Prijzen supermarkt.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Prijzen supermarkt.

Bericht door jill1234 »

Her en der in reisverslagen lees ik over een komkommer van 4 dollar, een zak chips van 5 dollar etc.
Ik vraag me af wat bijvoorbeeld brood, kaas, vleeswaren, eieren, sla, etc kost. En vlees, pasta/aardappel, groente.
Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen? We gaan met de camper en wil regelmatig zelf koken (2 volwassenen, 2 jonge tieners).
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gast

Re: prijzen supermarkt

Bericht door Gast »

Ligt er natuurlijk helemaal aan naar welke supermarkt je gaat. Bij bv WholeFoods betaal je de hoofdprijs. Maar je kunt ook naar Walmart gaan, en daar zal de prijs een stuk lager zijn. Vaak heb je ook nog regionale ketens, die zitten qua prijs daar tussenin.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: prijzen supermarkt

Bericht door harryh »

Waar? De locatie maakt nogal wat uit. De Walmart folder (wel even je locatie aanpassen) geeft een aardig beeld https://www.walmart.com/store/5070/las- ... weekly-ads.
Op Hawaii en bij de National Parken is alles het duurst.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door markro »

Als je naar het zuid/noordwesten gaat, dan zijn de supermarkten Safeway en Albertsons ook goede winkels om levensmiddelen te kopen.
Sommige artikelen zijn inderdaad wat duurder dan in NL, andere artikelen gelijkwaardig.
Walmart heeft het niet, maar voor beide genoemde supermarkten kan je bij de klantenservice een klantenkaart gratis vragen en die geeft meteen korting. Is ook geldig voor buitenlanders/toeristen. Let dan op bij de schappen op de kortingenkaartjes, vaak meerdere artikelen van hetzelfde product met korting. Toon de klantenkaart bij de kassa. Als de winkel een eigen benzinepomp heeft, kan het zijn dat je daar met de klantenkaart ook korting krijgt op de benzineprijs (ook bij aan de pomp betalen).
En afhankelijk van de staat en de plaats kan je bij een General Store (met levensmiddelen) ook tegen redelijke prijzen inkopen doen. Zal over het algemeen wel iets duurder zijn dan in NL.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door Almere vak V »

Wij hebben een klantenkaart van de Safeway. Bij ons in de buurt zitten meerdere Safeways. Prima winkels, meer dan voldoende keus. Hou er rekening mee dat alles wat je vers (groente en vlees) koopt (een stuk...) duurder is dan wat je in Nederland gewend bent. Als wij in Amerika zijn en we koken zelf letten we ook een stuk beter op welke groente er wel of niet in de reclame zijn. Het voorbeeld van de komkommer wat jij aanhaalt klopt. Al heb ik ze van 4 dollar nog nooit gezien. Wel 3. Hetzelfde geldt voor een zakje sla. Daar durven ze met droge ogen 4 dollar voor te vragen. Hetzelfde geldt overigens voor vlees. Ook daar moet je goed opletten.

Wat Marko zegt over benzine klopt. Soms krijg je al korting als je alleen maar een klantenkaart hebt. Soms spaar je punten als je boodschappen doet en die kun je weer inleveren als je gaat tanken. Al maakt het ook nogal wat uit waar je tankt. In California ben je soms wel twee keer zoveel kwijt als in Oregon.

In sommige plaatsen heb je ook de Grocery Outlet zitten. Een soort van Aldi. Beetje hetzelfde concept als Walmart. Alleen dan stukken kleiner van opzet. Kan er niet veel over zeggen omdat we er nog nooit geweest zijn. Walmart komen we ook maar zelden.

Zoals gezegd, voor ons is de Safeway puur gemak. Komt ook bij dat de meeste Safeway's om 6 uur al openen en zeker niet voor 12 uur dichtgaan. Als we in Portland zijn gaan we altijd graag naar Fred Meyers of Costco voor de grootverpakkingen.
Gast

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door Gast »

markro schreef:
07 mei 2019, 17:58
Let dan op bij de schappen op de kortingenkaartjes, vaak meerdere artikelen van hetzelfde product met korting
En je hoeft vaak niet eens meer dan één te kopen. Bijvoorbeeld, 3 voor $5, dan krijg je de korting ook als je er maar 1 of 2 koopt. Maar dat geldt niet overal. Soms krijg je de korting alleen als je er inderdaad 3 koopt.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door jill1234 »

We gaan naar het Zuid Westen.
Op de site van wallmart vind ik de prijzen reuze meevallen, maar ik begrijp dat de prijzen regio gebonden zijn en de online prijs dus niet de prijs hoeft te zijn die je betaalt in de lokale winkel?
Safeway en de klantenkaart heb ik over gelezen inderdaad maar denk geloof dat die minder vertegenwoordigd zijn dan de Wallmart.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door Almere vak V »

jill1234 schreef:
07 mei 2019, 19:04
Safeway en de klantenkaart heb ik over gelezen inderdaad maar denk geloof dat die minder vertegenwoordigd zijn dan de Wallmart.
Safeway zit vooral om San Francisco en LA. Ook sommige Wallmarts hebben de mogelijkheid om korting te tanken naar ik meen.

Aan de andere kant vinden mijn kinderen het altijd ook weer leuk om ergens in een vreemde supermarkt te komen. Ik zie het altijd maar als een avontuur. En uiteindelijk, tsja, dan is die komkommer een dollar duurder. Aslof je dat ooit terug gaat vinden op het totaalbedrag.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door jill1234 »

Dat is natuurlijk zo, maar als ik voor 1 komkommer en wat sla al bijna 10 dollar kwijt ben kan ik beter gaan uiteten ;-)
Mijn kinderen eten zo een komkommer per persoon weg ;-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door Franciscus »

Misschien is het ook gewoon zo dat je beter kunt gaan uiteten :wink:
Zelf koken met als doel kosten besparen kan in ieder geval nog wel tegenvallen. Maar dat heeft er ook alles mee te maken wat je dan precies kookt en waar je precies gaat uiteten. In ieder geval hoeft uit eten niet duur te zijn. En verse groente en fruit zijn in de supermarkt zeker wel duur. Goed brood vinden is overigens ook een uitdaging.

Ik weet niet precies waar je naar toe gaat maar als je ergens een 'Mexicaanse' supermarkt tegenkomt (ik kan me Vallarta herinneren maar er zijn er nog meer) dan moet je die zeker met een bezoek vereren. Het is een beleving en de keuze uit groente/fruit is enorm én exotisch.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door jill1234 »

We gaan het klassieke Zuid West Rondje doen (LA-highway 1- SF-Yosemite-Las Vegas-Zion-Bryce-Page-MV-Grand Canyon-LA)
Bedoeling is om ook regelmatig te gaan uiteten en dat af te wisselen met simpele maaltijden die we zelf maken; denk aan een salade en broodje hamburger/broodje hotdog. Een soepje met brood, pasta met saus. Niks ingewikkelds ;-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door Almere vak V »

Franciscus schreef:
07 mei 2019, 20:11
In ieder geval hoeft uit eten niet duur te zijn.
Tsja, dat heb ik wel is geroepen in de tijd dat komkommers 3 dollar de stuk waren. Dan mag je kiezen om naar de McDonalds te gaan. Een hamburger voor een dollar, een bottomless soda voor een dollar, een kilo patat voor een dollar. Of je gaat lekker op een komkommer zitten knagen voor hetzelfde geld...
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door KW1984 »

Ik heb laatst een artikel gelezen dat boodschappen in NL erg goedkoop zijn in vergelijking met andere landen. Mede veroorzaakt door de 'prijzenoorlog', en ieder klein dorp lijkt hier tenminste 5 supermarkten te hebben. Mijn beeld is dat er in de USA veel minder supermarktconcurrentie is, en dat prijzen (voor vers) daar in vergelijking met hier inderdaad hoog zijn. Je kunt wel goed besparen door goed op de aanbiedingen te letten en grootverpakkingen (wat daar ook echt groot is) te kopen.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door hemmie »

Hier rond Houston vallen de prijzen nog best mee (komkommer 50ct, maar dan moet je uiteraard niet de minder gangbare kaskomkommer kopen), voorgesneden spul vind ik hier vaak eel al behoorlijk aan de prijs. Maar wij wonen in een goedkope regio, als we op reis zijn vindt ik het meestal behoorlijk duurder in de supermarkten.

Ik ben al te lang weg uit NL om goed te kunnen vergelijken. Brood, groente (dus ook aardappelen) en fruit zijn hier absoluut duurder, vlees is hetzelfde of misschien wel goedkoper denk ik. Pasta en rijst zijn ook niet veel duurder denk ik. Melk vind ik bijvoorbeeld erg variabel, ik betaal hier voor de goedkoopste melk $2 per gallon, maar als je pech hebt (kleine winkel in duur gebied) betaal je zomaar het dubbele.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door Pete.Z »

Het is niet voor niks dat fast-food zo populair is.
Vriend van ons in San Diego is vrijgezel, en eet altijd buiten de deur, heeft zelfs geen brood in huis, hooguit een zak chips als hij honger krijgt s’avonds laat.....
Je kan prima buiten de deur eten (ook niet fast-food) voor heel weinig geld, zelf koken is meestal duurder, en veel meer werk natuurlijk.
Maar ook de fast-food ketens hebben soms prima salades ter grootte van een compleet diner voor een paar dollar, goedkoper dan een komkommer begrijp ik nu.....
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door Trails »

Almere vak V schreef:
07 mei 2019, 19:14
Safeway zit vooral om San Francisco en LA.
Nee hoor. Ook in Colorado en Arizona gingen (en gaan) wij meestal naar Safeway.
Vooral de klantenkaarten vragen want veelal zijn de aanbiedingen alleen voor kaarthouders.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door Almere vak V »

Trails schreef:
08 mei 2019, 13:16
Nee hoor. Ook in Colorado en Arizona gingen (en gaan) wij meestal naar Safeway.
Weet ik! Maar topic opener ging een rond SF-LV-LA doen. Dus ik heb vooral daar gekeken. :wink:
hemmie schreef:
08 mei 2019, 04:08
maar als je pech hebt (kleine winkel in duur gebied) betaal je zomaar het dubbele.
Dat vind ik sowieso in Amerika. Ook bij ons in Oregon. Voor ons is het beste om een beetje om Portland heen te zwerven. Wij hebben ons lesjes vooral geleerd met benzine. Downtown Portland betaal je altijd rond 50% meer van hetgeen je om de rand van Portland betaald. Als je dan weer meer bij ons in de buurt komt waar je vaak maar 1 pomp hebt zit je rond de 25% meer.

Hetzelfde geldt voor boodschappen. Al moet ik zeggen dat we steeds vaker zeker als het om verse groenten gaat bij Mexicaanse winkeltjes komen. En omdat wij nogal van de rijst zijn ook steeds vaker bij Chinese winkels. Dagelijkse boodschappen halen we bij Safeway. Groot verpakkingen bij Fred Meijers of Costco. Het liefste die laatste. Bij ons kan je daar superlekkere hotdogs en softijs krijgen!!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door hemmie »

Pete.Z schreef:
08 mei 2019, 12:52
Het is niet voor niks dat fast-food zo populair is.
Vriend van ons in San Diego is vrijgezel, en eet altijd buiten de deur, heeft zelfs geen brood in huis, hooguit een zak chips als hij honger krijgt s’avonds laat.....
Je kan prima buiten de deur eten (ook niet fast-food) voor heel weinig geld, zelf koken is meestal duurder, en veel meer werk natuurlijk.
Maar ook de fast-food ketens hebben soms prima salades ter grootte van een compleet diner voor een paar dollar, goedkoper dan een komkommer begrijp ik nu.....
Dat vind ik altijd zo'n vreemde opmerking. Als ik met mijn gezin buiten de deur eet, goedkoopste optie McDonalds, ben ik toch al gauw tegen de $30 kwijt. Beter fastfood of een normaal restaurant uiteraard duurder. Hier in Houston kook ik regelmatig een maaltijd voor het hele gezin voor $10, en meer dan $20 is het vrijwel nooit (alleen als we dure steak eten, maar dat is dus geen vergelijking). Nu is San Diego waarschijnlijk een stuk duurder, en kan best zijn dat je dat in de supermarkt meer merkt dan bij Mc Donalds, maar dan nog is buiten de deur eten echt niet goedkoper dan naar de supermarkt gaan en zelf iets klaarmaken.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door hemmie »

Je kunt overal wel normale supermarkten vinden. Er zijn 2 grote ketens. Albertson/Safeway is een bekende, maar hier in TX hebben we bijvoorbeeld Randall's van dezelfde keten. Kroger is ook een grote keten, maar Ralph's valt daar bijvoorbeeld ook weer onder. En dan heb je nog soms zelfstandige lokale ketens die ook behoorlijk groot kunnen zijn. Hier in TX bijvoorbeeld HEB.
Al deze reguliere supermarkten hebben een beter assortiment dan Walmart, met meer vers, en niet per definitie duurder. Hoewel ik regelmatig bij Walmart komt voor non-food, doe ik er vrijwel nooit boodschappen, ik geef altijd de voorkeur aan een normale supermarkt, meer keus en makkelijker voor een snelle boodschap dan een grote Walmart.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Prijzen supermarkt.

Bericht door Galapogos »

Ik lees op diverse plekken in dit topic dat fruit sowieso duurder is in Amerika. Nou zal dit voor de meeste fruitsoorten ongetwijfeld kloppen, maar 'simpel' fruit als appels en bananen vond ik alsnog erg goed betaalbaar. Als ik nu de websites van Walmart en AH vergelijk, zie ik dat appels bij ongeveer net zo duur zijn als hier, en bananen zelfs een stuk goedkoper.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer