Hotel leuke buurt Los Angeles

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 mei 2018, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Hotel leuke buurt Los Angeles

Bericht door firsttimeamerika »

Alles voor onze rondreis (LA - LA) is geregeld, behalve het begin en eind!

Wij komen op een woensdagavond rond 18:00 aan in Los Angeles.
Op zaterdagochtend mogen we de camper op gaan halen bij Road Bear.

We hebben de donderdag en vrijdag dus ter besteding in Los Angeles. Ik weet dat veel mensen dit absoluut geen leuke stad vinden etc, maar wij willen dat graag zelf ondervinden, onze beste vrienden vonden het de tofste stad die ze tijdens hun rondreis hebben gezien dus wie weet!

Nu hebben we verschillende opties:
-3 nachten in een airport hotel. Voordeel: sommige hotels staan op het transfer lijstje van Road Bear, dus dan worden we zaterdagochtend opgehaald.
Nadeel: ver weg van bijv Hollywood, Santa Monica, Beverly Hills.
Nog een nadeel: niet gezellige buurt om even in rond te wandelen of naar een speeltuin te gaan met peuter.

-3 nachten in een hotel Santa Monica/Hollywood
Voordeel: dichterbij de hotspots, dichterbij Road Bear en een leuke buurt.
Nadeel: zelf vervoer naar dat hotel regelen én naar Road Bear. (Uber?)

Wie heeft tips voor een leuke buurt, waar je makkelijk een auto kan huren voor een dag, maar toch ook gewoon leuk kunt rondlopen in de buurt?
2015: Mexico
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hotel leuke buurt Los Angeles

Bericht door Markstaal »

Het gebied om de luchthaven heen is niet de meeste leuke buurt. Ik zou ergens een hotel zoeken rondom Hollywood/Beverly Hills of Santa Monica. Het kan een idee zijn om bij de luchthaven direct een auto te huren voor de dagen dat je in de stad zelf bent. Dit geeft je ook meer vrijheid. Dan de auto terug brengen op LAX richting en Road Bear.

Om even rond te kunnen wandelen zou ik voor Santa Monica als uitvalbasis kiezen. Let wel op dat je op sommige plaatsen als tourist zijnde niet zomaar kleine zijstraatjes in loopt.
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 14 mei 2018, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Hotel leuke buurt Los Angeles

Bericht door firsttimeamerika »

Dankjewel! Heb je een voorbeeld van dit soort plaatsen?

We hebben nu een leuke op het oog in Santa Monica.
2015: Mexico
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Hotel leuke buurt Los Angeles

Bericht door Markstaal »

De buurten waar ik me niet helemaal op mijn gemak voelde waren vooral Inglewood (dit ligt rechts van de luchthaven) en het gebied rondom the Walk of Fame.
Gast

Re: Hotel leuke buurt Los Angeles

Bericht door Gast »

Google eens op "cool LA neighborhoods", dan kom je zoiets tegen: https://lainsidertours.com/5-cool-neigh ... s-angeles/ Misschien heb je er wat aan.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Hotel leuke buurt Los Angeles

Bericht door sanook »

Markstaal schreef:
15 mei 2019, 21:02
dit ligt rechts van de luchthaven
Bij Hoevelaken links af ! :wink:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Hotel leuke buurt Los Angeles

Bericht door Coyote »

Als je wat meer vrijheid wilt zou ik na aankomst een auto huren tot zaterdagochtend. Geeft je meer vrijheid in je keuze voor hotel/motel en buurt maar ook meer mogelijkheden erop uit te gaan op donderdag en vrijdag. Op zaterdagochtend rijd je met je huurauto naar Roadbear en levert deze weer in nadat jullie de camper hebben opgehaald. Nadeel is wel dat je met huurauto én camper terug richting vliegveld moet.

Een andere optie is om van vrijdag op zaterdag wel in een airport hotel te overnachten. De auto kun je dan de vrijdagavond al inleveren en hoef je maar 2 dagen een auto te huren (van woensdagavond tot vrijdagavond). Op zaterdag kun je dan opgehaald worden door Roadbear.

Zelf overnacht ik in Los Angeles altijd graag bij de Travelodge Hollywood-Sunset Vermont (1401 North Vermont Avenue Hollywood, California 90027). Betaalbaar, prima kamers, gratis parkeren en al een keer of 4 daar overnacht. Je zit dan dicht bij enkele grote attracties.

Houd er rekening mee dat je aankomt op een tijdstip dat het druk is. Moet je nog een stuk(je) rijden met de auto dan kan dat zomaar 1,5 uur duren waar je anders 30 min. over doet omdat de snelwegen dan vol staan. Het is eigenlijk altijd druk op de wegen in en rondom Los Angeles maar tijdens de spits helemaal.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Hotel leuke buurt Los Angeles

Bericht door sanook »

Ik zou bij aankomst op de luchthaven een auto huren en dan 2 dagen (rond Hollywood/Beverly Hills/Santa Monica) een hotel nemen. Auto 48u later weer inleveren en laatste nacht in een airport Hotel zodat je met de Road Bear shuttle opgehaald kunt worden de volgende ochtend.
Hotels zijn er in alle soorten en prijsklassen. Let er wel op dat sommige hotels flink rekenen voor parkeren maar er zijn er ook genoeg met gratis parkeren. Wij hebben voor onze komende trip gekozen voor Hollywood Orchid Suites.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer