Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Vito »

Dat moet wel goedkoper kunnen denk ik? Is nog zonder bagage. Dus dan zit je al aan 600,- pp. met bagage. Voor een compact car. Her klinkt mij niet super goedkoop in de oren.
Binnus
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 feb 2017, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Binnus »

Ben ook weer tickets aan het zoeken voor onze reis van 25 okt - 14 of 15 nov (afhankelijk van programma)
Kijk ik bij KLM had ik vrijdag een rechtstreekse retourvlucht: 4 volwassenen en 2 baby's op schoot voor €2707,- incl. ruimbagage.

KLM gebeld om te vragen wat een stoel voor de kinderen kost, konden ze niet zeggen want dat verschilt per vlucht. Ze kunnen wel telefonisch boeken en 3 dagen de prijs vasthouden. Maar dan moet je alles al doorgeven om dan op het eind de eventuele verrassingen tegen te komen.
Heb nu even gekeken en ingevuld dat de kinderen 2 jaar zijn (verplichte stoel) en dan zie ik dat ze ongeveer 20%-25% korting krijgen op het volwassenen tarief. Maar de belastingen zijn allemaal hetzelfde. Een volwassene betaald dan ongeveer €550,- en een kind van 2 €500,- per ticket.

Wat zijn jullie ervaringen met kinderen onder de 2, krijgen ze nog meer korting onder de 2 of niet?
De dames zijn tijdens de reis 9 maand en 1,5 jaar, kan je ze dan op schoot doen of juist een eigen stoel? Tijdens de vlucht mogen ze in principe vrij bewegen?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door KW1984 »

Veel meer korting zul je niet krijgen voor een eigen stoel van een kind, is meestal hooguit een paar tientjes goedkoper. 9 maanden zou wellicht nog kunnen op schoot, maar met 1,5 lijkt het mij al een stuk lastiger. Hangt natuurlijk ook van het kind af. Het is maar liefst 9-10uur, dat is echt wel heel lang in zo'n krappe cabine. Enige bewegingsruimte is er wel maar niet veel. Je kunt ook 1 stoel bijboeken, dan kun je ze wellicht afwisselen...?
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Binnus
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 feb 2017, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Binnus »

@KW@KW1984 dat is een misschien een goed idee om 1 stoel bij te boeken en af te wisselen. Tijdens de vlucht passen ze ook allebei nog wel in een stoel af en toe als ze filmpje kijken. Nu nog een mooie prijs tegenkomen, maar volgens mij is 2707 euro + extra stoel heel redelijk.
Gebruikersavatar
Janbren
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 17 jan 2012, 20:16
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Janbren »

Wij waren vorig jaar met onze dochter van toen 1,5 jaar met Delta richting Salt Lake City. Achteraf heel blij dat we voor haar een eigen stoel hadden genomen. Ze is vrij bewegelijk, niet echt bevorderlijk om meer dan 10 uur op je schoot te hebben. Daarnaast is het als je een maaltijd in het vliegtuig krijgt ook handiger dat ze een eigen stoel heeft, tenminste vonden wij. :thumbup:
2010: NY - LA - SF - Wa
2012: Route 66
2013: Denver - Bad. - YS - SF
2014: Denver - YS - ZW - Denver
2015: Calgary - Vancouver
2016: Denver - LV
2018: SLC - ZW - YS
2019: SFO - Oregon

Road Trip Movies: Movies

Road Trip Music playlist: Play

Blog: Bekijk
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door hemmie »

Wij hebben vroeger wel eens voor een kind <2 een stoel geboekt, zo ver ik me herinner betaal je dan gewoon hetzelfde als voor een kind 2-11 jaar.
Later vonden we de meerprijs voor een extra stoel echt te gek (woonden toen in de VS en Zuid-Amerika, waar tickets helaas duurder zijn dan in Europa en Azie), dus jongste altijd op schoot gehouden, ook nog met 1,5 jaar oud. Dat ging met hem best goed, maar hij zat (en zit😁) graag op schoot, en kan ook best lang stil zitten. Met oudste was dat denk ik een drama geworden, maar met middelste was dat ook wel gelukt. Ik zou het dus vooral wat van het kind laten afhangen.
1 stoel delen voor 2 baby's lijkt me ook een goede oplossing.
Terug in Texas!
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Marcel5050 »

De goedkoopste tickets die ik nu vind voor Miami zijn rond de 350€ vertrekken 11 maart en terug 27 maart.De bagagekosten varieren ook erg,zijn er die 138€vragen voor een koffer en anderen 70 €.Dat word dus puzzelen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

Gewoon rechtstreeks bij United boeken voor €340 plus 80 voor koffer zie ik in Google flights. Die veel hogere bedragen voor koffers zijn de tussenpersonen waar je weg moet blijven.
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Tinus1955 »

Ticket reserveren via tussenpersoon gewoon doen als het daar goedkoper is. Bagage kan je altijd nog apart reserveren vooraf via de airline website zelf (als het daar goedkoper is). Zelfde geldt voor de stoel reservering (mogelijk tijdens check-in 'opeens' gratis).
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

In dit geval is rechtstreeks boeken sowieso het goedkoopste @Tinus1955, daarnaast heeft via een tussenpersoon boeken nadelen, vooral als er iets gewijzigd moet worden. Alleen als het heel veel zou schelen kijk ik ook naar een tussenpersoon. Als je een koffer mee wilt nemen kun je beter een ticket incl. koffer boeken en niet later koffer en stoel erbij nemen.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Marcel5050 »

harryh schreef:
10 jun 2019, 21:58
Gewoon rechtstreeks bij United boeken voor €340 plus 80 voor koffer zie ik in Google flights. Die veel hogere bedragen voor koffers zijn de tussenpersonen waar je weg moet blijven.
Is waarschijnlijk van uit Amsterdam?Vind van uit Brussel deze prijs niet.
Grtn.Marcel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Martin & Marianne »

Wanneer heb je gekeken? De tickets bij United waren bij ons 's avonds goedkoper dan overdag.

Marianne
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

Marcel5050 schreef:
11 jun 2019, 20:27
Is waarschijnlijk van uit Amsterdam?Vind van uit Brussel deze prijs niet.
Ik vermoed dat het inderdaad AMS was, zet de volgende keer er even bij waar vandaan je vertrekt ;). BRU is een stuk duurder voor die data.
Zoals Marianne ook zegt, kijk ook even 's avonds laat.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

Mooie prijzen, voor maar €207 retour naar New York, Chicago, Los Angeles of San Francisco. Vertrekken vanaf Düsseldorf of Brussel. Bron: https://travelunlimited.be/vluchten/usa ... 07-retour/
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door SuzieQ »

Met dit soort prijzen zou je zo boeken.
Jammergenoeg liggen de vrije dagen al vast (en vooral zijn ze gevuld haha).
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Marcel5050 »

Martin & Marianne schreef:
11 jun 2019, 20:51
Wanneer heb je gekeken? De tickets bij United waren bij ons 's avonds goedkoper dan overdag.

Marianne
Ik kijk regelmatig zo wel overdag als s'avonds en op verschillende sites.Dit jaar was in die periode Tui het goedkoopste van uit Brussel maar daar kan je niet verder dan drie maand vooruit kijken en zo lang wens ik niet te wachten.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Inges »

Ik heb van Delta een aanbieding gekregen. Voor 249 euro per persoon vliegen we van Detroit naar Las Vegas in de eerste klas (we hadden al confort seats). Maar dat geldt natuurlijk alleen voor die vlucht en niet voor AMS-DTW of PDX-AMS (terugweg). Ik had eigenlijk gehoopt op zo'n aanbieding voor de terugweg. Dan had ik het meteen gedaan ;-) Komt dit vaker voor?? Ik denk dat we deze aanbieding maar aan ons voorbij laten gaan trouwens. Iemand hier ervaring mee?
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door mtl »

Je had dus een ticket en toen kreeg je later een aanbieding? Ik heb daar geen ervaring mee. Ik vind 249 euro bijbetalen om 1e klas te reizen wel erg veel.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door winterpark »

Mijn ervaring is dat business class (geen first class toch?) op binnenlandse vluchten niet zoveel voorstelt. Zou het dus niet doen.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Inges »

Ja wel First class. We mogen voor 249 euro overstappen naar First Class. Maar op een Airbus A321 stelt dat volgens mij niet zo veel voor. Iets grotere stoelen maar voor 2,5 uur vliegen vind ik het niet echt een aanbieding. Zal in DTW, als we daar zijn, nog eens vragen of ze de stoelen nog steeds hebben maar ik denk niet dat ik er voor bij wil betalen.

En ja ik heb dit ticket al maanden en ontving gisteren deze aanbieding van Delta.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer