Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door NielsC »

Opmerking moderator

Eerste 6 berichten afgesplitst van het onderwerp "standaardroute" en samengevoegd met het nieuwe routetopic.

Wij wouden eigenlijk van 4/10 tot 31/10 richting Florida vliegen en daar een rondreis maken. Dit omdat we daar een bruiloft hebben 12-10 vlakbij Atlanta. Nu is het zo dat we erg twijfelen in verband met het weer en willen we de reis misschien omboeken naar West-Amerika. We zouden dan de 10e landen in Atlanta om vervolgens zondag de 13e vanuit Atlanta naar LA of San Fransisco te vliegen om daar vervolgens een rondreis te maken van ong 14-10 tot en met 7-11. Is dit nog te doen in combinatie met het weer of andere zaken? Of is het verstandig om een bepaalde route aan te houden in verband met de temperaturen?

Of zijn er wellicht andere zaken wat verstandiger is of waar we rekening mee moeten houden?

Hoor graag jullie tips/adviezen hierover.

Niels
Gast

Re: Handig: een voorbeeld van een rondreis door het zuidwesten

Bericht door Gast »

NielsC schreef:
06 mei 2019, 19:26
twijfelen in verband met het weer
NielsC schreef:
06 mei 2019, 19:26
Is dit nog te doen in combinatie met het weer
Wat bedoel je nu precies?
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Handig: een voorbeeld van een rondreis door het zuidwesten

Bericht door NielsC »

Excuus, de rondreis in Florida willen we cancelen omdat het toch wel wat risico met zich mee brengt qua orkanen. We wouden ook naar de Bahama's bezoeken maar krijgen nogal wat reacties dat de kans op slecht weer of weinig zon toch best wel groot zijn. Dan der bij hebben we nu uiteindelijk toch de mogelijkheid om ook naar West-Amerika te gaan en gaat onze voorkeur daar tocht wel naar uit.

Wat ik bedoel of de reis nog kan midden/eind oktober en begin november is dat ik wat berichten had gelezen dat het vroeg donker is en dat je ook wel warmere kleding mee moet nemen. Alles is natuurlijk mogelijk maar is het ook aan te raden? We kunnen eventueel ook 3,5 week voor Atlanta gaan ipv erna als dat een vele malen betere reisperiode zal zijn maar de voorkeur gaat wel uit na Atlanta..
Gast

Re: Handig: een voorbeeld van een rondreis door het zuidwesten

Bericht door Gast »

Lijkt me handiger om daar even een apart topic voor aan te maken.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Handig: een voorbeeld van een rondreis door het zuidwesten

Bericht door mtl »

Natuurlijk kan je een rondje zuidwesten doen in combinatie met een stopover in Atlanta. Maar je moet tussen midden oktober en begin november rekening houden met fris weer en kortere dagen. Maar inderdaad open je daarover het beste een apart topic.
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Handig: een voorbeeld van een rondreis door het zuidwesten

Bericht door NielsC »

Oke, dat zal ik wel eventjes doen dan. Misschien wel makkelijker.
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Rondreis West-Amerika

Bericht door NielsC »

Goedenavond,

Het originele plan van ons was om in oktober 2019 naar Florida/Bahama's te gaan, deze vakantie zo gepland ivm een bruiloft in Atalanta. Nu we, onder andere ook hier, toch wel wat berichten kregen over het onzekere weer (bewolking, regen en weinig zon) zijn we gaan twijfelen. We kunnen nog, tegen een klein bedrag aan wijzigingskosten, ons vliegticket om boeken. West-Amerika is zon zeker, we hebben liever 20 graden met zon dan 25 graden en regen.

Nu zitten we er aan te denken om 10/10 naar Atlanta te vliegen waar we 11/12/13-10 zitten voor een bruiloft. Hier willen we 13-10 weer vertrekken naar LA of Las Vegas, Vegas is wel aanzienlijk goedkoper met een binnenlandse vlucht. Vanuit 1 van die 2 plaatsen zullen we dan ook weer naar Amsterdam vliegen. We willen namelijk een rondreis maken.

Wat ik hier in de berichten lees geeft het ook niet of je in Las Vegas of in LA begint, het voordeel van Las Vegas is dat de vlucht goedkoper is maar het voordeel van LA is weer dat je misschien nog een paar dagen aan het strand kan chillen voordat je terug vliegt. De rondreis gaan we met de auto maken.

Maar nu het volgende; Is het van 14-10 t/m 7-11 (kan een dag eerder of later worden) nog wel een prima tijd om de ronde West-Amerika te maken? Het zal misschien geen 30 graden zijn maar nog wel prima weer om een beetje rond te doen. Het zal ook eerder donker zijn maar in hoeverre zal dit een probleem zijn?

We zouden eventueel de ronde West-Amerika ook 3,5 voor de bruiloft kunnen maken en in Atlanta dan afsluiten maar dat is niet echt iets wat onze voorkeur heeft of het moet echt de allerbeste keus zijn.

Dus wat zijn jullie tips/adviezen voor wat betreft bovenstaande reis? Voornamelijk met het beginpunt en de richting van de reis.

Dank jullie wel,

Groeten Niels
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis West-Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Als je het over een rondje hebt bedoel je denk ik het standaard rondje zuidwesten? Dan maakt het inderdaad niet uit of je in LV of in LA begint. Of het strand in november nog aangenaam is, is de vraag, daar zou ik de keuze tussen LA en LV niet van af laten hangen. Eenzwembad in Las Vegas is misschien wel zo aangenaam. Je kunt niet zeggen dat het zuidwesten zonzeker is; en ook de temperatuur kan sterk wisselen, afhankelijk van waar je bent.
Overweeg eens om een wat ander rondje te maken dan het standaardrondje. Bijvoorbeeld met Moab en Capitol Reef er bij en zonder SF en Yosemite (waar de Tioga Pass waarschijnlijk al dicht is). Hou er rekening mee dat in hooggelegen gebieden zoals Bryce sneeuw kan liggen.
De dagen zijn inderdaad kort(er) in oktober/november. Je moet voor jezelf bedenken of je dat een probleem vindt. Je zult dan hetzij al vroeg op je hotelkamer zitten, of in het donker nog een stuk rijden. Dat laatste kan tijd schelen maar vaak is het wel jammer van de omgeving als je in het donker rijdt.
Als je gaat voor mooi en zonnig weer zou je beter naar de Antillen ofzo kunnen gaan lijkt me. Wil je een prachtige reis maken met veel natuurschoon in een periode waarin het nog niet zo druk en duur is als in de zomermaanden dan is het zuidwesten een goede keus.

Ik weet niet wat er mogelijk is met de vliegtickets, maar een multicity is wellicht goedkoper dan twee losse retourvluchten.

Kijk eens naar de verslagen van forumlid Kalaman op www.kalamantravel.com . Hij is al eens in december en januari in het zuidwesten geweest.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 07 mei 2019, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Rondreis West-Amerika

Bericht door NielsC »

Inderdaad het ‘standaard’ rondje zuidwest. We willen onder andere SAN Francisco, LA, SAN Diego, grand canyon, Las Vegas, door dwars Vally en de nationale parken bekijken. In 3,5 week moet dat wel te doen zijn. Aan de ene kant geeft het natuurlijk ook niet zoveel dat het aan de kust misschien een paar dagen frisser is, we komen die reis op genoeg plekken waar het wel warm is en wellicht dat de sneeuw ook weer wat schitterende plaatjes met zich mee brengt.

De tickets zijn in principe al geboekt, kunnen wijzigen met het tarief verschil, is verschillend per AirPort. Wel komen er wijzigingskosten bij maar omdat we de tickets redelijk goedkoop hebben gekocht is het nog wel de moeite waard. Maar Amerika gaat het sowieso wel worden..
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Rondreis West-Amerika

Bericht door Marcopstal »

3,5 weken is inderdaad ruim voldoende voor het "standaard" rondje, al zal misschien de Tioga Pass al gesloten zijn en moet je daar dus een alternatieve route nemen.

Waar je begint maakt dus uiteraard niet uit, dat mag net zo goed Las Vegas zijn. Lijkt e overigens ideaal om de laatste dagen te verblijven.

Zon, zee en strand. Houd er rekening mee dat het water van de zee koud is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ingrid1955
Amerikakenner
Berichten: 819
Lid geworden op: 04 mei 2012, 20:08
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: sint pieters leeuw belgie

Re: Rondreis West-Amerika

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

in het standaardrondje zal vooral Bryce behoorlijk fris/koud uitvallen. Ligt op meer dan 2000 m hoogte, 's nachts vriezen en tijdens de dag 10-15° C is daar normaal. Eventjes sneeuwen kan, maar Bryce blijft natuurlijk altijd supermooi.

Jacques
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Rondreis West-Amerika

Bericht door NielsC »

Ik had inderdaad al gezien dat de watertemperaturen inderdaad wat frisser waren. Voordeel daarvan is dat het wellicht wat rustiger zal zijn. Dus als je het wat vroeger donker worden voor lief neemt is laatste 2 weken oktober en eerste week november nog prima te doen?
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door tomhster »

Er is in Utah, Nevada en Arizona zoveel te zien dat ik mij vooral daarop zou richten. Het weer in Californië is slechter, het zeewater in ieder geval veel te koud en zonder Californië kun je dingen goed doen in plaats van op zijn Chinees.
Gast

Re: Rondreis West-Amerika

Bericht door Gast »

NielsC schreef:
06 mei 2019, 22:21
West-Amerika is zon zeker, we hebben liever 20 graden met zon dan 25 graden en regen
Dat is nog maar de vraag, zeker in het najaar. Zoals hierboven al gesuggereerd, misschien zijn de Antillen oid een beter idee?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis West-Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

NielsC schreef:
07 mei 2019, 08:36
Ik had inderdaad al gezien dat de watertemperaturen inderdaad wat frisser waren. Voordeel daarvan is dat het wellicht wat rustiger zal zijn. Dus als je het wat vroeger donker worden voor lief neemt is laatste 2 weken oktober en eerste week november nog prima te doen?
Het hangt er an af wat jij onder "prima te doen" verstaat. Zoals gezegd zal het niet echt strandweer zijn; misschien kun je in Florida nog wat strand meepakken, en anders zou ik dat gewoon vergeten.
Qua weer kun je alles verwachten, net als wanneer je Europa eind oktober zou bezoeken.
Ik had je naar een aantal reisverslagen verwezen; december zal niet zo veel verschillen van begin november; dus lees die verslagen eens om een idee te krijgen van wat je kunt verwachten. Wij zijn zelf eens met kerst in de omgeving van LA geweest; het was er heerlijk maar dat is niet altijd het geval. Zie ons 2011/2012-verslag daarvoor.
Voor gebieden waar het in de zomer te warm is, is eind oktober natuurlijk heerlijk; denk aan Death Valley en Joshua Tree (toch nog wel Californië tomhster :wink: ) of kijk eens naar Tucson.
Zeker als het ook goedkoper is, zou ik een rondje LV doen. Dan kun je meerdere kanten op; eventueel de westust laten vallen, of toch voor het standaardrondje gaan. Maar ik zou parken als Yosemite liever in juni bezoeken.

Marianne
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door NielsC »

We zullen ook niet dagen gaan zonnebaden maar een lekker temperatuurtje is altijd fijn. De westkust willen we eigenlijk wel afgaan, ook omdat mijn vriendin jaren geleden in San Diego heeft gestuurd wil ze daar graag nog een dagje langs. We zijn nu ook aan het kijken dat we van Amsterdam op Vegas vliegen en vanuit Vegas naar Atlanta vliegen (kostentechnisch). Dan hebben we in principe van 12-09 tot en met 10-10 dat we de rondreis kunnen maken. Ook zijn we dan een maand vroeger, kleine beetje schelen toch weer iets.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt natuurljk ook op SF vliegen, dan via de kust naar LA etc, en eindigen in Las Vegas en vandaar naar Atlanta vliegen. Medio september lijkt me een mooie periode, maar wel drukker dan een maand later natuurlijk In psetember is het in parken als Joshua Tree en Death Valley nog steeds te warm om heel actief te zijn. dus kijk goed wat je wilt doen en welke periode daarvoor het beste geschikt is.
Ik zou eerst eens wat routes uitwerken en dan de vluchten vastleggen.

Marianne
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door NielsC »

Marianne,

Fijn dat je zo met ons mee denkt, de afgelopen dagen/weken hebben we verschillende reisverslagen gelezen en doorheen gebladerd en alles blijft keer op keer mooi en je wordt er alleen maar hebberig van! Zoals hier ook wel eens wordt aangegeven maakt het niet veel uit welke locatie je begint, alles is mogelijk. Veel hangt gewoon af wat persoonlijk voor je het makkelijkst en voor ons ook wel het goedkoopst is. In ruim 3,5 week kunnen we denk wel een mooie reis maken. Voor onze huidige situatie is dat Las Vegas het goedkoopst is qua vliegen vanuit Amsterdam, ook de vlucht van Las Vegas naar Atlanta is een stuk goedkoper. Ook kunnen we hier een nachtvlucht pakken (11-10) zodat we s'morgens landen in Atlanta. Een kort nachtje in het vliegtuig maar we zijn nog jong;)

Ook het feit dat de auto huur een stuk goedkoper is, ook omdat we hem op de zelfde locatie inleveren. Wanneer we van SF naar Vegas rijden ben je incl one way toeslag het dubbele kwijt wanneer we voor dezelfde periode de auto in Vegas halen en weer terug brengen. Ook is het zo dat ik 10-10 jarig ben, hoe gaaf (denk ik) is het om je verjaardag in Vegas te vieren!?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt toch geen drop off kosten tussen SF en LV?

Marianne
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis NielsC: rondreis West-Amerika.

Bericht door NielsC »

Goedemorgen,

Wanneer ik kies om van de periode 12-9 t/m 9-10 kies een auto te huren via National, waar ik hier de stappen heb gevolgd om executive elite te worden, kost me dat $ 864 dollar. Als ik hem in SF ophaal en in LV terug breng voor dezelfde date kost dat $ 1855 dollar. Een aanzienlijk verschil dus. En dan mag je uit de Emerald Aisle kiezen. In ieder geval een standaard 4x4 wat we ook willen.

Bij Alamo wordt inderdaad geen dropoff kosten gerekend maar kost een standaard 4x4 wel $ 1938.

Zit toch nogal wat verschil in dan..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer