Amerika veilig??

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Amerika veilig??

Bericht door tomhster »

Veel plezier in Vancouver dan :lol: Daar gaan meer mensen dood aan drugs per dag dan op de Zeedijk in de hele jaren 80.
Gast

Re: Amerika veilig??

Bericht door Gast »

In 2014 heb ik dat niet zo ervaren, het was een gemoedelijke stad. Ben er een paar dagen geweest, heb er veel gezien.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Amerika veilig??

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat, zolang je in een hotel in de stad zit in Amerika en niet in een echte slechte buurt, er geen probleem is.
Dan is mijn vraag, hoe weet je vooraf of iets een goede of slechte buurt is? Zo denken velen dat bv hollywood een 'goede' buurt/stad is, maar ook daar is best veel criminaliteit.
Een hotel 'in de stad'... Downtown LA zit je midden in de stad, maar south central of net buiten chinatown zou ik, zeker 's avonds, echt niet zomaar alleen een ommetje gaan maken zeg maar. Venice heeft ook zo zn vreemd volk, net als bepaalde wijken van San Francisco. Ik vond zo bijvoorbeeld dat er rond het state capitol in Denver nogal veel junks en ander vaag volk rondliep en liep daar vanaf het laatste stuk van (ik dcht) 16th street echt in een constante wietlucht.
In Europa heb je ander soort criminaliteit dan in Amerika en Canada. In Europese nauwe steden zoals Rome heb je inderdaad meer zakkenrollers, dat is vooral in de zuidelijke landen een groot probleem. Maar de Unter den Linden in Berlijn kan je beter op piektijden ook mijden.
Een ander soort criminaliteit? Zakkenrollers meer in zuidelijke landen? Amsterdam staat er bv toch ook heel erg om bekend hoor. En in delen van Brussel, maar neem ook eens de banlieus van Parijs, zou ik ook echt niet overal rond wandelen. Nu heb je daar als toerist misschien niet veel te zoeken, maar je zou er maar eens een airbnb of dergelijke huren en er dus toch moeten zijn. Zelfs Kopenhagen heeft erg beruchte wijken die bekend staan als de 'engste ghettos van Europa'. Om over london maar niet te spreken.

Elke stad overal ter wereld heeft zo wel z'n eigen problemen. Maakt dat een land of stad onveilig? Ik denk/vind uit eigen ervaring dat als je gewoon normale dingen doet en je inleest je het voor een groot deel zelf in de hand hebt. Kom op de min of meer toeristische plekken, loop (vooral 's avonds/'s nachts) niet overal als duidelijke toerist rond, vermijdt buurten waarvan je weet dat er niets te zien is. Mocht je in de steden al zaken in de auto laten liggen parkeer zeker in parkeergarages met de 'kont' richting de muur en zorg dat bluetooth apparaten helemaal uit staan. Nog beter, haal deze dingen uit de auto.
Maar verder kan je sommige zaken ook niet 100% voorkomen, ben gewoon opmerkzaam, maar geniet van de vakantie zou ik zeggen. Je gaat niet naar een El Salvador
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Amerika veilig??

Bericht door harryh »

Als je het echt vooraf zou willen weten kun je alles opzoeken. Zie bv voor Hollywood CA https://www.areavibes.com/los+angeles-c ... ood/crime/, een F rating voor criminaliteit, de laagst mogelijke score. Je moet er overdag nog steeds een beetje opletten maar meer ook niet.
Little Havana in Miami FL, ook niet een van de veiligste buurten, scoort zelfs beter, een D.
wegaantoch
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 mei 2015, 22:04
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Amerika veilig??

Bericht door wegaantoch »

Bushmaster schreef:
06 mei 2019, 14:02
Almere vak V schreef:
06 mei 2019, 11:04
Plekken in Europa waar je beter niet kunt komen??
Amsterdam, ik heb een VW diesel :lol:

hehehe
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Amerika veilig??

Bericht door Marielleh »

Is Amerika veilig? Nee, absoluut niet!
Maar dat is het nergens toch?
Ik zou mezelf de vraag stellen of het voor je gevoel onveiliger is dan het alternatief (hetzij een vakantieland, hetzij thuis blijven).

Volgens mij ligt je gevoel van veiligheid grotendeels bij jezelf dus ik ben bang dat niemand je echt gerust zal kunnen stellen. Er wordt geschreven over goede en slechte buurten, criminaliteit en terrorisme maar je hebt (overal ter wereld) ook nog een factor die je niet kunt inschatten; pech. Laten we eerlijk zijn ook in de meest prachtige buurten gebeurt er van alles wat je niet weten wilt en ook in “mindere buurten” wonen mensen hun hele leven zonder zich onveilig te voelen. En juist de dingen waarop geen mensen zich kan voorbereiden kunnen zomaar gebeuren, ik denk aan instortende bruggen in Italie vorig jaar.....
En als we het hebben over terrorisme; dan ben je in Europa ook niet veilig.....

Ik herken je gevoel zeker, helaas heb ik ook wat slaap verloren op dit onderwerp (ik was met 9/11 in de VS, vloog vijf weken na het neerhalen van MH17 met exact die vlucht, een excursie in Sri Lanka die niet doorging wegens een bomaanslag vlakbij, bommen in Bangkok net voordat wij er waren en vorig jaar nog in Indonesie met kans op aardbevingen) maar probeer altijd op dat soort momenten mezelf voor te houden dat ik m’n gezonde verstand heb en er tegens de rest geen remedie is.
En dan heb ik het natuurlijk nog niet over de statistieken; thuis blijven en je nek breken terwijl je je eigen voordeur binnen stapt is ook een risico.....
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Amerika veilig??

Bericht door roelb »

Almere vak V schreef:
06 mei 2019, 11:04
Plekken in Europa waar je beter niet kunt komen?? Heeft u even...
Jep, en ik denk dat die vele malen onveiliger zijn dan de VS. Wellicht niet als het gaat om dodelijk geweld, maar zeker wel voor wat betreft diefstal en beroving. Kijk maar eens naar Reizen Waes, zowel in Belgie als Nederland uitgezonden, dit seizoen bij de rafelranden van Europa.

Ik heb me echt nog nooit onveilig gevoeld in de US, nergens. Sterker nog, ik voel me op straat in Almere of Amsterdam denk ik ongemakkelijker dan in een willekeurige stad in de US. En ik denk ook wel terecht. Ik ken de cijfers niet, maar mijn gevoel zegt dat de kans om slachtoffer te worden van een beroving op straat hier vele malen groter is dan in de US, zeker als je ook de grote steden wat zuidelijker meerekent (Rome, Parijs, Madrid, etc).

En besef je ook dat juist Amerikanen Europa - en dan met name de grote steden - als onveilig beschouwen, ook wel enigzins terecht.
Samanthaa
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 aug 2018, 13:15
Locatie: Oostvoorne

Re: Amerika veilig??

Bericht door Samanthaa »

Ik ben echt een miep eerste klas.
Aanslagen, mensen die ineens gaan schieten , terreur dreiging ik vind het dood eng!
Vorig jaar naar Amerika geweest en bij mij gaat dan echt af en toe door mn hoofd "als ik een aanslag zou doen zou ik het hier doen alll die mensen" "hoeveel mensen zouden er hier nu een wapen dragen terwijl ze geestelijk onstabiel zijn".
En ondanks ik echt een drama queen ben en doem scenario's door mn kop gaan heb ik me nooit echt onveilig gevoeld.

Behalve als er random drugs gebruikers naar je toekomen.. dat is naar maar echt bang / onveilig.. nee..
Dus gewoon boeken, gaan en genieten!
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Amerika veilig??

Bericht door tetouani »

Ik ben dan denk ik het tegenovergestelde van Stegeman.

Elke reis naar de VS, zoek ik bewust de gevaarlijke buurten uit om daar rond te rijden. Ook in de avond en midden in de nacht.

Ik heb wel rare situaties meegemaakt, en ook rare situaties waar ik bij ben betrokken, maar echt onveilig heb ik mij niet gevoeld.

Mijn reis in 2015 heb ik zelfs aan het einde van onze reis, 5 uur voordat we terug zouden vliegen een grote ronde met de auto gemaakt in Opa Locka, in de avond, met onze reiskoffers op de achterbank met dak open, op zoek naar de ghetto's en om mensen te zien die daar in de ghetto's wonen.

Een hoop prostituees, zwervers, bedelaars, "rijke" bedelaars, gangsters met gepimpte auto's, gastjes op fietsen en heel erg veel tuinbarbeques heb ik niet gezien.

Ik ben ook eens bij zo'n benzinepomp geweest in de ghetto waar alleen maar hangjeugd en louche figuren geweest.

Daar stopte een grote gepimpte auto achter mij met dikke chromen spinnende velgen, en die gast kwam gewoon bij mij bedelen om 3 Dollar aan hem te geven zodat hij kon tanken. Ik dacht what the fuck?

Heel verhaal dat een prostituee hem tijdens het slapen beroofd heeft van zijn portemonnee en dat hij maar 3 Dollar nodig had om te tanken.

Men kijkt wel raar op als ik daar rijd en zien wel aan me dat ik niet van daar ben, maar meer dan dat heb ik niet echt meegemaakt.

Ohja, tijdens het tanken knalde een keer een prostituee tegen mijn auto aan. Een klant of pooier trapte haar en viel ze op m'n auto. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Amerika veilig??

Bericht door Mrvanilla »

tetouani schreef:
18 mei 2019, 11:07

Ohja, tijdens het tanken knalde een keer een prostituee tegen mijn auto aan. Een klant of pooier trapte haar en viel ze op m'n auto. :lol: :lol:
Dat is inderdaad hilarisch :blink: :roll:
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4373
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Amerika veilig??

Bericht door Ruud2004 »

Nee, dat is super triest :o
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Amerika veilig??

Bericht door roelb »

Samanthaa schreef:
18 mei 2019, 09:15
Behalve als er random drugs gebruikers naar je toekomen.. dat is naar maar echt bang / onveilig.. nee..
Nog nooit in Amsterdam geweest? Overigens is dat me in de US nog nooit overkomen, in Nederland vele en vele malen.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Amerika veilig??

Bericht door Mrvanilla »

Ruud2004 schreef:
18 mei 2019, 11:33
Nee, dat is super triest :o
Nogal, maar goed sommige mensen vinden het schijnbaar om te lachen.

@roelb Zelfs in Eindhoven gebeurd dat.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4373
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Amerika veilig??

Bericht door Ruud2004 »

Ja, dat las ik ook. Ik snap dat bericht van Tetouani ook niet. Naar mijn mening stoere praat, want als toerist heb je op dat soort plaatsen/wijken en tijdstippen helemaal niets te zoeken.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Amerika veilig??

Bericht door boonens »

Wij zijn ook wel eens door een paar slechte wijken gereden op weg naar een specifieke bestemming en ik snap ergens de fascinatie van tetouani nog wel. Het is confronterend om de extreme armoede en uitzichtloze situatie te zien waarin deze mensen leven, NB in een van de rijkste landen ter wereld en soms op enkele minuten wandelen van buurten vol kapitale woningen.

Maar om het nu regelmatig bewust op te zoeken als ware het een soort attractie waar je spannende situaties beleeft...
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7761
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Amerika veilig??

Bericht door mtl »

Volgens mij heeft topicstarter het niet zo zeer over criminaliteit in Amerika maar over buitenlandse dreiging tegenover Amerika.
Gast

Re: Amerika veilig??

Bericht door Gast »

Ruud2004 schreef:
18 mei 2019, 17:30
Naar mijn mening stoere praat, want als toerist heb je op dat soort plaatsen/wijken en tijdstippen helemaal niets te zoeken.
Dat moet iedereen natuurlijk helemaal zelf weten. De een gaat naar het strand, de ander naar de bergen, en sommigen hebben meer interesse voor de wat minder bekende plaatsen.
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Amerika veilig??

Bericht door tetouani »

Gelukkig zijn er verschillende soorten mensen en hebben niet alle mensen dezelfde interesses.

Ik ben in 2009, mijn aller eerste reis naar de VS, begonnen met juist het bezoeken van de ghetto.
Mijn eerste ervaring was in New York.

In die tijd liet ik wel alles achter in mijn hotelkamer, en ben ik maar met een paar Dollar op zak gaan verkennen.

Ik begon mij steeds veiliger te voelen naarmate ik meer van dat soort buurten bezocht.

Ja, ik begrijp vast, dat als je 50+ bent, je met je eigen vrouw reist en je voor een volle 1000% als een toerist eruit ziet, dat je daar dan minder veilig bent of in ieder geval minder veilig voelt omdat je toch echt anders eruit ziet.

Ik was (ben) nog jong, draag ongeveer dezelfde stijl als de jongeren en zie er volgens de Amerikanen eruit als een Latino.

Ik ben al tig keren begroet daar met "ey brother", of mensen die naar je knikken als je langs loopt.

Maargoed, als je een beeld van me hebt, net zoals de gemiddelde Nederlandse toerist in Amerika, dan begrijp ik best dat je roept dat het enkel stoere praat is.

Anyway, ieder z'n ding.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4373
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Amerika veilig??

Bericht door Ruud2004 »

Vooropgesteld, zeker "ieder z'n ding" en als jij deze plaatsen/wijken/Ghetto's wil bezoeken moet je dit ook zeker doen.

Naar mijn mening is het onverstandig, zelfs gevaarlijk om wijken als bv Opa Locka, Camden NJ, Overtown FL, South LA en Tenderloin SF te bezoeken. Als je als buitenstaander (laat ik het dan zo noemen) dit soort wijken bezoekt, zien (ruiken) ze echt wel dat je er niet thuishoort en loop je veel meer kans op een hoop ellende dan een vriendschappelijk knikje. Je kan er dan wel als een latino uitzien, maar als je de verkeerde (zwarte) wijk in loopt, kan je bosjes problemen krijgen. Een enkele keer ontkom je er trouwens niet aan, de Interstate van Miami Aiport naar Miami Beach loop bv dwars door Overtown, maar dan hoef je er nog niet te gaan wandelen/winkelen/tanken etc.

@Eoms: Eens, maar het gaat hier natuurlijk niet om "wat minder bekende plaatsen".
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Amerika veilig??

Bericht door tetouani »

Onverstandig is anders dan stoere praat.

Maargoed, gelukkig hebben we in dit leven heel veel situaties waarbij de 1 iets onverstandig vindt en de ander weer niet.

Ik reis al 10 jaar en heb in meerdere landen de goede en slechte buurten opgezocht.

En ja, de ene toerist is de andere niet. Gelukkig ook maar, want ik weet wel zeker dat Henk en Ingrid, die geen ervaring hebben in dit soort buurten er ook inderdaad niets te zoeken hebben en dat het voor hun dan ook meteen een stuk gevaarlijker is dan voor iemand die hier wel ervaring mee heeft.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer