Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
JariLitmanen
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 okt 2006, 09:44

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door JariLitmanen »

roelb schreef:
17 mei 2019, 13:34
Overigens, 5 koffers, 7 keer een cabin-sized stuk bagage en 7 rugtassen/handtassen ga je niet in een auto krijgen ;-)
Ook niet in een Suburban?
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Gast »

je zult het er in een Suburban heel misschien wel in krijgen, maar of het comfortabel gaat reizen..je zult toch ook iets van kinderwagen oid mee moeten nemen, waar laat je dat dan?

Ik zou twee midsize/standard SUV's huren. Qua huurprijs zal dat elkaar niet veel ontlopen, zeker niet als je aisle picks reserveert bij National of Hertz.
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door noname4 »

sanook schreef:
08 mei 2019, 20:31
noname4 schreef:
08 mei 2019, 20:19
Dank voor je reactie.
De prijs is nu 698 euro p.p. inclusief eerste twee nachten in Rosen Inn International Hotel in Orlando ofwel 2096 euro voor drie personen.
Dat hotel is zo'n 50 euro per nacht per kamer, ik neem aan dat jullie 1 kamer hebben dus zou je losse ticket op zo'n 665 euro pp komen. Kan wel goedkoper denk ik maar dan krijg je heen ook een overstap denk ik. Als je er een goed gevoel bij hebt zou ik het doen.
Ik heb vandaag geboekt. Ik had hoop op lagere prijzen maar ze liepen alleen maar verder op. Nu ben ik voor deze vluchten 752 euro per persoon kwijt maar dat is dan wel inclusief ruimbagage en stoelreservering.....dwz....voor de heenreis kon ik stoelen reserveren maar vreemd genoeg voor de terugreis (nog) niet. Hoop dat dat nog komt of zo. Misschien zijn ze in de VS nog niet wakker :D :D
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

JariLitmanen schreef:
17 mei 2019, 16:17
roelb schreef:
17 mei 2019, 13:34
Overigens, 5 koffers, 7 keer een cabin-sized stuk bagage en 7 rugtassen/handtassen ga je niet in een auto krijgen ;-)
Ook niet in een Suburban?
Nooit van zn lang zal ze leven. Je kunt in een Suburban 7 mensen kwijt op een fatsoenlijke manier. Op de achterste rij twijfel ik ook of je 3 gordels hebt. Dus dan kom je al 1 plek tekort.

Met de achterste rij omhoog kom je de genoemde bagage in geen 100 jaar kwijt. Zelfs met de achterste rij naar beneden heb ik daar al mn vraagtekens bij. Een Suburban is een achterlijk grote auto. Maar geen touringcar...
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

Net even bij mn maatje gecheckt. Drie gordels op de achterste rij. Zoals hij zegt, er kunnen 3 volwassen zitten. Maar daar is alles mee gezegd. 3 kinderen voor een kleine afstand gaat prima. Ook nog even de ruimte gecheckt die dan overblijft voor de bagage. Ik denk dat hij nu nog de slappe lach heeft...

Zoals gezegd. Twee auto’s huren. Zorg dat je 1 MPV hebt. Daar kan je echt voor een weeshuis aan spullen in kwijt. Succes!!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

En mijn opmerking over de 5 koffers, 7xcarry on sized + 7xrug/handtas was ook bedoeld om je aan het denken te zetten.

Ik weet niet hoe lang jullie blijven, maar Zuid Florida is warm, dus je hebt niet heel erg veel nodig. Vergis je niet in de ruimte van een normale carry-on sized trolley. Daar kan ik in ieder geval altijd vrijwel al mijn kleren wel in kwijt. Oke, als we een maand gaan en met name naar koudere klimaten dan heb ik ook wat extra ruimte nodig. Maar Zuid Florida voor een niet al te lange tijd, no problem.

Heb je dan echt nog 5 grote koffers nodig voor 4 volwassenen en 4 kids?
JariLitmanen
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 okt 2006, 09:44

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door JariLitmanen »

Van die koffers gaan we nog eens goed naar kijken, dat hebben de vrouwen bedacht.
En auto's worden er dus 2 (bedankt voor de uitleg)
We gaan niet toeren, maar gaan met de kids naar de pretparken.
We zijn al een aantal keren geweest dus weten hoe lekker het weer daar is :D .

Nu nog een ander vraagje:
Onze kleindochter (baby) heeft nog geen paspoort. Kunnen we nu wel alvast vliegtickets kopen of dient ze eerst een paspoort te hebben, of kan dit later ingevuld worden?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Dat is geen probleem, een paspoort heb je pas nodig op het moment dat je incheckt voor je vlucht, dat is het moment de APIS informatie wordt doorgeven. (formeel uiterlijk 1 uur voor vertrek). Praktisch gezien 1 dag voor vertrek omdat er ook een ESTA zal moeten zijn voor dat paspoort.
JariLitmanen
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 okt 2006, 09:44

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door JariLitmanen »

Maar bij de meeste brokers vragen ze om een paspoort nummer.
Kan ik dan bijv. 12345 invullen?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Geen idee waarom een OTA dat zou vragen. Gewoon bij een airline boeken?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Almere vak V »

JariLitmanen schreef:
20 mei 2019, 09:54
meeste brokers
Onder andere daarom zijn een aantal mensen hier tegen het boeken bij brokers. Maar daar kan je genoeg info over vinden hier...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Een airline heeft paspoort gegevens helemaal niet nodig. Pas bij het inchecken. Dat heeft twee redenen:

1. Controleren of ze jou wel mogen vervoeren naar het land van bestemming (of je er binnen mag, veel landen geven airlines boetes als ze passagiers meenemen die er niet binnen mogen).
2. Gegevens doorgeven aan de autoriteiten van het land van bestemming, waar van toepassing. Dit gaat om de zogenaamde "advance passenger information" data die spmmige landen (waaronder de USA) van airlines vragen. Over het algemeen moet dit elektronisch zijn doorgegeven voordat de vlucht vertrekt (dat is in ieder geval de eis voor de USA).

Bij het online inchecken zal de airline om je paspoort gegevens vragen. Maar online inchecken is niet verplicht, je kunt ook gewoon op de luchthaven inchecken. En in dat geval ziet de airline je paspoort dus pas een uur of anderhalf voor vertrek.

Er is overigens één land ter wereld, voorzover ik weet, waar paspoort nummers /wel/ relevant zijn als je tickets koopt, en dat is China. Chinese airlines werken allemaal met het paspoort nummer als identifier voor je reservering en die moet je dus bij het kopen van een ticket al opgeven. Als het tussentijds wijzigt (nieuw paspoort) moet je ook je oude paspoort meenemen, daar vragen ze bij om bij de checkin desks (iig op chinese vliegvelden). Wat er gebeurt als je dat oude paspoort niet kunt tonen (als het gestolen is of je domweg bent vergeten hem terug te vragen bij het wisselen) weet ik niet, maar ik vermoed dat het lastig wordt. Ik heb een keer zelf de situatie gehad dat ik tussentijds een nieuw paspoort had en toen wilde ze bij elke checkin echt mijn oude paspoort zien. Terwijl ik netjes vooraf had doorgegeven aan de airline (CZ) dat het gewijzigd was en dit ook bevestigd was.
JariLitmanen
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 okt 2006, 09:44

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door JariLitmanen »

Iemand al ervaring met Travelfrom.nl of reeds tickets geboekt via hen?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door harryh »

Nee, maar rondvaart? Eind varen naar de US haha
image.png
image.png (8.28 KiB) 1340 keer bekeken
Verder valt het me op dat ze voor een vlucht waar ik naar aan het kijken ben ca 30,- duurder zijn dan anderen.
ellen1977
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 mei 2008, 12:04
Locatie: Eindhoven

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door ellen1977 »

Ik ben aan het kijken voor tickets naar NYC. Ik kom diverse vluchten tegen door bijvoorbeeld United, maar die dan deels worden uitgevoerd door een andere maatschappij. Bv: eerste deel wordt uitgevoerd door United zelf en de aansluitende vlucht door een andere maatschappij (maar wel met vluchtnummer van United). Is het dan zo dat wanneer je je aansluitende vlucht mist door vertraging of zo, dat er dan wel iets voor je geregeld wordt? Of zijn het dan echt twee verschillende vluchten van twee verschillende maatschappijen en heb je gewoon pech? Hopelijk is de vraag duidelijk :? :lol:
Het verslag van onze reis in 2008: http://robertenellen.blogspot.com
Het verslag van onze reis in 2012: http://robertellenenrubennaarflorida.blogspot.com
Het verslag van onze reis in 2017: http://robertellenenrubennaardeepsouth.blogspot.nl
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Zolang je een enkel ticket koopt is de airline altijd verantwoordelijk voor je connecties. Oftewel: maak je geen zorgen. Dat vluchten door partners worden uitgevoerd is de normaalste zaak van de wereld.
ellen1977
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 mei 2008, 12:04
Locatie: Eindhoven

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door ellen1977 »

Super dankjewel. In het verleden hebben we alleen vluchten geboekt bij 1 maatschappij, dus dat hebben we nog niet eerder aan de hand gehad. Ben ik weer gerustgesteld!
Het verslag van onze reis in 2008: http://robertenellen.blogspot.com
Het verslag van onze reis in 2012: http://robertellenenrubennaarflorida.blogspot.com
Het verslag van onze reis in 2017: http://robertellenenrubennaardeepsouth.blogspot.nl
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door roelb »

Je boekt ook bij een airline. Dat vluchten door een partner worden uitgevoerd doet er niet toe, dat is de normaalste zaak van de wereld. Als ze dat niet zouden doen dan zou je met een bepaalde airline alleen maar naar bestemmingen kunnen komen waar ze fysiek zelf op vliegen. Dan wordt het nog drukker in de lucht.
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door noname4 »

Toch net iets te vroeg geboekt en ik baal als een stekker....de KLM package deals naar o.a. Orlando in het hoogseizoen met goede vluchten zijn sinds vandaag opeens enorm goedkoop. Doe er snel je voordeel mee.

Ik heb helaas nu honderden euro;s teveel betaald. Altijd balen als je achteraf een betere deal tegenkomt. :cry:
Gast

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 8

Bericht door Gast »

Sowieso een goede tip voor de volgende keer: stoppen met prijzen kijken als je eenmaal geboekt hebt!

Je kunt wel onthouden wat je ooit betaald hebt/als goedkoopste prijs gevonden hebt voor toekomstige vergelijkingen of iets een goede prijs is.
Maar als je voor je gevoel honderden euros te veel hebt betaald heb je toch iets niet goed gedaan....
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer