MiFi in USA

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ReinierBoerman
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jan 2016, 17:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

MiFi in USA

Bericht door ReinierBoerman »

Heeft iemand gebruik gemaakt van MiFi in USA? Wat zijn de mogelijkheden en beperkingen waar ik rekening mee moet houden? Alle info is welkom.

:-D
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: MiFi in USA

Bericht door nieuwenoord »

Wanneer ga je? Wij vertrekken 1 april en onze MIFI gaat mee. In Australië hebben we er echt superveel gebruik van kunnen maken (en ook nodig gehad), maar over een maand kan ik je dus meer vertellen.

Er zijn wel meer MIFI-gebruikers hier op het forum hoor, dus je gaat vast wat meer respons krijgen.
ReinierBoerman
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jan 2016, 17:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: MiFi in USA

Bericht door ReinierBoerman »

Wij gaan over een paar maand. Dus ik ben benieuwd hoe het allemaal werkt.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: MiFi in USA

Bericht door nieuwenoord »

De router zelf werkt als een speer in Frankrijk, Nederland, Spanje en Australië, dus daar zal het niet aan liggen. Het bereik van 3G of 4G is het punt, de SIM dus ook. Ik heb diverse SIM-kaarten gevonden, prepaid waar thetering niet is toegestaan. Onlangs postte iemand dat die bij AT&T een kaart had die dat wel deed. Wij hebben een 5 Gb kaart besteld bij Prepaidsimcard.org, die geactiveerd thuis wordt bezorgd.

Let op: zet automatische updates e.d. uit op je telefoons en tablets als die vaak verbonden zijn met de MIFI, dat slurpt data, want alles wordt gezien als WIFI n niet als mobieke data. Updaten en downloaden dus op WIFI in de hotels of op campgrounds.

Verder natuurlijk even opletten met de aanschaf van je MIFI-router (als je die nog niet hebt): geschikt voor 4G, juiste bandbreedte voor de USA, hoeveel apparaten kan je erop gebruiken, oplaadbaar in de auto (voor gewoon met mini-USB op 12-volt), simlockvrij, dat soort dingen.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: MiFi in USA

Bericht door vinceG »

Ik heb vorige maand door vrienden een 4G hotspot Z64 van T-mobile mee laten nemen bij de bestbuy ($40). Deze heb ik vorige week in Californie gebruikt en werkte echt perfect. De dekking verbaasde me echt en zelfs op redelijk afgelegen plekken nog verbinding.
Er zit een simkaart bij en die kan je registreren en opwaarderen online. Geen enkel probleem. Binnen 5 minuten had ik 3 gb voor $30,-

Mocht je al een MiFi hebben dan kan je bij T-mobile ook een losse simkaart halen. Absoluut de moeite waard.
Ik zocht al jaren naar zo'n mogelijkheid en nu was deze er eindelijk.

Helaas gaan we dit jaar naar australie, dus heb ik niet zo veel meer aan de MiFi. Dus mocht iemand hem over willen nemen, stuur me dan een persoonlijk bericht!
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: MiFi in USA

Bericht door meyem »

is een MiFi nou wat anders dan een dongel??
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: MiFi in USA

Bericht door nieuwenoord »

Je MIFI-router was niet simlockvrij dus? Jammer! In Australië is het WIFI vaak waardeloos en duur. Wij hebben er erg veel plezier gehad van onze MIFI-router! Die gaat dus gewoon weer mee naar de US.

En ja Meyem, een dongel stop je in een laptop. Een MIFI-router is een apart ´doosje´, waar je draadloos verbinding mee maakt. Het haalt een 3G of 4G signaal uit de lucht, net als je telefoon en je kan er draadloos met een aantal (bij ons 10) andere apparaten verbinding mee maken via WIFI. Net als met je router thuis of in een hotel.
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: MiFi in USA

Bericht door Njit »

vinceG schreef:Helaas gaan we dit jaar naar australie, dus heb ik niet zo veel meer aan de MiFi. Dus mocht iemand hem over willen nemen, stuur me dan een persoonlijk bericht!
je hebt een PB :)

Australie is tof. Maar Wifi/Internet is er echt prut. Als ze Wifi hebben dan is de dekking vaak minimaal. En vaak zit er ook nog een datalimiet op.
Hebben tijden de rondreis maar een paar keer acceptabel internet gehad.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: MiFi in USA

Bericht door vinceG »

nieuwenoord schreef:Je MIFI-router was niet simlockvrij dus? Jammer! In Australië is het WIFI vaak waardeloos en duur. Wij hebben er erg veel plezier gehad van onze MIFI-router! Die gaat dus gewoon weer mee naar de US.
Nee de MiFi is niet simlockvrij. Maar het is een heel goedkoop ding, wat eigenlijk perfect werkt in de usa op het tmobile netwerk.

Ik heb je een pb gestuurd, want ik hoor graag wat je gebruikt in australie. Ik denk niet dat ze dat hier leuk gaan vinden als ik hier vragen over aus ga stellen :lol:

Njit, je hebt een pb terug!
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: MiFi in USA

Bericht door nieuwenoord »

Pb terug gestuurd :thumbup:
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: MiFi in USA

Bericht door moon29 »

Ik overweeg een MIFI aan te schaffen met simkaart
Puur voor gebruik in Amerika
Er zouden 5 apparaten gebruik van moeten kunnen maken.

Wie kan me adviseren welke ik het beste kan aanschaffen?
goState
Amerikafan
Berichten: 126
Lid geworden op: 07 jan 2017, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: MiFi in USA

Bericht door goState »

Wij hebben een Mifi van Huawei E5786B 3/4G simlock vrij deze gebruiken we al vele jaren (België, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Portugal en USA). Ook in de USA gebruiken wij een data sim van Three UK van 24 GB voor 24 maanden (€ 50 ongeveer bij Amazon). Zijn de GB op gewoon simcard vervangen en weer 24 GB. De Mifi stel ik in via mijn smartphone via een app. Opladen tijdens het rijden en in de hotels, gaan we wat bezichtigen mee in de rugzak. Voor 4 uur te kunnen gebruiken op accu. Een nadeel is in USA krijgen wij geen 4G met de Huawei en door providers T Mobile en AT&T. Kan je controleren bij willmyphonework.net
Ook gebruiken we de Mifi als wifi repeater/extended in de hotels.
Wij zijn tevreden en mijn 3 teeners ook, zij begrijpen dat niet overal ontvangst en super snel Internet is. Tip schakel je updates van de telefoon uit voor je vakantie scheelt heel veel MB.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: MiFi in USA

Bericht door moon29 »

Kan iemand me zeggen of deze mifi: Huawei E5785Lh-22c een goede keuze is? En welke simkaart zou het beste zijn om hierin te gebruiken in Amerika?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: MiFi in USA

Bericht door Coyote »

Van de buitenkant lijkt deze heel erg op mijn Huawai E5577C.

Die heb ik al 3x tot mijn volle tevredenheid gebruikt in Amerika. Volgende week weer als het goed is. :D

Die van mij heeft geen 4G in Amerika maar geeft geen belemmeringen qua gebruik zoals ontvangst of snelheid.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: MiFi in USA

Bericht door moon29 »

Welke sim gebruik je daarbij Roland?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: MiFi in USA

Bericht door Coyote »

Ik koop in Amerika een losse simkaart van AT&T + dataplan (degene waar je ook een hotspot bij kunt gebruiken, $ 50 volgens mij 'without Autopay'). Die koop je beide los bij bijv. Walmart. Je kunt ook naar een AT&T winkel gaan maar als je beetje technisch bent, kun je die zelf eenvoudig instellen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
goState
Amerikafan
Berichten: 126
Lid geworden op: 07 jan 2017, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: MiFi in USA

Bericht door goState »

Hoi de Huawei E5785Lh-22c werkt ook alleen 3G in USA (Huawei is niet meer welkom in USA :D ).
Ook ik ben aan het rond kijken voor data sim, maar heb nog een van Three UK waar nog data opzit. Die gaat eerst op nog 10GB ongeveer. Kinderen gebruiken data voor spotify, whatsapp, etc etc.
Ben aan het twijfelen om daar ter plekke een data sim aan te schaffen (zie toch overal data beperkingen en hotspot problemen).
Of weer Three aan te schaffen.
Dorettekling
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jun 2019, 20:44

Re: MiFi in USA

Bericht door Dorettekling »

Wij gaan naar Amerika en hebben bij kampeerwifi.nl een simkaart 12gb gekocht. We hadden Europa mifi maar moeten nu een mifi voor Amerika. Welke raden jullie aan ook ivm Huawei boycot.
goState
Amerikafan
Berichten: 126
Lid geworden op: 07 jan 2017, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: MiFi in USA

Bericht door goState »

Wat bedoel je met Europa Mifi.
Merk of netwerk.
https://willmyphonework.net/
Kijk hier eens, ook staan er de Huawei in. Kies voor netwerk At&t of T-Mobile
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: MiFi in USA

Bericht door KW1984 »

Dorettekling schreef:
18 jun 2019, 20:47
Welke raden jullie aan ook ivm Huawei boycot.
Ik ben nu in Amerika en gebruik de ZTE MF923, gekocht via Aliexpress. Werkt uitstekend. Klein handzaam dingetje, batterij gaat lang genoeg mee, gebruiksvriendelijk menu en connectie vooralsnog prima in orde!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer