
Ucluelet/tofino 2 nachten
quamish 1 nacht ( zodat we vanaf hier de Peak to Peak kunnen doen, ligt hier dichterbij als Whistler en dan moet je terug rijden vind ik sonde)
Whistler 1 nacht
Clear water 1 nacht ( de dag dat we door rijden het park bekijken, want doorrijden is maar 2 uur zo kunnen we dit combineren)
Valemount (jasper) 2 nachten
Field 1 nacht ( dit zo gedaan zodat we halverwege Jasper park zitten dat we niet steeds terug moeten rijden)
canmore (Banff) 3 nachten ( vanuit banff, Yoho als we dit niet kunnen doen vanuit field, kootenay en dino park)
Revelstoke 2 nachten (vanuit hier glacier park en eventueel hot Springs)
Kelowna 1 nacht
hope 1 nacht

Dan zitten we op 20 nachten...
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis melissastevens: rondreis West-Canada.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben ooit, in de winter, in The Overlander Mountain Lodge overnacht in West Hinton, net buiten Jasper aan de Oostkant. Is zeer goed bevallen. Wij waren toen de enigen in het hotel en er werd gevraagd of de verwarming uit mocht. Bleek geen probleem te zijn. We hebben het niet koud gehad. Toentertijd werkte, of het was de eigenaresse, dat weten we niet, er een Nederlandse. Heel gezellig mee gepraat. Een aantal cabins was wel bevolkt toen.
https://www.overlandermountainlodge.com/
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis melissastevens: rondreis West-Canada.

Bericht door hemmie »

Wij sliepen 3 jaar geleden 1 nacht in Jasper zelf, en 2 nachten in Hinton. Niet ideaal, maar niets betaalbaars meer te vinden in Jasper. Valemount is nog een stuk verder, zou ik zeker niet doen (1,5u enkele reis, dus 3u van je dag besteden aan heen en weer rijden). Hinton is 1u rijden, en je kunt nog een stukje Jasper NP (Miette Hot Springs) meepakken onderweg.

Je tijd in Jasper is nu wel erg beperkt, volgens mij blijven de meeste mensen hier wel 3 nachten. En dan hebben jullie ook nog veel tijdsverlies door in Valemount te overnachten.

Ik vind het sowieso allemaal heel gehaast, zeker als je steeds wat verder can de trekpleisters af gaat overnachten. Wij deden het rustig aan omdat we met een grote groep en 5 kinderen van 4-18 jaar reisden, en wij deden dus alleen een rondje Vancouver zonder VI in 3 weken. Met 2 personen kun je natuurlijk wel wat meer doen, maar dat stuk VI kost sowieso al veel tijd. Ik zou persoonlijk goed nadenken wat je echt wil zien/doen, en dingen schrappen, zodat je ok echt tijd over hebt om iets te zien en niet alleen in de auto zit.

Gaan jullie in het hoogseizoen? Houd dan ook rekening met de drukte, sommige dingen moet je dan echt plannen voor 's ochtends vroeg bijvoorbeeld, anders lukt het misschien niet meer (Lake Moraine en in mindere mate Lake Louise worden domweg afgesloten, op andere plekken kan het onmogelijk zijn nog een parkeerplaats te vinden).
Terug in Texas!
melissastevens
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2019, 11:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis melissastevens: rondreis West-Canada.

Bericht door melissastevens »

oh wel gejaag? Leek mij zo wel mee te vallen steeds op de route tussendoor een overnachting.. waardoor je als je naar de plaats toe rijdt tussendoor ook dingen kunt doen. misschien dan toch een nacht Revelstoke minder en dan een dag Jasper extra. De laatste nachten in Revelstoke.. kelowna en hope zijn echt gepland voor de terug route zelf zodat we op ons gemak kunnen terug rijden.

een nacht valemount zou misschien wel kunnen omdat het wat dichter bij Clearwater ligt zodat we dan niet zo lang hoeven rijden en tussendoor ook kunnen stoppen om iets te doen.. en de andere dagen dichterbij overnachten.

VI neemt inderdaad wat tijd in beslag maar wil hier ook graag wat van zien... lijkt me erg mooi namelijk:)

wat lijkt jou dan een fijne planning??
melissastevens
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2019, 11:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis melissastevens: rondreis West-Canada.

Bericht door melissastevens »

wij gaan trouwens van midden september tot begin oktober
melissastevens
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2019, 11:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

waar overnachten Jasper

Bericht door melissastevens »

Hallo allemaal,

14 september vertrekken mijn vriend en ik richting Canada. We hebben al het grootste gedeelte van onze route uitgestippeld. Vind het wel nog erg lastig rond de Rocky Mountains.
We komen vanuit Clearwater. Ik had in mijn gedachte 3 nachten in omgeving Jasper, 1 nacht Field zodat we er wat tussenin zitten en 3 nachten Banff (vanuit Banff willen we graag ook de trip naar het dinopark maken) ...

Lijkt jullie dit zo een goed idee de verdeling?
Waar kunnen we nu het beste overnachten als we in Jasper zijn? Ik vind het heel lastig, want in Jasper zelf is al niet veel accommodatie meer ...
En moeten we dit voor september ook al echt boeken, of het gewoon op zijn beloop laten ... ik vind het best lastig ...

We willen voor Banff in het plaatsje Canmore verblijven ... ook hier hetzelfde, wel of niet vastleggen?

groetjes

Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Gebruikersavatar
guido09
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Voerendaal
Contacteer:

Re: waar overnachten Jasper

Bericht door guido09 »

We gaan in augustus dezelfde kant op.
Gelukkig al begin dit jaar wat in Canmore en Hinton (vlakbij jasper) kunnen vastleggen.
Als ik de prijzen nu zie... :blink: :oops: gewoon belachelijk.
In hinton hebben we via AIRBNB een lodge kunnen boeken voor 93€ p nacht.
In canmore het "lodges at canmore" voor het dubbele van de prijs in hinton, en dat is afgelopen weken alleen maar hoger geworden.
Ik zou toch wat vastleggen en dan regelmatig kijken of het goedkoper kan.
2000 & 2018: 2 wkn & 19dgn florida
2013 & 2017: 3 wkn zw Usa
2014: 24 dgn Den-Phx
2015: 24 dgn Denver - Denver
2016: 21 dgn z&w UK
2019: 21 dgn Nw USA&CAN
Afbeelding
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: waar overnachten Jasper

Bericht door hemmie »

Wij konden destijds nog 1 (dure) nacht boeken in de Maligne Lodge in Jasper, de overige 2 nachten zaten we voor de helft van het geld in de Econo Lodge in Hinton.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer