Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door NielsC »

Het gaat nu definitief Las Vegas - Las Vegas worden. Dit omdat het de goedkoopste vlucht was (Amsterdam-Las Vegas en Las Vegas - Atlanta) en omdat we dan mijn verjaardag (10-10)in Vegas kunnen vieren, lijkt me ook erg gaaf.

We landen 12-09 in Vegas en vertrekken 11-10 ook uit Vegas. Omdat we een paar dagen in Vegas willen zijn willen we hier rond de 7e terug zijn. Dan hebben we ong 4 weken in totaal, dit geeft ons wel ruim de tijd en kunnen ook een paar dagen op ons gemak wandelen/dagje zwembad of wat andere activiteit plannen.


Nu komt dus het volgende: de reis plannen.

12-09 Ams-Vegas
13-09


07-10 Aankomst Las Vegas
08-10 Las Vegas
09-10 Las Vegas
10-10 Las Vegas
11-10 Las Vegas - Atlanta (00:50)
12-10 Atlanta
13-10 Atlanta - Ams

We reizen trouwens met 2 personen en huren een auto(standaard 4x4). Het lijkt ons ook wel gaaf, wat eigenlijk niet mag, om wat dirt roads te pakken.

Ik heb veel topics gelezen maar om met stap 1 te beginnen, wat is de meest voor de hand liggende route? We willen Vegas in ieder geval voor het laatst bewaren. We komen zelf in het weekend aan dus de prijzen liggen er hoger, de laatste dagen van onze trip zijn door de weeks dus dat scheelt aanzienlijk wanneer we er een paar dagen verblijven.

Welke ronde kan je het beste rijden? Linksom of rechtsom? Van Vegas richting San Diego - LA - San Francisco - Yosemite - Death Valley - Vegas.

Of kan je beter de andere richting in beginnen?

Dis is het dan in grote lijnen, wanneer ik weet wat het verstandigst is of wat iedereen aanraad zal ik de route per dag gaan uitschrijven en kan ik hier voor nog wat tips terecht.:)
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door IngridZw »

Met 4 weken kun je een mooi rondje maken. In grote lijnen zou ik eerst vanuit las Vegas via Death Valley naar boven rijden zodat je Yosemite in het begin hebt. Daarna San Francisco en de kustweg richting LA en San Diego. Vandaaruit richting Grand Canyon - Page - Monument Valley - Capitol Reef - Bryce - Zion en terug naar Las Vegas. Misschien is het nog mogelijk om Moab toe te voegen maar dat zal waarschijnlijk niet gaan vanwege de meerdere dagen in LV
Ik zou op die manier een eerste route opstellen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door NielsC »

Dank je wel, ik zou eens een route gaan opstellen. Als we via LV naar Death Valley gaan en vervolgens verder is dit wel de omgekeerde route als die ze hier in het "standaard" West-Amerika als voorbeeld geven. Heeft dit een reden of maakt dat eigenlijk weinig uit?
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door Mr. Patrick »

De richting van de rondreis maakt in principe niks uit.

Omdraaien van de route kan vooral voordelen hebben om het weekend of feestdagen te vermijden in met name Las Vegas en Yosemite.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door NielsC »

Goedenavond, daar zijn we weer. Nu met het begin van onze planning. Dit is de insteek van hoe we hem ongeveer willen gaan maken.

12-9 Amsterdam - Las Vegas
13-9 Las - Vegas - ?? (via death valley)*
14-9 ?? - Sequoia National Park
15-9 Sequoia National Park - Yosemite
16-9 Yosemite - Yosemite
17-9 Yosemite - Yosemite
18-9 Yosemite - SF
19-9 SF - SF
20-9 SF - SF
21-9 SF - Monterey
22-9 Monterey - Pismo Beach
23-9 Pismo Beach - LA
24-9 LA - LA
25-9 LA - SD
26-9 SD - SD
27-9 SD - Phoenix **
28-9 Phoenix - Grand Canyon
29-9 Grand Canyon - Grand Canyon
30-9 Grand Canyon - Page
1-10 Page - Monument Valley
2-10 Monument Valley - Moab
3-10 Moab - Capitol reef
4-10 Capitol Reef - Bryce
5-10 Bryce - Zion
6-10 Zion - Zion
7-10 Zion - LV
8-10 LV - LV
9-10 LV - LV
10-10 LV - LV
11-10 LV (vertrek 00:20)- Atlanta
12-10 Atlanta - Atlanta
13-10 Atlanta - Amsterdam (Vertrek 20:00)
14-10 Amsterdam

* Death Valley besluiten we om doorheen te rijden, op het einde van de vakantie zitten we nog een aantal dagen in Vegas, we kunnen dan altijd nog een dagje Death Valley in. Overnachting willen we dus na Death Valley doen, van daaruit willen we graag naar Sequoia National Park met 1 tussenstop, zijn hier tips/adviezen voor een overnachting?

** Van San Diego willen we naar de Grand Canyon gaan, dit met 1 tussenstop. Phoenix is even als optie genomen maar waarschijnlijk dat er wel een leuker/mooier alternatief is.

Dit is de route naar ons idee, we hebben nog niets gepland dus kunnen nog van alles schuiven indien nodig.

Verder zullen we overnachten in hotels/motels. Misschien in de stad met een Airbnb en in de parkeren een camping mits er plaats is. We willen wellicht kijken om een tent te kopen bij de Wallmart.

De roadtrip wordt trouwens gedaan met minimaal een standaard SUV. Ter plaatste even kijken wat er bij National in de Aisle staat :D. Het lijkt ons ook wel gaaf om wat dirtroads te pakken.

Ik ben benieuwd naar jullie op en of aanmerkingen.

Groet Niels
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom niet via de Tioga Pass naar Yosemite? Je rijdt nu om en voor Sequoia heb je zo geen tijd.
Het lijkt me jammer om eerst snel door Death Valley te rijden en het dan later nog vanuit Las Vegas te bezoeken. Waarom er geen tijd voor uittrekken als je er toch bent?
Phoenix is wel te doen, je hebt dan wel een mooie route tussen Phoenix en de Grand Canyon maar je kunt ook een stuk route 66 meenemen.
Voor Moab is één nacht echt veel te weinig. Ik zou dat schrappen of bijvoorbeeld San Diego schrappen en dan er een of twee nachten extra doen.
Als je wilt kamperen in de parken moet je heel snel naar de mogelijkheden kijken. Er zal al veel vol zijn.
Voor Yosemite moet je op 15 mei om 16.00 uur reserveren als je daar wilt kamperen. Is wel een aanrader want met twee nachten in het park heb je de aanschaf van een tent al uit.
Lees je goed in wat het reserveren betreft! Begin op www.nps.gov/yose onder camping.

Marianne
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door NielsC »

Dag Marianne,

We willen graag naar Sequoia, dacht dat dit misschien logisch was maar blijkbaar niet ;)

Om te beginnen kunnen we achteraan 1 dag LV skippen en daar in het begin Death Valley voor pakken. Wat is dan voor de hand liggend om na Yosemite naar Sequoia te rijden om vervolgens naar SF?


Achter een dag SD skippen en die bij Moab toevoegen, wanneer we in LA vertrekken kom je ook al vroeg aan in SD dus dat is wel mogelijk.

12-sep AMS - LV
13-sep LV - DV
14-sep DV - DV
15-sep DV - YM
16-sep YM- YM
17-sep YM - SNP
18-sep SNP - SNP
19-sep SNP - SF
20-sep SF-SF
21-sep SF-SF
22-sep SF-Montery
23-sep Montery - Pismo
24-sep Pismo - LA
25-sep LA - LA
26-sep LA - SD
27-sep SD - Phoenix
28-sep Phoenix - GC
29-sep GC - GC
30-sep GC - Page
1-okt Page - Monument Valley
2-okt Monument Valley - Moab
3-okt Moab - Moab
4-okt Moab - Capitol Reef
5-okt Capitol Reef - Bryce
6-okt Bryce - Zion
7-okt Zion - Zion
8-okt Zion - LV
9-okt LV - LV
10-okt LV - LV
11-okt 11-10 LV (vertrek 00:20)- Atlanta
12-okt 12-10 Atlanta - Atlanta
13-okt 13-10 Atlanta - Amsterdam (Vertrek 20:00)
14-okt 14-10 Amsterdam
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door Markstaal »

Vanuit Yosemite kan je inderdaad naar Sequoia rijden om vervolgens naar SF te gaan. Jullie hebben nu 2 overnachtingen in Death Valley staan, hier zou ik 1 nacht vanaf halen en deze bij omgeving Lee Vining in zetten. Zo heb je meer tijd voor de Tioga Road.

Verder heeft het geen nut om 1 overnachting in San Diego te doen, deze stad heeft zoveel te bieden, deze nacht zou je beter elders kunnen indelen. Wij verbleven in 2017 2 nachten in San Diego en vonden dit achteraf toch echt te weinig. Je verliest ook veel tijd om vanuit LA in SD te komen door het drukke verkeer.

1 overnachting in Phoenix zou ik ook niet aanraden, je rijdt hiervoor veel extra kilometers.

een extra nachtje Moab is ook wel aan te raden. Deze zou je kunnen winnen om SD en Phoenix uit de route te halen en 1 overnachting tussen LA en de Grand Canyon te doen (Kingman oid).

Voor de rest een prima route!
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door NielsC »

2 overnachtingen Death Valley was eigenlijk ook een foutje, deze is er ook tussenuit nu. San Diego nu 1 overnachting. Is het niet mogelijk om vanuit daar rechtstreeks naar de Grand Canyon te rijden? 7 uur zegt Google maps.. Het fijnste is natuurlijk om er een overnachting tussen te plaatsen, dat hebben we ook het liefste maar waar zouden jullie een overnachting skippen dan?

12-sep AMS - LV (aankomst 14:15)
13-sep LV - DV
14-sep DV - YM
15-sep YM - YM
16-sep YM- YM
17-sep YM - SNP
18-sep SNP - SNP
19-sep SNP - SF
20-sep SF-SF
21-sep SF-SF
22-sep SF-Montery
23-sep Montery - Pismo
24-sep Pismo - LA
25-sep LA - LA
26-sep LA - SD
27-sep SD - SD
28-sep SD - GC
29-sep GC - GC
30-sep GC - Page
1-okt Page - Monument Valley
2-okt Monument Valley - Moab
3-okt Moab - Moab
4-okt Moab - Capitol Reef
5-okt Capitol Reef - Bryce
6-okt Bryce - Zion
7-okt Zion - Zion
8-okt Zion - LV
9-okt LV - LV
10-okt LV - LV
11-okt 11-10 LV (vertrek 00:20)- Atlanta
12-okt 12-10 Atlanta - Atlanta
13-okt 13-10 Atlanta - Amsterdam (Vertrek 20:00)
14-okt 14-10 Amsterdam
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door SanFran »

Ik vind dat je eigenlijk net iets teveel wilt in de tijd die je hebt. Ik zou ervoor kiezen om San Diego of Moab te skippen. Want bij beide heb je nu minstens 1 overnachting te weinig. Als je San Diego skipt kun je die tijd bij Moab gebruiken en als je Moab skipt dan kun je 1 dag extra bij San Diego zetten, en 1 dag als tussenstop op het stuk San Diego - Grand Canyon.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door Markstaal »

San Diego - Grand Canyon kan natuurlijk in 1 dag. Dit is wel een behoorlijke rit en zo mis je bijvoorbeeld wel Joshua Tree en Route 66. Met een tussenstop is dit een stuk beter te doen. 7 uur rijden zonder stops kom je al snel op een 9 uren uit als je even moet tanken, eten etc. Ook betekend dit dat je tijd in San Diego nog korter wordt en dat je hier eigenlijk alleen maar een middag en avond hebt. Dat lijkt mij een beetje te gehaast. SD skippen lijkt mij geen gek idee.

Verder zou ik toch een overnachting boeken voor de Tioga Pass. Dan heb je ruim de tijd om deze route te rijden want de afstand van Death Valley naar Yosemite Valley is ook redelijk groot, zeker als je af en toe wilt uitstappen voor een kleine wandeling.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het ook net iets te veel allemaal.
San Diego heeft zo echt geen zin. Ik zou van LA richting Grand Canyon rijden, met eventueel een kort bezoek aan Joshua Tree. Als je tot bijvoorbeeld Kingman rijdt zou je eventueel aan 1 overnachting GC wel voldoende kunnen hebben.
Je kunt ook Sequoia laten vlalen. Een extra overnachting in Moab is aan te raden. En misschien ook een extra nacht Zion, of een stop tussen Zion en Las Vegas zodat je tijd hebt voor Valley of Fire.
En inderdaad een overnachting aan de oostkant van Yosemite zoals al eerder was aangegeven.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door IngridZw »

Markstaal schreef:
14 mei 2019, 13:06
Ook betekend dit dat je tijd in San Diego nog korter wordt en dat je hier eigenlijk alleen maar een middag en avond hebt. Dat lijkt mij een beetje te gehaast. SD skippen lijkt mij geen gek idee.
Er staan in de laatste planning toch 2 nachten San Diego?. Dus sowieso een volle dag. Of lees ik dit verkeerd. Wij hadden ook 2 nachten San Diego. Achteraf misschien te weinig maar we hebben best nog veel van de stad kunnen zien. Dus op zich kan het wel. De rit naar Grand Canyon is een behoorlijke afstand. Ik zou 1 nacht minder Grand Canyon doen t.g.v. een overnachting in Needles of Kingman zodat je nog tijd hebt voor het gedeelte route 66. Als je besluit om geen lange wandelingen te maken in Grand Canyon is 1 nacht voldoende.

Mocht je toch besluiten om n.a.v. de adviezen San Diego of Moab te laten vallen dan zou ik kiezen voor Moab. Dit kunt je nl. eventueel in een volgende reis heel mooi combineren met bv een rondje Denver met Yellowstone, South Dakota, Colorado etc. San Diego zal je niet zo gauw weer aandoen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door stegeman »

Exact de reden waarom wij ook Moab overslaan. (Kan tzt een andere keer in combi idd). Dus sluit me erbij aan om Moab te laten vallen en meer tijd San Diego. En heb je nou 1 of 2 overnachtingen GC? En de tekst staat 1 , in het overzicht 2
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

IngridZw schreef:
14 mei 2019, 13:54
Er staan in de laatste planning toch 2 nachten San Diego?
Ik zie dat ik verkeerd keek; in de laatste versie staan er twee nachten San Diego, maar in de versie waar Mark op reageerde was er maar 1 nacht.

Moab laten vallen is wel jammer, het is juist zo laat in het jaar wel aantreklijk om mee te nemen vind ik; in de periode dat Yellowstone goed te doen is, is het voor Moab juist erg heet.

Marianne
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door Markstaal »

IngridZw schreef:
14 mei 2019, 13:54
Er staan in de laatste planning toch 2 nachten San Diego?. Dus sowieso een volle dag.
Er boven staat dat er nu 1 overnachting was, vandaar de reactie. Mochten dit 2 zijn dan is dit meer haalbaar inderdaad :)
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door NielsC »

Daar zijn we weer, wederom met wat aanpassingen. We blijven wel lekker bezig zo ;) Dank aan iedereen die hier in ieder geval wat tijd aan besteed, dit resulteert alleen maar in een nog leukere vakantie voor ons. Natuurlijk wil iedereen wat anders maar met al die tips die hier voorbij komen kunnen we er wel het leukste uithalen wat er in zit.

We hebben besloten Moab te skippen.. We kunnen dit misschien in een volgende vakantie plakken en mijn vriendin heeft jaren geleden in San Diego gestudeerd en zou hier graag nog eens terug willen.

De rit tussen San Diego en de Grand Canyon hebben we nu Kingsman voor staan, wellicht dat hier nog een alternatief voor is. We zijn wel bereid om de eerste dag meer kilometers te maken dan de 2e. Alle routes zitten onder of op de 200 miles per dag, alleen van SD naar kingsman is met 376 fors, vandaar dat een alternatief wenselijk is alleen willen we natuurlijk ook weinig ervoor opgeven.

Ook staan er bij sommige dagen tussen haakjes nog de snelweg die we willen rijden, deze hebben we uit een ander topic. Mochten we op sommige locaties nog wat kunnen zien horen we dat natuurlijk ook graag. Wij kunnen net zo genieten van een rit en de auto over een mooie weg als van een wandeling.

Datum Route
12-sep AMS - LV (aankomst 14:15)
13-sep LV - DV
14-sep DV - YM East (tips voor plaats?)
15-sep YM East - YM (via Tioga Pass)
16-sep YM- YM
17-sep YM - SNP (Cedar Grove of alternatief)
18-sep SNP - SNP (Cedar Grove of alternatief)
19-sep SNP - SF
20-sep SF-SF
21-sep SF-SF
22-sep SF-Montery (via Highway 1)
23-sep Montery - Pismo
24-sep Pismo - LA
25-sep LA - LA
26-sep LA - SD
27-sep SD - SD
28-sep SD - Kingsman (of een beter alternatief)
29-sep Kingsman -GC
30-sep GC - GC
1-okt GC - Page
2-okt Page - Monument Valley (via Highway 89A, Arizona)
3-okt Monument Valley - Capitol Reef (via Utah State Route 95)
4-okt Capitol Reef - Bryce (via Scenic Byway)
5-okt Bryce - Zion (via Hwy 89 en 9)
6-okt Zion - Zion
7-okt Zion - valley of fire
8-okt valley of fire - LV
9-okt LV - LV (auto inleveren)
10-okt LV - LV
11-okt LV (vertrek 00:20)- Atlanta
12-okt Atlanta - Atlanta
13-okt Atlanta - Amsterdam (Vertrek 20:00)
14-okt Amsterdam

Ik ben benieuwd naar jullie reacties, alvast dank daarvoor.

Groeten Niels.
Bijlagen
image.png
image.png (55.31 KiB) 1002 keer bekeken
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door Markstaal »

Mooi schema zo!

Voor een overnachting aan de oost kant van Yosemite kan je kijken naar de omgeving Lee Vining - Mammoth Lakes.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je vandaag nog geprobeerd om een camping in Yosemite te reserveren? Zo nee, dan zal dat niet meer lukken.

Cedar Grove is leuk maar dat zou ik niet voor meerdere nachten doen. Grant Grove Village is mooi centraal. Kijk voor beide eens in ons 2013-verslag .
In plaats van Kingman zou je ook naar Twentynine Palms kunnen kijken. Dan heb je ook tijd voor Joshua Tree.

Marianne
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door NielsC »

Ik heb zojuist 2 nachten geboekt bij Crane Flat, las hier in het overzicht van Yosemite National Park dat dit een prima camping was en gelukkig nog plaats.
Laatst gewijzigd door markro op 16 mei 2019, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer