Reis Roosje007: tips gevraagd route Yosemite - Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Roosje007
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 apr 2019, 15:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Roosje007: tips gevraagd route Yosemite - Las Vegas.

Bericht door Roosje007 »

Hallo allemaal, ik heb een vraag. Lief als jullie mee willen denken. Ik maak graag gebruik van al die kennis hier!

We gaan in augustus drie weken met onze vier dochters (leeftijd 2 tot 15) naar het Zuidwesten. Starten en eindigen in LA. Heb een vraag over een stuk van de route. We waren van plan om van Yosemite naar Sequioa te gaan, en dan via Barstow naar LV. We hebben een grote camper, 30 feet, en ik kom er nu achter dat we dan via het noorden (Grant Grove) Sequioa weer uit moeten, omdat de 198 naar het zuiden verboden is voor die lengte camper. Dat is 80 km om. Op zich te overzien maar ik ga ineens twijfelen omdat ik toch ook zo vaak lees dat de Tioga Pass meer de moeite waard is dan Sequioa. We mogen niet met de camper door Death Valley.

We zouden Sequioa kunnen schrappen en de Tioga Pass nemen. Zou dan een camping zoeken in de buurt van Bishop een optie zijn? En vanuit daar door naar Barstow en LV?
Alvast bedankt!

Groetjes Roos.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips gevraagd route Yosemite - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

De Tioga Pass en Sequoia zijn niet met elkaar te vergelijken maar de route via de Tioga Pass is zeker de moeite waard. Ik zou dan niet naar Barstow gaan maar bovenlangs. Je zou een paar nachten bij bijvoorbeeld June Lake kunnen staan en dan via Tonopah naar Las Vegas.
Het is echter wat lastig adviseren zonder te weten hoeveel tijd je overal hebt. Hoeveel nachten heb je voor Sequoia?
En op welke camping sta je in Sequoia? Die 80 km om is natuurlijk niet veel. Bovendien maakt het qua tijd al helemaal niets uit, dus dat je de 198 niet mag rijden is niet echt een probleem.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Tips gevraagd route Yosemite - Las Vegas

Bericht door IngridZw »

Waar zijn jullie voordat je naar Yosemite gaat. Is dat San Francisco of Los Angeles. In beide gevallen kan je ook eerst naar Sequoia gaan. Een overnachting In bv Grant Grove is ook een prima uitvalsbasis voor Sequoia. Daarna Yosemite en vervolgens via de Tioga Pass richting Las Vegas.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tips gevraagd route Yosemite - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Dat is eigenlijk het mooiste, maar een camping in Yosemite verschuiven zal niet lukken.

Marianne
Roosje007
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 apr 2019, 15:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tips gevraagd route Yosemite - Las Vegas

Bericht door Roosje007 »

Dank jullie wel!

De route zoals gepland:
Dag 1: Aankomst LA
Dag 2: Camper ophalen, camping LA
Dag 3: LA
Dag 4: Universal
Dag 5: San Luis Obispo
Dag 6: Monterey
Dag 7: SF
Dag 8: SF
Dag 9: Yosemite (North Pines, al geboekt)
Dag 10: Yosemite
Dag 11: Sequioa (Lodgepole, al geboekt, maar annuleren is een optie) OF Tioga Pass en tussen Yosemite en Death Valley richting zuiden
Dag 12: Barstow
Dag 13: LV

Dag 14: LV
Dag 15: Needles
Dag 16: Palm Springs
Dag 17: Palm Springs
Dag 18: Disney (Orangland RV park)
Dag 19: Disney
Dag 20: Extra dag
Dag 21: Camper inleveren
Dag 22: Naar huis

Marianne dankjewel voor de suggestie June Lake - Tonopah, dan zou dag 10-13 er zo uitzien:
Dag 10: Yosemite
Dag 11: June Lake (meerdere dagen helaas geen tijd voor...)
Dag 12: Tonopah
Dag 13: LV

Is bovenlangs Death Valley een mooiere / betere route dan onderlangs?

Groet Roos
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Tips gevraagd route Yosemite - Las Vegas

Bericht door Markstaal »

Ligt verder alles al vast? Een beetje of topic maar ik zie dat jullie veel tijd in LA hebben (zowel aan het begin als einde), en een volledige dag Palm Springs. Willen jullie niet naar de Grand Canyon of andere parken in bijvoorbeeld Arizona/Utah?
Roosje007
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 apr 2019, 15:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tips gevraagd route Yosemite - Las Vegas

Bericht door Roosje007 »

Er ligt al een hoop vast idd. De tijd in LA en attractieparken is op verzoek van onze pubers :) De dag Palm Springs is om de kilometers wat te verdelen omdat we ook met een kleintje reizen. Het rustig aan doen heeft het gewonnen van meer kilometers maken en meer parken bezoeken... Wel moeilijk die keuzes maken als je zoiets nog nooit eerder hebt gedaan. Daarom ook zo blij met het forum!
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Roosje007: tips gevraagd route Yosemite - Las Vegas.

Bericht door Markstaal »

Hou er wel rekening mee dat Palm Springs ook erg heet is in augustus. Temperaturen boven de 40 graden zijn hier heel gewoon.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Roosje007: tips gevraagd route Yosemite - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Met maar 1 nacht Sequoia zou ik dat inderdaad overslaan.
En als je van June Lake in 1 dag naar Las Vegas rijdt dan heb je 2 nachten voor June Lake (ik bedoelde Tonopah alleen voor de route, niet als stop).
De route via Barstow is langer. Het stuk tot aan Lone Pine is wel de moeite waard, maar de rest is niet interessant. Ik zou dan liever een overnachting in June Lake en in Loe Pine doen, dan June Lake/Barstow. Dan heb je meer tijd voor de 395. Zie bijvoorbeeld ons 2015- en 2017-verslag voor dat stuk.

Marianne
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Reis Roosje007: tips gevraagd route Yosemite - Las Vegas.

Bericht door jerommeke10 »

June Lake zou inderdaad mooi zijn omdat je dan wat langer (dag 11) in Yosemite kan blijven.
Twee nachten June Lake kan perfect want je hebt op dag 12 heel veel mogelijkheden (Bodie, Mono lake, eventueel Tiogapas stukje terugrijden, Mammoth lakes en omgeving.... zie andere topics over deze streek).

Volgens mij is de snelste en beste manier om vandaar naar LV te rijden via Bishop - Big Pine - Oasis, en dus niet via Tonopah en zeker niet via Barstow.
Ook op die route is er op het eerste stuk (395) veel te zien en je passeert ook de Ancient Bristlecones, maar daar heb je misschien onvoldoende tijd voor.
Roosje007
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 apr 2019, 15:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Roosje007: tips gevraagd route Yosemite - Las Vegas.

Bericht door Roosje007 »

Inderdaad Jerommeke, die route big pine-Oasis had ik ook gevonden als meest praktisch.
Dank allen! We gaan het meenemen en ik post de nieuwe route nog :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Roosje007: tips gevraagd route Yosemite - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is misschien de kortste route maar ik heb op het forum wel eens gelezen dat de 168 nogal steil en smal is. Of het met een camper sneller is dan de route via Tonopah is de vraag.

Marianne
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Reis Roosje007: tips gevraagd route Yosemite - Las Vegas.

Bericht door jerommeke10 »

Terechte opmerking, Marianne, ik heb geen ervaring met die route. Wel zeker is dat er op dat eerste stuk, 395, nogal wat te zien is. Het hangt er natuurlijk ook van af hoe snel je in LV wilt zijn.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Roosje007: tips gevraagd route Yosemite - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

De 395 is echt leuk en ik ken de 168 niet uit eigen ervaring, behalve het eerste stuk.
Maar het leek me toch goed om even mee te geven.

Marianne
Roosje007
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 apr 2019, 15:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Roosje007: tips gevraagd route Yosemite - Las Vegas.

Bericht door Roosje007 »

Nogmaals dank, ook voor de laatste suggesties. We gaan toch voor een stukje om en bovenlangs via de 120 - 6 - 95 naar Tonopah…

Ons schema ziet er nu vooralsnog zo uit:

Dag 1: Aankomst LA
Dag 2: Camper ophalen, camping LA
Dag 3: LA
Dag 4: Universal
Dag 5: San Luis Obispo
Dag 6: Monterey
Dag 7: SF
Dag 8: SF
Dag 9: Yosemite (North Pines, al geboekt)
Dag 10: Yosemite
Dag 11: June Lake (Oh! Ridge)
Dag 12: June Lake
Dag 13: LV
Dag 14: LV
Dag 15: Needles
Dag 16: Palm Springs
Dag 17: Palm Springs
Dag 18: Disney (Orangland RV park)
Dag 19: Disney
Dag 20: Extra dag
Dag 21: Camper inleveren
Dag 22: Naar huis

Ik heb nog een vraag over een later deel van de route maar zal een nieuw topic openen :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer