27/5/19 naar White Pocket

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: 27/5/19 naar White Pocket

Bericht door HennyCox »

A&A schreef:
01 jun 2019, 04:12
Bij het Paria BLM hadden ze al gezegd dat het zand (want nat) geen enkel probleem zou zijn
Tegen ons zeiden ze dat het wel een probleem zou zijn, met een Nissan Pathfinder met 4x4 en low-gearing.....
A&A schreef:
01 jun 2019, 04:12
Het grotere probleem bij ons was de House Rock Valley Road waar we nog twee Polen opgepikt hebben die hun 2WD op de Wire Pass parking gezet hadden omdat ze niet verder konden (ze moesten naar Coyote Buttes South).
We hebben de House Rock Valley road gereden vanaf de 89 tot aan de Wire pass trailhead...vond je dit gedeelte een probleem, of kwam dat op het gedeelte van de Wire Pass trailhead tot de afslag naar Corral Valley ? Ik vond die weg heerlijk om te rijden zelfs, alleen had ik geen zin in problemen in het mulle zand en dus maar een andere keer terug, blijft er ook iets te wensen over haha. We zijn wel nog naar de Toadstools geweest, ook erg mooi :thumbup:
A&A
Amerikafan
Berichten: 389
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: 27/5/19 naar White Pocket

Bericht door A&A »

Wij hebben met de Jeep Wrangler op de House Rock Valley road een paar stukken in low gear moeten rijden. Dat kwam omdat het tot op de dag dat wij er waren echt veel geregend had en het erg natte, zachte blubber was. Zowel voor als na de wirepass parking zaten stukken glij-blubber. Er waren ook veel auto's die nog voor de wash geparkeerd hadden en de rest niet aan durfden. Het zand viel bij ons erg mee, ook voor de zekerheid een paar stukken in low gear gereden maar aangezien ook de niet al te hoge KIA met AWD naast ons op de parking van White Pocket stond was het ook daarmee te doen. Die gok zouden wij overigens niet genomen hebben...
We hoorden wel op verschillende plaatsen (BLM en Visitorstations) dat White Pocket het eerstvolgende gebied wordt met permits; één BLM-er vertelde zelfs dat dit 2020 het geval zal zijn. Dan is dus niet langer alleen het zand een hindernis om er te komen...
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: 27/5/19 naar White Pocket

Bericht door groennom »

Wij hebben deze route gereden op vrijdag 31 mei (vertrokken op de House rock valley road om 8:30). De weg was in goede conditie, laatste 10 mijl meer zand soms wat mul maar goed te doen. Bij aankomst op de parkeerplaats 2 autos en toen we weggingen stonden er 6. Op de weg terug (denk dat we om 14:00 weggingen) geen enkele tegenligger gezien. Is echt prachtig en de moeite waard. Inderdaad niet meer alleen op de plek maar zo voelt het wel. Is een groot gebied en je komt elkaar nauwelijks tegen. Was echt de moeite waard!

Denk wel dat de weg door de regen van de afgelopen weken nu heel goed was en dat het bijvoorbeeld in de zomer wat lastiger kan zijn. We hebben het gereden met een Jeep Wrangler en nooit het idee gehad dat het niet zou lukken.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: 27/5/19 naar White Pocket

Bericht door Coyote Buttes »

Repost vanuit een ander topic;

Als de travelban ooit nog wordt opgeheven vertrek ik in december 2021 naar Las Vegas.

Mijn bedoeling is om dan White Pocket in de Vermillion Cliffs te bezoeken en hiervoor een 4x4 te huren.
(Een tour voor 4 pers. kost me $800 en dat vind ik te gek).

Nou heb ik voorheen bij Xpress carrental in Kanab een Lifted Jeep Cherokee 4x4 gehuurd, maar die zijn blijkbaar gestopt met verhuur.
Is er iemand die nog een optie heeft voor de huur van een 4x4 in Kanab of Page?

Lakepowelljeeprentals in Page ken ik nog, maar daar lees ik slechte reviews over...
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: 27/5/19 naar White Pocket

Bericht door kalaman »

We huurden in 2017 2 Dodge Durangos bij Canyon Country Adventures (Page), tot algehele tevredenheid.
Is wel een tijdje geleden en weet dus niet of ze de recente crisis overleefd hebben. Misschien eens contact opnemen?
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: 27/5/19 naar White Pocket

Bericht door Coyote Buttes »

@kalaman

Late reactie, maar ik was op vakantie.
Canyon Country Adventures bestaat helaas ook niet meer.

Er blijven weinig opties over
1) Lake Powell Jeep Rentals.
2) Een 4WD met low gearing huren in Las Vegas, maar er is nergens meer een garantie op een 4WD huur (Sixt, Hertz, Alamo, National etc).

BestTime RV jeep + trailer zou ook nog een optie zijn, maar die zijn ook al met de verhuur hiervan gestopt.

Een tour met 4 personen ($800,-) ligt echt boven mijn budget.
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: 27/5/19 naar White Pocket

Bericht door lsl »

Wij hebben al meerdere keren een fullsize SUV gehuurd in Las Vegas, Phoenix en Denver en bij het uitkiezen ter plekke telkens een 4x4 mee kunnen nemen. Was bij National en Alamo. Ervaring leert dat dit in SF en LA moeilijker ligt.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: 27/5/19 naar White Pocket

Bericht door Allard »

lsl schreef:
05 sep 2021, 17:12
bij het uitkiezen ter plekke telkens een 4x4 mee
"The times they are a changing". Dat was waarschijnlijk "toen". Nu geldt "nu". En hoe zeker was je dat je ook een echte 4x4 meekreeg? Ik heb al meerdere reisverslagen gelezen dat men er op het moment supreme achterkwam dat de veronderstelde 4x4 toch niet met meer dan tweewiel aandrijving uitgerust was. Wil je echt zeker zijn dan moet je ter plekke het hoofd op de bodem leggen, een stukje onder de auto kruipen en checken hoe de aandrijving geregeld is. Dit bij de andere wielen herhalen.

Bij onze geplande maar niet door gegane reis voorjaar 2020 hadden we bij BestTime RV LV een Jeep Wrangler geboekt. Mede om er echt zeker van te zijn dat we over een echte 4x4 met hogere clearance zouden beschikken. Zoals gemeld is BestTime er mee gestopt en heeft het hele wagenpark in de verkoop gedaan. Tenminste, die indruk krijg ik indien ik de website bezoek.

Momenteel is het lastig denk ik. Misschien worden de mogelijkheden weer als vanouds. Maar misschien zijn de tijden definitief veranderd. Ik word met de week somberder....
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: 27/5/19 naar White Pocket

Bericht door Coyote Buttes »

Bij mijn laatste reis (Las Vegas) in september 2018 kon je bij Hertz nog een klasse T6 boeken. Dat was een Extra Capacity Full Size SUV met "guaranteed 4WD".
De klasse bestaat nog steeds, maar het "guaranteed 4WD" is er vanaf.

Ik heb geinformeerd, maar nergens krijg je een garantie op een 4WD. En waarom zouden ze? Ze zijn duurder in aanschaf en hebben meer onderhoud nodig. Het is niet voor niets dat er steeds meer bedrijven mee stoppen of 4WD afbouwen.

En AWD is niet hetzelfde, zeker niet in los zand.

Ik ga niet de gok nemen dat ik bij Alamo of National verwacht een 4WD te kunnen huren. Als er dan geen 4WD tussen staat, moet ik de halve vakantie omgooien.

Bij mijn navraag bij Xpress Carrental in Kanab waarom ze zijn gestopt met de verhuur (zij verhuurden 4x4 Jeep Cherokees) vertelden ze mij dat er teveel "wear and tear" op de auto's zaten. Mensen weten niet hoe met een 4WD te rijden en slopen zo'n ding in rap tempo.

Het is nog wel mogelijk om een 4x4 te huren, maar je betaald steeds meer de hoofdprijs. In het gebied rondom de Vermillion cliffs kan ik eigenlijk alleen nog maar LakePowellJeeprentals vinden. (vooruitbetalen bij reserveren en dat ga ik niet doen met de reisrestricties).

In St. George, Moab en Escalante zitten er ook nog, maar dat is eigenlijk te ver weg, of je zou voor meerdere dagen moeten huren.
Maar voor een prijs van zo'n $350,- per dag wordt dit ook een duur grapje. Het is natuurlijk wat je ervoor over hebt en of je het kunt betalen.

Tevens blijkt dat een aantal bedrijven niet aan internationale toeristen verhuren. Dit in verband met verzekeringen. Een aantal biedt CDW aan, Glass en Tire etc...

Het beste wat ik kan vinden (en dat ligt in de lijn met wat @Allard zegt) is het huren van een "camperjeep" zoals bijvoorbeeld - Escape Campervans - of - Pacific Overlander - . Ik denk dat ik die richting op moet.

Of...er is nog iemand met een hele mooi tip !!!
YosemiteHans
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 03 mar 2015, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: 27/5/19 naar White Pocket

Bericht door YosemiteHans »

weet niet of je het een heel mooie tip vindt, maar wij zijn in 2018 georganiseerd geweest naar White Pocket en Coyote Butte south.
De site www.paria.com biedt diverse dagtochten aan met gids en lunch. Niet goedkoop, maar je bent wel verzekerd van een geweldige dag!

Groet Hans
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: 27/5/19 naar White Pocket

Bericht door Coyote Buttes »

@YosemiteHans

Hoi Hans, zeker bedankt voor de mooie tip. Ik heb de site al bekeken.

De tour valt echter buiten mijn budget. Wij zijn met 4 personen en dan ben ik $800,- kwijt.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: 27/5/19 naar White Pocket

Bericht door Coyote Buttes »

Ik kom net de site Turo.com tegen.

Via deze site kun je auto's huren van particulieren.

Iemand ervaring met Turo?
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: 27/5/19 naar White Pocket

Bericht door groennom »

Wij hebben in 2019 een Jeep Wrangler (echte 4 x 4) gehuurd bij aankomst op LA. Volgend jaar kijken we voor Seattle en daar kun je ook een Jeep Wrangler huren (gegarandeerd model). Is het een optie om deze voor de gehele vakantie te huren?
edit - Dit is bij Hertz
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: 27/5/19 naar White Pocket

Bericht door Coyote Buttes »

@groennom

Bedankt voor de tip.

Ik zie idd dat ze vanuit Los Angeles een Jeep Wrangler aanbieden. :clap:
Vanuit Las vegas lukt het echter jammer genoeg niet.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: 27/5/19 naar White Pocket

Bericht door Coyote Buttes »

Het huren van een 4WD of boeken van een tour is uiteindelijk niet gelukt.

Omdat we toch erg graag naar Coyote Buttes South gaan (we hebben peermits) hebben we het idee om vanaf de House Rock road te wandelen.
We parkeren dan bij het Lone Tree Reservoir en wandelen via Paw Hole naar Cottonwood Cove.
Dit is in totaal 7.8km (enkele reis). Deze afstand moeten we dan later op de dag natuurlijk weer terug wandelen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik verwacht dat we die dag zo'n 24 kilometer moeten stappen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer