Reis Sparkling Pointe: Roadtrip ZW 2020 vragen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sparkling Pointe
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 nov 2016, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Sparkling Pointe: Roadtrip ZW 2020 vragen

Bericht door Sparkling Pointe »

Hallo,

We gaan voorjaar 2020 bijna 4 weken rondtoeren door CA, NV en AZ.
Je kan niet vroeg genoeg beginnen met de voorpret en dus zijn we nu al langzaam aan het puzzelen hoe, wat en wanneer.
Ik heb (voor nu) twee vragen aan de experts hier:

In de route hebben we 6 dagen uitgetrokken om van Las Vegas met een omweg door de bekende parken (Zion, Brice, Monument etc) naar San Diego te rijden.
Is dit te doen omdat we in die parken toch geen fanatieke wandelaars zijn, enkele km’s lopen is het maximum?

We willen eindigen en bijkomen met een beetje luxe en een wijntje in Nappa Valley.
Weet iemand daar een leuke overnachtingsplek en bezienswaardigheden?
We hadden het resort van FF Coppola op het oog maar daar kan je blijkbaar niet meer overnachten.

Groeten.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Roadtrip ZW 2020 vragen

Bericht door Markstaal »

Mooie plannen!

Als jullie 4 weken hebben is het mooi om wat meer tijd te besteden aan de parken rondom Las Vegas. In het voorjaar zou het ook geen gek idee zijn om bijvoorbeeld Moab en Capitol Reef mee te nemen. Voor Moab is het aan te raden om 3 nachten te doen.

Het aantal nachten wat je ongeveer nodig hebt als indicatie voor de parken rondom Las Vegas:

- Zion, 2 nachten
- Bryce, 1 nacht
- Page, 1 of 2 nachten
- Monument Valley, 1 nacht
- Grand Canyon, 1 nacht

Misschien is het handig om de voorlopige planning/wensen hier eens te plaatsen.
Sparkling Pointe
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 nov 2016, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Roadtrip ZW 2020 vragen

Bericht door Sparkling Pointe »

Wat we graag wensen in deze reis is een combinatie van zowel mooie steden/dorpen bezoeken om te shoppen, leuke restaurants, museums etc als genieten van de prachtige natuur in de parken.
We zijn zoals gezegd geen hiking types maar een stuk wandelen in de wildernis vinden we heerlijk.
In San Diego willen we ontspannen met zon, zee, strand en stad.
Als wijnliefhebbers kunnen we Nappa Valley niet overslaan.

Ruwe planning:
Dag 1. Adam- San Francisco
2 SF
3 SF
4 Yosemite eo
5 Sequoia eo
6 Death Valley eo
7 naar Las Vegas
8 LV
9 LV incl helikopter tour Grand Canyon
10 LV
11 naar parken: Zion, Bryce, Monument, Page of een selectie
12. “
13. “
14. “
15. “
16. “
17 naar San Diego
18 SD
19 SD eo
20 SD
21 naar Pacific Coast Highway - Palm Springs eo
22 PCH
23 naar Nappa Valley
24 NV
25 NV
26 SF- Adam
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Roadtrip ZW 2020 vragen

Bericht door Galapogos »

Als je slechts twee overnachtingen uittrekt voor Yosemite en Sequoia gecombineerd, zou ik persoonlijk kiezen voor één van de twee. Beide parken bezoeken in twee dagen tijd is mijns inziens gekkenwerk. Wanneer in het voorjaar reizen jullie? Indien dat wat later in het voorjaar is en de Tioga Pass (tussen Yosemite NP en Lee Vining) al geopend is, zou ik kiezen voor twee nachten Yosemite, en vervolgens door naar Death Valley. Indien het wat vroeger in het voorjaar is en de Tioga Pass waarschijnlijk nog gesloten is, zou ik vanuit San Francisco rechtstreeks naar Sequoia rijden en daar twee nachten blijven. Je kunt vervolgens via de kortste route naar Death Valley rijden.

Als je vanuit Las Vegas een rondje natuur/parken wilt maken, zou een voor de hand liggende route de volgende zijn: Las Vegas -> Zion -> Bryce Canyon -> Page -> Monument Valley -> Grand Canyon -> Joshua Tree -> San Diego. Als je op al die plekken één nacht zou blijven, kom je in jouw schema een nacht tekort. Ik zou het erg gehaast vinden om overal maar één nacht te blijven. Er blijft dan weinig tijd over in de parken zelf, je hebt immers ook nog reistijd. Je kunt eenvoudig tijd winnen door wat plekken te schrappen, ten gunste van een extra nacht op een van de resterende plekken. Zo zou ik kiezen voor óftewel Zion óftewel Bryce Canyon, en zou ik overwegen het extra lusje naar Monument Valley over te slaan.

Als je vanuit Las Vegas een helikoptervlucht naar de Grand Canyon maakt, vlieg je niet over het nationale park maar over een ander deel van de canyon, buiten de grenzen van het nationale park. Je leest regelmatig dat dit stuk minder indrukwekkend is (ik heb er zelf geen ervaring mee). Je zou kunnen overwegen om een helikoptervlucht te nemen die niet in Las Vegas vertrekt maar bij Grand Canyon National Park Airport in Tusayan. Dan vlieg je in ieder geval wél over een indrukwekkend stukje van de canyon. Je komt langs dit vliegveld als je van Page via de Grand Canyon naar Joshua Tree en San Diego zou rijden.

Bedenk dat het best een eind rijden is van San Diego naar Napa Valley (ten noorden van San Francisco). Over de Pacific Coast Highway duurt dat al snel een dag of drie, tenzij je hele lange rijdagen maakt en/of onderweg nergens stopt. Is het geen idee om in plaats van een rondje San Francisco, een one-way San Francisco -> San Diego/Los Angeles te doen? Je doet Napa Valley dan aan het begin van de reis, en je vliegt vanuit San Diego of Los Angeles terug. Je mist dan het stuk Pacific Coast Highway, maar het geeft je wel extra tijd die je elders op de route goed kunt gebruiken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Roadtrip ZW 2020 vragen

Bericht door Martin & Marianne »

De tijd voor Yosemite en Sequoia is zo inderdaad volstrekt onvoldoende. Je zit nu alleen maar in de auto. Het is goed om aan te geven wanneer je precies gaat. Eind mei/ begin juni is het prachtig in die parken. Kijk daarvoor eens in ons 2013-verslag.
Ga je veel vroeger dan kun je overwegen om dat stuk over te slaan. Begin dan in Las Vegas en ga dan naar Zion etc en dan via San Diego en de kustroute naar SF en Napa Valley.
Palm Springs kun je het beste doen op weg naar San Diego.
Als je bij je rondje parken ook de Grand Canyon meeneemt kun je de helikoptervlucht laten vallen. Dan zou je een dag minder Las Vegas kunnen doen.

Marianne
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Roadtrip ZW 2020 vragen

Bericht door ingrid1955 »

Galapogos schreef:
16 mei 2019, 00:37
Is het geen idee om in plaats van een rondje San Francisco, een one-way San Francisco -> San Diego/Los Angeles te doen?
lijkt me een heel goede tip. Geeft je wat extra dagen, want zoals al gemeld nu voor Yosemite en sequoia helemaal geen tijd. Van SF naar Yosemite is het 4 uur rijden, en indien nog niet geboekt ga je waarschijnlijk buiten het park moeten logeren, kost ook tijd. Met andere woorden : je hebt niet eens een halve dag voor Yosemite en dat is echt wel zonde! Sequoia overslaan en die dag in Yosemite blijven is ook een mogelijkheid.

Jacques
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Roadtrip ZW 2020 vragen

Bericht door ingrid1955 »

Sparkling Pointe schreef:
15 mei 2019, 19:39
Je kan niet vroeg genoeg beginnen met de voorpret
Inderdaad, toch even waarschuwen : in en rond de drukste parken ( Yosemite, Zion, grand canyon) zal er nu al veel geboekt zijn. Niet te lang meer wachten. Je vindt altijd wel oplossing maar dat is dan vaak verder weg van die parken.

Jacques
Sparkling Pointe
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 nov 2016, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Sparkling Pointe: Roadtrip ZW 2020 vragen

Bericht door Sparkling Pointe »

Bedankt voor de adviezen en het is ook zo’n groot land.
Na overleg hebben we besloten om Yosemite over te slaan en meer tijd in en rond Sequoia park door te brengen, dus dik 2 dagen.
De dames hier willen toch echt tussen die geweldige bomen struinen.
De helikoptervlucht Grand Canyon is toch wel een blijvertje, we gaan eens kijken welke de beste is.
GC ter auto/voet slaan we dus over.
Bij de andere parken zullen we inderdaad een selectie gaan maken, Bryce, Page en Monument zijn toch wel favoriet.
De Pacific Coast Highway is mijn keus, wil ik toch een keer gezien/gedaan hebben.
We hebben er eigenlijk 3 dagen voor om van San Diego naar Nappa te rijden wat zou moeten lukken.
Misschien gaan we ergens nog een dag van de steden afsnoepen om ergens anders te gebruiken maar enkele dagen in zulke leuke steden ronddwalen vinden we prima.
Sparkling Pointe
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 nov 2016, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Sparkling Pointe: Roadtrip ZW 2020 vragen

Bericht door Sparkling Pointe »

@Galapogos bedankt voor de tip over de Grand Canyon helikoptervlucht.
Inderdaad mooi om die onderweg vanaf Tusayan te nemen, goede reviews.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Sparkling Pointe: Roadtrip ZW 2020 vragen

Bericht door Galapogos »

Als je die onderweg in Tusayan doet, betekent dat waarschijnlijk dat je met de auto door Grand Canyon NP heen rijdt. Volgens je vorige bericht was dat niet de bedoeling?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sparkling Pointe: Roadtrip ZW 2020 vragen

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt nog niet aangegeven wanneer je precies gaat. Dat is in die periode toch wel heel belangrijk. Zeker voor een park als Sequoia is het een kwestie van wel of niet het park in kunnen rijden zonder sneeuwkettingen. Het lijkt me sowieso verstandig om Sequoia op het laatst te doen, maar als je vroeg in het voorjaar gaat is dat wel een must.
Sparkling Pointe schreef:
17 mei 2019, 21:54
De dames hier willen toch echt tussen die geweldige bomen struinen.
In Yosemite heb je ook sequoia's. Ik vind Sequoia wel een goede keus, maar bedenk dat Yosemite wat afwisselender is.
Je hebt het over dik twee dagen Sequoia; als je de route verder hetzelfde houdt zie ik die 2 dagen niet. Het ziet er dan zo uit:

1 Adam- San Francisco
2 SF
3 SF
4 SF - Sequoia (waar zou je willen overnachten?)
5 Sequoia eo (
6 Sequoia - Death Valley eo
Ik zie maar 1 volle dag Sequoia. En afhankelijk van waar je overnacht zul je wellicht nog minder tijd hebben. Heb je ook al gekeken naar de reistijd tussen Sequoia en Death Valley? Gebruik in Google Maps niet Sequoia NP, of Death Valley NP maar gebruik een overnachtingsplaats.
Wat bedoel je precies met die eo? Heb je je al wat ingelezen wat de parken betreft? Buiten de parken zul je niets doen, daar is geen tijd voor.
Sparkling Pointe schreef:
17 mei 2019, 21:54
GC ter auto/voet slaan we dus over.
Maar je wilt wel naar Tusayan? Dan kun je toch ook de South Rim bezoeken? En in het park overnachten?

Schrijf je route eens uit in een van-naar schema, dus zoals ik het hierboven al deels heb gedaan. Dan zie je beter wat de reisdagen zijn en waar je een volle dag hebt,

Marianne
Sparkling Pointe
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 nov 2016, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Sparkling Pointe: Roadtrip ZW 2020 vragen

Bericht door Sparkling Pointe »

Zoals gezegd zijn we ons oriënteren en zijn we er nog niet zo diep ingedoken, dus details komen nog.
De reis gaat plaatsvinden in juni en vliegen op/van verschillende luchthavens hebben we ook in ons hoofd maar dat is waarschijnlijk een stuk duurder.
Las Vegas aanvliegen, parken, San Diego, Sequoia, PCH, San Francisco, Nappa is misschien aantrekkelijker.
We zijn dan eind juni aan de koelere kust.
Death Valley is geen must en we kunnen mooi om Los Angeles heen.
Als je vanuit Monument of Page de 64 pakt kom je langs Tusayan voor de helikopter vlucht.
Van bekenden heb ik namelijk gehoord dat de GC veel mooier is vanuit de lucht dan te voet.
De Antilope Canyon schijnt ook heel mooi te zijn en willen we ook graag zien.
Kortom, we gaan nog wat middagen aan de route besteden. :D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sparkling Pointe: Roadtrip ZW 2020 vragen

Bericht door Martin & Marianne »

In juni wordt het toch een heel ander verhaal. Dan zal de Tioga Road wel open zijn, en in dat geval zou ik kiezen voor Yosemite in plaats van Sequoia, met name om dan de Tioga Road te kunnen nemen. Kijk voor beide parken in juni eens in ons 2013-verslag, dan krijg je een idee van beide parken. Wij deden toen niet de Tioga Road, maar daarvoor zou je ons 2015-verslag kunnen bekijken, ook voor de route Yosemite - Las Vegas via Death Valley.
Sparkling Pointe schreef:
19 mei 2019, 13:50
Als je vanuit Monument of Page de 64 pakt kom je langs Tusayan voor de helikopter vlucht. Van bekenden heb ik namelijk gehoord dat de GC veel mooier is vanuit de lucht dan te voet.
Maar je komt ook langs de South rim/Grand Canyon Village en de Desert vIew Drive; daar rij je dan toch niet langs zonder even uit te stappen?
Het is al weer wat jaren geleden dat wij een helikoptervlucht maakten vanaf Tusayan, maar dat was zeker indrukwekkend. Het is echter niet mooier dan een wandeling langs de rim of een stuk naar beneden. Vooral in dat laatste geval ervaar je de grootte en diepte van de canyon veel beter. Ik ben wel benieuwd waar die bekenden gewandeld hebben.
Zie ook voor de GC ons 2013-verslag. En doe een overnachting in het park zodat je er ook bent op de mooie uren rond zonsopkomst en -ondergang.
Sparkling Pointe schreef:
19 mei 2019, 13:50
vliegen op/van verschillende luchthavens hebben we ook in ons hoofd maar dat is waarschijnlijk een stuk duurder.
Dat hoeft echt niet zo te zijn. Je hebt gelukkig nog de tijd (hoewel tijdig boeken van accommodatie verstandig is en financieel aantrekkelijk kan zijn), dus gebruik de tijd om je goed in te lezen. Je gaat nu uit van bepaalde veronderstellingen die beslist niet waar hoeven te zijn.

Marianne
Sparkling Pointe
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 nov 2016, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Sparkling Pointe: Roadtrip ZW 2020 vragen

Bericht door Sparkling Pointe »

Zo, vluchten, auto en hotels/motels geboekt. :clap: :thumbup: :D
We gaan via San Franciso, Sequoia, Death Valley, Las Vegas, Mojave, Joshua, San Diego, Pacific Coast Highway, Nappa Valley.
In de steden zitten we 3 of 4 dagen dus ruimte om lekker rond te struinen of per auto de omgeving te verkennen.
Net terug uit New York en nu al het volgende USA avontuur geboekt, heb er zin in. :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer