Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt dan de Four Mail Trail lopen. Die is wel makkelijker, want korter, en alleen maar dalend, maar ook wat minder afwisselend dan de Panorama Trail. Ik zou daar niet zo snel voor kiezen. Neem dan de auto naar Glacier Point en doe onderweg de trail naar Sentinel Dome of Taft Point, en doe bijvoorbeeld vanuit de vallei een deel van de Mist Trail.

Marianne
claudia1975
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 jan 2019, 20:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door claudia1975 »

Dank je Marianne!

We hebben het met zijn allen er nog eens goed over gehad en we denken toch dat we de panorama trail eigenlijk niet mogen missen... We willen dan op de John Muir trail uitkomen!
Ben nu ook aan t kijken met welke schoenen we onze wandelingen eigenlijk willen gaan doen.
Kinderen lopen het liefst op Nikes of Vans bijvoorbeeld... Maar misschien toch beter om naar andere schoenen te kijken!
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door ingrid1955 »

En last van je knieën kun je ook krijgen als je alleen de PT doet. Het scheelt wel als je op het laatst de John Muir Trail neemt in plaats van de Mist Trail. Die laatste is veel steiler.
En door de watervallen kunnen de stenen van Mist Trail ook nat/glibberig zijn. Ik stap Mist Trail liever op dan het af te dalen.

Jacques
susanmulders
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 jan 2018, 16:54
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door susanmulders »

Hoi hoi
Ik had op mijn to do lijstje de glacier bus boeken voor ons verblijf in Yosemite, maar druk druk druk en het is er helemaal bij in geschoten. (Niet erg handig..) Ik hou het nu al 1,5 week kn de gaten in de hoop dat er weer 2 plekjes vrij komen om 08:30 maar nog geen geluk gehad. (15 of 16 juli). Nu ben ik aan het nadenken over een plan b en wellicht hebben jullie advies voor mij.

1. Zelf de auto naar boven en PT naar beneden en dan met de bus van 1:30 weer naar boven om auto op te halen (en eventueel boven nog andere wandelingen te doen)
2. Met de bus van 1:30 naar boven en dan de wandeling PT naar beneden doen.
3. De ene dag met de auto naar boven. PT naar beneden en de volgende dag de 4MT naar boven. Of andersom.

Of hebben jullie nog andere suggesties? Alvast bedankt!
2017: Florida + Bahama's
2019: West Amerika
2022: Omgeving New York - Washington
2023: Hawaii
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door Martin & Marianne »

Of:
4. de 4MT omhoog en PT naar beneden
5. je voor 8 uur melden bij de bus en je op de reservelijst laten zetten (zie daarvoor hier onze ervaring)
6. een lift proberen te regelen.

Wat betreft de eerste optie: die is riskant vind ik. Je moet dan heel vroeg vertrekken en je moet echt doorlopen. Reken er op dat je om 12.30 beneden bij de shuttlebushalte moet zijn. Wachten op de bus (soms zijn ze vol en moet je nog een bus wachten) en dan naar de lodge. Als je niet te gehaast wilt lopen en ook de Mist Trail wilt nemen zou ik toch wel 5 uur rekenen voor de wandeling, dus dan moet je uiterlijk om 7.30 beginnen. Overnacht je in de vallei? Of buiten het park?

Medio juli is het nog lang licht (kijk eens wanneer de zon ondergaat) dus optie 2 zou ook nog wel kunnen. Je begint dan rond 3 uur aan de wandeling. Neem dan wel een zaklantaarn mee.
Optie 3 is mooi als je voldoende tijd hebt in het park. Ik zou van te voren wel even informeren of het toegestaan is om de auto boven te laten staan. Of maak er in elk geval een melding van zodat men niet denkt dat iemand niet is teruggekeerd van een wandeling. Is smaen met optie 4 de goedkoopste mogelijkheid. En je hebt in beide gevallen de tijd aan jezelf; je kunt lekker vroeg beginnen.

Marianne
Gebruikersavatar
JaapjeInAmerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2015, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door JaapjeInAmerika »

De Four Mile Trail is redelijk makkelijk te doen, zeker met stokken. Ik heb hem zelf een keer heen en terug gedaan. Naar boven is, zoals eerder gezegd, heel erg fraai met steeds weer nieuwe vergezichten. Naar beneden was eenvoudig en is misschien een optie..
susanmulders
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 jan 2018, 16:54
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door susanmulders »

Bedankt alvast voor jullie reacties.
Wij komen op 14 juli het park in. We gaan er vanuit vroeg wakker te zijn door de jetlag en daarom rond half 11 in het park te zijn. Dan hebben 15 juli en 16 juli als 2 volle dagen. 17 juli vertrekken we uit het park via de tioga pass. We overnachten 14-16 juli in half dome Village en van 16 op 17 in big trees Lodge.
Al wij er zijn gaat de zon rond 20:20 onder.
Wellicht inderdaad ook een optie om 4MT en PT op 1 dag te doen.
2017: Florida + Bahama's
2019: West Amerika
2022: Omgeving New York - Washington
2023: Hawaii
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt de komende weken kijken of er nog een plekje vrij komt in de bus. Er zijn altijd annuleringen. Of dus mensen die niet op komen dagen.
Als je fit bent en geen last van de hoogte en de warmte hebt is 4MT en PT op 1 dag ook te doen. Wij deden zelf - niet fit en wel gevoelig voor de hoogte en warmte- de 4MT op en neer.

Die overnachting de laatste nacht is eigenlijk niet zo handig. Je zou beter eerst een nacht Wawona kunnen doen en dan twee nachten Half Dome Village.

Marianne
Nils
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 feb 2019, 12:13
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door Nils »

Wij zijn vorige week terug gekomen van onze reis door Zuid West Verenigde Staten en zijn natuurlijk ook in Yosemite geweest.
Ook wij wilden graag de Panorama trail lopen. In eerste instantie was het de bedoeling dat we met de Mist trail zouden straten en de 4 mile trail zouden eindigen.

N.a.v. deze site (https://www.10adventures.com/hikes/yose ... rail-hike/) hebben we de route omgedraaid. Achteraf gezien een erg prettige keuze. Het afdalen op de 4 mile trail is naar mijn idee een stuk eenvoudiger als bij de Mist trail. Ook was het hier aan het einde van de middag een stuk rustiger.
We hebben nabij de 4 mile trail in het dal geparkeerd waardoor we aan het einde ook niet meer afhankelijk waren van het bus vervoer.
Met pauzes en veel fotomomentjes waren we uiteindelijk 9 uur onderweg op deze fantastische route.
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door jerommeke10 »

In eerste instantie was het de bedoeling dat we met de Mist trail zouden straten en de 4 mile trail zouden eindigen.
Wellicht te snel getypt? Wat dat heb je precies wel gedaan zo :wink:
Lag er niet teveel sneeuw op de trail?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, het lijkt me inderdaad niet onverstandig om bij de combinatie eerst de PT te doen en dan de 4MT. Zeker in het voorjaar of het begin van de zomer.

Marianne
Nils
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 feb 2019, 12:13
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door Nils »

jerommeke10 schreef:
11 jun 2019, 15:25
In eerste instantie was het de bedoeling dat we met de Mist trail zouden straten en de 4 mile trail zouden eindigen.
Wellicht te snel getypt? Wat dat heb je precies wel gedaan zo :wink:
Altijd handig een post eerst te controleren voor ik deze plaats :blink:

Ik bedoelde inderdaad dat we in eerste instantie met de 4 mile trail hadden willen starten en de Mist trail wilde eindigen.
Lag er niet teveel sneeuw op de trail?
De route was zo goed als volledig vrij. Bij de afdaling over de 4 mile trail lag er alleen in het begin nog wat sneeuw aan de rand van het pad.
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door Pleank »

Ik wilde hier nog even terugkoppelen hoe het ons vergaan is :wink: we hebben inmiddels Yosemite bezocht, en op een vrijdag de hike gelopen.

We hebben uiteindelijk de hikers bus geannuleerd en zijn vanaf North Pines via de Panoramatrail (Mist trail langs de Nevada Falls) omhoog gelopen. We vonden het echt fantastisch!! Zo mooi.

We zijn om 7:00u vanaf de camping vertrokken (7.45 ofzo aan de trailhead) en waren om 12.45u boven. We zijn beiden in de dertig en ik ben zeker niet super sportief maar wandel wel veel. Mijn vriend is een stuk fitter en had 't een stuk sneller gekund. Naar beneden via de Four Mile trail hebben we er 2.15u over gedaan, maar toen liepen we vrij langzaam want ik was wel echt moe in m'n benen. Dit ter info voor mensen die dit ook overwegen en twijfelen over de haalbaarheid: als je enigzins fit bent zeker doen, maar begin vroeg! Het scheelde echt veel dat het grootste stuk nog koel was én voor de beleving is het veel leuker als het nog niet druk is.

Ik was overigens heel blij dat we de Panoramatrail omhoog liepen, ik had dit naar beneden echt heel zwaar gevonden denk ik. Omhoog was het conditioneel pittig, maar goed te doen.

We hebben echt heel weinig mensen gezien onderweg. 's ochtends wat mensen op weg naar Half Dome en op de Four Mile trail ook wel wat mensen, maar al met al was het heel rustig (behalve bovenop Glacier Point). Mede door deze wandeling hebben we Yosemite niet als heel druk ervaren.

Al met al zou ik iedereen deze combinatie aanraden! Voldoende water mee en vroeg starten. Wij vonden het één van de mooiste wandelingen die we ooit gedaan hebben en hebben echt het idee veel van Yosemite gezien te hebben in deze dag.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite Panorama Trail - Hikers bus

Bericht door Martin & Marianne »

Leuk om te horen dat het goed bevallen is!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer