Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Het vreemde is dat als ik dezelfde periode als proefboeking doe op de dollar site ik ineens een one way fee toeslag van $487 zie.

Het lijkt erop dat rentalcars.com een goed alternatief is als je one way Rental doet om je one way fee te ontlopen.
Goed om te onthouden. :thumbup:
teundevries
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2012, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door teundevries »

ik hou een paar dagen rentalcars.com en arguscarhire.com in de gaten. Ik ga via National een auto huren in Philadelphia van 14 augustus tot en met 1 september en via een van de eerder genoemde brokers een auto van Philadelphia int airport naar Newark van 1 september tot en met 2 september. Bij de ene leverancier staan de one-way fees duidelijk bij de berekening en bij anderen niet, bij Budget bijvoorbeeld staan er geen one-way fees.
Bij arguscaarhire staat bovenin de tekst "Inleveren op een andere locatie? Onze prijzen zijn inclusief eenrichtingstoeslag". Mijn oog is gevallen op een Ford Edge of similar voor 82,21 euro voor 1 dag en omdat ik niet voor verrassingen wil komen te staan ben ik nu aan het mailen met Argushire.
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Maritabma »

Ik heb via Alamo (Brits) gehuurd.. Nu zie ik het volgende staan.. Iemand enig idee wat dit voor mij inhoud?

Terms & Conditions
Prices given on this website are only applicable to holders of a UK driving licence and are not applicable to residents of the USA or Canada or holders of USA or Canadian driving licenses. Free additional driver offer valid on all car types and any length of rental. Additional driver must be aged 25 or over. Cannot be combined with any other offer. Standard terms and conditions apply. Terms and Conditions are subject to change at any time without notice. Please contact Alamo for more details. You will be requested to present your copy of the Brit Guide in order to qualify for your rental at time of pick up.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

@Maritabma, het handige van dit forum is de zoekfunctie (bovenaan, doorzoek dit onderwerp), ff zoeken op "Brits" en dan krijg je antwoord op deze - al veel vaker gestelde - vraag viewtopic.php?f=30&t=72702&p=1203749&hi ... s#p1203749
teundevries
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2012, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door teundevries »

Via hertz.com.au heb ik een mooie prijs gevonden in Philadelphia, ophalen in Philadelphia Atlantic Aviation Northeast op 14 augustus en inleveren op 1 september in Philadelphia Int Airport, totaalbedrag is ongeveer 470 euro. Ophalen en brengen in Philadelphia Int Airport kom ik op een bedrag van 582 euro. Geen moeiljke keus lijkt me, echter als je kijkt naar Philadelphia Atlantic Aviation, dit is een vliegveld voor privevluchten en ik vraag me af of ik wel het vliegveld in kom om mijn auto op te halen :lol: Is er iemand die dit vliegveld kent en of het mogelijk is om als gewone sterveling daar een auto te kunnen halen?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Geen ervaring mee, maar als je even op G maps zoekt zie je dat de Hertz locatie zoals gewoonlijk buiten het vliegveld aan de openbare weg ligt. Zou geen probleem moeten zijn.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Welk adres staat er bij de boeking?
Afbeelding
teundevries
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2012, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door teundevries »

Op Google Maps lijkt deze locatie inderdaad gewoon bereikbaar. Bij de locatie staat ook het volgende:

There is not a vehicle rental office at this location. This may require that the customer be taken to the nearby servicing location. Pick-up and/or drop off should be coordinated with the servicing location.

Ik heb een proefboeking gedaan en in de eindfase zijn vlucht of treingegevens verplichte velden. Een willekeurig vluchtnummer invullen gaat hem dus niet worden. Zal even een moeten zoeken.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Ik vroeg niet of de locatie volgens Google Maps bereikbaar was. Ik vroeg welk adres erbij stond. Soms wordt een locatie naar een vliegveld genoemd, terwijl de afhaallocatie verderop zit, net als bij LAX.
nearby servicing location
Er zit een Hertz vlakbij, bij een Ford-dealer.

Wat zou er gebeuren als je een vluchtnummer zou invoeren dat rond dezelfde tijd aankomt als jouw gewenste ophaaltijd?

https://www.flightradar24.com/data/airports/pne
Afbeelding
teundevries
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2012, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door teundevries »

er zitten in de buurt inderdaad een aantal hertz lokaties, is "ultimate choice" in alle Hertz lokaties mogelijk? Bij National heeft niet elke lokatie een aisle.
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door noname4 »

Het valt me op dat sunnycars.nl geen leverancier van de huurauto laat zien zoals Hertz, Alamo etc. of zie ik iets over het hoofd? Ik neem toch aan dat sunnycars een broker is?
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Division »

Ze laten idd niets zien en Sunny Cars is idd een broker. Je dient ook alleen een verzoek in voor reservering. Pas dan gaat Sunny Cars voor je kijken of de auto ook echt te boeken is. Na die bevestiging krijg je te horen bij welke verhuurder je geboekt hebt.
Wij kunnen deze nog niet definitief bevestigen omdat wij de beschikbaarheid van de auto moeten controleren. Wij streven ernaar binnen 2 werkdagen bericht te geven.
Afbeelding
IvoMelanie
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2019, 15:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door IvoMelanie »

Mijn vriend en ik willen van 26 juni t\m 21 juli een auto huren vanaf Chicago airport. Het liefste zouden we een convertible car willen hebben, omdat we vanaf Chicago richting Florida (Orlando) gaan. Na heel veel sites te hebben bezocht, lijkt het onmogelijk om een convertible te huren vanaf Chicago. Alleen bij hertz lijkt deze beschikbaar, maar dan betaal je ruim 5000 euro (!).

Is het zo ongebruikelijk om een convertible te huren vanaf Chicago? Of heeft iemand tips?
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door KW1984 »

Wij zijn in 2013 ook van Chicago naar Florida gereden. We zijn toen in Chicago begonnen met een SUV (lekker comfortabel en praktisch tijdens de roadtrip) en hebben deze bij aankomst in Florida omgeruild voor een Cabrio voor de laatste paar dagen. Ons erg goed bevallen!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
IvoMelanie
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2019, 15:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door IvoMelanie »

KW1984 schreef:
21 mei 2019, 23:30
Wij zijn in 2013 ook van Chicago naar Florida gereden. We zijn toen in Chicago begonnen met een SUV (lekker comfortabel en praktisch tijdens de roadtrip) en hebben deze bij aankomst in Florida omgeruild voor een Cabrio voor de laatste paar dagen. Ons erg goed bevallen!
Dank je wel! Dan gaan we daar naar kijken :thumbup:
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

pomp2.jpg


Deze foto heb ik 2 uur geleden gemaakt bij de Shell aan de JF Kennedy Blvd in Houston.
Regelmatig is de credicard sorus bij het tanken hier onderwerp van gesprek.
de afgelopen 18 dgn ben ik door Texas, New Mexico, Arkansas en Oklahoma gereden.
Regelmatig getest of ik met Visa of Mastercard met 5 keer de nul, mijn eigen postcode aangevuld met 0 mee weg kwam.
Nee , absoluut niet .
Alleen de American Express waarbij je een 0 = nul voor je eigen postcode cijfers intoetst werkt zonder enig probleem.
Tis maar een weetje.
De extra punten bij Hertz, de Five Star status bij Hertz.
Kleine voordelen die wel meewegen.
Ik betaalde voor 18 dagen met inlevering van 1 dag aan punten $ 451
Heb heerlijk getoerd met een hagelnieuwe Volkswagen Atlas
Wat een heerlijke bak, jammer dat ie niet naar Europa komt
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Robbie&Irene »

Afgelopen jaren ook geconstateerd dat tanken met creditcard vaak niet werkte, daarentegen pakte de automaten wel bijna altijd mijn normale ING-Bankpas.
teundevries
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 mar 2012, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door teundevries »

Laatste jaren heb ik ook steeds betaald met mijn ING pinpas. Ook bij het tanken.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

bedeve schreef:
26 mei 2019, 22:13
Alleen de American Express waarbij je een 0 = nul voor je eigen postcode cijfers intoetst werkt zonder enig probleem.
Ik zet de 0 altijd erachter ;-). Ook geen probleem.

Overigens werkt een Nederlandse Maestro debit card ook meestal zonder problemen.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Markstaal »

Mij is het nog nooit gelukt (wel vaak geprobeerd, ook met een 0 ervoor of erachter), maar moest altijd eerst naar binnen lopen voor een pre paid.
Heb zowel een CC van Rabobank als een bankpas.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer