Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Slot canyon tour keuzes in Page
Slot canyon tour keuzes in Page
Binnenkort vertrekken we weer naar USA en nu zit ik even te twijfelen of we wel deze 3 tours moeten nemen:
Voor zaterdag 22-06-2019 heb ik 2 tours geboekt, namelijk:
Slot Canyon Tour (Horseshoe Bend Tours; 821 Highway 89, Page) – 11.00 – 13.30 uur (a.k.a. Secret Canyon) à $208,-
Sightseer’s Tour (Antelope Canyon Tours; 22 South Lake Powell Boulevard, Page) - 15.30 – 17.00 uur (Upper Antelope Canyon) à $127,-
De dag erna, op de dag dat we Page verlaten richting Sedona, heb ik ook nog geboekt :
Lower Antelope Canyon (Ken’s Tours) – 9.00 uur à $106,-
Is het de moeite waard om ze alle 3 te doen ? Iemand tips ? Ik ben wel de hele zaterdag kwijt op deze manier.. We zouden die dag bijv. ook de Toadstool hoodoo's kunnen bezoeken + nog wat andere zaken in de buurt. Of 1 van de 2 tours op zaterdag kunnen skippen. We komen vrijdag de 15e aan vanuit Chinle en vertrekken dus zondag de 17e weer uit Page.
Voor zaterdag 22-06-2019 heb ik 2 tours geboekt, namelijk:
Slot Canyon Tour (Horseshoe Bend Tours; 821 Highway 89, Page) – 11.00 – 13.30 uur (a.k.a. Secret Canyon) à $208,-
Sightseer’s Tour (Antelope Canyon Tours; 22 South Lake Powell Boulevard, Page) - 15.30 – 17.00 uur (Upper Antelope Canyon) à $127,-
De dag erna, op de dag dat we Page verlaten richting Sedona, heb ik ook nog geboekt :
Lower Antelope Canyon (Ken’s Tours) – 9.00 uur à $106,-
Is het de moeite waard om ze alle 3 te doen ? Iemand tips ? Ik ben wel de hele zaterdag kwijt op deze manier.. We zouden die dag bijv. ook de Toadstool hoodoo's kunnen bezoeken + nog wat andere zaken in de buurt. Of 1 van de 2 tours op zaterdag kunnen skippen. We komen vrijdag de 15e aan vanuit Chinle en vertrekken dus zondag de 17e weer uit Page.
Laatst gewijzigd door hoyden op 03 jun 2019, 21:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Slot canyon tour keuzes
Het is een manier om snel van je geld af te komen. In principe is het 3 keer min of meer hetzelfde. Ik heb gisteren Ken's tour/Lower Antelope gedaan. 's morgens vroeg, dus toen viel het nog enigszins mee met de drukte. Erg mooi, maar zou dat niet nog twee keer doen en zeker niet voor die prijzen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Slot canyon tour keuzes in Page
Ik zou ook voor hooguit 1 tour gaan. De Lower is mooi in de ochtend maar als je weinig tijd hebt in Sedona is het misschien beter om Secret Canyon te doen zodat je de volgende dag op tijd naar Sedona kunt rijden.
In Page zijn een bezoek aan Horseshoe Bend en de Glen Canyon Dam ook aanraders. Of ga naar Lake Powell. En de Toadstool.
De Upper doe je het beste rond het middaguur vanwege de lightbeams op dat tijdstip.
Marianne
In Page zijn een bezoek aan Horseshoe Bend en de Glen Canyon Dam ook aanraders. Of ga naar Lake Powell. En de Toadstool.
De Upper doe je het beste rond het middaguur vanwege de lightbeams op dat tijdstip.
Marianne
Bedankt beide. Ik zal dan in ieder geval 1 tour op Zaterdag alvast cancellen, zodat we dan andere dingen kunnen bezoeken.
Mogelijk cancel ik later dan ook nog de 2e.
Mogelijk cancel ik later dan ook nog de 2e.
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als je maar 1 overnachting hebt in Sedona zou ik vanuit Page al op tijd vertrekken. Je hebt er de tijd wel nodig want het is er erg mooi. Kun je de Lower niet verplaatsen naar zaterdag?
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Helaas gaat dat niet meer ivm beschikbaarheid. We hebben qua slot canyons wel de voorkeur voor de Lower.
Ik denk dan dat we in ieder geval de Lower Antelope Canyon (Ken’s Tours) laten staan voor zaterdag. In Sedona hebben we inderdaag maar 1 overnachting. We hebben wel diverse zaken op papier staan, dus mochten we echt beter vroeger kunnen vertrekken uit Page, dan moet de tour voor zaterdag ook maar uit het programma… Keuzes
De Slot Canyon Tour (Horseshoe Bend Tours) heb ik in ieder geval gecancelled zodat we dan met name die ochtend en vroege middag andere activiteiten kunnen doen.
De Sightseer’s Tour (Upper) staat vooralsnog geplanned, maar mogelijk skippen we die dan ook nog.
Ik denk dan dat we in ieder geval de Lower Antelope Canyon (Ken’s Tours) laten staan voor zaterdag. In Sedona hebben we inderdaag maar 1 overnachting. We hebben wel diverse zaken op papier staan, dus mochten we echt beter vroeger kunnen vertrekken uit Page, dan moet de tour voor zaterdag ook maar uit het programma… Keuzes
De Slot Canyon Tour (Horseshoe Bend Tours) heb ik in ieder geval gecancelled zodat we dan met name die ochtend en vroege middag andere activiteiten kunnen doen.
De Sightseer’s Tour (Upper) staat vooralsnog geplanned, maar mogelijk skippen we die dan ook nog.
Voor mijn trip zijn alleen de hele vroege tijden nog beschikbaar. Welke canyon is mooier om te bekijken om 6:30 uur: Upper of Lower?
-
Ron Notenboom
- Amerikakenner
- Partner van: Sjaan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Maakt denk ik weinig uit. De Lower moet je een paar trappen klimmen en bij de Upper niet. Lower is goedkoper en kun je zelf naartoe rijden. Upper vertrekt vanuit Page met een open Pickup.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Lower is de betere keus in verband met het licht. Upper moet je op het midden van de dag doen, Lower juist niet. Ook in verband met de drukte is heel vroeg bij Lower prima.
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Je kunt ook eens kijken of Canyon X nog plaats heeft op jouw gewenste tijd. Ligt iets verder langs de weg waar ook Antelope aan ligt. Wij zijn er deze week geweest en ik heb nu in drie jaar tijd de Upper Antelope (druk!), de Horseshoe Bend Canyon (Secret Canyon, duur!) en dus Canyon X gedaan. Qua prijs ($40) en (niet zo) drukte vond ik Canyon X zeker een aanrader!
Let alleen op dat je er niets mee naar binnen mag nemen behalve je telefoon en fototoestel...!
Let alleen op dat je er niets mee naar binnen mag nemen behalve je telefoon en fototoestel...!
-
WeernaardeVS
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij hebben circa een week geleden de lower met Ken's tours gedaan om 7 uur ' s ochtends. Helemaal prima qua tijd, licht en rust.
Ik heb het wat uitgebreider beschreven in het draadje " antilope vergeten te reserveren".
Ik heb het wat uitgebreider beschreven in het draadje " antilope vergeten te reserveren".
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Canyon X is bijna net zo duur en minder mooi. Drukte is ondertussen nauwelijks beter dan de anderen. Lijkt mij dus hooguit een plan voor als Lower echt niet lukt.
- JaapjeInAmerika
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
De Antelope slotcanyons zijn mooi maar heel erg druk en heel erg duur. Als je zelf het avontuur wat op wilt zoeken, kun je ook zelf gaan genieten van slot canyons in Grand Staircase Escalante NP of Vermillion Cliffs NM (zoals Buckskin Gulch).
- josea
- Amerikakenner
Of misschien kun je, als je in de buurt bent, de Wild Horse Slot Canyon gaan bezoeken (aan de route tussen Capitol Reef en Moab). Helemaal gratis, superleuk om door te lopen en ook prachtig! Als je kinderen hebt, helemaal een topper, maar ook voor volwassenen erg mooi. Bij voorkeur buiten het weekend, maar in het weekend kan ook, is het alleen iets drukker, maar nog steeds goed te doen.
Zie onze verslagen van 2018 en 2019 voor meer info.
Zie onze verslagen van 2018 en 2019 voor meer info.
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wild Horse Canyon valt voor mij in de categorie ‘wel aardig, niet bijzonder’.
Het kan echt niet tippen aan Antelope Canyon imho.
Het kan echt niet tippen aan Antelope Canyon imho.
Wij hebben een tour geboekt bij Canyon X
nu lees ik dat je niets mee mag nemen, alleen je telefoon.
Iemand hier ervaring mee? Waar laat je je belangrijke spullen?
En is de Lower Antelope veel mooier dan Canyon X?
nu lees ik dat je niets mee mag nemen, alleen je telefoon.
Iemand hier ervaring mee? Waar laat je je belangrijke spullen?
En is de Lower Antelope veel mooier dan Canyon X?
Bedankt voor alle opties. Wij hadden de upper canyon geboekt voor de vroege morgen, maar inmiddels toch maar omgeboekt naar de lower canyon. Ik ben benieuwd 
- josea
- Amerikakenner
Ik vond Canyon X ook erg mooi en een stuk rustiger dan Lower Antelope, maar goed, dat is misschien ook afhankelijk van het tijdstip. Wij waren er met een groepje van 12 personen en hebben maar 1 ander groepje gezien in de canyon(s). Maar bij ons was het natuurlijk nog wel voorseizoen,
Inderdaad werden wij ook verrast door het feit dat je geen spullen mocht meenemen, wij hebben het toen in de auto gelegd, bij ons reservewiel
Als ik het van tevoren wist, en ik had nog een hotel, dan liet ik het op de kamer.
En als ik het helemaal van tevoren geweten had, voor het boeken, dan had ik misschien een andere gekozen, want ik vind het wel klantonvriendelijk dat je niet eens een tasje voor je geld en papieren mee mag nemen....
Inmiddels heb ik nog eens gekeken maar bij de Antelope mag je ook niks mee nemen?
De optie om de spullen in het hotel te laten, gaat voor ons niet, wij hebben rond de middag de tour in the Canyon, en dan moeten we al uitgecheckt zijn.
Verder.....mijn man heeft een korte broek met van die zijvakken, daar stop ik onze paspoorten in, en cc. Ik wil dat echt niet in de auto laten.
we hebben Canyon X geboekt omdat het rustiger is, wij houden niet van druk....we verheugen ons er enorm op
De optie om de spullen in het hotel te laten, gaat voor ons niet, wij hebben rond de middag de tour in the Canyon, en dan moeten we al uitgecheckt zijn.
Verder.....mijn man heeft een korte broek met van die zijvakken, daar stop ik onze paspoorten in, en cc. Ik wil dat echt niet in de auto laten.
we hebben Canyon X geboekt omdat het rustiger is, wij houden niet van druk....we verheugen ons er enorm op
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ik zie persoonlijk het probleem van niks mogen meenemen niet in?
Je hebt toch enkel je foto toestel nodig
Er kan altijd iets gestolen worden maar ik vind de toeristische streken van de US wat dat betreft erg veilig. Dat uurtje kan je best riskeren.
Je hebt toch enkel je foto toestel nodig
Er kan altijd iets gestolen worden maar ik vind de toeristische streken van de US wat dat betreft erg veilig. Dat uurtje kan je best riskeren.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 3112 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA
-
- 2 Reacties