7 dagen Disney+Universal - wat te boeken...

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sdekker
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 09 nov 2009, 23:08
Aantal x V.S. bezocht: 50
Locatie: Alphen aan den Rijn

7 dagen Disney+Universal - wat te boeken...

Bericht door sdekker »

We gaan van 25 januari - 1 februari 2020 naar Orlando om ons 7/8 dagen onder te dompelen in Disney en Universal. Na diverse sites, fora en blogs gelezen te hebben, ben ik het volgende van plan en benieuwd naar jullie ervaringen en tips.

Parken:
- 5 dagen Disney (niet de waterparken)
- 2 of 3 dagen Universal (niet het waterpark)
- 'parkhopper' optie op beide

Verblijf optie a
- 5 dagen verblijf in Disney hotel
- 2 of 3 dagen verblijf in Universal hotel
- geen auto huren

Verblijf optie b: verblijf in villa in Kissimee & auto huren

Wat raden jullie aan? Voordeel van park hotels is (eerdere) fastpass, geen parkeerkosten; nadeel is dat je alleen op de parken kan eten en 'vast zit'.
Rondreizen: 2023: Nova Scotia / 2020: Orlando / 2019: Hawaii / 2018: SFO - Seattle / 2015: Florida / 2014: West Canada / 2011: SFO - LA / 2010: Florida / 1999: Miami - NY
Stedentrips: 2001, 2007, 2009, 2013: NY
Werk: 28x NY, 7x Chicago, 1x LV
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: 7 dagen Disney+Universal - wat te boeken...

Bericht door ADE01 »

Altijd lastig. Qua budget gaat het niet veel schelen denk ik, het is voornamelijk waar je zelf meer waarde aan hecht.

Persoonlijk zou ik, zeker bij Disney, op het terrein zelf verblijven. Je kunt bijv. even terug naar je hotel s'middags om dan s'avonds weer terug te komen voor een bepaalde show of het vuurwerk. En zeker in de periode dat jullie gaan is het maar al te makkelijk dat dit snel kan want s'avonds koelt het enorm af. Overdag 20-25 en een lekker zonnetje maar s'avonds 5-10 graden is geen uitzondering in Januari. Je hopt ook veel makkelijker naar een ander park want geen auto. Als je parkeert is dat toch anders en doe je dat niet zo snel. Al helemaal niet wanneer je moet betalen voor het parkeren. Het verkeer is van ongeveer 4 tot 8 ook dramatisch tegenwoordig, je doet al snel meer dan een half uur over Disney > Kissimmee. Het fast pass gedeelte moet je ook niet onderschatten. Wij hebben er bijv. maanden over gedaan om in de Avatar ride te komen met onze 30 dagen. Daarbij is het Disney terrein echt enorm groot, is het (openbaar) vervoer prima geregeld en heb je enorm veel verschillende restaurants in allerlei prijsklasses.

Voor 2 dagen Universal zou ik niet perse op het park verblijven, maar daar heb ik minder kennis van de voor- en nadelen.
Gebruikersavatar
sdekker
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 09 nov 2009, 23:08
Aantal x V.S. bezocht: 50
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: 7 dagen Disney+Universal - wat te boeken...

Bericht door sdekker »

Dank je voor je reactie, een Disney hotel lijkt dan toch de betere keus.

Ik kan nu nog geen 2020 boekingen doen op de site, weet jij toevallig vanaf wanneer dat wel kan?

En als je in een Disney hotel verblijft, zou je dan nog steeds een huurauto nemen om er 's avonds op uit te kunnen gaan of niet?
Rondreizen: 2023: Nova Scotia / 2020: Orlando / 2019: Hawaii / 2018: SFO - Seattle / 2015: Florida / 2014: West Canada / 2011: SFO - LA / 2010: Florida / 1999: Miami - NY
Stedentrips: 2001, 2007, 2009, 2013: NY
Werk: 28x NY, 7x Chicago, 1x LV
xThara
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 feb 2018, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: 7 dagen Disney+Universal - wat te boeken...

Bericht door xThara »

Als je echt maar een paar keer van het park af wilt is het ook een optie om een uber te pakken. Ik weet zo alleen niet hoe duur die daar in de omgeving zijn maar wel goed ervaringen met uber :clap:.

Maar of dat uiteindelijk goedkoper is dat zelf een auto huren is ook nog maar de vraag natuurlijk.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: 7 dagen Disney+Universal - wat te boeken...

Bericht door ADE01 »

Parkeren bij het hotel op Disney kost tegenwoordig geld. Als de kosten niet uit maken kun je een auto huren. Anders is Uber of Lyft goedkoper.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: 7 dagen Disney+Universal - wat te boeken...

Bericht door Mies2301 »

Via The Walt Disney Travel Company kan je al een tijdje boekingen maken voor 2020. Nu nog met Free dining:
http://www.disneyholidays.ie/walt-disne ... -2020/059/

Voordelen bij het boeken in een Disney Hotel is je restaurants 180 dagen van te voren kunnen reserveren en 60 dagen van te voren je Fastpasses.

Ik zou ook iets langer naar Disney gaan en max 2 dagen naar Universal. Universal heb je in 2 dagen echt wel gezien, veelal zelfde soort attracties (motion simulators).
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: 7 dagen Disney+Universal - wat te boeken...

Bericht door MattRob »

Tja, ik ben wsl bevooroordeeld omdat we een eigen villa hebben vlakbij Disney :roll: , maar na in 20 jaar minimaal net zoveel keren Disney bezocht te hebben op verschillende manieren, heeft voor mij een villa (of condo) de voorkeur. Lekker autootje erbij om ook even iets anders te kunnen doen. Denk dat dat ook wel een voordeliger is (uiteraard afhankelijk van al je wensen). Het geeft mij meer rust en een gevoel van vrijheid. Natuurlijk ben je snel met Disney vervoer op het terrein bij de verschillende parken, maar gaat met de auto in mijn ervaring toch ook wel redelijk snel. Alhoewel je de sfeer van Disney natuurlijk niet kunt evenaren in een villa/condo, dus dat is ook wat waard !

Als je 2 dagen (of 3) naar Universal gaat, is juist een hotel wel een idee (doen wij in ieder geval, maar dat is in de zomer, dan is het druk). Als je 1 van de duurdere klasse hotels neemt, krijg je standaard Fastpass (Universal Express Pass) erbij voor dag van aankomst t/m dag van vertrek, die normaal vrij prijzig is als je die in het park of vooraf gaat kopen. Je zou wel even moeten rekenen, als je met 2 personen gaat. Met 4 personen is het zeker een goede deal. Alhoewel de vraag is of je die in januari echt nodig hebt, want dan zou het rustiger moeten zijn. En die hotels zijn wel echt prijzig ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: 7 dagen Disney+Universal - wat te boeken...

Bericht door BonnyR »

MattRob schreef:
05 jun 2019, 11:37
Tja, ik ben wsl bevooroordeeld omdat we een eigen villa hebben vlakbij Disney :roll: ,
Nou @sdekker Ik zou zeggen, gooi eens een balletje op :lol:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
sdekker
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 09 nov 2009, 23:08
Aantal x V.S. bezocht: 50
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: 7 dagen Disney+Universal - wat te boeken...

Bericht door sdekker »

Inderdaad - verhuren jullie'm MattRob? :roll:
Rondreizen: 2023: Nova Scotia / 2020: Orlando / 2019: Hawaii / 2018: SFO - Seattle / 2015: Florida / 2014: West Canada / 2011: SFO - LA / 2010: Florida / 1999: Miami - NY
Stedentrips: 2001, 2007, 2009, 2013: NY
Werk: 28x NY, 7x Chicago, 1x LV
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: 7 dagen Disney+Universal - wat te boeken...

Bericht door MattRob »

Hahaha !! Dat had wel heel leuk geweest ! Maar helaas ... We zitten al vol in die periode :blink: ... Zie ook Villa Touch of Dutch !

Mijn vrouw verhuurt, naast ons huis, ook heel veel huizen in de regio (als bookings agent); met veel kennis van de huizen (betrouwbaar) en de omgevingen (locatie, speciale wensen, etc). Dus mocht je daar iets mee willen, kan je altijd daar eens kijken en berichtje sturen ;-) ! Florida Fun 4 You (op facebook), of info@floridafun4you.nl

En mocht je 3 weken eerder willen komen, dan hebben we nog een weekje beschikbaar, dan kunnen we vast iets regelen :mrgreen: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
sdekker
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 09 nov 2009, 23:08
Aantal x V.S. bezocht: 50
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: 7 dagen Disney+Universal - wat te boeken...

Bericht door sdekker »

We zijn eruit! We hebben gebruik gemaakt van de aanbieding (200$ tegoed, gratis memorymaker, gratis quick dining plan) en hebben 5 dagen geboekt op Disney's Coronado Springs Resort. Dan hebben we voor die dagen geen auto nodig. Bedankt voor alle tips!

Nu nog een plan maken voor Universal waar we drie dagen heen willen. En ik vroeg me af of het handig zou zijn om het Disney hotel nog 3 dagen te boeken en gewoon met een Uber naar Universal te gaan? Dan hebben we nl gratis eten voor deze dagen en een mooie plek in Disney. Heeft iemand dat wel eens eerder gedaan?
Rondreizen: 2023: Nova Scotia / 2020: Orlando / 2019: Hawaii / 2018: SFO - Seattle / 2015: Florida / 2014: West Canada / 2011: SFO - LA / 2010: Florida / 1999: Miami - NY
Stedentrips: 2001, 2007, 2009, 2013: NY
Werk: 28x NY, 7x Chicago, 1x LV
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: 7 dagen Disney+Universal - wat te boeken...

Bericht door Mies2301 »

Ik heb het niet zelf gedaan, geloof dat een enkeltje met een Uber zo'n 20 dollar is. Prima te doen qua prijs.
Wanneer je echter een Universal hotel boekt, pak je daar ook wat voordelen:

Staying here is the best way to experience all that Universal Orlando Resort™ has to offer. When you stay with us, you'll enjoy Early Park Admission† to The Wizarding World of Harry Potter™ and Universal’s Volcano Bay™ one hour before the theme park opens (valid theme park admission required), and receive other special perks exclusive to hotel guests.

Plus, guests staying at Premier hotels get more rides, more often with FREE* Universal Express Unlimited™. So you can skip the regular lines at most popular attractions in Universal Studios Florida™ and Universal’s Islands of Adventure™, including The Amazing Adventures of Spider-Man®, Despicable Me Minion Mayhem™ and The Wizarding World of Harry Potter™.

Je moet dus even checken wat voordeliger zou zijn, 3 dagen in Universal hotel, of 3 dagen Disney bijboeken.
Gebruikersavatar
sdekker
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 09 nov 2009, 23:08
Aantal x V.S. bezocht: 50
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: 7 dagen Disney+Universal - wat te boeken...

Bericht door sdekker »

Dank je Mies2301 voor je advies. Ik denk inderdaad dat de voordelen van een Universal Hotel toch de moeite waard zijn. Heeft Universal nog specifieke aanbiedingsperiodes - oftewel nu snel boeken of kan ik nog rustig afwachten...?
Rondreizen: 2023: Nova Scotia / 2020: Orlando / 2019: Hawaii / 2018: SFO - Seattle / 2015: Florida / 2014: West Canada / 2011: SFO - LA / 2010: Florida / 1999: Miami - NY
Stedentrips: 2001, 2007, 2009, 2013: NY
Werk: 28x NY, 7x Chicago, 1x LV
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer