Reis IngridUSA: route van San Diego naar Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Reis IngridUSA: route van San Diego naar Las Vegas.

Bericht door IngridUSA »

Beste allemaal,

In 2018 hebben wij als gezin (toen zoon van 16 en dochter van 13) een reis gemaakt naar het zuidwesten. Het is een standaard reis van Jan Doets geworden. Dit had puur te maken met het feit dat bijna al onze wensen in deze reis zaten en dat het geheel buitengewoon gunstig geprijsd was. Ik denk trouwens dat dit een uitzondering of een foutief tarief was, maar goed; wij waren er blij mee.

Het was werkelijk een waanzinnig mooie vakantie, maar ik begrijp heel goed dat (en waarom) deze reizen niet de voorkeur hebben boven alles zelf regelen. Kortom: wij gaan in juli 2020 opnieuw naar Amerika en ik ben daarom nu met de voorbereidingen begonnen, want dit keer ga ik het wel zelf doen. Ten eerste omdat het zeker leuker is, maar ook om een stukje maatwerk toe te kunnen passen. Ik zal hieronder mijn voorlopige route plaatsen.

We vinden het leuk om dingen te zien en te doen, zowel in de parken als in de steden en we gaan zeker wandelingen maken in de parken.

Vorig jaar hebben we een redelijk standaard reis gemaakt waarin we hebben bezocht: San Francisco, Death Valley, Las Vegas, Bryce, Capitol Reef, Page, Zion, Monument Valley, Grand Canyon, LA. Hierbij was ook Yosemite de bedoeling maar vanwege de bosbranden is dat toen niet doorgegaan. Globaal zitten we nu hier aan te denken:

dag 1 vlucht van … naar Denver, auto ophalen, overnachten in bv. Estes
dag 2 Estes - Rocky Mountain NP
dag 3 Rocky Mountain NP
dag 4 Rocky Mountain NP - Moab
dag 5 Moab
dag 6 Moab - Zion
dag 7 Zion
dag 8 Zion
dag 9 Zion - Las Vegas
dag 10 Las Vegas
dag 11 Las Vegas
dag 12 Las Vegas
dag 13 Las Vegas - Yosemite
dag 14 Yosemite
dag 15 Yosemite - Monterey (walvistour)
dag 16 Monterey - Pismo Beach
dag 17 Pismo Beach - San Diego
dag 18 San Diego
dag 19 San Diego - terugvliegen

Mogelijk kunnen we nog een dag toevoegen aan bv. San Diego. Kan het verder zo een beetje?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Route van Denver naar San Diego

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Leuke plannen, en de route is mooi, maar je hebt wel wat weinig tijd op sommige stukken.

Van Estes Park naar Moab is een flinke rit, terwijl je over de Trail ridge road rijdt waar je ook nog wel iets zult willen bekijken. De tijd voor Moab is minimaal; naast Arches kun je onder andere ook naar Canyonlands en Dead Horse Point SP. Van Moab naar zion is oo een flinke rit. Het mooiste is om via Capitol Reef en de UT 12 te rijden en dat kost de nodige tijd.
Drie nachten Zion is wel mooi, maar in deze route verhoudingsgewijs wel veel.
Dan Las Vegas - Yosemite: voor dat stuk worden meestal twee stops aangeraden: een in death Valley en een vlak voor de oostingang (Mammoth Lakes of Lee VIning). In 1 dag is het echt niet te doen, je hebt dan nergens tijd voor terwijl er zoveel te zien is onderweg. Met 1 volle dag is de tijd voor Yosemite ook minimaal.
Als je maximaal 3 weken weg kunt zou ik eindigen in SF; dat geeft e 3 extra dagen. En eigenlijk is dat nog weinig. Misschien een dag minder Las Vegas?

Misschien heb je iets aan ons 2013-verslag voor een route van Denver naar LA. En kijk ook eens in onze laatste verslagen voor bijvoorbeeld het stuk tussen Las Vegas en Yosemite en voor Yosemite zelf.

Marianne
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis IngridUSA: route van Denver naar San Diego.

Bericht door tomhster »

Ik zou een tussenstop in Glenwood springs maken en de hanging lake wandeling doen. Beetje pittig, wel vooraf boeken, maar ZO mooi...
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis IngridUSA: route van Denver naar San Diego.

Bericht door IngridZw »

Je kan op dag 3 alvast vertrekken vanuit Estes Park en dan bijv. overnachten in Grand Lake. Het zou zonde zijn als je vanwege de lange rit naar Moab geen tijd kunt besteden aan de Triail Ridge Road. Schitterende route.
Als je wilt eindigen in San Diego, omdat je SF al hebt gezien, zou ik in de route een dag minder besteden aan Las Vegas en Zion zodat je een betere verdeling krijgt.

Eventueel is één stop tussen LV en Yosemite dan ook wel te doen. Wij hadden een overnachting in Bishop maar iets verder doorrijden naar Mammoth Lakes zou ook nog kunnen. De andere dag die je bespaart zou ik bij Moab zetten.

Als je eventueel nog een dag langer kunt is een extra dag San Diego op het eind wel mooi. Tot nu toe één van de mooiste steden die we bezocht hebben.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA: route van Denver naar San Diego.

Bericht door IngridUSA »

Hallo iedereen, allemaal erg bedankt voor jullie reacties: ik heb de route daarmee als volgt aangepast:

dag 1 vlucht van … naar Denver, auto ophalen, overnachten in bv. Estes
dag 2 Estes - (via Trail Ridge Road) Grand Junction
dag 3 Grand Junction - Moab
dag 4 Moab
dag 5 Moab
dag 6 Moab - Zion
dag 7 Zion
dag 8 Zion - Las Vegas
dag 9 Las Vegas
dag 10 Las Vegas
dag 11 Las Vegas - Mammoth Lakes
dag 12 Mammoth Lakes - Yosemite
dag 13 Yosemite
dag 14 Yosemite
dag 15 Yosemite - Monterey
dag 16 Monterey (walvistour) - Pismo Beach
dag 17 Pismo Beach - San Diego
dag 18 San Diego
dag 19 San Diego
dag 20 San Diego - terugvliegen

Ik heb een dag toegevoegd aan Moab, Yosemite en San Diego (ten koste van Las Vegas en Rocky Mountain NP waar we nu vast te weinig tijd hebben, ik weet het ..)

Wat vinden jullie hiervan? Ik ben eigenlijk best tevreden met de aangebrachte verbeteringen, maar wie weet zie ik nog iets over het hoofd.

Nog een andere vraag: eerst vliegtickets boeken en daarna de overnachtingen lijkt mij logisch, maar zijn er ook mensen die het wel eens andersom doen? Dus eerst de reis samenstellen en later kijken wanneer er geschikte vluchten voorbij komen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis IngridUSA: route van Denver naar San Diego.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een stuk beter zo!
Maar zoals je zelf ook al zegt is de tijd voor RMNP erg kort. Maar ook het stuk Moab - Zion is gehaast. Wil je niet naar Capitol reef? Hoe wil je dat stuk rijden?
Ook voor het stuk tussen LV en Yosemite zou wat meer tijd mooi zijn. Bijvoorbeeld om wat stops te maken in Death Valley, maar de Alabama Hills te gaan, naar het Bristlecone Pines forest, Mono Lake, Bodie, etc.
Ik ben zelf meer van de natuur, dus San Diego zou bij mij sneuvelen, ten gunste van meer tijd voor de plaatsen op de route.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis IngridUSA: route van Denver naar San Diego.

Bericht door IngridZw »

RMNP is een groot prachtig park. Jammer dat de tijd die je er nu hebt inderdaad erg beperkt is. Maar misschien is dit een oplossing:
Van Grand Junction naar Moab kost je een kleine 2 uur. Je bent dus al vroeg in Moab zodat je diezelfde dag Arches of Canyonlands nog kunt bezoeken.
Bijkomend voordeel is dat Grand Junction een stuk goedkoper is. Daarna heb je dan nog 2 overnachtingen in Moab. M.i. hou je op deze manier genoeg tijd over voor Moab en omgeving.
De dag die je hierdoor bespaart kun je besteden voor RMNP of zoals ik eerder aangaf voor een overnachting in Grand lake.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis IngridUSA: route van Denver naar San Diego.

Bericht door Martin & Marianne »

Goede tip van Grand Junction. Wij waren daar in 2013 een nacht en daarna hadden we twee nachten Moab. Prijstechnisch interessant, en je bent inderdaad zo in Moab vanuit Grand Junction. Vergeet niet de 128 te nemen.
IngridUSA schreef:
03 jun 2019, 22:59
Nog een andere vraag: eerst vliegtickets boeken en daarna de overnachtingen lijkt mij logisch, maar zijn er ook mensen die het wel eens andersom doen? Dus eerst de reis samenstellen en later kijken wanneer er geschikte vluchten voorbij komen?
Als de data nog niet zeker zijn is het lastig, maar als je wel weet wanneer je gaat kun je al iets gaan vastleggen. Wij doen dat regelmatig; ook voor dit jaar september al een paar mand geleden campings vastgelegd, en een paar weken gelden pas de tickets.
Let er wel op dat je iets boekt wat je gratis kunt annuleren, maar meestal is dat wel het geval.
Als er iets is waar je heel graag wilt overnachten zou je eventueel op meerdere data iets kunnen vastleggen, en dan een deel annuleren zodra je de definitieve datum weet.
Het kan veel geld schelen als je de accommodatie op tijd vastlegt.
In de parken fluctueren de prijzen per kamer weliswaar niet, maar het is wel zo dat de goedkopere lodges en cabins het eerste weg zijn.

Marianne
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA: route van Denver naar San Diego.

Bericht door IngridUSA »

Wederom dank voor jullie reacties.

Over Moab - Zion gaan we ons even beraden. We zijn vorig jaar ook in Capitol Reef geweest. Dat was ontzettend mooi en ook nog niet zo druk bezocht omdat het (denk ik) bij het grote publiek nog minder bekend is. Dus we gaan inderdaad eens even goed kijken hoe we dat stuk gaan rijden. Hetzelfde geldt voor de details van LV naar Yosemite.

De tip van Grand Junction gaat zeker toegepast worden alsmede het rijden via de 128 (langs de Colorado River, ziet er prachtig uit)!

Ik ga dan nu eerst de verdere details uitwerken en daarna aan de slag met de overnachtingen, leuk!!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA: vraag Curry Village

Bericht door IngridUSA »

Voor juli 2020 heb ik 2 nachten Curry Village kunnen boeken (heated tent). Ik twijfelde tussen de Yosemite View Lodge en deze. Nu heb ik toch ook nogal horror-reviews over het ‘tentenkamp’ (veel te weinig en niet al te best sanitair) en dat het eigenlijk gewoon veel te druk is voor de aanwezige voorzieningen. Wat zijn jullie recente ervaringen? Ik heb echt gekozen voor de locatie en als er een straal water is is het voor mij voldoende, maar is de mensenmassa te overzien of is het echt zo massaal?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis IngridUSA: route van Denver naar San Diego.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij waren er in 2015. Toen was het prima vonden wij. Als je echter een motel verwacht dan zal het tegenvallen. Als je uitgaat van kamperen dan is het een prima overnachting.
Het sanitair verschilt wellicht per locatie en op welk tijdstip je het gebruikt.

Marianne
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Reis IngridUSA: route van Denver naar San Diego.

Bericht door Loek »

Ik zie dat je meteen na aankomst naar Estes Park wilt rijden. Hou er rekening mee dat het afhankelijk van het verkeer vanaf het vliegveld zeker anderhalf uur rijden is. Ben je laat dat is dat in het donker, op een weg waar je op het laatste stuk regelmatig 's avonds herten tegenkomt. Je komt vanuit Nederland meestal laat in de middag of 's avonds aan. Je moet die rit nu afleggen als je moe bent van de reis, en mogelijk last hebt van jetlag. Ik vind de 20 minuten van het vliegveld naar huis al genoeg na een lange vlucht, en ik ben daar bekend met de weg.
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis IngridUSA: vraag Curry Village

Bericht door Wadu »

IngridUSA schreef:
02 sep 2019, 07:58
Nu heb ik toch ook nogal horror-reviews over het ‘tentenkamp’ (veel te weinig en niet al te best sanitair) en dat het eigenlijk gewoon veel te druk is voor de aanwezige voorzieningen.
Wij waren in juli 2019 2 nachten in ene heatd tent in Curry Village.
Wij hadden het geluk een tent te hebben rechtover een sanitaire plek.
Echter , als je een haartje in bad of douche niet verdraagt moet je hier niet zijn :lol: :wink:

Vooral de toiletten vond ik problematisch...bijna alle dagen was er wel eentje verstopt.

Een tip....de douches aan het zwembad waren prima net als de toiletten aan de ingang van de foodcourt.

Verder vond ik de bedden in de tent echt wel smal.

Maar zoals alom geweten betaal je hier vooral omwille van de ligging.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA: route van Denver naar San Diego.

Bericht door IngridUSA »

Onze route is in tussentijd na veel vijven en zessen toch wat gewijzigd, dat had ik bij mijn laatste vragen nog niet gemeld waarvoor excuus...
De vluchten zijn al wel vastgelegd en ik heb intussen ook al een aantal overnachtingen geboekt (o.a. Zion, Moab, Yosemite en een front row cabin in Monument Valley; daar ben ik heel erg blij mee). Onze definitieve route is nu:

dag 1 heenvlucht en overnachting San Diego
dag 2 San Diego
dag 3 San Diego
dag 4 San Diego - Pismo Beach (of ergens in de buurt)
dag 5 Pismo Beach - Monterey (walvistour?)
dag 6 Monterey - Yosemite (walvistour?)
dag 7 Yosemite
dag 8 Yosemite - Mammoth Lakes (of misschien Bishop)
dag 9 Mammoth Lakes - Death Valley
dag 10 Death Valley - Zion
dag 11 Zion
dag 12 Zion
dag 13 Zion - Capitol Reef
dag 14 Capitol Reef - Moab
dag 15 Moab
dag 16 Moab
dag 17 Moab - Monument Valley
dag 18 Monument Valley - Sedona
dag 19 Sedona
dag 20 Sedona - Las Vegas
dag 21 Las Vegas
dag 22 Las Vegas
dag 23 terugvlucht Las Vegas - Amsterdam

Uit en thuis hebben we nu 24 dagen; we hebben het zover als mogelijk opgerekt :P

Het enige wat ik me nu afvraag is de afstand van dag 4, 5 en 6. Met LA hebben we niks dus we moeten gewoon er door heen of er langs. Wat is raadzaam? Of gewoon tzt laten afhangen van de verkeersdrukte?

Wat te doen met de walvistour? In de namiddag op dag 5 en de volgende dag gelijk door naar Yosemite (Valley)? Of deze op dag 6 eerst doen en daarna doorrijden? Misschien is dat laatste beter om geen stress te hebben dat je er op tijdstip X echt moet zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

Daarmee samen hangt dus de overnachting vóór/in/voorbij Pismo Beach. Is het echt de moeite om daar te slapen of is een ander (kust)plaatsje ook goed? Ik ben er nog niet uit.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA: route van Denver naar San Diego.

Bericht door IngridUSA »

@mod: mag de topictitel gewijzigd worden naar: 'route van San Diego naar Las Vegas'?
Thanx. :thumbup:

Opmerking moderator

Topictitel is aangepast.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis IngridUSA: route van Denver naar San Diego.

Bericht door IngridZw »

Ik heb geen ervaring met whale watching, maar het meest logische lijkt me om op dag 6 de 1ste tour van die dag te boeken. Naar Yosemite is het daarna nog zo'n 4 uur rijden. Lijkt me te doen.
Als je de tour op dag 5 doet hou je weinig tijd over voor de kustroute.

Wij zijn van LA naar SD via de Interstate 405 en 5 gereden. (dus omgekeerd) Als je met 2 of meerdere personen rijdt mag je gebruik maken van de Carpool strook. Dat ging behoorlijk vlot omdat het meeste verkeer op de andere banen reed.
Rijdt je er in het weekend dat is het sowieso minder druk.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA: route van San Diego naar Las Vegas.

Bericht door IngridUSA »

Ik zit nog steeds een beetje te dubben met Pismo Beach. Zoals de meesten aanraden heb ik, komende vanuit LA, een overnachting bij Pismo gepland en daarna de volgende in Monterey.

Is Pismo nou echt zo leuk om absoluut daar (aan zee?) te verblijven? De kust ziet er zeker prachtig uit, maar de hotels vind ik relatief vrij duur.

Ik heb nu een overnachting staan in Santa Maria. Hebben we tijd en zin dan rijden we nog wel naar de kust denk ik nu. Maar misschien krijg ik daar straks wel spijt van en had ik er echt willen overnachten... Is er meer dan alleen ‘de strandwandeling’?
Jumping Jack
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2015, 07:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Noord Brabant

Re: Reis IngridUSA: route van San Diego naar Las Vegas.

Bericht door Jumping Jack »

Ik vond Pismo Beach wat tegenvallen, een houten pier, leuk strand om te wandelen en een vlinderpark, maar die zijn er alleen in de winterperiode...
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis IngridUSA: route van San Diego naar Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben eens in Pismo Beach overnacht. We dachten dat we vlakbij het strand zaten en hemelsbreed was dat ook zo maar het was niet bereikbaar vanaf ons hotel. :wink:
We hebben toen niets van het strand of van Pismo Beach gezien. Is ook niet erg, het gaat om de route. Onderweg kun je ook eens stoppen.

Heb je ook naar Morro Bay of San Luis Obispo gekeken?

Als het mogelijk is zou ik die walvis tour al in de middag doen. Dan zou je op weg naar Yosemite Village nog langs de Mariposa Grove of Glacier Point kunnen gaan.

Marianne
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA: route van San Diego naar Las Vegas.

Bericht door IngridUSA »

Bedankt voor jullie reacties! Een overnachting in Pismo Beach zelf vind ik dan inderdaad niet nodig.

Het idee van Marianne spreekt me wel aan. Morro Bay is al weer een stukje verderop, en op de een of andere manier heb ik het idee dat een walvistocht ‘s middags toch ook prettiger is dan al vroeg in de ochtend (minder kans op mist en hopelijk wat zonniger misschien?). En weer een halve dag extra voor Yosemite.

Ik weet weer even genoeg!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer