Standard SUV vs. Fullsize

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Zantman
Amerikafan
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 feb 2010, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 3

Standard SUV vs. Fullsize

Bericht door Zantman »

Mede forumleden,

Volgend jaar gaan we met zijn vieren naar Los Angeles en daarna door naar Las Vegas. In LA gaan we langs kennissen en daarna willen we nog een paar dagen naar Las Vegas. We gaan dus maar 8 dagen.
Nu zit ik alvast te kijken naar een huurauto en daar zit ik met een dilemma. Als ik kijk op usareisen of uscarhire kan ik de keuze maken tussen een standard SUV en een fullsize. Nu zie ik op uscarhire een standard SUV is een Ford Edge en een Full Size is een ford Expedtion.
Vorige keer had ik ook een Standard gehuurd en inderdaad een ford Edge meegenomen (er was ook haast niks anders), echter deze was wel erg krapjes met 4 personen, 3 koffer en een grote tas. Echter een Expedition daarentegen is ook weer erg groot. Ik vraag me nu af waar dan bijvoorbeeld de Ford Flex en/of de Ford Explorer invallen, want die zouden qua maat prima zijn. Het gaat me niet eens zozeer om het geld, want de standard is €380 en de fullsize €480,-, maar de kans een te kleine auto te hebben.
Hoe groot is echter de kans op LAX en Alamo dat je een grotere auto kan kiezen, want bijbetalen is vaak duur. Ik heb een keer meegemaakt op SFO dat ik een midsize gehuurd had en een suburban mee kon nemen, maar bijvoorbeeld op New Orleans was er geen keuze en hadden we dus de Edge.

Thanks voor jullie hulp alvast.
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Standard SUV vs. Fullsize

Bericht door Whitestreet »

Ik zou het er persoonlijk niet op wagen. Beter voor die 100 Euro maanden van te voren met een goed gevoel zitten dan nu een standard SUV kiezen, en tot het moment dat je daar aankomt maar hopen dat ze die standard SUV niet hebben. Ik zou die spanning niet aankunnen :lol: Buiten het feit dat ALS ze die standard wel hebben (welke ik de kans groot acht) dat je een iets te kleine auto hebt.
2018 Florida / 2019 Westkust
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Standard SUV vs. Fullsize

Bericht door Almere vak V »

Bij Alamo op een groot vliegveld (dus vaak aanbod genoeg...) kies je uit de rij waar je voor betaald hebt. Als het je niet veel uitmaakt zou ik altijd een fullsize huren. Dan heb je in 99% van de gevallen een SUV met een derde zitrij. Dan kan je de keus maken tussen bagage of meer zitplekken. Dit is vaak een Explorer. Pak je een premium SUV dan heb je en de derde zitrij en ook nog een zee aan ruimte voor bagage. Dit is vaak de Expedition.

Hertz heeft een "handig" lijstje als je jezelf er in wilt verdiepen...

Midsize 2WD SUV (B4, CFAR)
Buick Encore B4 CFAR
Chevrolet Captiva B4 CFAR (20 mpg)
Chevrolet Trax B4 CFAR
Ford Escape B4 CFAR (33 mpg)
Hyundai Tucson B4 CFAR
Jeep Cherokee B4 CFAR
Jeep Liberty B4 CFAR (21 mpg)
Jeep Patriot B4 CFAR (24 mpg)
Kia Sorento B4 CFAR
Kia Sportage B4 CFAR
Mazda CX-5 B4 CFAR
Mitsubishi Outlander B4 CFAR
Nissan Rogue B4 CFAR (29 mpg)
Toyota Rav4 B4 CFAR
Volkswagen Tiguan B4 CFAR

5 Passenger Standard 2WD SUV (F4, SWAR)
Chevrolet Equinox F4 SWAR
Dodge Journey F4 SWAR (36 mpg)
Ford Edge F4 SWAR
Ford Explorer F4 SWAR (5-passenger models)
GMC Terrain F4 SWAR
Hyundai Santa Fe Sport F4 SWAR (24 mpg)
Jeep Grand Cherokee F4 SWAR
Toyota Highlander F4 SWAR

7 passenger Standard 2WD SUV (K6, RRAR)
Buick Enclave K6 RRAR
Chevrolet Traverse K6 RRAR (21 mpg)
Dodge Journey K6 RRAR (23 mpg)
Ford Expedition K6 RRAR
Ford Explorer K6 RRAR (7-passenger models)
GMC Acadia K6 RRAR
Mazda CX-9 K6 RRAR
Nissan Pathfinder K6 RRAR

Midsize SUV (Q4, IFAR)
Hyundai Tucson Q4 IFAR
Jeep Cherokee Q4 IFAR
Jeep Compass Q4 IFAR (25 mpg)
Kia Sportage Q4 IFAR
Kia Sorento Q4 IFAR
Mazda CX-5 Q4 IFAR
Honda CR-V Q4 IFAR
Mitsubishi Outlander Q4 IFAR
Subaru XV Crosstrek Q4 IFAR
Toyota Rav4 Q4, YQ IFAR (29 mpg)
Toyota Venza Q4 IFAR
Volkswagen Tiguan Q4 IFAR
Chevrolet Captiva Q4, YQ IFAR
Ford Escape Q4, YQ IFAR
Jeep Liberty Q4, YQ IFAR
Jeep Patriot Q4, YQ IFAR
Nissan Rogue Q4, YQ IFAR
Subaru Forester Q4, YQ IFAR
Subaru Outback Q4, YQ IFAR
Buick Encore YQ IFAR
Chevrolet Trax YQ IFAR
Nissan Murano YQ IFAR

5 Passenger Standard SUV (L, SFAR)
Chevrolet Equinox L SFAR (19 mpg)
Ford Edge L SFAR
GMC Terrain L SFAR
Hyundai Santa Fe Sport L SFAR
Jeep Grand Cherokee L SFAR
Mitsubishi Endeavor L SFAR
Nissan Xterra L SFAR
Dodge Journey L, L4 SFAR (5-passenger models)
Ford Explorer L, L4 SFAR (5-passenger models)
Toyota 4Runner L, L4 SFAR (19 mpg; 5-passenger models)

4WD/AWD 7 Passenger Standard SUV (L4, FRAR)
Dodge Journey L4, L FRAR (7-passenger models)
Ford Explorer L4, L FRAR (7-passenger models; 23 mpg)
Toyota 4Runner L4, L FRAR (7-passenger models)
Buick Enclave L4 FRAR
Dodge Durango L4 FRAR
Ford Flex L4 FRAR
Kia Sorento (V6 Models Only) L4 FRAR
Mazda CX-9 L4 FRAR
Nissan Pathfinder L4 FRAR (28 mpg)
Toyota Highlander L4 FRAR (7-passenger models)
Chevrolet Traverse (AWD) L4, YL FRAR (YL-tagged vehicles may have DVD system, hold 7-8 ppl; 22 mpg)
GMC Acadia L4, YL FRAR (YL-tagged vehicles may have DVD system)

4WD/AWD Large SUV (T, FFAR)
GMC Yukon T FFAR (21 mpg)
Nissan Armada T FFAR (15 mpg)
Toyota Sequoia T FFAR
Chevrolet Tahoe T, YT FFAR (YT-tagged vehicles may have DVD system; 21 mpg)
Ford Expedition T, YT FFAR (YT-tagged vehicles may have DVD system)

4WD/AWD Premium Extra Capacity SUV (T6, PFAR)
Chevrolet Suburban T6 PFAR (19 mpg)
Ford Expedition EL T6 PFAR
GMC Yukon XL T6 PFAR (21 mpg)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Standard SUV vs. Fullsize

Bericht door roelb »

Voor 100 euro zou ik ook gewoon die FFAR reserveren. Overigens wel erg veel geld voor 8 dagen autohuur, weet je zeker dat er geen voordeligere manier is dan deze tussenpersonen?

Maar voor wat betreft je vraag over de categorie voor bv een Explorer: die heeft ACRISS code een FRAR, ofwel 7 seater standard SUV. Dat soort auto's vind je bij de meeste verhuurders gewoon tussen de standard SUV's (behalve Hertz, die hebben er echt een aparte categorie voor, L4 ipv L).

Probleem is dat je bij een standard SUV gegarandeerd een 5-seater hebt. Staat er een 7-seater dan heb je geluk, maar het is geen garantie. Als je een FFAR huurt bij Alamo of National kun je natuurlijk ook altijd shoppen in de Standard SUV rij.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Standard SUV vs. Fullsize

Bericht door Martin & Marianne »

Is een minivan geen optie? Dan heb je zeker voldoende ruimte.
Ik kan niet helemaal uit je bericht opmaken of je in zowel LA als LV op een vast adres zit. Als je alleen maar voor het stuk van LA naar LV met alle personen en bagage in de auto zit is een wat kleinere auto voor dat stuk misschien ook niet onoverkomelijk. Met een roadtrip is het wat anders.

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Standard SUV vs. Fullsize

Bericht door stegeman »

We hadden in 2017 de kleinste SUV categorie. Ford escape. Is ons zo goed bevallen. Was voor ons helemaal niet te klein. Waren met 2 volwassen en 2 grote puberzonen. Paste prima en reed comfortabel. Als het heel weinig scheelt financieel. Dan zouden we wel de explorer (of die categorie) kiezen uiteraard.
We hadden 3 koffers, 1 koelbox piepschuim en 2 rugtassen.
eefdepeef
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 okt 2018, 20:50

Re: Standard SUV vs. Fullsize

Bericht door eefdepeef »

Hoi allemaal
Heeft iemand al een full size Kia Telluride of Hyundai Palisade in de verhuur gezien. Wij gaan in jullie naar MCO en zijn benieuwd wat Alomo in de aanbieding heeft. Deze modellen moeten de concurrentie met de Expediton aangaan.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Standard SUV vs. Fullsize

Bericht door Almere vak V »

Denk dat je de Explorer bedoelt.

Expedition is een stukje groter als ik het zo zie op het eerste gezicht. Met name de kofferruimte met de 3e zitrij omhoog.
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Standard SUV vs. Fullsize

Bericht door peterretep »

Die Ford Expedtion is waanzinnig groot. Wij hadden met zijn vieren een verlengde Expedition. 2 Koffers konden in de lengterichting in de kofferbak liggen, tussenin stond de koelbox. Ik zou deze auto zo weer kiezen.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Standard SUV vs. Fullsize

Bericht door Hockey »

Zantman schreef:
31 mei 2019, 08:57
Hoe groot is echter de kans op LAX en Alamo dat je een grotere auto kan kiezen,
Ik vlieg altijd op LAX, en huur indien mogelijk altijd bij Alamo. Dus ik ben daar een beetje ervaren.
Het wil voorkomen dat grotere en/of luxere auto's bij een kleinere category staan. Ik heb ooit pickups and minivans zien staan bij de fullsize sedan categorie (dan moet je denken aan formaat Ford Mondeo in verhuurland). Maar ook ooit een Hyundai Elantra en een Kia Soul. En wel eens Ford Crown Victoria's (alhoewel dat bij Dollar was).
Je hebt dus kans dat in jouw rij een grotere auto staat. Doch als je doelt op een auto kiezen uit een rij die jij niet hebt gehuurd, zoals een fullsize SUV dan geef ik je zeer weinig kans.

Het is dus aan jou de keuze of je het risico wil lopen. Doch voor €100, ook nog eens gedeeld door 4, dus slechts €25 pp duurder, wil je dit risico echt lopen?
Zantman
Amerikafan
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 feb 2010, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Standard SUV vs. Fullsize

Bericht door Zantman »

@Almere

Het gaat ons alleen om vervoer van LAX naar ons huis in Venice Beach en vervolgens een rit naar Vegas. Dat zijn de enige momenten dat de auto bepakt ligt met koffers. Voor de rest is het korte tripjes met zijn vieren. Vandaar de keuze voor een SFAR en als ik dan dit lijstje zie met voertuigen in de SFAR categorie dan zit daar nog al wat verschil tussen in formaat. Verwacht op LAX dat er dan wel wat keuze is.
Het gaat niet eens zozeer om het geld.



@Marianne; Klopt dat is het idee. Alleen van het vliegveld naar Venice Beach en dan eenmalig naar Vegas met bagage. Daarom ook een standard SUV
Zantman
Amerikafan
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 feb 2010, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Standard SUV vs. Fullsize

Bericht door Zantman »

roelb schreef:
31 mei 2019, 11:25
Voor 100 euro zou ik ook gewoon die FFAR reserveren. Overigens wel erg veel geld voor 8 dagen autohuur, weet je zeker dat er geen voordeligere manier is dan deze tussenpersonen?

Maar voor wat betreft je vraag over de categorie voor bv een Explorer: die heeft ACRISS code een FRAR, ofwel 7 seater standard SUV. Dat soort auto's vind je bij de meeste verhuurders gewoon tussen de standard SUV's (behalve Hertz, die hebben er echt een aparte categorie voor, L4 ipv L).

Probleem is dat je bij een standard SUV gegarandeerd een 5-seater hebt. Staat er een 7-seater dan heb je geluk, maar het is geen garantie. Als je een FFAR huurt bij Alamo of National kun je natuurlijk ook altijd shoppen in de Standard SUV rij.
Gebruik in principe usa-reisen en uscarhire, omdat ik daar beide goede ervaringen mee heb en over het algemeen de prijzen zeer scherp zijn. Ik hoef voorlopig nog niet te boeken dus hebben nog wel wat tijd. In januari met de werelddealweken eerst de tickets vastleggen en dan de rest. En inderdaad de Explorer heb ik weleens zien staan tussen de SFAR bij Alamo
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer