Welke schoenen nemen wij mee?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
westveld
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 nov 2018, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Welke schoenen nemen wij mee?

Bericht door westveld »

Hallo,

Wij gaan voor de eerste keer met 3 kinderen (14-18-20 jaar) naar de westkust. De bedoeling is dat we de Grand Canyon-page-bryce-zion-mammoth lakes-yosemite en LV-SF-LA gaan bezoeken.
Het is niet de bedoeling om lange hykes te gaan maken, maar wel wandelingen natuurlijk. Aangezien het voor ons de eerste keer is, kan ik mij er niet echt een voorstelling van maken, en vraag ik mij af of ik echte wandelschoenen voor alle 5 aan moet schaffen (normaal zijn wij geen echte wandelaars).
Mijn gezin denkt dat een paar goede sneakers en Teva-sandalen voldoende zullen zijn. In totaal zijn we 3 weken onderweg.
Hebben jullie advies voor ons?
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: welke schoenen

Bericht door Trails »

Tja, dat is zo persoonlijk.
Wij maken ook geen lange hikes maar wel meerdere korte op een dag.
We hebben wel goede wandelschoenen (gebruiken we thuis ook) omdat we niet elk steentje door de zolen willen voelen en een betere grip op de (vaak losse) ondergrond willen hebben.
We zien echter genoeg mensen die op hun teenslippertjes (???) wandelen.
Als je goed loopt op sneakers met een betere zool kan dat natuurlijk ook.
Maar nogmaals, het is heel persoonlijk.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: welke schoenen

Bericht door Markstaal »

Welke periode gaan jullie?

Wij vonden goede sportschoenen/sneakers meer dan voldoende voor dit gebied, we lopen tijdens onze vakantie behoorlijk veel en hebben nooit problemen gehad (wel van oranje/rode schoenen :lol: )
Een extra paar schoenen (of 2) meenemen is wel aan te raden. Wandelschoenen aanschaffen is niet nodig.

Mochten jullie the Narrows gaan doen in Zion is het wel aan te raden om waterschoenen te gebruiken, die kan je ter plekke goedkoop bij de Walmart halen of huren.
westveld
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 nov 2018, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Welke schoenen nemen wij mee?

Bericht door westveld »

Dankjewel tot nu toe,
Wij gaan de 2e week van juli, hoogzomer inderdaad. Het lijkt mij ook erg broeierig die stevige wandelschoenen. Nu zag ik zojuist in de folder van de Aldi wandelschoenen voor een zeer lage prijs ook nog met een leren bovenkant,dacht voor die paar weken misschien wel handig om te kopen.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Welke schoenen nemen wij mee?

Bericht door Franciscus »

Voor de wandelingen die jullie zullen doen zou ik geen speciale wandelschoenen aanschaffen. Maar omdat je wel regelmatig op paden zult lopen met een gravel-achtige ondergrond of losse steentjes is het wel van belang om zolen te hebben met stevige grip. Dat kunnen ook sneakers o.i.d. zijn.
Mijn zoon heeft bijvoorbeeld van die 'track'-schoenen, die kan hij gewoon aan naar school enzo (zonder dat hij voor zijn gevoel voor joker loopt) en hebben toch veel grip. Mijn vrouw heeft Paladiums, ook schoenen voor alledaags gebruik met veel grip. Groot voordeel is dat dit soort schoenen comfortabel lopen en ook na/voor de vakantie gebruikt worden. Als je ze tijdig aanschaft zijn ze goed ingelopen en heb je op vakantie geen last van blaren of onwennigheid. Vrienden van ons hebben eens goedkope wandelschoenen bij de Lidl gekocht voor een vakantie in Oostenrijk. Maar dat was geen succes. Vooraf niet ingelopen (de pubers wilden er nog niet dood in gevonden worden) en ze bleken verre van comfortabel. Resultaat; een paar x gewandeld en nooit meer aangetrokken. Dan zijn die goedkope schoenen ineens toch nog prijzig.

:offtopic:
En duurzaam is het ook niet. Duurzaam is een vakantie naar de VS sowieso niet maar daarover zullen we verder maar zwijgen. :wink:
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Welke schoenen nemen wij mee?

Bericht door Martin & Marianne »

Zorg inderdaad voor een goede grip. Je hebt veel paden met losse steentjes en in combinatie met omhoog of omlaag lopen kan dat met gladde zolen lastig zijn.
Onze kinderen doen alles op sneakers, zelf vind ik mijn wandelschoenen erg prettig omdat die meer steun geven. En met de warmte valt dat mee hoor. Maar of je dat wilt doen is een persoonlijke keuze.

Marianne
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Welke schoenen nemen wij mee?

Bericht door biebyip »

Als die Teva’s de sandaal variant zijn (dus die met bandjes die aan je voet blijft zitten) zijn ze ideaal voor de narrows in Zion. Zijn het teenslippers dan zijn ze vooral alleen maar veilig genoeg om naar het zwembad te slipperen of in je hotelkamer rond te hupsen.

Voor de rest ben ik erg pro wandelschoen, ook in de verzengende hitte van Death Valley of Yosemite. Reden; geven meer steun, je staat wat steviger op de verschillende ondergronden en ze zijn bestand tegen een keer uitschuiven op ruwe stenen. Bovendien zitten ze als pantoffels; ik trek ze aan als we vliegen om gewicht in de koffer te besparen en ik vond het altijd weer super wennen als ik hier in Nederland weer in mijn werk pumps moest;)
Qua prijs; ik weet niet hoe die van de Aldi zitten, maar als je niet al te duur uit wil zijn zou ik je eerder de ANWB aanraden. En gezien de leeftijd van je kinderen, en het feit dat mooie reizen maken verslavend is, kunnen de schoenen na deze reis nog jaren mee naar andere vakanties of wandeltochten. Dan zijn ze toch nog duurzaam.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Welke schoenen nemen wij mee?

Bericht door Markstaal »

westveld schreef:
22 mei 2019, 12:08
Nu zag ik zojuist in de folder van de Aldi wandelschoenen voor een zeer lage prijs ook nog met een leren bovenkant,dacht voor die paar weken misschien wel handig om te kopen.
Ik heb ze even bekeken en in dit geval zijn goede sneakers beter dan zoiets denk ik. Goedkoop is vaak duurkoop :wink:
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Welke schoenen nemen wij mee?

Bericht door michelly »

Ik heb jarenlang rondgelopen op goedkope wandelschoenen van de Lidl. Ze zaten heerlijk. Daarna duurde het 5 paar (van duur tot goedkoop) totdat ik weer fatsoenlijke had. Wij liepen in de zomer in het zuidwesten heel vaak op wandelsandalen. Zelfs onze kinderen die toen tieners waren liepen daar altijd op rond. Thuis willen ze er nog niet dood mee gevonden worden :wink:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Welke schoenen nemen wij mee?

Bericht door roelb »

Voor de narrows (of elke andere plek waar je echt door een rivier oid moet gaan lopen): gewoon een paar afgetrapte allstars die je anders weg had gegooid. Prop je ook makkelijk ergens in een backpack en neem je dus ook makkelijk mee op hikes waar je mogelijk ergens door een rivier moet.

En verder: de meeste trails in national parks zijn een letterlijke "walk in the park". Aangelegde, onderhouden paden. Daar voldoet alles, zolang het maar geen flipflops zijn (en zelfs dat zie je genoeg mensen doen). Ga je /echt/ de wilderness in dan moet je eens serieus nadenken over goed schoeisel. Dat koop je ook niet bij de Aldi maar bij een winkel als Bever of REI. En dan wil je een waterdichte, minimaal halfhoge schoen met voldoende steun op de enkels (vooral bij klimmen fijn) en een fatsoenlijk membraam (bij voorkeur Goretex, maar het eigen membraam van sommige merken is vaak ook prima). En daar doe je dan ook direct vele en vele jaren mee, maarja, dat is niet goedkoop.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Welke schoenen nemen wij mee?

Bericht door hemmie »

Wij doen alleen kortere wandelingen. Mijn man en ik hebben wel (lage) wandelschoenen, maar voor de kinderen vind ik dat nog te duur, groeien ze veel te snel uit. Voor hen zorgen we dus altijd voor een paar (sport)schoenen met een stroeve zool, want een gladde zool is echt helemaal niets. Oudste (normale herenmaat) draagt nu wat hier in de VS een 'trail' schoen wordt genoemd (van een goedkoop merk), daar zit een zool met goede grip onder.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Welke schoenen nemen wij mee?

Bericht door Almere vak V »

Zorg ervoor dat je niet al te nieuwe schoenen meeneemt. Of lichtgekleurde schoenen. Door het rode stof zien die er meestal niet meer uit. Verder zou ik me niet al te druk maken. Zolang je op de paden blijft die er voor gemaakt zijn ga je met gewone schoenen dan wel een paar sneakers prima uit de voeten komen. Ik zie ook mensen op hun badslippers of op hun dansschoenen rondlopen. Dat zou mijn voorkeur niet hebben...
Janena
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 feb 2018, 11:46
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Welke schoenen nemen wij mee?

Bericht door Janena »

Wij gaan straks ook korte wandelingen maken.
Mijn zoon van 16 neemt zijn timberlands mee en ik mijn d'r. Martens, beide schoenen hebben zolen met voldoende grip denk ik. Voor mijn zonen van 11 en 13 moet ik nog op zoek trouwens...
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Welke schoenen nemen wij mee?

Bericht door Galapogos »

Ik loop meestal op lage met leer gevoerde wandelschoenen met stugge zolen. Ieder zijn ding. Ik loop ook regelmatig flinke stukken op stevige Teva-sandalen. Die zijn alleen niet geschikt voor de meer rotsachtige paden.

Als jullie geen fervente wandelaars zijn zou ik niet speciaal voor deze reis nieuwe schoenen kopen. Neem iets mee dat je al hebt, en dan bij voorkeur iets met zolen die dik genoeg zijn dat je niet ieder steentje voelt, en genoeg grip hebben zodat je niet uitglijdt.
westveld
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 nov 2018, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Welke schoenen nemen wij mee?

Bericht door westveld »

Allemaal hartelijke dank, we gaan onze keuze per persoon betalen en ik heb de schoenen niet gekocht :wink:
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welke schoenen nemen wij mee?

Bericht door SuzieQ »

Ik hoop dat ik even in mag breken. Ik vind wandelschoenen echt een crime. Het lijkt wel of ik er niet meer op kan lopen en ze zijn nog niet heel oud(anwb) Ik kan normaal al geen fatsoenlijke schoenen vinden(brede voeten) dus andere wandelschoenen wordt ook lastig. Zou ik de Navajo loop in Bryce op sneakers kunnen doen? (mits ik goede vind). Ik weet dat ik daar bovenlangs een keer iemand achter een rollator op teenslippers heb zien lopen maar dat is nou ook weer niet de bedoeling.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke schoenen nemen wij mee?

Bericht door stegeman »

Weet niet hoe breed je voet is?? In Exloo zit een winkel met erg veel schoenen in k wijdte. Ook wel met goed profiel.
Zelf heb ik eigenlijk wijdte m door spreidvoet, hms en Zenuwbeklemming in de voet. Wellicht det je een indicatie kunt krijgen via orthopeed voor semi-orthopedische schoenen?? Dankzij dit kan ik nu weer 5km lopen en ook schoenen met profiel verkrijgbaar. Helaaas wel slechts 1x per 15 maanden schoenen en €140 eigen bijdrage plus eigen risico wordt aangesproken.
Heb ook geen echte wandelschoen maar sneakermodel. Gaat prima.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welke schoenen nemen wij mee?

Bericht door SuzieQ »

Wijdte k heb ik ook inderdaad. Bedankt voor je reactie. Misschien een idee om daar eens te gaan kijken. Zelfs dure Durea's zitten niet. Heb wat dat betreft qua normale schoen al alles geprobeerd. Ik loop op uggs in de winter en birkenstocks in de zomer.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke schoenen nemen wij mee?

Bericht door stegeman »

Heb je een pb gestuurd. Om niet teveel off topic te gaan. :D Maar ik zou echt huisarts om doorverwijzing vragen. Lijkt me dat je toch recht hebt op passende schoenen en een doorverwijzing voor orthopeed of id zodat je een accoord kunt krijgen voor semi orthopedisch. En anders die winkel proberen voor schoenen k wijdte. Ze reizen uit hele land daarnaartoe. Maar als je al van alles geprobeerd hebt zou ik voor de doorverwijzing gaan
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Welke schoenen nemen wij mee?

Bericht door hemmie »

Ik heb zelf ook sneaker-achtige lage wandelschoenen, mij lijkt wandelen op sneakers op zich dus geen probleem. Maar zorg voor een goede zool waarmee je niet uitglijdt, dat is met veel sneakers wel een probleem nl.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer