Goedgekeurde ESTA, door immigrations de toegang tot de VS geweigerd.

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Pine Ridge
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2019, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 11

Goedgekeurde ESTA, door immigrations de toegang tot de VS geweigerd.

Bericht door Pine Ridge »

Bij aankomst in Minneapolis op 25 april l.l. werd ik bij de paspoortcontrole opzij gezet en moest mee voor ondervraging. Blijkt dat ik in september 2017 een overstay gedaan heb van 1 dag. Ik verneem dit nu bijna een jaar en half later en ben vorig jaar 2 x in de US geweest, telkens bijna terug voor 90 dagen. Ik was totaal verrast, omdat ik er totaal geen clue van had, vriendin had ticket geboekt en die heeft waarschijnlijk de 90 dagen niet zo nauw uitgeteld of er was die dag misschien geen plaats op het vliegtuig???
Nu was mijn Esta vervallen en diende ik een nieuwe aan te vragen, wat ik gedaan heb op 19 april. Blijkt nu dat ik bij de vraag: "Ben je ooit meer dan 90 dagen met je Esta in de US verbleven?", "nee" heb geantwoord. En daar hebben we het. Ik werd dus netjes het land uitgezet en werd op de eerste vlucht terug naar België gestuurd.

De officier zei me dat ik met de documenten naar de ambassade in Brussel moet om een B2 visum aan te vragen. De toegang is me tijdelijk geweigerd. Geweigerd met een Esta, maar niet met een Visum. Bij raadpleging op de website, kan ik geen enkel openingsuur vinden. Ik heb voor alle zekerheid het formulier op de website maar ingevuld en doorgestuurd. De betaling van 144,00 euro is vandaag ook overgemaakt. Kwestie van orde op zaken te zetten. Dus, als de betaling ontvangen is, kan ik een afspraak krijgen. Mijn papieren van eigendom, financiën en dergelijke liggen al klaar.

Zijn er nog mensen die dit meegemaakt hebben? Graag jullie advies voor op de ondervraging. Thx.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Esta weigering

Bericht door Marcopstal »

Ik lees een hoop rode vlaggen in dit verhaal.
Ik vermoed dat de vriendin Amerikaanse is en daar woont ?

Een overstay is een groot probleem, het toont voor hen immers aan dat je het niet zo nauw neemt met de regels. Daarna nog twee keer voor bijna 90 dagen geweest. je zal een sterk dossier moeten hebben dat aantoont dat er geen nieuw risico is op overstay of zelfs immigratie intent. Als ik het goed begrijp koop je zelf de tickets niet, dat is op zich ook al een probleem want dat toont aan dat er mogelijks financieel niet veel ruimte is.

Stel je niet te veel voor van een ondervraging, het is niet dat je daar echt jezelf mag gaan verdedigen.

Het ESTA verhaal is in ieder geval voorgoed gedaan. Enige kans is nu inderdaad een visum.

De titel is overigens niet geheel correct. Je hebt een goedgekeurde ESTA, je bent door de immigratie de toegang geweigerd, dat is op zich ook een groot verschil.

Opmerking moderator

Topictitel aangepast.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Esta weigering

Bericht door bedeve »

Op het moment zelf is het echt shit.
Het kost je nu extra moeite.
Maar je mag blij zijn te maken te krijgen met de ambassade in Brussel
Da's even een andere benadering dan de Nederlanders in Amsterdam krijgen.
Lees in je text dat je ook vorig jaar aan het spelen bent geweest met die 90 dagen.
Tsja; dat heb je met gokken; soms zit het mee , soms zit het tegen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Goedgekeurde ESTA, door immigrations de toegang tot de VS geweigerd.

Bericht door Nagini »

Het uitkijken bij een ESTA is altijd dat het 90 dagen, géén 3 maanden is (wordt vaak door elkaar gebruikt). Dat lijkt mij hier ook de fout geweest. Voor toekomstige reizen naar de VS zul je nu altijd een B2 moeten aanvragen. Inderdaad neemt Amerika overstay /liegen op ESTA heel serieus, het gaat om een officieel document. Met die frequente lange reizen naar de VS kunnen ze bang zijn dat je immigreert. Kun je sterke banden met het thuisland aantonen? i.e. baan, huur- of koophuis contract, etc?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Goedgekeurde ESTA, door immigrations de toegang tot de VS geweigerd.

Bericht door Marcopstal »

Even voor alle duidelijkheid, ik vermoed dat je het over deze vraag hebt ?

Have you ever stayed in the United States longer than the admission period granted to you by the U.S. government?

Op zich slaat dat niet op de termijn voor een verblijf met ESTA, maar bij aankomst wordt er doorgaans een stempel in je paspoort gezet waarop dan wordt ingevuld hoe lang je mag blijven.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Goedgekeurde ESTA, door immigrations de toegang tot de VS geweigerd.

Bericht door Marcopstal »

Altijd leuk als men een vraag stelt en vervolgens niet eens terugkomt om het antwoord te bekijken. TS is tot op heden enkel op 28 april ingelogd geweest voor een duur van maar liefst 23 minuten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Goedgekeurde ESTA, door immigrations de toegang tot de VS geweigerd.

Bericht door Hockey »

Helaas is dit een probleem op vele fora. En voor de TS was het probleem blijkbaar toch niet zo groot.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Goedgekeurde ESTA, door immigrations de toegang tot de VS geweigerd.

Bericht door Coyote »

Ik vind het ook altijd jammer als er na een (dringende) vraag totaal geen reactie meer komt.

De desinteresse van sommigen zorgt ervoor dat ik daarom ook niet altijd direct op 'newbies' reageer. Laat eerst maar eens zien op het forum dat je serieus bent met je vragen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer