Reis Rianne-USA: tips rondreis september/oktober 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Rianne-USA
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mei 2019, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Rianne-USA: tips rondreis september/oktober 2019.

Bericht door Rianne-USA »

Hallo allemaal,

Wat een leuk forum! Ik kom hier dagelijks om alle nieuwe berichten rondom de verschillende reizen in het Zuidwesten te volgen. Zelf gaan mijn vriend en ik (25 & 24 jr) in september/oktober onze droomreis maken, maar ik zou het toch wel heel leuk vinden om nog wat extra tips rondom onze ''eigen'' reis te krijgen. We vliegen retour op San Francisco (via Gate 1 een mooie deal voor 2 pers. voor €1000 retour incl. koffers, vliegen met United, daarna nooit meer deze prijs gevonden). We hebben een Ford Mustang Cabrio gehuurd via Sunny Cars (ophalen Alamo) en we slapen in de meeste Nationale Parken in een tent op de camping en de andere nachten in leuke hotels. De campings en hotels zijn allemaal al geboekt, alhoewel ik bij de meeste hotels gratis kan annuleren.

Van jullie zou ik graag de leukste tips willen ontvangen, zoals wat zijn nu echt de mooiste wandelingen, waar moet ik zijn voor de zonsopkomst/ondergang, kan je in september/oktober nog raften, waar kan je mooi paardrijden, geweldige eettentjes, een onbekende plek waar ik echt voor moet omrijden, etc. Ik ben op zoek naar tips die onze reis nog extra onvergetelijk maken, momenten die jullie zelf zijn bijgebleven, hoe klein ook en waar ik als beginner nooit aan zal denken.

Wij zijn geen fanatieke wandelaars, maar zien niet op tegen hikes van een aantal uur en willen dit ook erg graag doen. Zelf ben ik dol op fotograferen, dus iemand daar nog tips voor heeft mogen die ook gedeeld worden. De grote steden vinden we ook heel leuk om te bezoeken en doorheen te rijden in onze cabrio en ook Universal Studio's in LA zullen we niet overslaan. Death Valley spreekt ons minder aan, daarom hebben wij er ook voor gekozen om hier geen overnachting te plannen, maar zullen hier wel doorheen rijden net zoals we door Josua Tree zullen rijden, maar geen wandeling zullen maken.

Hierbij onze route met de hotels en campings die wij al gereserveerd hebben (alle campings en hotels hebben hele goede recensies, misschien ook handig voor andere forumleden):

Dag 1 Amsterdam - San Francisco / Hotel Zelos
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco - Yosemite / North Pines Campground
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite - June Lake / Oh! Ridge Campground
Dag 7 June Lake - via Death Valley - Las Vegas / Hotel New York New York
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas - Zion / Watchman Campground
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion - Bryce / Bryce Canyon Log Cabins
Dag 12 Bryce - Page / Wahweap Campground
Dag 13 Page (Lower Antelope (tickets al geboekt) + Horshoe)
Dag 14 Page - Monument Valley / Gouldings Lodge
Dag 15 Monument Valley - Grand Canyon / Mather Campground
Dag 16 Grand Canyon
Dag 17 Grand Canyon - Lake Havasu / Quality Inn & Suites
Dag 18 Lake Havasu - via Joshua Three - Los Angeles / Arroyo Vista Inn
Dag 19 Los Angeles
Dag 20 Los Angeles (Universal Studios)
Dag 21 Los Angeles - Morro Bay / Seaside Inn
Dag 22 Morro Bay - San Francisco Airport / Hotel Nova SFO By FairBridge
Dag 23 San Francisco - Amsterdam

Ik hoor graag jullie tips en advies, alvast heel erg bedankt! :D :thumbup:
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Tips rondreis september/oktober 2019

Bericht door MichelH »

Mooie route op zich, toch wat op- en aanmerkingen:

De dagen in San Francisco had je beter op het einde kunnen doen. In het begin van de reis ben je vroeg wakker, ideaal om veel kilometers te maken. Maar goed, dat is niet onoverkomelijk.

Vanaf Yosemite naar June Lake is ook nog genoeg te zien en te doen. Denk aan wandelingen langs de Tioga Pass, Mono Lake en ghosttown Bodie.

June Lake - Las Vegas wordt een lange dag. Meeste mensen stoppen iets verder in Bishop of Lone Pine voor een overnachting. De highway 395 is een prachtige weg.
In Death valley valt genoeg te zien en zeker in september/oktober is het qua temperatuur nog wel te doen daar. Jammer dat je daar niet overnacht.

Tussen Las Vegas en Zion: Vergeet de Valley of Fire SP niet!

Lake Havasu voegt weinig toe, wellicht is Palm Springs een betere uitvalsbasis als je naar Joshua Tree wilt gaan. Waarom wil je daar niet wandelen eigenlijk? Kan best eind september/begin oktober.

Ik zou één overnachting in de Grand Canyon laten vallen en deze inzetten voor een extra overnachting tussen Los Angeles en San Francisco.
Langs de highway 1 is er genoeg te zien en het is een weg met veel bochten, dus een hoge gemiddelde snelheid ga je niet halen daar.

Succes met de planning!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Rianne-USA: tips rondreis september/oktober 2019.

Bericht door PSVwally »

Leuke trip hoor :thumbup:

Ik had zelf eerder 1 nacht van Page afgehaald. Maar dat wordt lastig als je Antelope canyon al hebt geboekt. Dan had ik nl 1 dag langer voor de kustroute uitgetrokken of rond Palm Springs.

Als je in MV de self drive wilt rijden met je cabrio echt eerst even navragen hoe het met het pad gesteld is. Dat is soms niet te rijden, of je moet je bodem willen schaven....

GC - Lake Havasu kan, maar het voegt eigenlijk weinig toe op je reis. Ik zou dan eerder dag 17 naar bv Kingman of Needles rijden (laatste zeker over route66 om tussen Kingman en Needles Oatman aan te doen. En dan op dag 18 of Joshua Tree aandoen, wat dan een lekkere temperatuur heeft. Of om bv een dagje wat zwembad mee te pakken rond Palm Springs/Palm Desert waar je wrs de beste temperaturen van je hele vakantie gaat hebben.
Dit is een beetje een underrated gebied op het forum als je het mij vraagt. Je kan er zeker in de periode dat jullie gaan en de temperaturen, buiten PS zelf, wel relaxt zijn best veel doen in de omgeving.

SF aan het begin of aan het einde. Ik vind het beide prima kunnen. Ik zou het laten afhangen of je Yosemite of Las Vegas buiten de vrijdag en zaterdag kunt houden.

Ik ben in 2016 begin oktober in het zuidwesten geweest en ik had op hoogte (was wel sequoia ipv yosmite) al goede vorst in de nachten. Ik had -15 daar en 41 graden in Death Valley en rond Palm Springs.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Rianne-USA: tips rondreis september/oktober 2019.

Bericht door Trails »

Wij stonden in september 2017 ook op Oh Ridge campground aan June Lake.
We vonden dit een hele mooie camping met genoeg wild dat daar rondwandelde.
Op weg naar June Lake hebben we de Parker Lake trail gelopen.
https://www.alltrails.com/trail/us/cali ... -trail?u=m
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 0sept.html
Een van de mooiere wandelingen tijdens onze vakantie. Ook een lekker rustige wandelingen want je komt er geen Europese toeristen tegen.
Hier het verslag van onze dag:
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 0sept.html
Ook de Nunatak trail (bij de Tioga Pass) vonden we een pareltje. Ook hier geen andere toeristen omdat iedereen hier aan voorbij gaat:
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 0sept.html
Laatst gewijzigd door Trails op 24 mei 2019, 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Rianne-USA: tips rondreis september/oktober 2019.

Bericht door stegeman »

Volgens mij was jij het dan die mij die trails ook tipte een tijd geleden. Ze staan bij ons op het lijstje! De Parker Lake trail op eventueel en de nunatak trail op zeker. (Parker Lake hangt van de tijd af, we willen ook nog de nunatak, lyell nogiets, merced grove en liefst ook een en ander in de valley vast, zodat we dag erna taftpoint en Glacier point kunnen doen). Heerlijk zulke gedetailleerde tips
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Rianne-USA: tips rondreis september/oktober 2019.

Bericht door Trails »

Nog iets:
je zult niet veel tijd hebben om iets te zien op weg naar Las Vegas maar als je iets moois wilt zien wat maar 3 mijl van de grote weg ligt (bij Mammoth Lakes):
Hot Creek Geological Site:
https://www.fs.usda.gov/recarea/inyo/re ... ecid=20414
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 0sept.html
Rianne-USA
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mei 2019, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Rianne-USA: tips rondreis september/oktober 2019.

Bericht door Rianne-USA »

Bedankt voor jullie tips en advies! Ik denk dat ik een nacht Grand Canyon laat vallen en daarvoor een extra nacht tussen LA en SF boek. Dan kunnen we de kustroute inderdaad op een rustiger tempo bezoeken en daarmee ook onze reis rustig afsluiten.

De wandelroutes en bezoekpunten ga ik allemaal opslaan.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Rianne-USA: tips rondreis september/oktober 2019.

Bericht door IngridZw »

Een extra overnachting aan de kust is denk ik een prima idee.
Rianne-USA schreef:
23 mei 2019, 15:45
Ik ben op zoek naar tips die onze reis nog extra onvergetelijk maken, momenten die jullie zelf zijn bijgebleven, hoe klein ook en waar ik als beginner nooit aan zal denken.Ik hoor graag jullie tips en advies, alvast heel erg bedankt! :D :thumbup:
Als dit de 1ste reis is naar het zuidwesten dan wordt het sowieso al onvergetelijk van alle indrukken die je onderweg krijgt.
Zonsondergang/opgang kun je op meerdere plekken zien (Grand Canyon, Bryce NP), maar de mooiste zonsondergang die wij persoonlijk hebben gezien was in Monument Valley. Als (hobby) fotograaf kom je daar echt aan je trekken.
Raften zou je kunnen doen op de Merced River in Yosemite maar omdat je er maar 2 nachten hebt zou ik me beperken tot een aantal mooie wandelingen.
We hebben niet veel ervaring met bijzondere eettentjes, maar de Pizzeria tegenover Zion Park Motel in Springdale is heel goed.
Tot slot als je een beetje houdt van country & western sfeer en muziek dan is de Ebenezer Barn and Grill in Bryce NP een aanrader. Je hebt er iedere avond een dinner show met life entertainment. Wij vonden dit heel leuk om mee te maken.
Zie https://ebenezersbarnandgrill.com/dinne ... ce-canyon/
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Rianne-USA: tips rondreis september/oktober 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

In september kun je normaal gesproken niet meer raften in Yosemite, het water staat dan te laag. Jullie hebben ook te weinig tijd in Yosemite daarvoor. Bij Page is een tocht over de Colorado leuk (zie ons 2017-verslag).
Als je sequoia's wilt zien zou je de Mariposa Grove op weg van SF naar Yosemite mee kunnen nemen.

De rit van June Lake naar Las Vegas is erg lang. Het zou toch wel mooi zijn om ervoor te zorgen dat je nog wat tijd hebt in DV; neem bijvoorbeeld een kijkje bij Zabriskie Point bij zonsondergang.
De Alabama Hills bij Lone Pine zijn ook erg fotogeniek, misschien kun je daar ook nog stoppen.

Voor fototips zou je een van de boeken van Laurent Martres aan kunnen schaffen (Photographing the South west).

Voor wandelingen kun je eens op mijn wandelsite kijken.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Rianne-USA: tips rondreis september/oktober 2019.

Bericht door josea »

Twee goede restaurantjes:
Bryce: Bryce Canyon Pines restaurant, héérlijke burgers in alle soorten en maten.
Page: Blue Buddh sushi lounge, als je van sushi en Aziatisch eten houdt.

Ik ben juist wel fan van Death Valley, zeker in de ochtend- en avonduren zijn daar prachtige foto’s te maken. Zabriskie Point bij zonsopgang is schitterend....
rleijen
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 aug 2019, 13:39
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Rianne-USA: tips rondreis september/oktober 2019.

Bericht door rleijen »

Rianne-USA schreef:
23 mei 2019, 15:45

Dag 13 Page (Lower Antelope (tickets al geboekt) + Horshoe)
Waar heb je de Lower Antelope geboekt :)
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis Rianne-USA: tips rondreis september/oktober 2019.

Bericht door covri »

https://lowerantelope.com/

Hier hebben wij vorig jaar geboekt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer