Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door noname4 »

Heeft Smart Parking P3 nog wel eens kortingsacties? Ik zie ze eigenlijk nooit en ANWB geeft dezelfde tarieven als rechtstreeks reserveren.

Het inchecken op P3 bij de KLM balie is natuurlijk wel handig en dat is een groot voordeel van P3 parkeren vind ik.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door roelb »

Nee, Schiphol doet niet aan kortingsacties helaas. Er waren ooit van kortingen van de ANVR, maar dat lijkt verleden tijd.

Dat inchecken, dat kan toch alleen in de mei- en zomervakantie, en dan ook alleen in de ochtend? Precies die tijden dat ik niet reis ;-).

Maar ik vind het zo jammer dan Schiphol niet gewoon een ondergrondse verbinding maakt tussen P3 en Plaza. Het is super dichtbij, ongeveer 2 keer de lengte van de E pier. Je moet onder de buitenveldertbaan en wat taxibanen door, maar dat moet toch gewoon te tunnelen zijn voor een normaal bedrag? De spoortunnel kruis je niet, dus je kunt gewoon net onder straatniveau blijven. Cut and cover dus. Moving walkway erin en je kunt die vieze en onhandige bussen allemaal afvoeren. Scheelt een hoop personeel, luchtvervuiling en gedoe. En je staat binnen 5 minuten vanaf P3 midden in Plaza.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door chippie777 »

Dat gaat (voorlopig) niet gebeuren. Ze zijn net klaar met renovatie van de Schiphol tunnel het deel waar de bussen door gaan, zal wel wat eurootjes gekost hebben.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door roelb »

Dat is toch gewoon openbare weg? Dus gemeente Haarlemmermeer?
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door chippie777 »

Ongetwijfeld, maar als je Schiphol op rijdt staat er ergens dat je op luchthaven gebied komt. Maar goed we gaan off topic. Er zijn wel meer zaken die Schiphol kan doen maar die veel geld kosten en daarom (voorlopig?) niet uitgevoerd worden. Ooit was er sprake van extra vertrekhal aan de andere kant van de A4, voorbereidingen voor de monorail waren/zijn er al.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door Ruud2004 »

Klopt, die borden staan er. Vanwaar je Schiphol ook op rijdt, er staat een bord met tekst dat je op het Luchthaventerrein Schiphol komt. Hoewel ik die nog nooit dicht heb gezien, staan er ook een slagbomen naast. Het "luchthaventerrein" (in de gemeente Haarlemmermeer) is echter wel aangemerkt als openbare weg. (Schipholarrest 1969)

Een openbare weg is een weg waar iedereen, altijd gebruik van mag maken. De eigenaar van een eigen weg (in dit geval Schiphol), kan ook vrije toegang tot die weg geven. Niet alle wegen op Schiphol kan je als openbare weg aanmerken. Het gebied wat Airside (binnen de hekken) wordt genoemd en personeelsparkeerplaatsen kan je niet als openbare weg aanmerken.

Voorlopig is Schiphol héél druk met het aanleggen van de nieuwe A-pier en de verbreding van de toegangsweg naar de vertrekpassage. Gaat erg snel allemaal, maar zal in het hoogseizoen nog wel wat hinder geven.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door roelb »

Ik vloog vorige week na een intercontinentale vlucht AMS-DUS vanaf een busgate, dus reden langs de bouwplaats. Zag er alweer een stuk verder af uit dan een paar weken geleden. Maar pas eind 2020 open begreep ik.
Donnadonny
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 jun 2019, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door Donnadonny »

Hallo iedereen

onze vlucht is online geboekt via GATE1. We konden (lang parkeren) Quick Parking (shuttle bus) mee boeken. Dus hebben we dit gedaan.

Daarna heb ik gezien in mijn wagen dat het meegedeelde gps-adres niet bestaat (Beechavenue 400, NH of EE Rozenburg).

Daarstraks wat verder gezocht online. En ik kom zo'n slechte reviews tegen. Bijna niet te geloven.

Mensen die door dat onbestaande gps-adres die Quick-parking op Beechavenue 400 niet vinden en daarom uit pure armoede naar een andere parking moeten uitwijken. Om veel later nog een boete te krijgen vanwege 'NO SHOW UP'.

Ik lees ook reviews van lange wachttijden vooraleer je naar de terminal wordt gevoerd door Quick Parking, maar vooral nog langere wachttijden als je na je vakantie terug op die Quick Parking moet geraken.

Als je zo'n dingen leest, zakt de moed al in mijn schoenen.
Laatst gewijzigd door Donnadonny op 11 aug 2019, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door roelb »

Waarom concludeer jij dat dat adres niet bestaat?

https://www.google.nl/maps/place/Beecha ... 70355,311m

Dat het navigatiesysteem in je auto een adres niet kent wil niet zeggen dat het niet bestaat. Schiphol-Rijk is een industrieterrein dat steeds verder uitdijdt. Overigens bestaat Beechavenue al vele jaren, dus als het navigatiesysteem die straat niet kent dan wordt het echt tijd voor een update van de kaart ;-).

aanvulling: En die wachttijd voor een shuttle, tja, dat kan natuurlijk best. Maar dat weet je toch als je zo'n externe parkeerplaats boekt? Het is zeker 10 tot 15 minuten rijden vanaf Plaza. Uitstappen en instappen van klanten kost ook tijd. Dus die shuttle bus zal een round-trip time van minimaal 30 minuten hebben. Ik lees in de post van @bedeve dat diezelfde shuttle ook door de hotels op Schiphol rijk gebruikt wordt, dat zal de round-trip time alleen nog maar langer maken. Als er dus 1 busje rijdt en je komt op het verkeerde moment zul je zomaar een half uur moeten wachten.

Als je echt niet wilt wachten dan kun je je auto ook op P1 van Schiphol neerzetten. Of de P6 valet service gebruiken. Dan betaal je wel meer als bij zo'n externe partij maar weet je zeker dat je 2 minuten nadat je de douane voorbij bent bij je auto staat. Of boek P3 van Schiphol. Daar rijden meerdere shuttle bussen af en aan, ook buiten de drukke tijden. Schiphol garandeert bij P3 dat je maximaal 10 minuten hoeft te wachten. De reistijd is ongeveer 5 minuten. Dus het kost je uiterlijk 15 minuten van bushalte tot Schiphol Plaza.
Laatst gewijzigd door roelb op 11 aug 2019, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door bedeve »

Welke bedoeling heeft je posting @Donnadonny ?

Ik heb zelf nog nooit bij Quick Parking geparkeerd ,maar wel in hun shuttle naar mijn hotel gebracht.
En als je in Park Inn of Radisson logeert kom je ook langs de parkeerplek aan Beechavenue,.
Omdat daar steeds mensen worden opgepikt of afgezet.
Nooit meer ? Belazerd ? Tsja er wordt in dat deel van Schiphol-Rijk heel veel gebouwd ,de wegen zijn er fundamenteel veranderd je moet dus wel een actuele navigatie hebben.
Of beter nog ;gewoon Google Maps gebruiken.
Mijn tip : gebruik als bestemmingopdracht het Sixt depot Kruisweg 471 Rozenburg
Dan ben je aan de juiste kant van de snelweg ,op een paar honderd meter van de Beechavenue verwijderd .
De Kruisweg is de oude weg naar Amstelveen ,nu parallelweg, je passeert het kantoor van Quickparking , gaat daarna links af en ziet je parkeerplek aan de horizon verschijnen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Donnadonny
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 jun 2019, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door Donnadonny »

Natuurlijk bestaat het adres, dat weet ik ook hè.

Het is het GPS-adres dat niet bestaat. Beechavenue 200 kent mijn wagen. Beechavenue 400 niet. Ik lees reviews dat het onvindbaar is.

Zoek eens op reviews Quick Parking Schiphol. Verschrikkelijke reviews. Ik schrok mij haast een hoedje. Het is 25 jaar geleden dat ik gevlogen heb en ben nog nooit op Schiphol geweest. Dus ik zoek deze morgen op hoe ik zonder veel zoeken toch snel de juiste parking kan vinden.

Dat is mijn bedoeling. Die reviews zijn toch verschrikkelijk. Dit is het laatste dat ik had verwacht.

Ik wist ook helemaal niet dat dit een externe parkeerplaats is. Stond nergens. Ik kreeg bij het boeken van de tickets de gelegenheid om Quick Parking mee te boeken. Dat is het zo'n beetje.
Laatst gewijzigd door Donnadonny op 11 aug 2019, 16:13, 2 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door roelb »

Wat is "het GPS adres" dat volgens jou niet zou bestaan?

Ik snap sowieso ook niet wat jij bedoelt met "GPS adres". Ook Van Dale kent die term niet.

Wellicht hebben ze je coordinaten gegeven (breedtegraad, lengtegraad)? Dat zou dan 52.28N/4.73E moeten zijn (52.28 graden noorderbreedte, 4.73 graden oosterlengte).

Of bedoel je misschien zo'n Google plus code? Dat is voor dit adres "7PMP+9F Rozenburg". Google plus codes zijn verzonnen door Google. Die notatie werkt dus alleen in Google applicaties.
Donnadonny
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 jun 2019, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door Donnadonny »

Dit staat er letterlijk:

Navigatiesysteem:
Beechavenue 400
1437 EE 1437 EE Rozenburg
NH (of Schiphol-Rijk)
GPS 52.284339, 4.737053



En het is die Beechavenue 400 die mijn gps in de wagen niet kent. Maar dat is het ergste nog niet. Het zijn de vele vele negatieve reviews.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door mtl »

Tja, weer wat geleerd. Je weet volgende keer hoe je het moet aanpakken.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door Division »

De navigatie van jouw auto kent het adres niet. Google wel. Dus jouw navigatie is het probleem.

Oplossing voor jouw probleem: navigeren naar nummer 200 en dan even 900 doorrijden. En anders even het kaartje van Google Maps printen.

Lukt het zo om er te komen denk je?

Over die reviews: tsja, van tevoren niet ingelezen, maar 'gewoon' meegeboekt. Dat doe je de volgende keer gelukkig wel.
Afbeelding
Donnadonny
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 jun 2019, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door Donnadonny »

mtl schreef:
11 aug 2019, 14:38
Tja, weer wat geleerd. Je weet volgende keer hoe je het moet aanpakken.
Jaha!, dat kan je wel stellen. Het is zoals een vlucht boeken en dan blijkt later dat de stoelen en de bagage niet zijn inbegrepen. Maar dan tien keer erger :D
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door roelb »

Maar wat wil je nu?

Dit adres bestaat gewoon. Klik nu eens op die link die ik je hierboven gaf. En hier nog een keer: https://www.google.nl/maps/place/Beecha ... 70355,311m. Dat jouw navigatiesysteem niet up-to-date is is niet de schuld van dit parkeerbedrijf.

Het is ook gewoon een normaal, legitiem bedrijf met een fors parkeerterrein daar. Een klikje op die link hierboven en daarna een klik op de sattelite view of street view en je ziet dat het gewoon allemaal in orde is.

Mensen die het niet kunnen vinden, tja, misschien zijn die mensen zelf wel de oorzaak. Met Google maps kost het ongeveer 5 seconden tijd om dat adres in te voeren. Op adres, bedrijfsnaam om met die coordinaten die je van ze hebt gekregen. Als je dan nog gaat klagen dat je je geld kwijt bent omdat je niet op kwam dagen, tja, dan is wellicht enige zelfreflectie op zijn plaats.

Klagen over de shuttle bus, tja, als je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten dan zul je wellicht wat langer moeten wachten. Nogmaals, als je dat niet wilt dan moet je een duurdere parkeeroptie gebruiken op het terrein van Schiphol zelf. Zonder shuttle bus of op P3, waarbij je een harde garantie hebt van maximaal 10 minuten wachttijd.

Maar verder dit gaat gewoon over een legitiem bedrijf. Ja, het is een budget parkeerdienst, maar gewoon 100% legitiem met een echte parkeerplaats op een gwoon bestaand adres en een shuttle service. Maar je dus niet al te veel zorgen en zorg gewoon dat je ruim op tijd bent en incalculeert dat het wel eens een uur kan kosten om van die parkeerplaats op Schiphol zelf te komen.
Donnadonny
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 jun 2019, 11:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door Donnadonny »

Ik zeg toch nergens dat het geen legitiem bedrijf is. Het zijn de vele verschrikkelijke negatieve reviews die mij grote zorgen baren. Terecht denk ik.

Bedankt voor jullie tips. Ik zal er gebruik van maken :thumbup:


En had ik allemaal geweten, had ik natuurlijk gewoon P3 geboekt. Maar dat is nu te laat want annuleren gaat ook al niet.


Update: Ik heb ondertussen dus een tweede reservatie gemaakt op Schiphol zelf. Kan me echt niks schelen, maar naar die Quick Parking op Beechavenue ga ik echt niet. :!:
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door Vito »

Wat een overdreven reactie, zeg. Hier een prima ervaring met QuickParking. Je moet je realiseren dat meestal alleen mensen met een slechte ervaring reviews afgeven. Als ik een goede ervaring met een bedrijf heb dan geloof ik het wel. Maar juist bij een slechte ervaring ga je posten. Dus .. als je je nu niet hysterisch laat maken door anderen, probeer je het gewoon uit :wink:
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Waar betaalbaar parkeren op Schiphol?

Bericht door covri »

Donnadonny schreef:
11 aug 2019, 14:56
Update: Ik heb ondertussen dus een tweede reservatie gemaakt op Schiphol zelf. Kan me echt niks schelen, maar naar die Quick Parking op Beechavenue ga ik echt niet
Waarom? Je kunt toch , zoals Roelb zegt, ruim op tijd gaan? Kan er toch weinig mis gaan?

En blijkbaar heeft Vito goede ervaring met deze firma......
En inderdaad, is bij de meeste reviews zo: mensen met een slechte ervaring schrijven een review.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer