Reis Diane82: Las Vegas-Seattle met kleuter (6 weken in 2020).

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Diane82
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jan 2019, 17:22
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Diane82: Las Vegas-Seattle met kleuter (6 weken in 2020).

Bericht door Diane82 »

Dag AllesAmerika forumleden,

wat een geluk om van jullie ervaringen te mogen leren op dit forum. Afgelopen jaar ben ik al heel wat uurtjes bezig geweest met het lezen en vervolgens samenstellen van een route. Deze heb ik nu grotendeels wel rond en ben erg benieuwd naar tips/adviezen van de meer ervaren Amerika-gangers (reisroute, afstanden, to-do onderweg, ervaringen campgrounds). Ook ben ik benieuwd wanneer we bepaalde campgrounds kunnen/moeten boeken. We hebben al een campervan gereserveerd (29 mei 2020 tot 7 juli 2020).

Even kort voorstellen: wij zijn Peter en Diane en onze zoon van bijna 3,5 heet Sam. Hij is een echte avonturier, dol op dino's, en stapt al een aardig rondje mee (zo'n 4km door de drunense duinen) en wil anders ook nog wel even in de rugdrager (of dat volgend jaar nog zo is...?). In 2013 waren we al eens 4 weken in de USA (LV-GCNP-Page-BCNP-ZCNP-LV-DVNP-LA-hw101-YNP-SFO) en hebben toen ons hart verloren, vooral in Zion, Yosemite en San Francisco. Al eerder hadden we plannen voor een rondje Denver, maar door omstandigheden kwam het er niet van. Dit rondje is wel de inspiratie geweest voor onze volgende trip, maar nu dus met onze Sam erbij en iets meer tijd (6 weken) vlak voor de leerplicht. Qua tijd starten we dus eind mei, hopend op mooi weer op onze route noordelijker eind juni/juli. De regio Seattle willen we in een andere vakantie nog eens uitgebreider gaan verkennen!

Het plan:
1 Amsterdam - Las Vegas
2 Las Vegas (ophalen campervan)
3 Las Vegas - Flagstaff (onderweg route 66), tips campgrounds, KOA?
4 Flagstaff (bezoek Sedona)
5 Flagstaff - Grand Canyon North Rim (campground North Rim)
6 Grand Canyon (tips voor uitkijkpunten, lunchspot, korte wandeling)
7 Grand canyon - Zion (watchman campground of zion canyon campground? ervaringen?)
8 Zion
9 Zion (of in de middag al doorrijden naar bv cannonville?)
10 Zion - Capitol Reef (highway 12 tips?, Bryce hebben we al eens gezien, campground in het park, ervaringen?)
11 Capitol Reef (wat zijn leuke korte wandelingen?)
12 Capitol Reef - Moab (ervaringen met de wild horse window trail?; tips voor campgrounds)
13 14 15 Moab (Arches, Canyonlands, en dinopark Moab Giants; tips voor wandelingen)
16 Moab - Dinosaur National Monument (ervaringen green river campground?)
17 Dinosaur National Monument - Steamboat Springs (KOA? ervaringen andere campgrounds? is Harpers Corner Road de moeite van de retour waard?)
18 Steamboat Springs
19 Steamboat Springs - Rocky Mountain National Park (trail ridge road, moraine park campground?)
20 Rocky Mountain National Park (tips voor wandelingen? Bear Lake?)
21 Rocky Mountain National Park - Nederland - Boulder - Fort Collins (tips campground, of leuke familie accommodate in centrum, las iets over solarium international hostel)
22 Fort Collins (halverwege even wat stadsere activiteit, nu fort collins bedacht, maar is nog flexibel, mocht er in de buurt een andere mooie tip zijn)
23 Fort Collins - Scotts Bluff NM - Hot Springs (Hotsprings Black Hills KOA)
24 Hot Springs - Black Hills/Mount Rushmore resort at palm gulch koa (ervaringen met deze koa?, denken aan 3 nachten hier ivm kindgerichte faciliteiten, rijden door Windcave NP, tips voor deze dag)
25 26 Black Hills: Custer State Park - Mount Rushmore - andere leuke activiteiten? (Bear Country USA, ervaringen met dit dierenpark?)
27 Custer - Devils Tower NM - Buffalo (twijfel om te overnachten bij Devils Tower, of door naar Buffalo?)
28 Buffalo - Cody (via US14? zie dat er 3 opties zijn, alle benoemd als scenic, deze leek mij het leukste, klopt dat ook? tips campground cody)
29 Cody
30 Cody - Yellowstone NP (tips voor route hier welkom, ben hier ondanks al het leeswerk nog wat zoekend in; deel via chief joseph scenic byway en beartooth highway; is slapen bij Canyon Campground dan haalbaar? Tower Fall is niet vooraf te reserveren, en vrees dat eind juni later aankomen niet mogelijk is)
31 Yellowstone (Canyon, Lake, West Thump; Grant Village Campground; tips wandelingen in deze regio)
32 Yellowstone ( Old Faithful, grand prismatic spring; wat echt zien? overnachten bij old faithful, anders madison?)
33 Yellowstone - Livingston (via mammoth hot springs, nog andere tips onderweg? Livingstone KOA ervaringen?)
34 Livingston - Bozeman - Livingston (Museum of the Rockies)
35 Livingston - Great Falls (KOA)
36 Great Falls - Glacier NP oost (KOA St. Mary of Many Glacier Campground?
37 Glacier NP, Many Glacier (welke wandeling mogelijk? Grinnel Lake haalbaar?)
38 Going-to-the-sun-road naar Whitefish (tips campground, tips 4th of July fireworks?)
39 Whitefish - Spokane (ervaringen met Silverwood Themepark&Boulder Beach? Libby Bridge een aanrader onderweg en licht omrijden waard?)
40 Spokane - Seattle
41 42 43 Seattle (tips accommodatie die kindvriendelijk is, en activiteiten (Pike Place Market, Space Needle, POPmuseum, Artist Play playground, the Children’s Museum, Woodland Park Zoo, Seattle Aquarium, Seattle Mariners of Seahawks (honkbal), watertaxi naar West Seattle (Alki Beach bijv), Tidepooling aan de kust van Puget Sound, the Seattle Underground, festival agenda)
Seattle - Amsterdam

Ik heb zelf een bestand met reisafstanden en tijden maar leek me wat onoverzichtelijk om dat hier ook in op te nemen. Hopelijk kunnen jullie er wat wijs uit. :-)

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes, Diane.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Diane82: Las Vegas-Seattle met kleuter (6 weken in 2020).

Bericht door Martin & Marianne »

Wat een heerlijke lange reis! Mooie route en goed te doen.
Maar misschien is het niet onverstandig om toch hier en daar wat meer tijd te nemen; zeker met zoveel weken, en met een klein kind, is het prettig om wat rustmomenten te hebben. Aangezien de campervan al vastligt kun je niet meer schuiven met het begin- en eindpunt. Maar wellicht kun je zo hier en daar iets schrappen ten gunste van andere plekken.
Ik zou zelf bijvoorbeeld Flagstaff schrappen en vanuit Las Vegas eerst naar zion gaan. Misschien met eerst nog een overnachting bij Valley of Fire, dat mis je nu ook.
Een extra nacht tussen zion en Capitol Reef is ook wel mooi; dan heb je meer tijd voor de UT12. Je zou kunnen kamperen bij Kodachrome, zoek daarvoor eens op het forum, ik geloof dat er wel goede ervaringen waren.
De tijd voor Yellowstone is nu wel kort, en ik mis Grand Teton. In Yellowstone zullen de campings nog niet heel snel vol zijn (maar ze zijn al wel nu te reserveren) maar de lodges wel. wil je naar Old Faithful dan is het verstandig om nu alvast te kijken. De Snowlodge is heel betaalbaar (iets meer dan 100 dollar voor een cabin). Kijk eens in ons 2015-verslag voor ons verlbijf daar en de indeling in Yellowstone.

Campings in de parken kunnen vaak 6 maanden van te voren geboekt worden. Check daarvoor en voor de mogelijkheden in de parken de NPS-sites.
Wel of niet in het park kamperen is ene kwestie van wel of geen voorzieningen. Kamperen in de parken zal vrijwel altijd (veel) goedkoper zijn dan kamperen op een KOA of andere commerciële camping.

Marianne
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Diane82: Las Vegas-Seattle met kleuter (6 weken in 2020).

Bericht door Almere vak V »

Diane82 schreef:
04 jun 2019, 21:34
Seattle Mariners of Seahawks (honkbal)
Seahawks ga je op zeker niet zien. Seizoen loopt van 2e week september tot 1e week februari. Wel kan je rondleidingen doen door het stadion. Erg geinig om te doen. Baseball seizoen is dan wel in volle gang. Maar dan ben je afhankelijk van het schedule. Baseballploegen kunnen zo maar twee weken on the road zijn. Dan kan uiteraard ook betekenen dan ze twee weken thuis zijn en zom maar een wedstrijd of 8 achter elkaar thuis spelen. Voor de Mariners zijn er altijd kaarten genoeg te krijgen. Baseball is niet aan mij besteed. Maar het is erg relaxed. En het eten in T-Mobile Park is erg goed. Mijn vrouw gaat alleen al mee voor de Chinees die in het stadion zit...
Diane82
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jan 2019, 17:22
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Diane82: Las Vegas-Seattle met kleuter (6 weken in 2020).

Bericht door Diane82 »

Hoi Marianne, @Martin & Marianne
Bedankt voor je reactie! Flagstaff had ik opgenomen vanwege de route66, denk dat Sam dat wel leuk vindt door zijn Bliksem McQueen fascinatie. En ik hoorde goede verhalen over Sedona. Maar we zijn hier niet eerder geweest dus dat is moeilijk in te schatten dan. We zouden het kunnen schrappen en dan kunnen kijken naar extra tijd op andere locaties, dat klinkt wel als een goed idee :thumbup: . Valley of Fire waren we tijdens onze vorige reis ook, maar dat zat toen in het rondje na alle NP (Zion, Bryce en Grand Canyon) en viel toen een beetje in het niet bij ons. Wel willen we graag de north rim van de Grand Canyon meepakken in de reis. Dat zouden we dan misschien meteen na Las Vegas kunnen doen en vanuit daar dan naar Zion? Of beter andersom? En ik ga eens kijken naar die optie op highway12.
Voor Yellowstone had ik eerst meer tijd gepland, maar was een beetje bang dat het te lang zou zijn (vrees dat mijn man snel uitgekeken is bij de geiser basins, en wellicht ook de behoefte aan meer faciliteiten voor Sam), maar ook dit dus lastig in te schatten allemaal.. Grant Teton had ik vanuit Lake een dagje gepland, maar ook geschrapt vanwege de tijd (keuze voor toch een extra dagje Glacier NP). Campings in Yellowstone heb ik nu een optie genomen (cancellen kan altijd dacht ik zo, 1 nacht bij Canyon en 2 bij Madison).
Zitten er wat jou betreft nog andere plaatsen in waar we korter zouden kunnen blijven? Of de route logischer kunnen indelen?
Groet, Diane
Diane82
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jan 2019, 17:22
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Diane82: Las Vegas-Seattle met kleuter (6 weken in 2020).

Bericht door Diane82 »

Thanx @Almere vak V voor je reactie!

Seahawks ga je op zeker niet zien. Seizoen loopt van 2e week september tot 1e week februari. :thumbup: Thanx!
Wel kan je rondleidingen doen door het stadion. Erg geinig om te doen. -> lijkt mij ook!

Baseball seizoen is dan wel in volle gang. Maar dan ben je afhankelijk van het schedule. Baseballploegen kunnen zo maar twee weken on the road zijn. Dan kan uiteraard ook betekenen dan ze twee weken thuis zijn en zom maar een wedstrijd of 8 achter elkaar thuis spelen. -> fingers crossed! :crazy:

Voor de Mariners zijn er altijd kaarten genoeg te krijgen. Baseball is niet aan mij besteed. Maar het is erg relaxed. En het eten in T-Mobile Park is erg goed. Mijn vrouw gaat alleen al mee voor de Chinees die in het stadion zit... -> in San Francisco zijn we ook geweest, vonden het spel ook niet bijzonder interessant, maar wel de aanspraak met andere mensen, en het eten inderdaad! garlic fries! Dat maakt het toch een leuke belevenis! :wav:
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Diane82: Las Vegas-Seattle met kleuter (6 weken in 2020).

Bericht door Franciscus »

Als het in het schema past is Slide Rock bij Sedona wel leuk voor je zoon. Als je erheen gaat dan niet te vroeg in de ochtend gaan, dan ligt het nog in de schaduw en kan het nog wat te koud zijn. Iets boven Flagstaff ligt Sunset Crater NM, als je zoon dol is op dino's dan is hij misschien ook wel geinteresseerd in vulkanen (die van ons destijds tenminste wel) en zal dit landschap (met de bijbehorende verhalen) zeker indruk maken.

In plaats van Bryce naar Kodochrome Basin SP is inderdaad een goede optie. Je kunt daar mooie, gemakkelijke wandelingen maken. Er is een kleine camping met een geweldige ligging en brandschoon sanitair.

Ken je de Junior Ranger programma's al? Worden in de NP, NM e.d. aangeboden, gratis. Ze zijn per park verschillend maar komt er altijd op neer dat je op een speelse manier dingen over het park leert. Is superleuk om te doen, voor je zoon maar ook voor jezelf omdat je zelf ook op een andere manier en in rustiger tempo gaat kijken waardoor je dingen ziet die je normaal niet zou zien. Als afsluiting krijg je altijd een herinnering, kan een soort van diploma zijn maar ook een badge o.i.d. Zijn leuke souvenirs! Soms worden ze ook 'officieel' beëdigd als junior-ranger, dat is ook geweldig.

Nog een tip; zoek naar 'public pools', via google gemakkelijk te vinden. Die zijn er veel meer dan je zou denken, soms gewoon recht-toe-recht-aan zwembad maar vaak ook met een glijbaan o.i.d. Dan heb je voor een paar dollar p.p. veel plezier. En je komt er weinig toeristen en veel 'gewone' amerikanen tegen wat ook heel leuk is.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Diane82: Las Vegas-Seattle met kleuter (6 weken in 2020).

Bericht door Almere vak V »

Diane82 schreef:
06 jun 2019, 09:05
garlic fries!
Ook een hit bij de Mariners!!
Diane82
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jan 2019, 17:22
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Diane82: Las Vegas-Seattle met kleuter (6 weken in 2020).

Bericht door Diane82 »

Almere vak V schreef:
06 jun 2019, 17:18
Diane82 schreef:
06 jun 2019, 09:05
garlic fries!
Ook een hit bij de Mariners!!
Dan moeten we daar zeker naartoe!!
Diane82
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jan 2019, 17:22
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Diane82: Las Vegas-Seattle met kleuter (6 weken in 2020).

Bericht door Diane82 »

Franciscus schreef:
06 jun 2019, 11:24
Als het in het schema past is Slide Rock bij Sedona wel leuk voor je zoon. Als je erheen gaat dan niet te vroeg in de ochtend gaan, dan ligt het nog in de schaduw en kan het nog wat te koud zijn. Iets boven Flagstaff ligt Sunset Crater NM, als je zoon dol is op dino's dan is hij misschien ook wel geinteresseerd in vulkanen (die van ons destijds tenminste wel) en zal dit landschap (met de bijbehorende verhalen) zeker indruk maken.

In plaats van Bryce naar Kodochrome Basin SP is inderdaad een goede optie. Je kunt daar mooie, gemakkelijke wandelingen maken. Er is een kleine camping met een geweldige ligging en brandschoon sanitair.

Ken je de Junior Ranger programma's al? Worden in de NP, NM e.d. aangeboden, gratis. Ze zijn per park verschillend maar komt er altijd op neer dat je op een speelse manier dingen over het park leert. Is superleuk om te doen, voor je zoon maar ook voor jezelf omdat je zelf ook op een andere manier en in rustiger tempo gaat kijken waardoor je dingen ziet die je normaal niet zou zien. Als afsluiting krijg je altijd een herinnering, kan een soort van diploma zijn maar ook een badge o.i.d. Zijn leuke souvenirs! Soms worden ze ook 'officieel' beëdigd als junior-ranger, dat is ook geweldig.

Nog een tip; zoek naar 'public pools', via google gemakkelijk te vinden. Die zijn er veel meer dan je zou denken, soms gewoon recht-toe-recht-aan zwembad maar vaak ook met een glijbaan o.i.d. Dan heb je voor een paar dollar p.p. veel plezier. En je komt er weinig toeristen en veel 'gewone' amerikanen tegen wat ook heel leuk is.
Dank je @Franciscus
Deze opmerkingen had ik al in ons overzicht staan: :P
Dag Flagstaff: Sedona (47km, 0u47), West Fork Oak Creek Canyon Trail (Call Of The Canyon day use area, between milesposts 384 and 385, 30km, 0u29, op route naar Sedona), Slide Rock State Park (36km, 22mi, 36min, op route naar Sedona)
En op reisdag Flagstaff-GCNP north rim: Wupatki National Monument en Sunset Crater Volcano National Monument (US-89 in noordelijke richting, na 12 mijl ga je (nabij milemarker 430) rechtsaf via de Sunset Crater – Wupatki Loop Road, detour rondje van 35miles) en Marble Canyon/Navajo Bridge/Lees Ferry (na 190km, 1u50), koekjes bij Jacob Lake Inn
Lijkt mij toch ook wel jammer om dit te schrappen..

Ik heb gelezen op de NPS site over de junior ranger programma's. Zo te lezen in jouw bericht dus erg leuk. Dat gaan we zeker ook uitproberen. :thumbup:

En de pools zal ik eens googlen! Voor Sam maakt het vaak niet veel uit hoe het zwembad er uit ziet, als er maar gespetterd kan worden.
:blob8: :blob2:
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Diane82: Las Vegas-Seattle met kleuter (6 weken in 2020).

Bericht door ingrid14 »

Heerlijk zoveel tijd. En je hebt een mooie route uitgestippeld.

Ik heb geen ervaring met USA+kleuter, enkel USA met tiener.
Op mijn blog heb ik een pagina tips voor reizen met een tiener maar daar staan wellicht ook wel dingen op die leuk zijn om met jullie zoon te doen.

Er bestaat een speeltuin zoek-site: https://mapofplay.kaboom.org/

Zoals Marianne ook al aangaf zou ik ook Flagstaff laten vallen en na LV naar Zion gaan.
Je wint dan 2 nachten die je elders kan gebruiken. 1 zou ik dan bij Grand Teton zetten en 1 bij vb Kodachrome. (zie ook ons verslag van 2012)
Het stuk van North Rim naar Capitol Reef (of zoals jij het nu hebt Zion naar CR) is er erg veel te zien/doen dus daar zou een tussenstop welkom zijn.

Tussen Capitol Reef en Moab zou ik zeker ook Goblin State Park bezoeken. De zandstenen formaties lijken op dwergen.

Bij Moab is wel meer dino-gerelateerd. Bij Mill Canyon kan je een wandeling doen langs rotsen waar de dino botten nog insteken.

Bij Dinosaur NM zal je zoon zich wel vermaken. Wij deden maar een stukje van Harpers Corner Road in 2011 omdat er een onweer opstak en iedereen moest vertrekken van de rangers.

Ipv 2 nachten in Steamboat Springs zou je ook 1 nacht kunnen doen en de andere nacht bij Grand Lake doen. Daar zit je aan de westingang van RMNP en zo heb je meer tijd om ook de Kawuneeche Valley te bezoeken.

Wandelen aan de oostkant van RMNP: bij Bear Lake zijn veel mogelijkheden.

Fort Collins vond ik niet zo bijzonder. Ik zou een volgende keer voor Cheyenne kiezen denk ik. Wij waren daar in 2011 met de Frontier Days.

Van Fort Collins kan je via Scottsbluff naar Hot Springs maar je zou ook via Guernsey (restanten van Oregon Trail) en Fort Laramie NHS kunnen rijden. Vooral het fort vond mijn zoon geweldig.

Wind Cave: ik zou hier zeker ook een bezoek aan de grotten doen en niet enkel maar door het park rijden.
Toen wij er waren, kon je geen tour reserveren. Je kon je wel op een lijst zetten voor één van de volgende tours. Zeker de moeite waard.
Tip: anti slip schoeisel, zaklamp en GEEN rugzak (broek met veel zakken is handig) Ik denk niet dat een rugdrager mag hier.

Bear Country: dit schreef ik op onze blog:
"Bij Bear Country willen we een safari-tocht gaan rijden. We stoppen eerst om te kijken wat er precies te zien is. Je rijdt met je eigen auto door het park dat in verschillende grote vakken verdeeld is per diersoort.
Er staan bizons, op een hoopje bij elkaar. Wat verder zitten zo'n 50 beren op de ruimte van 1 voetbalveld bij elkaar en dat vinden ze duidelijk niet fijn. En wij ook niet. Wat is dit een zielige plek.
(ik plaats dan ook bewust geen link)"

Ik mis eigenlijk Badlands NP in je route. Je zou dit kunnen doen op jouw dag 26 en dan via Badlands naar Deadwood gaan, een stadje dat de wild west sfeer uitstraalt

Bij Rapid City is een mini golf: http://www.piratescove.net/rapid-city

Ook bij Rapid City is het South Dakota Air & Space Museum http://www.sdairandspacemuseum.com/

Devil's Tower: vergeet niet naar de prairie dogs te kijken, zo grappige beestjes

In 2011 gingen wij van Cody via de US14 en Shell Falls naar Deadwood
In 2017 gingen wij van Sheridan via de US14A en Medicine Wheel naar Cody
Beide zijn mooie routes en in beide gevallen kom je door Dayton. Daar kan ik een stop bij Dayton Mercantile aanraden. Wat een heerlijk winkeltje en ze hebben er de lekkerste sandwiches die ik al ooit in de USA heb gegeten.

De Beartooth Highway kan dan nog afgesloten zijn door sneeuw (afhankelijk van wat er komende winter valt)

Na Grant Village zou ik naar Grand Teton gaan met een overnachting daar.
Vervolgens terug naar Yellowstone. Als je kan overnachten bij Old Faithful zou ik dat doen. Je bent er dan immers ook op de rustigere uren en ontloopt zo de massa mensen.

Van Livingston naar Great Falls kan je via de 89. Dat is een mooie route. Ik stippelde die uit voor onze reis in 2017 maar uiteindelijk reden we via de kortste weg van Bozeman naar Many Glacier omdat we nog in St Mary wilden zijn voordat het visitor center sloot.

De trails bij Many Glacier zijn vaak lang nog afgesloten door sneeuw. Ook kan het zomaar zijn dat een pad wordt afgesloten als er teveel beren activiteit is. Ik zou er enkele bestuderen en dan ter plekke beslissen welke je doet.

De Kootenai Falls Swinging Bridge bij Libby is een erg leuke stop.
In 2017 gingen wij van Kalispell via Libby naar Sandpoint. In 2018 gingen we van Kalispell naar Spokane via National Bison Range omdat we anders in die vakantie geen bizons zouden zien. Nu hebben jullie wel Custer en Yellowstone in de route dus dan zal National Bison Range maar magertjes uitvallen.

In Spokane kan je naar de Spokane Falls gaan kijken. Ze liggen midden in een park. Best mooi om te zien.

En ja Seattle, dat vinden wij beiden een top stad. We waren er in 2016-2017 en 2018.
Je hebt al veel leuke activiteiten vermeld. De Seattle Underground is zo fijn.
Speciaal om te zien is de Fremont Troll.
Dicht bij de Space Needle ligt ook het Pacific Science Center, wetenschap op kindermaat.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Diane82: Las Vegas-Seattle met kleuter (6 weken in 2020).

Bericht door IngridZw »

Ik denk dat je zoon Slide Rock SP erg leuk zal vinden. West Fork Oak Creek Trail is ook een aanrader met kinderen. Eenvoudige wandeling door een prachtige omgeving en dat je op diverse plekken het beekje moet oversteken maakt het helemaal spannend.
In Cody is het Buffalo Bill Museum voor volwassenen maar zeker ook voor kinderen een aanrader. Visueel heel mooi opgezet vooral het Natural History gedeelte, de geschiedenis van de indianen, er zijn meerdere films, kortom heel afwisselend en interessant. (zie afbeeldingen op google maps)
Ook leuk voor kinderen is Gold Pannen. Onze overnachtingplaats was Keystone in Custer SP. Daar was een oude goudmijn genaamd Big Thunder waar kinderen dit konden doen.
In Deadwood maar ook in Cody is er iedere avond een shoot-out in de openlucht.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Diane82: Las Vegas-Seattle met kleuter (6 weken in 2020).

Bericht door Martin & Marianne »

Sedona is wel leuk maar ik zou toch proberen ergens iets te laten vallen. Als je wel naar Sedona wilt, dan misschien Zion laten vallen? Ik denk dat het heel goed is om wat meer rust te creëren. Jullie gaan heel lang, en je gaat van het ene hoogtepunt naar het andere. Op een gegeven moment is at echt wel wat te veel, zeker met een jong kind.

Wij reden twee jaar geleden door Fort Collins; dat zag er erg gezellig uit. Cheyenne is ook nog een mogelijkheid als je een dagje stad wilt. Wij vonden trouwens Laramie ook leuk.

In 2004 reden wij van Denver via South Dakota naar Yellowstone, misschien heb je iets aan ons reisverslag. wij stonden in South Dakota op twee verschillende KOA-campings. Heel verschillend maar beide leuk. Kamperen in Custer SP lijkt me ook leuk.

In Zion is Watchman prachtig. De camping in Springdale heeft meer voorzieningen. Bij beide kun je aan het water staan. En qua ligging zijn beide prima.

Voor de North Rim en voor Capitol reef kun je eens ons 2015-verslag bekijken.

Marianne
Diane82
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jan 2019, 17:22
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Diane82: Las Vegas-Seattle met kleuter (6 weken in 2020).

Bericht door Diane82 »

Bedankt voor de reacties! Echt heel erg fijn. Ik ben wat aan het puzzelen gegaan en heb de route aangepast. Ik ben erg benieuwd naar jullie feedback weer. Een dagje extra Yellowstone is erbij gekomen en meer ruimte op highway 12 in het zuidwesten door het schrappen van Flagstaff).
Ik ben nog wel zoekende naar iemand met ervaringen op de diverse campgrounds, alvast bedankt @Martin & Marianne voor jouw indrukken. Mochten jullie iemand weten die ik hierover nog eens kan benaderen :thumbup:
Groetjes, Diane

1 Amsterdam - Las Vegas
2 Las Vegas (ophalen campervan)
3 Las Vegas - Zion (watchman campground favoriet denk ik?)
4 Zion
5 Zion
6 Zion - Grand Canyon North Rim (ervarigen north rim campground?)
7 Grand Canyon North Rim
8 Grand Canyon North Rim - Cannonville KOA of Kodachrome State Park Campground, ervaringen?
9 Canonville of Kodachrome - Capitol Reef National Park (Fruita Campground)
10 Capitol Reef (wat zijn leuke korte wandelingen?)
11 Capitol Reef - Moab (ervaringen met de wild horse window trail?; tips voor campgrounds)
12 13 14 Moab (Arches, Canyonlands, en dinopark Moab Giants; Mill Canyon, andere tips?)
15 Moab - Dinosaur National Monument (ervaringen green river campground?)
16 Dinosaur National Monument - Steamboat Springs (KOA Steamboat Springs ervaringen?)
17 Steamboat Springs (even een dagje relaxen)
18 Steamboat Springs - Rocky Mountain National Park (trail ridge road, moraine park campground of Estes Park KOA?)
19 Rocky Mountain National Park (Bear Lake wandelingen)
20 Rocky Mountain National Park - Nederland - Boulder - Fort Collins (ervaringen KOA Kort Collins Lakeside?)
21 Fort Collins (doen het gewoon een dagje rustig aan en even wat stadsere activiteiten, lees dat er veel brouwerijen zijn ook, een gezellige universiteit en diverse parken Cheyenne ook overwogen maar daar lijken campgrounds bijzonder slecht in de buurt, ervaringen?)
22 Fort Collins - Scotts Bluff NM - Hot Springs (Hotsprings Black Hills KOA)
23 Hot Springs - Black Hills/Mount Rushmore resort at palm gulch koa (ervaringen met deze koa?, denken aan 3 nachten hier ivm kindgerichte faciliteiten, rijden door Windcave NP, en grot tour)
24 25 Black Hills: Custer State Park - Mount Rushmore - evt Badlands NP
26 Custer - Devils Tower NM - Buffalo (Buffalo KOA)
27 Buffalo - Cody (via US14? zie dat er 3 opties zijn, alle benoemd als scenic, deze leek mij het leukste, klopt dat ook? tips campground cody)
28 Cody
29 Cody - Yellowstone NP (Canyon Campground)
30 Yellowstone (Canyon)
31 Yellowstone (Lake, West Thump; Grant Village Campground)
32 Yellowstone ( Madison Campground; Old Faithful, grand prismatic spring;)
33 Yellowstone - Livingston (via mammoth hot springs, Livingstone KOA ervaringen?)
34 Livingston - Bozeman - Great Falls (Museum of the Rockies; KOA Great Falls)
35 Great Falls - Glacier NP oost (KOA St. Mary of Many Glacier Campground?)
36 Glacier NP, Many Glacier
37 Going-to-the-sun-road naar West Glacier (tips campground)
38 West Glacier - Spokane (tips 4th of July fireworks en campgrounds)
39 Spokane/Silverwood Themepark (ervaringen?)
40 Spokane - Seattle
41 42 43 Seattle (tips accommodatie die kindvriendelijk is, eerste nacht waarschijnlijk KOA, daarna inleveren campervan,
Seattle - Amsterdam
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Diane82: Las Vegas-Seattle met kleuter (6 weken in 2020).

Bericht door IngridZw »

Door Bighorn NF zijn beide routes denk ik even mooi. Wij hebben alleen ervaring met de US 14, dat is in ieder geval een aanrader. Wat wij heel mooi vonden was de stop onderweg bij de Shell watervallen. De parkeerplaats en het Visitor Center liggen direct aan de weg. Het bezoek aan de watervallen is gratis maar je mag wel een vrijwillige bijdrage doen en dat is het zeker waard.

Als je richting Cannonville rijdt heb je vlak voor Tropic een leuke trail, de Mossy Cave Trail, een korte eenvoudige wandeling die ook voor kinderen erg leuk is. De route loopt langs een beekje met de Hoodoo's op de achtergrond, bruggetjes en een watervalletje op het eind.

Als de Beartooth Hyw open is zou ik die zeker rijden. Wij hebben vanuit Cody eerst de US 120 gereden naar Red Lodge en vandaaruit de BT Hyw. Vervolgens zijn we naar Canyon Village Yellowstone via de Lamar Valley gereden voor een overnachting. Dit is prima te doen en is korter dan dat je eerst de Chief Josep Hyw neemt en daarna de BT Hyw heen en terug rijdt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Diane82: Las Vegas-Seattle met kleuter (6 weken in 2020).

Bericht door Martin & Marianne »

In Moab kun je kijken naar Canyonlands RV park. Dat ligt midden in Moab. Ik zou dat combineren met een of twee nachten in Arches, op Devils Garden.

De KOA in Hill City is denk ik dezel6als wij hadden. Een erg grote camping met veel activiteiten. Ik had daarvoor al naar ons 2004verslag verwezen. Zie ook dat verslag voor de route via de Shell Falls. In Estes Park stonden we toen op de KOA. Dat zou niet mijn eerste keus zijn in jullie geval (wij hadden daar een cabin).

Marianne
Diane82
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jan 2019, 17:22
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Diane82: Las Vegas-Seattle met kleuter (6 weken in 2020).

Bericht door Diane82 »

Dank jullie wel voor de reacties. Ik ga deze op mijn gemak weer in ons programma verwerken en als we ergens nog concrete vragen hebben dan meld ik mij weer op het forum op de desbetreffende plek! Fijn dat jullie hebben willen helpen tot dusver :clap:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer