Reis avl2020: zomer 2020 Los Angeles - Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
avl2020
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2019, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis avl2020: zomer 2020 Los Angeles - Las Vegas.

Bericht door avl2020 »

Hallo,

In juli 2020 willen we graag een rondreis WEST USA maken.
Met jullie tips hebben we in het verleden al NY en Florida/Keys gedaan.

Deze keer gaan ook de kinderen mee. We zijn dus met 2 volwassenen + 2 kinderen (9 & 11 jaar)
maximum 3 weken (juli 2020)
we willen verblijven in hotels

Omdat ik binnenkort wil beginnen kijken naar vluchten en hotels ben ik al een planning aan het maken zodat ik weet welke combinatie en duurtijd we nodig hebben. :)

Mijn man wil absoluut een stuk in een Mustang cabrio doen, maar ik ben geen fan om dit 3 weken te doen.
Vandaar dat het de bedoeling is om een cabrio in LA op te halen bij aankomst en terug in te leveren in SFO. Daar wisselen we die om naar een SUV.
LA zelf is geen must see voor ons. Maar ik zag dat een cabrio ophalen in SFO in juli een one way kost van 350 USD geeft bij sunnycars.

Kijken jullie even mee naar onderstaand schema?

dag 1 vlucht LAX + ophalen cabrio
dag 2 LAX- Pismo Beach
dag 3 Pismo Beach - Monterey
dag 4 Monterey - SFO (whalewatching)
dag 5 SFO (alcatraz + stadsfietstour)
dag 6 SFO - El Portal / Yosemite NP (ochtend wissel van de auto)
dag 7 El Portal / Yosemite NP- Mammoth Lakes (Tioga Pass)
dag 8 Mamoth Lakes - Death Valley
dag 9 Death Valley - Las Vegas
dag 10 Las Vegas - Zion
dag 11 Zion
dag 12 Zion - Moab
dag 13 Moab
dag 14 Moab - Monument Valley
dag 15 Monument Valley - Page
dag 16 Page - Grand Canyon
dag 17 Grand Canyon
dag 18 Grand Canyon - Lake Havasu
dag 19 Lake Havasu -Las Vegas of Los Angeles (route 66)
dag 20 terugvlucht vanuit Las Vegas of LAX
dag 21 aankomst

thx !
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: zomer 2020 Los Angeles - Las Vegas

Bericht door Bushmaster »

avl2020 schreef:
10 jun 2019, 10:30
We zijn dus met 2 volwassenen + 2 kinderen (9 & 11 jaar)
Gaat nog passen/meten worden in een Mustang convertible, kofferbak is redelijk beperkt en de achterbank is ook niet echt royaal.

Bij Alamo in ieder geval geen drop-off in Californie
No drop-off costs
Do you want to be sure about possible additional drop off costs when you make a reservation? Then request a quote at Alamo.nl or contact our customer service. It is good to know that no drop off charges apply within Florida or California. Between San Francisco airport or Los Angeles and Las Vegas airport (and vice versa) there are also no additional costs.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: zomer 2020 Los Angeles - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Jullie willen heel erg veel in slechts 3 weken. Ik zou me houden aan de voorbeeldroute (zie hier). Als je in Las Vegas eindigt win je een dag want dan is Lake Havasu niet nodig.
Je wilt nu in één keer van Zion naar Moab rijden. Je rijdt dan Bryce en Capitol Reef voorbij? Wil je daar niet naar toe? Je wilt toch niet de ontzettende lelijke en saaie I15 nemen?
En waarom zo heel erg weinig tijd voor Yosemite? Juist met kinderen is dat veel leuker dan bijvoorbeeld de Grand Canyon waar je wel een volle dag voor uittrekt.
Ik zou nog eens goed kijken naar reistijden, en naar de mogelijkheden in de parken. Ken je www.ontdek-amerika.nl? En de NPS-sites? Veel reisverhalen lezen is ook erg leuk en leerzaam. Onze dochters waren in 2006 ook 9 en 11; misschien heb je iets aan ons 2006-verslag voor een deel van de route, en ook aan eerdere en latere verslagen.

Marianne
avl2020
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2019, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: zomer 2020 Los Angeles - Las Vegas

Bericht door avl2020 »

het is inderdaad een eerste aanzet en zeker nog tot verbetering vatbaar.
ik moet me nog wat inlezen over de parken.

Ik twijfel ook heel erg om het Highway1 stuk te doen vanuit LA en het cabrio deel gewoon te laten vallen zodat we meer tijd hebben en een dag extra Bryce + Yosemite kunnen doen.
Dan zou ik het wel in de omgekeerde richting doen en eindigen met Monterey en SFO. Geeft ons misschien wel meer rust :?

dag 1 VLUCHT LAS VEGAS
dag 2 Las Vegas - Grand Canyon
dag 3 Grand Canyon
dag 4 Grand Canyon - Page
dag 5 Page Monnument Valley
dag 6 Monument Valley - Moab
dag 7 Moab
dag 8 Moab - Bryce
dag 9 Bryce - Zion
dag 10 Zion
dag 11 Zion - Las Vegas
dag 12 Las Vegas - Death Valley
dag 13 Death Valley - Mammoth Lakes (tioga Pass)
dag 14 Mammoth Lakes - El Portal / Yosemite
dag 15 Yosemite NP
dag 16 El Portal / Yosemite - Monterey
dag 17 Monterey
dag 18 Monterey - Sfo
dag 19 SFO
dag 20 SFO TERUGVLUCHT
dag 21 aankomst
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: zomer 2020 Los Angeles - Las Vegas

Bericht door Marcopstal »

Vergeet die Cabrio maar al. Met het dak open en twee kinderen op de achterbank past er denk ik nog 1 valies in.

Waarom zou je twee nachten aan de GC spenderen ?
Moab met slechts 1 volle dag is ook niet echt zinvol, eigenlijk is het minimum daar drie overnachtingen.
In Las Vegas zou ik toch wel wat meer tijd voorzien, hier is veel te zien en te beleven.

Een bemerking: SFO is de internationale luchthaven van SF !
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: zomer 2020 Los Angeles - Las Vegas

Bericht door PSVwally »

Niet dat er tussen monterey en san francisco jiets te zien is, maar ‘de kustroute’ zoals velen die mooi vinden is toch echt het stuk onder Carmel/Monterey. Zeg maar het stuk tussen San Simeon en Big Sur.

Ik vond je eerste route beter, maar haal daar Moab uit en zet een nacht bij bryce en yosemite.

Mocht je de mustang toch huren dan zou ik dat omwisselen al doen als je naar SF rijdt en niet voor je naar Yosemite gaat. Yosemite Valley is sowieso al 4u rijden dan wil je ook niet nog eens 1,5u bezig zijn om naar het vliegveld te rijden en om te wisselen

En zoals gezegd. Moab echt een nacht meer geven. Je kan vanuit MV best al wel wat doen die dag, maar dat maakt de reis wel veel drukker met kinderen.

Misschien is/was een dag strand in LA of zwembad in Vegas voor de kinderen ook wel wat geweest?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: zomer 2020 Los Angeles - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook voor de eerste route gaan en dan 1 of 2 nachten extra voor Yosemite en een nacht Bryce erbij en geen Moab.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer