Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Mariska27
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 mei 2019, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Mariska27 »

Heb ik gedaan Harry, maar als ik na een prijs te hebben terug ga, kan ik het contractnumber niet veranderen zonder dat de prijs omhoog schiet. Zal mij dat geen problemen geven wanneer ik visa canada gebruik? En heb je enig op de uiteindelijke verzekeringen voldoende zijn? LDW & Supplemental Liability Insurance included
1999: West USA
2008: Florida
2010: West USA http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl
2012: West USA & Canada http://lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl
2018: New York Manhattan
2019: Florida https://lingetjesinflorida.reismee.nl
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Mariska27 schreef:
11 mei 2019, 14:17
Het gaat om 12 juli ophalen en 24 juli inleveren beide eind vd middag/begin vd avond.
Ik vind, wederom bij www.uscarhire.com, een huurauto voor € 362 / $ 407. Betreft een Intermediate SUV, Silver Inclusive: 2 personen, met alle benodigde verzekeringen. Kies je voor een Standard SUV dan wordt de prijs € 418 / $ 470. Beide bij Dollar of Thrifty. Is één bestuurder voldoende dan wordt het nog iets goedkoper en kies je Silver Basic Inclusive.

Je bent ook bezig met de National-truc, dus dan kun je kiezen wat voordeliger/handiger is voor jou. Bij usacarehire.com geen gedoe met codes invullen/verwijderen en weet je vooraf wat voor type auto je krijgt. Wel even Refferer-code 388 gebruiken (veld boven je leeftijd). :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Mariska27
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 mei 2019, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Mariska27 »

Goedemorgen Harry, dankjewel voor de moeite. ik ga eens kijken! Laat het weten als ik het gevonden heb. Server is nu inactief
1999: West USA
2008: Florida
2010: West USA http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl
2012: West USA & Canada http://lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl
2018: New York Manhattan
2019: Florida https://lingetjesinflorida.reismee.nl
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

@@Mariska27 bedoel je @harryh of mij? :wink:

Ik krijg geen melding van 'server down' bij www.uscarhire.com als je die site bedoelde.

Andere browser, cookies opschonen?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Mariska27
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 mei 2019, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Mariska27 »

@Coyote :lol: sorryyy! Als ik met mijn hoofd in dit forum verdwijn raak ik de weg soms even kwijt haha. Ik had waarschijnlijk teveel tabs open :o Dankjewel! I heb hem nu op die site E388 voor 1 rijder E407 voor 2, met de 388 code. E435 met volle tank trouwens. CDW/LDW is hetzelfde toch? :roll:
(12 juli pick up 24 juli drop off, beide 16:00)
1999: West USA
2008: Florida
2010: West USA http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl
2012: West USA & Canada http://lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl
2018: New York Manhattan
2019: Florida https://lingetjesinflorida.reismee.nl
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Mariska27 schreef:
12 mei 2019, 09:14
CDW/LDW is hetzelfde toch? :roll:
Ja, is hetzelfde.

Voorheen werd ook vaak SLI/LIS genoemd, ook hetzelfde. Bij uscarhire.com wordt het nu $1 Million Liability Cover genoemd.

Rolanc
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Terpies schreef:
07 mei 2019, 15:28
@ Elisha Je stuurt mailtje voor status match naar avis op basis van je Wyndham status dan passen ze die aan als je in aanmerking komt.

probeer hier eens: profile.update@avisbudget.com
Geprobeerd maar dit email adres kun je alleen gebruiken als je account geregistreerd is in Canada of USA
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Ik heb dat adres twee weken geleden nog (succesvol) gebruikt voor een status upgrade bij AVIS op basis van mijn status bij National. Mijn AVIS Preferred-account heb ik gemaakt n.a.v. een boeking bij de Belgische AVIS-website, en in dat account staat gewoon mijn Nederlandse adres.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Ik kreeg dit antwoord toen ik vroeg om een status match vanwege mijn Amex Executive Elite status bij National:

"Avis status match is available for Avis Preferred profiles in US and Canada. For status match availability on your profile, please contact Avis customer service in your country of residence."

Nu bericht gestuurd naar nederlandse AVIS klantenservice, die volgens mij niet heel erg snel reageren...
Laatst gewijzigd door sanook op 13 mei 2019, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Dat is vreemd... Het is des te vreemder, omdat ik met mijn AVIS-account wél kan inloggen bij avis.be/avis.nl, maar níét bij avis.com. Dus het lijkt mij dat ik ook een niet-Amerikaans account heb. Ik kan trouwens wél inloggen in de Avis-app.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Dat is bij mij precies zo. Met mijn reserveringsgegevens (geboekt via avis.es) kan ik wel mijn boeking op avis.com opvragen en dan zie ik wel mijn preferred nummer staan... Misschien heb ik net een verkeerde medewerker getroffen :)
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Met het reserveringsnummer de boeking opvragen via avis.com lukt mij ook inderdaad. Ik denk dan inderdaad dat je een verkeerde medewerker hebt getroffen. Bij mij zag ik een dag of twee na het verzenden van mijn e-mail de status upgrade verschijnen in de app. Het duurde vervolgens nog bijna een week voor ik ook per e-mail een bevestiging/reactie kreeg.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

@sanook waarom zou ik het delen als het niet zou werken? Probeer het anders eens met je Hertz Presidents circle status, wellicht werkt dat wel.

Heb je een screenshot van je profile page (waarop je EC Elite status staat) van National meegestuurd?

Ik heb nog even gecheckt en ik kreeg hetzelfde mailtje wat jij kreeg (non eligible only US and Canada). Daarna kreeg ik dit mailtje en na opsturen van het bewijs was het geregeld.
EF231C94-BBEF-49FC-8018-0C56CF01EE1A.jpeg
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Uiteraard heb ik een screenshot meegestuurd van mij National status (Hertz Presidents circle status heb ik niet).
Ik heb het mailtje van Avis beantwoord met de vraag om het nog eens te bekijken omdat meneer Terpies (ook uit NL) wel een status match kreeg via hetzelfde email adres, als dat geen indruk maakt... We zullen zien wat ik voor antwoord krijg.
Overigens: wat kan ik hier voor voordeel uit halen als ik as zondag mijn midsize SUV op ga halen op SFO ?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Geen idee...mijn laatste keer Avis was in 2008 en leverde mij een Hummer op als huurauto :clap:

Bij Hertz levert die status (volgens zeggen) een vergelijkbare keus als bij National. Ik ga het zien eind van de maand op MCO. Heb nog wel een paar backup boekingen. :thumbup:
ABfakwurk
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jan 2019, 13:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door ABfakwurk »

Zijn er ook aanbieders waar je bij een autohuur Denver - Chicago geen one-way fee hoeft te betalen? Als ik kijk via bijvoorbeeld rentalcars.com staat er niets bij, maar mag ik er dan ook vanuit gaan dat ik in de VS niet voor verrassingen kom te staan?
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Er is volgens mij geen verhuurder die tussen Denver en Chicago geen one way fee berekent. Dus reken op een bedrag van minimaal $300 extra.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Als ik op rentalcars.com kijk zie ik bij Thrifty en Dollar expliciet staan dat er géén toeslag is voor de one-way-huur. Bij Hertz staat niet dat geen toeslag van toepassing is, maar wordt óók geen toeslag genoemd.

Als ik bij drive-usa.com (een andere betrouwbare broker) kijk zie ik bij Hertz, Thrifty en Dollar expliciet staan dat er geen toeslag van toepassing is.

Ik zie geen redenen om te twijfelen aan de accuraatheid van de gegevens bij rentalcars.com en drive-usa.com.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Dat kan per tarief verschillen. Dat het voor een huur die je via een van die brokers sluit niet geldt wil niet zeggen dat het bij een huur via een ander kanaal ook zo is. Dus gewoon altijd het totale bedrag vergelijken.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 9 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Wat roelb zegt. 8)

Overigens: bij zowel rentalcars.com als drive-usa.com wordt ook voor de andere verhuurders aangegeven wat de totaalprijs inclusief one-way-fee is.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer